2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

#945
Quote from: vancouver on October 02, 2019, 10:06:34 AM
Si asta e misto: "Un semn "depasirea interzisa" care se aprinde la limita de flux...". Adica fac 2+1 special ca se poata depasi si apoi aplic "depasirea interzisa"  :lol:

Deci asta ma deranjeaza putin (dar ma si distreaza) ca prezinti situatia ca si cum ar fi permanenta. Ma acuzi ca as cere Renuntarea la Sfanta Depasire in vecii vecilor :lol:

Cand colo vorbim de o masura (depasirea interzisa electronic)  aplicata vreo 7 ore pe saptamana pe un singur sens, 5% din timp, adica 2,5% din timpul celor 2 sensuri luate impreuna.

Si ne reprosezi ca ai tot explicat. Imi cer scuze dar eu sunt mai incet la minte si acum am vazut lumina. Dar intunericul apocaliptic e tot 2,5% din timp, in rest e soare si frumos.

Argumentatia dumitale cu "2+1 e mult mai prost ca DN2, am ajuns la 1+1" e pana la urma tot "drobul de sare Baiazidesc" atata ca
- evenemtul nu e o prabusire apocaliptica ci un banal ambuteiaj
- probabilitatea nu e 0,00025% la o ora necunoscuta (buhuhuuuu!) ci 2,5% per total, la ore bine cunoscute

Nox

Quote from: cristi5 on October 02, 2019, 09:44:17 AM
Teoria ar fi ca intrarile pe banda 1 duc la franari si opriri si distrug curgerea coloanei. Apoi se mai pierde timp si spatiu cand se re-pune coloana in miscare, ca se pleaca pe rand.

Nu, nu e nicio teorie, ci fix asta se întâmplă la noi. Aș putea pune înregistrările făcute cu dashcam-ul ca să vă lămuriți, dar unii de aici vorbesc din cărți și nu înțeleg că realitatea e ceva mai complexă.

cristi5

Quote from: Nox on October 02, 2019, 08:20:34 PM
Nu, nu e nicio teorie, ci fix asta se întâmplă la noi. Aș putea pune înregistrările făcute cu dashcam-ul ca să vă lămuriți

Teoria la care ma refer e "mersul in coloana pe o singura banda cand drumul se apropie de ambuteiaj ar avea rezultate ceva mai bune din pdv a fluentei traficului".  Nu cred da ai asa ceva pe dashcam, sigur se bulucesc pe B2.

Liviu M

Cristi, buna functionare a fermoarului exact asta cere - bulucirea/umplerea uniforma a ambelor benzi si comasarea benzilor la locul de ingustare, nu mai devreme. Cel putin asa au concluzionat nemtii. Pe wikipedia e un paragraf special despre intratul prea devreme in coloana. Din pacate doar in germana.

dr4qul4

@vancouver, aici gresesti. Pe DN2 aveam ambuteiaje in fiecare Duminica seara. De obicei incepeau de la intrarea in Afumati (motiv pt care multi faceau stanga la Sindrilita).

Si nu e ok sa nu contabilizam ambuteiajele provocate de accidente.  Pentru ca 2+1 a evitat accidente, automat a evitat si ambuteiaje. Pe mine ca sofer chiar nu ma intereseaza daca stau intr-un ambuteiaj provocat de capacitatea drumului, sau de unul provocat de un accident. pana la urma tot aia fac : STAU.
Chiar sunt curios cate accidente au fost evitate de sectiunea 2+1 si cred ca pentru asta putem compara accidentele de pe intreg sectorul Afumati-Urziceni, pentru ca "blocajul" 2+1 se propaga in ambele directii si rarefiaza masinile, astfel incat depasirile la limita sunt mai putine.
Asadar: de unde putem lua numarul de accidente inainte si dupa 2+1 ?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Cu ambuteiajele si injuraturile celor de acolo DUPA ce s-a facut 2+1 am vazut mai multe fimari. Cu ambuteiaje anterioare nicidoata. Mai mult eu am parcurs de multe ori drumul duminica seara si NU ERA AMBUTEIAJ. Mai mult, s-a discutat mult timp aici de 2+1 inainte sa se faca si eu am tot insistat ca o sa apara ambuteiaje, dar cei mai multi de aici spuneau ca nu e adevarat ce spun, adica nu o sa apara. Daca ar fi fost deja ambuteiaje mi-ar fi spus: sunt deja. Dar nimeni nu a spus asta.

