2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

@dr4qul4 - pe nimic - i-am aratat pe topicul cu 2+2 ca exproprierile NU sunt facute, cu cadastrul in fata.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ovideatza

@frunzaverde

Nu stiu daca nu ai citit sau nu s-a inteles.

Sa traduc sa fie clar: "asa cum a fost la DN24 unde s-a facut reabilitare din temelii" la un DN sa propunem "de acum incolo unde se preteaza sa se aplice solutia de implementare directa 2+1 daca tot se baga bani in reabilitare si refacere strat suport".

Nu am zis ca as vrea acum pe DN24 sa fie latit si introdus 2+1. De vrut as vrea, dar nu e realist si nu pot sa spun asa ceva.

ghrt

Înţeleg că C....R-ul a făcut acest lot din Dn2 experimental. Pe ce perioadă?
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

#978
^ e experimental in sensul ca e limitat la cativa km, nu in sensul ca se va reveni la vechea configuratie dupa o perioada scurta. Experimental ca lungime, nu ca timp. Nu cred ca o sa frezeze sa refaca asfaltul si marcajele la 1,5+1,5...

Motivul alegerii acestei zone inteleg ca a fost faptul ca stratul de uzura era "scadent" pentru refacere, deci puteau sa justifice contabil frezarea vechiului asfalt si trasarea marcajelor la 2+1. Eu apreciez buna intentie, dar aspectul "contabil" pare singurul care a contat, n-au contat cifrele de trafic care chiar nu recomandau acest segment inainte de deschiderea A7 Ploiesti-Buzau.

Deci probabil ramane asa *cel putin* pana cand trebuie refacut din nou stratul de uzura.

Drumul face fata traficului 97% din timp deci nu cred ca se va lua vreo alta masura de incetare urgenta a experimentului. In plus e posibil (cum a aratat @dr4qul4) ca ambuteiajul de duminica seara de la Sinesti sa il fi eliminat sau ameliorat pe cel de la Afumati.

Cred ca experimentul ar putea fi extins chiar si pe portiunea aglomerata Urziceni-Afumati, pentru ca daca portiunea 2+1 ar fi mai lunga, am vedea ambuteiaj duminica seara numai pe primele alternante din nord, care limiteaza fluxul pentru urmatoarele alternante, deci acolo am vedea trafic mai fluent.

Interesant e si ca ambuteiajul de duminica seara nu depaseste Movilita spre nord, deci chiar daca se sta mult, traficul "din amonte" nu e grav afectat.

ultrasbz

Intrebare:
De cateva saptamani s-a reconfigurat DN2 in regim de 2+1 alternativ intre Movilita si Sinesti, in Jud. Ialomita. Care sunt concluziile (partiale) ale acestui experiment pana in acest moment? Va fi permanentizat si/sau extins acest sistem? Se va reveni la configuratia anterioara pe acest segment de drum? Daca da, de cand? Daca nu s-au tras inca concluzii, cand ne putem astepta estimativ la o decizie in sensul revenirii la vechea configuratie sau din contra, la permanentizarea celei curente?

Raspuns:
QuoteÎn ceea ce priveste reconfigurarea DN2, in anul 2019 CNAIR SA a lansat un proiect-pilot prin care DN 2 este delimitat ca 2+1 alternativ, cu două benzi pe unul din sensuri și una pe celălalt. Prima porțiune unde se testează această delimitare este una de 9 km între localitățile Sinești și Movilița din județul Ialomița.
 
Proiectul a fost implementat pe sectorul cuprins între km 30+600 – 39+000, iar în secțiune transversală vor fi 3 benzi de câte 3,5 m, cu spațiu liber de separare a sensurilor de criculație de 1m și benzi de încadrare laterale de 0.25m.
Această decizie de a testa proiectul pilotde creștere a gradului de siguranță rutieră având ca obiect ,,Reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) pe DN 2, a fost luată în urma consultării și avizării împreună cu reprezentanții Inspectoratului General al Poliției Române – Direcția Rutieră.
 
