2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

#1065
 :lol:

Pe bune?!....

Astia care fac "buba", de obicei nu stiu sa citeasca decat (cel mult) pe silabe... Dar au BMW, Porsche, Audi,...

Sorry...
Be-em-ve. Por-șhe. Audi e cum se audi....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pelan87

O parere personala: eu unul, cand merg pe DN2 intre Bucuresti si Urziceni, abia astept sa ajung intre Sinesti si Movilita si sa intru pe sectorul de 2+1, caci nu se compara siguranta pe care ti-o ofera acel sector, chiar si fara parapet (daca am fi avut si parapet ar fi fost ideal). Unde avem 1,5+1,5 stai mereu cu frica (daca nu faci parte din categoria bizonilor) ca iti intra unul in fata, vrand sa depaseasca un TIR care merge practic pe acostament (asa cum e considerata legal acea pseudo-banda de circulatie) dar "muscand" totodata din banda normala de circulatie.

E adevarat ca la ore de varf sunt ambuteiaje, dar totusi... nivelul de stres, pentru soferi, pe zona 2+1 e mult, mult mai mic. Restul drumului mi se pare o autentica struto-camila, pe care majoritatea o considera drum 2+2 si actioneaza ca atare, haotic, rezultand frecvent accidente grave.

In alta ordine de idei, intre Movilita si Sinesti avem, probabil, cel mai mare MZA dintre Afumati si Targu Frumos (cu exceptia, poate, a portiunilor adiacente marilor orase). Daca intre Movilita si Sinesti avem ambuteiaje doar cateva ore pe saptamana, cu siguranta in alte zone dintre Afumati si Tg. Frumos ambuteiajele vor fi mult reduse sau inexistente, daca s-ar face si acolo 2+1. Cu alte cuvinte, daca varianta 2+1 trece "examenul" intre Movilita si Sinesti, atunci poate fi implementata cu brio si pe restul drumului. Desigur, ideal ar fi sa avem si parapet. Sau macar stalpisori din aia flexibili, galbeni, de care au pus la trecerile de la 2 benzi la 1 banda.

cristi5

#1067
Quote from: ovideatza on January 07, 2020, 01:32:05 PM
2. Incercand sa citesc detasat toate postarile, observ ca intreaga argumentatie vine in urma traficul de pe google. Intrebarea corecta care ar fi trebuit sa apara prin acele comentarii ar fi: cat de siguri sunteti ca informatiile sunt reprezentative pt trafic? Pentru ca tot citind iti vine greu sa ii crezi pe toti ca vorbesc prostii (desi e perfect posibili). In mintea mea s-a infiripat ideea ca mai exista mici ambuteiaje care nu sunt sesizate pe inregistrari (nu toti au smartphone/ nu toti dau acces la aplicatii/ nu toti folosesc aplicatia in mod activ   etc ->nu cunosc felul in care se preiau aceste informatii). Chiar v-as ruga cei care stiti sa explicati pe scurt daca info de trafic se iau doar de la cei cu google maps/waze pornit sau nu si care sunt parametrii de la care incepe sa se inregistreze "inrosire", etc.

Pe Android nu trebuie sa folosesti aplicatia Google Maps ca sa furnizezi date de trafic.  Pe iPhone da, furnizeaza date numai cand e aplicatia pornita.

Nu uita ca avem si date text de la waze, care se pot corobora cu ce vedem pe Google. Deci sunt doua surse, din doua app-uri diferite. Waze da si vitezele cu care se circula.

Saptamana 52 Google (22-29 decembrie):



Logul complet Waze din iulie pana azi
http://pum.project-online.se/doclic/2plus1.txt

Daca luam 24 decembrie:
- Waze 59km/h 9:17Z-9:19Z  adica 11:17-11:19 ora locala. Pe Google apare la 11:14-11:21 galben. Google a mai vazut un galben pe acelasi sens mai in amonte 11:12-11:14
- Waze 42-62 km/h intre 10:41Z-10:56Z adica 12:41-12:55. Pe Google avem galben, apoi galben-rosu, apoi galben la 12:37-12:55
- Waze 57-30-51km/h intre 13:31-14:00 pe 1,5-2km.  Google galben-rosu 13:26-14:01
- Waze minim 12 km/h pe 1,3-3km, intre 14:13-17:37.   Google galben, rosu, rosu aprins intre 14:09-17:36. Pe Google avem si o tamponare indicata 16:43-17:41

Pe 26 decembrie avem pe sensul spre Bucuresti:
- Waze 15:31-18:34, Google 15:26-18:36. Iarasi Google indica o tamponare la 17:29-18:25

In concluzie Google e ceva mai sensibil, Waze asteapta cateva minute inainte  sa anunte ambuteiaj.  Din cauza asta mici pete de galben (2-3 min) pe Google ii scapa lui Waze.

