2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

Saptamana 51, fara mari probleme vineri, si fireste fara ambuteiaj spre Bucuresti duminica.

tom_sawyer

@Ionut: Ai putea sa iei legatura cu Catalin Urtoi, care e consilier onorific al ministrului, sa ii explici problema cu 2+1 alternativ pe DN2 si importanta introducerii benzii de 3,25 m in normativ pentru a putea avea parapete ingust intre sensuri? Macar sa vada schita asta. Chiar in ziua de Craciun am avut 3 morti langa Urziceni, prin ciocnire frontala.

Cine stie, poate iese ceva...

@cristi5: link-ul catre normativul suedez din postarea aceasta nu mai e de actualitate.

cristi5

#1022
Da stiu dar si-au renovat CESTRINul suedez  site-ul :) Cred ca am o copie descarcata pe undeva.

Pana schimbam normativele ne creste barba la bunica. Eu as fi multumit daca generalizeaza Sinesti-Movilita pe toata distanta. Eliminarea incepand de ieri a contrasensului e prioritatea zero.

Incercam sa iesim cu un comunicat despre 2+1. Proiectul Sinesti-Movilita e clar un succes.

qionescu1

#1023
Pe DN1C intre Apahida si Dej avem la fel 1,5 + 1,5. Avem un trafic mai mic decat pe DN2 dar s-ar putea testa si aici 2  + 1? Cei care sunteti din zona ce ziceti?

cristi5

#1024
Sigur ca se poate, la fel cum se pot largi multe portiuni de DN cu 3m si implementat.

Poate fi 1+1 cu separare de sens in zone critice/inguste ca localitatile, daca nu merge 2+1. Si giratii pt curba la stanga/intoarcere. Pe DN2 nu au facut inca nimic in localitati.

La fel cum ar trebui sa fie ilegal sa se mai construiasca centuri si alte DNuri noi fara separare de sens. Mor oamenii pe capete pe contrasens. 3m latime in plus pe cateva zone si ai asigurat depasiri in siguranta.

Si cu respect dar daca te uiti la istoricul acestui topic, cei care folosesc drumul de 13m acum sunt deseori sceptici. Ca nu vor putea depasi cand vor ei, ca ce facem daca se strica camionul etc. Dar statisticile de trafic si alea de siguranta (4 vieti salvate din 5) bat aceste argumente la fundul gol. Chiar si viteza medie creste cu 1-2 km/h.

ovideatza

#1025
In localitati avem in Tg Frumos o incercare de  sistematizare de anul acesta, cu restrangere la 1+1, refugiu pt trecere pietoni si parca banda pt stanga.

Nu e DN2, dar aceeasi platforma, acelasi drum in sine. Este video facut de mine postat pe aici pe undeva.

PS: DN1C pe Apahida-Dej nu cred ca e la fel de lat ca si DN2. Cel putin nu e aceeasi impresie.

cristi5

Eu stiu ca Apahida-Dej are aceeasi latime ca DN2. Nici nu cred ca exista alt normativ intre 10m si 13m?

tom_sawyer

O cercetare realizata in 2003 de Midwest Research Institute care evalueaza sistemele 2+1 in Europa si analizeaza daca se pot implementa in SUA:
https://onlinepubs.trb.org/onlinepubs/nchrp/nchrp_rrd_275.pdf

tom_sawyer

#1028
O filmare mai recenta cu segmentul 2+1. Autorul are un blog si explica in ce consta, banuiesc ca a citit pe aici despre ce e vorba, ceea ce e foarte bine. :)




Si o filmare mai veche (alt autor) cu parapetele WRSB de la Afumati:





Pe 15 decembrie a avut loc un accident intre Sinesti si Movilita, impact frontal:

QuotePatru oameni au fost grav răniţi duminică în urma impactului produs între 2 autoturisme, între localităţile Sineşti şi Moviliţa, în judeţul Ialomiţa.
Potrivit ISU Ialomiţa, accidentul s a produs în jurul orei 5.00, pe DN 2 E 85. Două autoturisme s-au ciocnit frontal, impactul fiind atât de puternic incat ambele autovehicule au fost complet distruse, iar piese din ele au fost aruncate zeci de metri.
news.ro





ziuaconstanta.ro

cristi5

#1029
Accidentul pare sa se fi intamplat la trecerea 2->1, probabil una din masini nu a mai revenit si a ajuns pe contrasens. Pentru asta cred a trecut "prin" acei stalpisori...

Chiar nu inteleg daca tot s-au ostenit sa puna ceva la trecerea 2->1 de ce nu au pus NJ macar acolo?! Pe marcajul ala hasurat e loc berechet.

Se vede un accident la 7 dimineata in 15 pe video din saptamana 50, probabil acela e. Bine ca nu a murit nimeni.


vancouver

Am mers si eu pe intuneric pe zona de 2+1 (pe 2 ianuarie, sens Urziceni spre Bucuresti, trafic mediu, fara ambuteiaje).

Restrangerile de la 2 la 1 banda nu sunt suficient de clare noaptea. Si asta desi carosabilul este ireprosabil, marcajele ireprosabile (adica perfect vizibile), iar eu am condus un Volvo XC40 din 2019, deci o masina noua cu faruri exceptionale.

Sunt in total 4 reveniri / retrageri de la 2 la 1 benzi pe sensul spre Bucuresti, 2 sunt cele de schimbare de la 2 la 1 si 2 in zona intersectiilor cu drumuri transversale (banda a doua folosita apoi ca banda de stocaj pt. viraj stanga).

Eu cunoscand configuratia m-am retras la timp, la fel si ceilalti participanti la trafic, dar va spun ca pentru cineva venind prima data pe acolo e cam din scurt totul. Iar daca mai si merge tare pe zona de 2 ca sa depaseasca, apoi e mai din scurt. Ar trebui lucrat la o mai buna semnalizare a retragerilor, cu panouri mari ca pe autostrazile din vest, cand se retrage o banda (as propune 3 panouri la 100, 200 si 300 m de punctul de retragere, pe autostrada in Germania sunt la 200,400,600m, dar acolo avem viteze legale mult mai mari)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ghrt

Propun marcarea carosabilului. Când depăşeşti un TIR e posibil să nu vezi panotajul lateral.
Cont (aproape) inactiv.

Io

Pe gardul/stilpisorii/cablurile cu pricina exista marcaje reflectorizante? Catadioptri, puncte de vopsea reflectorizanta, ceva de genul asta INDIFERENT cit de moderne sint farurile cuiva, macar sa i se vada clar inceputul, linia si sfirsitul si noaptea dar si pe ceata sau pe ploaie puternica?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dr4qul4

Da. se vad destul de bine stalpisorii. Exista si marcaj si indicatoare.
Doar ca la 150km/h+ e cam greu sa te incadrezi inapoi.
Nasol e ce au facut la intersectia cu drumul spre Florica. Am trecut (in sfarsit) si pe zi pe acolo, si m-am crucit de ce am vazut. Noaptea e mai bine ca vezi farurile. Dar ziua e aproape imposibil sa vezi ceva de parapetii aia imensi. Aia tb pusi sa nu cazi in prapastie, dar aici campul e la nivel.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Io

+1 Imi pare o solutie mult mai buna, mai sigura si mai relaxanta decit ce avem acum pe DN2. Ca e limitata viteza la 80 (adica in practica se va circula cu 85-90+ si mai degraba limitarea in zona de 1 banda o vor face Tir-urile) cred ca e in regula. De fapt orice e mai in regula decit ce e acum pe DN2.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.