Deci nu stiu despre ce ambuteiaje vorbesti. A, ca Waze ruta si in zile obisnuite spre DN3, adica stanga la Sindrilita, da corect, dar ambuteiaje nu erau pe DN2. Cine continua pe DN2 ajungea cel mult 5-6 min. mai tarziu si asta din cauza aglomeratiei la semafoare sau treceri de pietoni, in Voluntari si Bucuresti. NICIODATA DIN CAUZA DE AMBUTEIAJ IN CAMP !
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Inseamna ca am fost eu mai ghinionist ca am prins ambuteiaje. Nu stiu daca erau "in camp" sau din cauza accidentelor, dar nici nu ma intereseaza.
De fapt, cred ca e mai bine sa se formeze ambuteiaj in camp, decat din cauza unui accident.


Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Prima data ai spus "incepeau de la intrarea in Afumati". Ori de la intrarea in Afumati practic intri intr-o localitate continua. Si acum spui ca nu stii "daca erau "in camp" sau din cauza accidentelor". Deci te contrazici.

In camp nu avea unde sa fie si din cauza unui accident asta e ceva cu totul exceptional, mai ales de la intrarea in Afumati pana in Bucuresti nu se mai poate baga talpa, se circula de regula cu 50-60 in localitate si 70-80-90 pe zona de depozite dintre Afumati si Voluntari. Si trebuie oprit la treceri de pietoni si asa normal ca apar stationari punctuale.

Ori mers incetinit in localitati, asta e ceva normal in toata Romania, unde DN-uri majore merg prin localitati. Ala nu e ambuteiaj. Ambuteiaj inseamna ca se sta 10-20-30 de minute pe loc si nu se inainteaza. Asa ceva INAINTE DE INTRAREA IN AFUMATI NU A EXISTAT si IN NICI UN CAZ IN AFARA VREUNEI LOCALITATI nu s-a ajuns sa se stea pe loc inainte de introducerea sistemului 2+1.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

"in camp" ca sa te citez pe tine.
Eu zic ca e timpul sa numaram accidentele. Orice accident bloca si traficul. Asadar 1 accident = 1 ambuteiaj. De fapt, cine poate spune ca blocajele de acum nu se produc si din cauza tamponarilor?
si inca ceva, oare a crescut durata de totala de parcugere?  Ok, se sta acolo in ambuteiaj, dar nu cumva se sta mai putin acum in Afumati/Voluntari/Colentina?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Deviezi aiurea. Stii prea bine ce zic: ambuteiaje din aglomeratie, asa cum le stim si in vestul europei, NU AU EXISTAT PE DN2 Afumati - Urziceni pana sa se faca modificarea la 2+1. Noi despre astea vorbim acum.

Am plecat de la afirmatia ta: "@vancouver, aici gresesti. Pe DN2 aveam ambuteiaje in fiecare Duminica seara." Aceasta afirmatie este falsa. NU AU FOST AMBUTEIAJE IN FIECARE DUMINICA SEARA. A fost aglomerat in fiecare duminica seara, da, asta a fost. Asta am spus si eu si am explicat ca la asa o aglomeratie o sa apara ambuteiaje la 2+1. Ceea ce s-a si intamplat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

tu o tii una si buna cu discutii teoretice. Uite zic ca tine, blocaje totale nu au fost duminica seara.
Dar au fost accidente (in orice zi a saptamanii) care au dus la blocarea totala a drumului.
Haide sa stabilim niste creterii sa vedem daca a fost un test reusit sau nu. Uite ce propun:
- 1 ora de ambuteiaj (adica viteza medie sub 20km/h ?) = 1 accident
- cat se face acum (in medie) duminica seara si cat se facea inainte intre Urizceni si intersectia de la D-na Ghica (in minute)
- numarul de victime inainte si dupa.