Fluența traficului este și va fi întotdeauna afectată în momentul implementării unei noi soluții de îmbunătățire a circulației. Este nevoie de timp pentru ca participanții la trafic să se adapteze la noile reguli de circulație față de cele cu care circulau în mod obișnuit. Fiind încă la început adaptabilitatea pe acest sector de drum, este normal ca fluența traficului să nu poată fi atinsă încă. Ceea ce este important de obținut este siguranța participanților la trafic, prin reducerea numărului de accidente soldate cu persoane decedate sau răniți grav.
Dacă participanții la trafic vor respecta semnalizarea în conformitate cu prevederile reglementărilor tehnice în vigoare și dacă se circulă regulamentar, efectele vor fi vizibile, nu se vor mai crea ambuteiaje în trafic și cu siguranță numărul accidentelor se va diminua.
Pe sectorul pe care proiectul este implementat, se circulă fără ambuteiaje cu excepția zilelor în care se înregistrează volume mari de trafic, caz în care indiferent de configurația drumului se vor produce ambuteiaje.
Reiterăm faptul că acest proiect pilot este o măsură de siguranță rutieră menită să diminueze numărul accidentelor rutiere soldate cu pierderi de vieti omenesti.
C.N.A.I.R. analizează sectorul experimental și în funcție de numărul accidentelor rutiere, se vor lua măsurile ce se impun. Se dorește realizarea unui astfel de sistem și pe alte drumuri naționale în funcție de buget. Bugetul alocat anului 2019 este repartizat pentru întreținerea întregii rețele din administrare atât pentru parte carosabilă, siguranță rutieră, poduri și în funcție de limite disponibile se vor lua măsurile care necesită cea mai mare urgență.

cristi5

#980
Multumim! Deci si CNAIR spune ca ambuteiajele s-ar face oricum, asa cum a zis si @dr4qul4.

Fireste ca pe 2+1 apare ambueiajul prima orara pt ca are capacitate ceva mai mica. Dar duminica seara ambuteiajul ar aparea oricum mai in aval (spre Afumati)

dr4qul4

Nu sunt sigur ca ambuteiajul era la fel de mare. Pentru asta trebuie sa calculam. Ar fi bine daca ai cum sa scoti (din inregistrarile tale) timpii de parcurs de la Urziceni pana la D-na Ghica.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#982
Eu sunt sigur ca ambuteiajul de acum e mai mare pt ca capacitatea la gatuitura e cu 15% mai mica. Dar nu cred ca se pierde o ora in plus pentru ca dupa gatuitura traficul e fluent. Oamenii vad ca stau o ora pe Sinesti-Movilita (eu nu cred ca stau atat, mai voi uita pe datele waze) si nu-si dau seama ca cu asta evita ambuteiajul de la Afumati.

Nu stiu cum am putea compara cu situatia dinainte devreme ce nu stim cat se facea acum un an duminica seara pe Sinesti-Bucuresti. Poate cineva de la Waze ne poate ajuta? @pentium10 parca lucra cu Waze.

Aici aveti un playlist cu saptamanile 32-40 (34 e lipsa). Cum vedeti fiecare video are 6 min 44 sec adica 404 secunde, un cadru din film e un minut din timelapse, la o saptamana= 10800 cadre, rezulta 10800/404= 25 cadre pe secunda. Adica o secunda pe video reprezinta 25 de minute din realitate.

In fiecare video de 6:44 :
- ambuteiajul de vineri dupa-masa incepe la minutul 4:25 adica vineri pe la ora 16.
- ambuteiajul de duminica dupa-masa incepe la minutul 6:20 adica duminica pe la 16.

https://www.youtube.com/playlist?list=PL2ayAcA0Sj1QB28TJJzuIQVcA4y_qZqkN

Pun direct aici saptamanile 37-40

saptamana 37:

saptamana 38:

saptamana 39:

saptamana 40:


slartibartfast

Înainte de reconfigurare, pe DN2 la valori mari de trafic se producea întâi accident cu victime. Apoi și ambuteiaj.

cristi5

Chiar si fara accidente, 1,5+1,5 avea gatuiturile lui. Intersectii, curbe, localitati, etc. Duminica seara tot se aduna ambuteiaj.

Riscul de accident cu victime pe 1,5 +1,5 e de cel putin 5 ori mai mare. De aici ambuteiajele aferente.

cristi5

#985
Stimati calatori, bazat pe datele Google Traffic eu cred ca acest test pilot este un succes. 97% availability (total max 8 ore  pe saptamana ambuteiaj pe un singur sens, la ora la care se facea oricum ambuteiaj mai in aval) este mult peste asteptari dat fiind ca MZAul Bucuresti-Urziceni este peste ce se pune in mod normal pe 2+1 alternativ. Asta pentru ca fluxul nu variaza asa de mult de la o ora la alta (cum ar fi de exemplu pentru un drum de naveta zilnica). Este un flux relativ mare, dar cu varianta mai mica, si sub limita 2+1 de 1650 vehicule / ora  / sens.

Datele video cuprind putin din restul drumului, dar se vede ca si acolo apar ambuteiaje de tot felul.

