2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#930
@Nox noi am anuntat de prin iulie ca duminica seara sensul spre Bucuresti e in ambuteiaj. Exista filmari timelapse aici pe topic cu fiecare minut de Google trafic din iulie si pana acum. Se stie cu aproximatie de cateva minute cand incepe si cand se termina ambuteiajul vineri si duminica. Exista waze, exista google traffic, exista rute alternative, e totusi campie acolo. Asta e tldr...

@vancouver nu am nicio apasare, am scris clar in toate documentele despre 2+1 ca exista limita de flux de 1650 vehicule pe ora pe sens, ceea ce e mult sub cat da MZAul in zona. E mare noroc ca zona de test aleasa o depaseste numai vinerea seara pe un sens si duminica seara pe celalalt. La MZA-ul de acolo putea fi muuult mai rau!

CNAIR/CESTRIN sunt singurii din tara asta care au cifre de trafic, si le tin la secret. Intreaba-i pe ei cum au ales zona asta, ca tu nefiind in API poate o sa-ti raspunda. Era clar din scrierile noastre (inclusiv primele postari pe acest topic) ca API are expertiza despre acest tip de drum, crezi ca ne-a intrebat cineva ceva? Am aflat pe surse si din presa ca vor sa faca zona asta. Te indoiesti ca daca ne intrebau le-am fi spus altceva decat "nu faceti 2+1 pe Afumati-Urziceni pana nu terminati naibii A7 Ploiesti-Buzau" ?

Hai sa zicem ca CNAIR are MZA si nu cifre de flux. Dar o saptamana, hai doua, trebuia sa stea cineva pe marginea drumului (sau la monitor ca se putea filma) si sa faca click la fiecare masina care trece, si dublu click la fiecare TIR. Nu e rocket science.

Di da @alin2pas trebuie introdus fermoarul in codul rutier. Dar cine sa o faca? Trebuie invatati bizonii ca daca drumul se apropie de ambuteiaj nu mai are rost sa intri pe banda 2 ca vine gatuirea si ai facut rahatul praf. Am rugat API sa comunicam asta, mi s-a dat peste nas ca in Romamia depasirea e sfanta si nu poti sa ceri asa ceva. No bine...

O sa vedem numarul de victime de pe portiunea asta peste un an si comparam cu restul DN2. Atunci o da putem face o evaluare.

@vancover zici ca tu ne-ai spus, ca si cand ar depinde ceva de noi... Vorbim aici in general pe forum ca si cum noi chiar am putea influenta ceva. Putem pe dracu. Si cand ia statul o sugestie de la noi (desi chiar nu avem nicio dovada ca e de la noi) o fac exact cum si cand vor ei. Adica de obicei prost si tarziu. Eu am cam pierdut orice speranta ca sectorul public romanesc (corupt si fara nicio aplecare la a face ceva pentru cetateni) poate fi influentat cu adevarat (nu asa cu jumatati de masura si preluari superficiale) de socitetatea civila. Vezi rahatul de pe LD3 unde poate am avut o influenta la Holdea dar tot degeaba, vezi implementarea asta 2+1 unde nu trebuie si cum nu trebuie, si multe altele. Vezi incapatanarea.  cu care pun betoane in loc de parapete ingust pe mijloc la 2+1 si 1+1 apoi se uita la coloane. Chiar nu vad de ce ne mai uzam tastaturile. De unde nu-i, nici Dumnezeu nu cere.

cristi5

Quote from: vancouver on September 28, 2019, 09:11:28 AM
In mod evident este mai bine cu cablu Safence decat nimic. Si evident e inca o data mai bine cu NJ.

Ai date? Ca eu stiu ca Safence si NJ au fix aceeasi clasa de siguranta. Si Birsta 1P la fel.

Ca sa intre 2m in cablurile alea si sa loveasca pe cineva pe contrasens, un camion trebuie sa intre la un unghi care apare extrem de rar la un camion. Poate la un turism care pierde controlul, dar ala nu intra 2m.

Liviu M

#932
Eu zic sa nu va puneti sperante prea mari in fermoar, ambuteiajele tot se vor forma. Aplicat corect, fermoarul ajuta dar nu face minuni.
Iar din experienta mea prin Germania, e greu de aplicat corect.

cristi5

#933
De acord, pana la urma limita de flux e tot aia. Poate cu fermoar creste putin viteza ambuteiajului...

Dar eu cred (desi n-am date, nici simulari, dar se pot cauta) ca la flux maxim tot e mai bine sa ramana intr-o singura coloana care merge cu viteza constanta. Si atunci nu mai trebuie nici fermoar. Pana la urma pe 1+1 cu 30km/h si 10 metri intre vehicule (15 metri pe vehicul la 30 km/h inseamna un vehicul la 1,8 secunde , adica 2000 vehicule-echivalent pe ora pe sens) e mai bine decat 2+1 stat pe loc.