Te las pe tine sa alegi intervalul de timp. De unde facem rost de date?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#956
Quote from: dr4qul4 on October 03, 2019, 06:41:13 PM
Pe DN2 aveam ambuteiaje in fiecare Duminica seara. De obicei incepeau de la intrarea in Afumati (motiv pt care multi faceau stanga la Sindrilita).

Da, nu e de mirare ca la intrarea in capitala apare un ambuteiaj duminica seara.

De acord ca e posibil ca acum sa nu mai existe "ambuteiajele de duminica la Afumati" sau sunt mai "scurte". Pentru ca 2+1 avand capacitatea ceva mai mica, limiteaza fluxul care ajunge in Afumati. Practic ambuteiajul "se muta" de la Afumati la capatul nordic al 2+1.

Alta observatie, ambuteiajul nu e foarte lung (nu e gen "20 km stau" ), nu prea am vazut pe timelapse Google Traffic sa se extinda la nord de Movilita. 

Pe acest rationament, daca 2+1 ar avea peste 20km sa zicem, am avea probabil ambuteiaj numai pe primii 10, apoi fluxul fiind limitat la capacitatea maxima 2+1, s-ar circula decent.

Quote from: dr4qul4 on October 03, 2019, 06:41:13 PM
Si nu e ok sa nu contabilizam ambuteiajele provocate de accidente.  Pentru ca 2+1 a evitat accidente, automat a evitat si ambuteiaje.

Buna observatie! Contrasens, accidente serioase, victime, asteptat SMURD, politie, curatat drumul... Ca accidente minore probabil sunt si pe 2+1 duminica seara.

cristi5

#957
Quote from: Liviu M on October 03, 2019, 10:13:56 AM
Cristi, buna functionare a fermoarului exact asta cere - bulucirea/umplerea uniforma a ambelor benzi si comasarea benzilor la locul de ingustare, nu mai devreme. Cel putin asa au concluzionat nemtii. Pe wikipedia e un paragraf special despre intratul prea devreme in coloana. Din pacate doar in germana.

Am inteles in sfarsit semnul "Reißverschluss *erst* im ...". Daca bine inteleg ideea este sa umpli tot spatiul disponibil, adica mers pe doua benzi cat de mult se poate. Daca sunt doua benzi de 5km de acord ca asta e solutia, e clar ca daca se incearca revenirea dupa primul km se pierde spatiu, si asta rezulta in timp pierdut pt coloana.

Dar problema e revenirea in coloana, confirmata si de textul german. Ce ziceam eu e ca daca nu s-ar intra deloc pe B2, problema revenirii dispare! Deci ma intrebam daca nu cumva ca la o alternanta scurta (1,5-2km), spatiul castigat pe B1 prin umplerea B2 urmat de "fermoar" rezulta sau nu in timp castigat pt intreaga coloana? S-ar putea sa nu rezulte, datorita incetinirilor, opririlor si repornirilor provocate de revenira pe B1. Sau altfel spus, care ar fi lungimea maxima a sectorului pentru care intrarea pe B2 sa nu fie alegerea optima pentru coloana (nu pt soferul individual)?

Pe de alta parte, alternantele de pe Sinesti-Movilita sunt foarte lungi (3km parca), asa ca probabil strategia "germana" e cea corecta.

tom_sawyer

#958
^ alternantele sunt de ~ 2,1 - 2,2 km. Vezi mesajul #603

vancouver

@dr4qul4: nu stiu despre ce accidente vorbesti. Accidente fix pe zona care acum s-a facut 2+1 fix duminica dupa amiaza sau seara nu am gasit. Am cautat inistent pe google si nu am gasit.