Alta concluzie este ca ar trebui listate si accidentele raportate pe Waze, acum nu sunt incluse in log.

ovideatza

Cred ca acele mici ambuteiaje din orele 11, 12, 13, 15 deranjeaza mai multa lume decat ambuteiajul clasic vineri-duminica, la care multi ar trebui de acum sa se astepte.

Pot fi acele momente in care o larga categorie de soferi trec, mai ales transportatori, navetisti, etc.

Pe de alta parte, nu cred ca traficul de sarbatori ar trebui sa fie prea mult analizat, e clar un caz distinct. Ar trebui analizat daca aceste mici ambuteiaje se produc si in restul saptamanii si daca asta e sursa de disconfort generalizat.

Poate statistic 5-10 min de ambuteiaj nu-s relevante, insa la nivel de perceptie pot fi. Reducerea la 30-50km/h in exteriorul localitatii poate fi considerata un disconfort general si intra la categoria ambuteiaj ca si acceptiune pe un DN extraurban, nu doar stationarea efectiva.

Legat de sursa datelor, ms de info. Daca pe android furnizeaza fara ca aplicatia sa fie pe pornita e bine pt relevanta. Ramane doar ca mare parte sa aiba si sa aiba si conexiune de date activa. Oricum android cred ca e majoritar ca si pondere.

cristi5

#1069
@ovideatza
Am luat traficul din 24 si 26 ca exemplu de coroborare waze-google, nu pentru ca ar fi reprezentative.

Poti sa indici cateva ambuteiaje din astea suparatoare din afara weekendului ca sa vorbim mai concret? Data si ora. Din log-ul waze sau din video Google.

Eu nu m-am mai uitat pe waze pt ca Google fiind vizual e mult mai usor de analizat rapid. Nu am gasit saptamani in care un sens sa fie in ambuteiaj mai mult de 5 ore, adica 3% din timp.

M-am mai gandit la intrebarea ta cu cat de credibile sunt datele Google.
- eu inca n-am auzit pe nimeni sa se planga ca a intrat intr-un ambuteiaj pe care google nu l-a vazut. Poate doar in zone fara acoperire de retea mobila de date...
- in ambuteiaj sunt multe vehicule, deci probabilitatea ca nimeni de acolo sa nu aiba un tel Android functional e infima
- chiar si Waze, care are mai putini utilizatori, si si mai putini cu app-ul pornit, da rezultate similare cu Google. Asta imi intareste si mai tare convingerea ca Google are date foarte bune dar si Waze e suficient in cele mai multe cazuri.

Ionut

Din cate stiu eu GMaps foloseste datele Waze pentru trafic. Iar Waze este foarte precis in Romania. Datele culese de Waze sunt de mare incredere, iar pe DN2 foarte, foarte, foarte, foarte multi soferi folosesc Waze din simplul motiv ca ii scapa de politie (soferii raporteaza pe Waze unde e politie la panda). Dar e greu de acceptat pentru bizoni, grabiti si idioti ca solutia 2+1 alternativ pe DN2 este cea mai buna solutie din cate exista (luand in considerare factorii economici si birocratici) pentru a reduce drastic numarul de accidente grave.

ovideatza

#1071
Nu am vazut personal ca sa iti pot da un exemplu si avand in vedere ca nu le-am "trait" n-am astfel de exemplu. Am sperat ca tu lucrand cu datele astea O:-) ai mai observat mici ambuteiaje dar care nu ar fi neaparat relevante ca si durata si amploare la o analiza, insa in teren pot deveni frustrante.

Intrebarile mele sunt mai mult ca sa ajute la confirmarea datelor, nu la infirmarea lor  :).

Eu doar am incercat sa imi explic aversivitatea generalizata (una e optiunea personala, cum sunt eu si altii pt 2+2 sau combinat (2+1) +(2+2), alta e aversitatea) si am incercat sa gasesc ceva rational in spatele acestei reactii.