Putem sa vedem cum trece iarna dar din partea mea putem cere extinderea amenajarii 2+1 pe restul drumului pana la Iasi. Ar fi un mare castig la siguranta, pe bani foarte putini, pana la aparitia A7 si A8, si fireste, dupa aceea.


pelan87

Nu am apucat sa postez decat acum, experienta mea de vinerea trecuta de pe Bucuresti - Urziceni.
Am mers deja de cateva ori pe noua zona 2+1, insa vinerea trecuta a fost singura data cand am prins ambuteiaj. Asta pt ca am fost nevoit sa plec din Bucuresti undeva dupa ora 19, iar pe la ora 20 am intrat pe 2+1. Adica m-am nimerit si eu fix cand era varful de trafic.
Bun, am stat de 2 ori pe loc, la ambele treceri de la 2 benzi la 1 banda.
Cu aproximatie am stat vreo 5 minute in ambuteiaj la prima trecere 2->1 si vreo 10 min la a doua. Iar pe zonele cu 1 banda s-a mers cu maxim 50-60 km/h. Per total, am facut cei 9 km de 2+1 in aprox 23 de minute. Fara de 5 min cat as fi facut atunci cand era 1,5 + 1,5. Sunt 18 minute pierdute, nu e putin, dar stati sa vedeti continuarea.
Dupa cativa km, in Cosereni, ambuteiaj. Coada de peste 2 km. Am facut acei 2 km in 45 de minute. Cauza, desigur, un accident... era la iesirea din Cosereni, dupa podul peste Ialomita, la cateva sute de metri de pod. Din fericire nu parea prea grav, dar iata ca a cauzat un ambuteiaj mult mai mare decat segmentul 2+1.
Asa ca, spun eu, se merita "pretul" platit pentru 2+1, adica timpul pierdut vineri sau duminica seara. Pentru ca siguranta este mult imbunatatita. Niciun pret nu e prea mare pt a salva o viata.

ovideatza

Intrebarea mea e de ce ai stat si la a 2-a ingustare?

Din ce am inteles eu pe topic, teoretic prima ingustare ar trebui sa functioneze ca o "palnie" si sa reduca nr de masini intrate pe sectiune la capacitatea maxima.

Iar curios mi se pare ca ai stat mai mult la a doua decat la prima.

Eu aveam speranta ca daca se prelungeste segmentul 2+1 atunci ambuteiajele se pot crea doar la capete, nu repetat la fiecare ingustare.

cristi5

#988
Din pacate teoria cu ameliorarea fluxului dupa o ingustare (sau chiar doua) nu functioneaza decat in conditii ideale. Fluxul "momentan" se poate mari printr-o simpla accelerare si intrare in depasire a catorva vehicule, cum ar fi bizonii fericiti c-au scapat din prima ingustare.

Daca apasati pauza (spatiu) pe filmari, tastele punct (.) si virgula (,) merg un cadru (= 1 minut "real") inainte, respectiv inapoi. Daca tineti tasta apasata, filmul avanseaza continuu pana lasati tasta.

Un efect al primei ingustari pare ca exista de exemplu in saptamana 37 duminica (15 septembrie). Se vede ca primul ambuteiaj apare pe prima alternanta la 14:14. Pe a doua alternanta (spre Sinesti) ramane verde pana la 14:35 si de fapt primul rosu aprins la ingustarea sudica apare la 17:10 . Deci efectul primei gatuituri functioneaza cateva ore bune. Dar apoi la flux si mai mare, efectul se pierde.

Peste o saptamana, in 22 sept apare ambuteiaj aproape simultan la 15:10 pe cele doua alternante. Clar ca depinde si de fluxul momentan.

Dar deja la 16:02 in ingustarea sudica e verde, pe cand cea nordica e rosie. Situatia continua pana la 16:38 cand apare rosu si in sud.

Pe de alta parte in 6 octombrie prinul ambuteiaj se formeaza in sud pe la 15:42, si odata format, nu se mai termina cateva ore bune chiar si cand in nord e "pace"! Odata fluxul ajuns la valoarea critica si odata ce coloana a oprit, situatia ramane foarte sensibila!

Deci cred ca un efect exista, dar depinde mult si de variatiile momentane de flux, adica de cum o "calca" oamenii care scapa din prima (sau a doua...) ingustare. Asadar efectul e anulat usor de comportamente ale soferilor!

Mersul in coloana pe o singura banda ar fi ideal in conditiile astea pt ca variatiile de flux nu mai conteaza prea mult pt ca nu mai sunt ingustari. Apare doar efectul de oprire in coloana a celui care s-a apropiat prea mult de vehiculul din fata (gen Valea Prahovei), dar cred ca acel efect apare la flux mult mai mare si deci viteza mica a coloanei.

cristi5

Multumim mult de info @pelan87, aici se vede accidentul din Cosereni de vineri seara





Powered by API/PUM imgur uploader