Incerci sa pui in balanta accidentele cu ambuteiajele. Asta e o aberatie din capul locului. Nici eu si nici nimeni nu o sa prefere accidentele in locul ambuteiajului.

Nu am fost de acord cu 2+1 pentru ca provoaca ambuteiaje, DAR NU AM PUS IN BALANTA ACCIDENTELE CU AMBUTEIAJELE. Dupa parerea mea ambuteiajele trebuie evitate - produc pagube economice si nervi. De aceea am fost pentru o solutie care nu produce ambuteiaje, solutia 2+2.

Si asta am spus tot timpul: atentie o sa fie ambuteiaje pe 2+1. Multi nu m-au crezut. Acum ambuteiajele exista. Pentru ca e greu sa admiti ca ai gresit, sustinatorii vehementi ai 2+1, care sustineau anterior ca nu vor fi ambuteiaje, acum vin cu o bagatelizare a acestora. Ce mare lucru, cateva ore pe saptamana...


@cristi5: regula fermoar si revenirea de pe banda 2 pe banda 1 NUMAI in ultimul moment se refera NUMAI la situatia in care deja s-a format ambuteiaj. Regula fermoar nu poate sa ajute in vreun fel la evitarea ambuteiajului. Cel mult ajuta, daca este corect aplicata, la reducerea nervilor si la o fluenta mai buna IN AMBUTEIAJUL DEJA FORMAT.

Evident, ai dreptate, daca ar fi interzisa depasirea si nu s-ar mai intra deloc pe B2, atunci problema ar exista teoretic numai la prima congestie de trecere de la 2 benzi la una. In practica insa ai mai multe probleme:
- daca in coloana este un vehicul f. lent, obligi pe toti sa stea mult timp in spatele lui (pe 10 km sa zicem ca mai merge, dar daca faci 400 km de 2+1 Iasi  - Bucuresti, nu mai merge)
- daca undeva exista o artera secundara, care mai aduce trafic, FIE SI UN SINGUR VEHICUL CARE IESE DINTR-O PARCARE, e suficient sa produca de asemenea o incetinire a coloanei, care se transforma repede intr-un "stop and go".
- daca exista undeva o urcare mai pronuntata, vehiculele grele vor merge extrem de incet si vor bloca toata coloana din spate. Intre Urziceni si Afumati nu ai asa ceva, dar pe DN2 in alte locuri sunt si urcari pronuntate.
- daca un sofer este mai neatent si se apropie prea mult de cel din fata si apoi franeaza brusc scurt, cel din spatele lui speriat va frana mai tare, urmatorul mai tare si tot asa, pana cand al x-lea o sa ajunga sa opreasca. SUNT ASA ZISELE "AMBUTEIAJE DIN NIMIC". Adica fara sa existe nici macar vreo revenire de la 2 la 1 sau vreo urcare, din nimic TOT O SA APARA AMBUTEIAJE suplimentare la circulatia in coloana. Acestea SE HRANESC ca urmare a principiului ca in fata se pleaca mai incet decat vin cei din spate. Cei care pot sa plece in fata lasa acum mai mult loc liber, decat cei care vin in flux in spate. Accelerarea la plecarea de pe loc cei mai multi o fac lent, pe cand franarea in spate e brusca. Datorita acestui principiu odata creat, ambuteiajul din nimic se propaga ca un val spre "in spate", el neavand o localizare fixa.

Concluzie: pe zona de 15km care acum este 2+1 pe DN2 poate ca interzicerea intrarii pe B2 ar fi o solutie buna. Dar nu pe distante mult mai mare si nu in general. Daca era o solutie asa de buna, o adoptau si suedezii pana acum.  ;)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.