PS Offtopic: Legat de raspandirea folosirii Gmaps/ Waze, eu personal periodic tot imi dau seama (prin lovirea de realitatea crunta) ca "noi" (de ex. forumistii) traim intr-o "bula" in care consideram ca mare parte din concetateni sunt asemanatori noua ca si acces la tehnologie si intelegerea acesteia (pe langa alte aspecte) si ca Romania reala nu e formata preponderent din cei asemanatori noua ci de alt model. De acolo am eu si dubii legat de folosirea activa a aplicatiilor de catre majoritatea celor care folosesc reteaua de drumuri si m-am linistit pt ca ai zis ca nu e nevoie ca Gmaps sa fie pornit, pt ca daca ar fi fost nevoie atunci tabloul din punctul meu de vedere nu ar fi fost reprezentativ.

Liviu M

Eu cred ca majoritatea *) celor care-s contra 2+1 o fac din cauza ca nu vad decat pierderea (eventuala) de timp, fara sa-i intereseze partea cu siguranta.
Ei sunt soferi buni, lor nu li se poate intampla nimic, n-au nevoie de masuri suplimentare de crestere a sigurantei, ei vor sa ajunga cat mai repede.
Vorba Andei Milea, se grabesc sa pot sta mai repede.

*) Restul sunt cei care spera la un 2+2, de parca cei care vor 2+1 nu s-ar bucura daca s-ar face asta. Numai ca cei cu 2+1 sunt ceva mai realisti si stiu ca 2+2 are sanse infime sa se intample.

Ionut

Astia care se cred soferi buni ar trebui sa se ia de mana cu Titi Aur. Poti sa fii cel mai dibace sofer, cand intra unul in tine (mai ales daca e vizibilitate scazuta cum DN2 primeste la greu - ceata, ninsori, polei, ploi) nu ai timp de reactie. Nici robotul nu te scoate pe DN2, fie el si Tesla! Din pacate, unii oameni sunt idioti sau pur si simplu refuza sa vada/inteleaga lucruri simple. Pentru mine ei nu merita efortul de a le explica. Vad ca Cristi crede altfel. Bravo lui. Nu o sa ma vedeti pe mine pe Facebook ca fac munca de convingere cu astia. Pe forum e altceva, dar si aici mi s-a acrit de cat de multe ori am explicat ce inseamna DN2.

vancouver

In cazul ambuteiajelor, tineti cont ca 97% din timp fara ambuteiaj nu inseamna ca 97% din vehicule trec fara ambuteiaj.

Deci psihologic, un mare numar de soferi percep ambuteiajele. Ele apar tocmai pentru ca multi sunt la un moment dat in trafic.

In tarile vest europene avem mega ambuteiaje (de ex. la Paris) in rush-hour. Adica dimineata intre 7:30 si 9:00 si seara de la 16:00 la 18:00. De luni pana vineri. Asta inseamna 3,5 ore x 5 zile = 17,5 ore pe saptamana de ambuteiaj. Adica drumul este liber 24*7-17,5=150,5 ore din 168, adica 89,5% din timp.

@Cristi5 si @Ionut: drumul este 97% liber, dar asta nu inseamna ca este OK. NU ESTE OK. Cele mai aglomerate drumuri din Europa cu trafic zilnic de rush-hour sunt si ele libere 90% din timp si NU ESTE OK. Pentru a mai reduce aceste ambuteiaje se fac investitii de miliarde, cu drumuri alternative, suplimentari de benzi, denivelari, sisteme ITS de supraveghere a traficului. In cei 3% din timp se inghesuie cea mai mare parte a vehiculelor si deseori ocupate cu 3-4-5 pasageri.

Cei 3% din timp ambuteiaj pe DN2 cu 2+1 sunt in sine o problema. Eu v-am avertizat ca asa o sa se intample si nu m-ati crezut, am umplut zeci de pagini cu teorii si grafice din Suedia despre capacitate de trafic, nu are rost sa reluam discutia. Acum incercati sa reduceti importanta ambuteiajelor cu un calcul teoretic: 97% din timp drumul e liber. Da, pentru un observator exterior, care sta in padure la Sinesti si priveste traficul e corect. Dar practic pentru subiectii din masini nu este asa. MZA pe acolo este pe la 15.000 daca nu ma insel. Asta inseamna 15.000 x 7 = 105.000 veh. Dintre acestea sa zicem ca avem in medie 8 ore cu ambuteiaj pe sapt. Ca sa apara ambuteiajul trebuie depasita cifra critica de 1600 veh/ora, deci putem merge pe o medie de 2000 veh/ora in aceste 8 ore = 16.000 vehicule care percep un ambuteiaj mai mare sau mai mic. 16.000 / 105.000 = 15,2% (daca MZA este 20.000 si nu 15.000 atunci procentul devine 11,4%).

Asadar intre 11% si 16% dintre vehiculele de pe DN2 ajung in ambuteiaj. Nu doar 3%, cum lasa de inteles calculul vostru.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

Quote from: ovideatza on January 08, 2020, 09:55:56 AM
Nu am vazut personal ca sa iti pot da un exemplu si avand in vedere ca nu le-am "trait" n-am astfel de exemplu. Am sperat ca tu lucrand cu datele astea O:-) ai mai observat mici ambuteiaje dar care nu ar fi neaparat relevante ca si durata si amploare la o analiza, insa in teren pot deveni frustrante.

Pai ideea e ca eu centrez si tot eu dau cu capul si apoi ma duc repejor in celalalt colt al careului si dau gol din foarfeca ca Zlatan :)

Analiza mea este facuta, probabil nu foarte buna ca de atata am avut timp. Datele waze si google sunt inregistrare la minut si sunt publice in format text respectiv grafic. Cine vrea alte analize decat a mea, e binevenit sa le faca!

Le-am putea oferi si in afara forumului. Intregii societati, de la CESTRIN in jos. Sau in sus :)


Liviu M

Quote from: vancouver on January 08, 2020, 10:25:25 AM
Dintre acestea sa zicem ca avem in medie 8 ore cu ambuteiaj pe sapt.
Pai de ce "sa zicem, ca doar ai valori exacte:
Quote from: cristi5 on January 08, 2020, 09:50:14 AM
Nu am gasit saptamani in care un sens sa fie in ambuteiaj mai mult de 5 ore,
Ar fi fost interesant si un MZA "de ambuteiaj", ca asa cum tu zici 2000, se poate spune si 1601, ca e tot peste 1600.
Asa ca fara numere cat de cat exacte, socoteala da ce vrea "socotitorul".

rizzuh

vancouver, explica-le asta la cei din CNAIR, caci ei au ales sectorul de test acolo. Inclusiv cristi5 a zis ca nu e ales bine pentru ca este traficul prea mare. Tocmai ca 97% din timp este foarte OK este o surpriza, chair daca in rush-hour este dezastru; pentru rush-hour trebuie trasee alternative, de care nu se ocupa nimeni. Mai ales ca pe Bucuresti - Buzau nici A7 nu va fi o alternative buna, fiind un ocol considerabil.

Ionut

Sunt multi, precum vancouver, care vor sa faca din cacat bici si sa mai si trazneasca. In configuratia actuala, DN2 e un cacat. Nu poti sa faci din configuratia actuala (profil cretin, drum care trece prin localitati, curbe sinistre, intersectii la nivel cu drumuri secundare dar si cu drumuri mai importante --da, se face STANGA la greu pe DN2! -- plus elemente de siguranta circulatiei din p***), care este un CACAT cu ochi, bici si sa mai si traznseasca. Tot ce poti sa speri este sa faci 2+1 alternativ ca sa rezolvi in mare parte (100% nu va fi) problema de siguranta rutiera.

Evident ca trebuie A7. Evident ca ar fi bun un 2+2, dar cine dracu sa faca 2+2? Cu ce bani, in cat timp (birocratic si executie)? De la buget? :lol: In fine, nici nu are sens sa discutam. Cea mai buna varianta, pentru DN2, luand in considerare TOTI factorii, este transformarea in 2+1 alternativ.

Liviu M

Quote from: vancouver on January 08, 2020, 10:25:25 AM
Deci psihologic, un mare numar de soferi percep ambuteiajele.
[off-topic]
Asta cu psihologia are un sambure de dreptate in ea. Eu am tot facut drumuri cu stauri dese si, de cate ori am putut, am mers pe drumuri alternative, desi in final au durat mai mult. Psihologic m-am simtit mai bine, pentru ca am mers (incet), n-am stat.
Iar la partea cu statul/mersul incet, cred ca noi, romanii, avem o problema "genetica". Pe mine (inca) ma (mai) scoate din minti calmul cu care majoritatea nemtilor sta, de exemplu, in  spatele camioanelor pe DN-uri. Asta in conditiile in care, mergand prin tara, eu sunt cel care enervez pe altii, ca merg cat de cat legal si nu depasesc "la mustata".
[/off-topic]

[on-topic]
Repet, depinde ce vrem. Repede si riscant sau (ceva mai) ambuteiat si mai sigur.
Cu totii vrem autostrazi din fata casei pana la destinatie. Practic, incercam sa gasim solutii care sa aibe si finalitate, ca desene/planuri extraordinare fac toate guvernele la investitura.

Vad ca si Ionut zice la fel, da' nu mai sterg, ca altfel raman off-topic.
[/on-topic]