Teoria ar fi ca intrarile pe banda 1 duc la franari si opriri si distrug curgerea coloanei. Apoi se mai pierde timp si spatiu cand se re-pune coloana in miscare, ca se pleaca pe rand.

Problema e sa stie soferii cand sa treaca in modul "o coloana". Ca cu un minut inainte parca-parca totusi mai merge o depasire. Si dupa aia nu se mai poate intoarce pe B1 ca nu mai e loc, pana nu forteaza intrarea sau opreste unul mai dragut, si atunci gata, coloana de pe B1 si-a pierdut dinamica.

Se poate rezolva cu indicatoare controlate electronic. Un semn "depasirea interzisa" care se aprinde la limita de flux...

punktnet

De parca nu tot in cur i-ar durea de acel semn luminos, nu ?
Probabil doar niste rezonatoare zdravene, chiar nesimtite, montate pe B2 din timp, te vor face sa intri pe B1 la momentul potrivit.
Just kidding.

cristi5

#935
I-ar durea in cur pe bizoni cum ii doare si de linia dubla continua.

Dar eu ma refer la un sofer corect, si pot sa sper ca sunt mai multi decat bizonii... Chiar unul care nu e pasionat de depasiri: vede banda 2 libera, stie ca nu are nimic din sens opus, se grabeste putin, si se baga...  Poate un semn mare de depasire interzisa l-ar face sa reconsidere...

Rezonatoare pe B2 nu are sens, 95% din timp drumul nu e in ambuteiaj. Plus ca se simt mult mai tare la viteza mare...

vancouver

Asa cum am explicat in trecut de n ori, fluxul maxim (=capacitatea) pe 1+1 este de 1800-1850 de vehicule pe ora. Iar pe 2+1 este de numai 1550-1650 (functie de disciplina la aplicarea regulii fermoarului).

Asadar @cristi5, ma bucur ca ai descoperit si tu apa calda acum si promovezi ideea de a se circula cap coada pe o singura banda, ca se va merge mai fluent. Adica va exista un singur punct de congestie, la inceputul zonei 1+1.

Citez: "Pana la urma pe 1+1 cu 30km/h si 10 metri intre vehicule (15 metri pe vehicul la 30 km/h inseamna un vehicul la 1,8 secunde , adica 2000 vehicule-echivalent pe ora pe sens) e mai bine decat 2+1 stat pe loc"

Deci WOW, trecem de la 2+2 ad hoc, la 2+1 ca vezi-doamne e mai bine, si acum e si mai bine cu 1+1. Mai ramane sa se mearga pe o singura banda, alternativ, cu semafor  :lol:

Si asta e misto: "Un semn "depasirea interzisa" care se aprinde la limita de flux...". Adica fac 2+1 special ca se poata depasi si apoi aplic "depasirea interzisa"  :lol:
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#937
Da, mers in coloana 5% din timp cativa ani pana se face autostrada Ploiesti-Buzau. Nu e apocalipsa pe care vad ca insisti sa o descrii, procentul de functionare la parametri normali (95%) e mult  peste orice drum de naveta din paradisul autostrazilor.

A scazut cu vreo 4% fata de cum era inainte si siguranta a crescut cu 300-400%. Te las sa socotesti daca merita investitia.

In plus, chiar exista rute alternative, nu e Brennerpass... exista waze, etc.

Iti repet ca nu eu am ales locatia, du-te la CNAIR si explica-le.

vancouver

Quote from: cristi5 on October 02, 2019, 03:58:38 AM
Quote from: vancouver on September 28, 2019, 09:11:28 AM
In mod evident este mai bine cu cablu Safence decat nimic. Si evident e inca o data mai bine cu NJ.
Ai date? Ca eu stiu ca Safence si NJ au fix aceeasi clasa de siguranta. Si Birsta 1P la fel. (...)

Serios acum? Adica tu esti un mare adept al sigurantei rutiere, dar nu vezi de la o posta pericolul reprezentat de o intrare pe contrasens, versus siguranta de a nu intra niciodata pe contrasens cu NJ?

Cel mai mare pericol pentru siguranta este intrarea accidentala (necontrolata) pe contrasens. Chiar tu spui ca in flux continuu la 1+1 vine un vehicul la 1,8 secunde. Pai camionul ala care intra 2 metri pe contrasens nu "sta" pe contrasens 1,8 secunde ci poate 3-4 secunde, ocazie cu care ia in plin 1-2 vehicule ...

Sincer nu inteleg despre ce discutam aici. A ... daaa.. e perfect si safence si in aceeasi clasa de siguranta, daca intre sensurile de mers se lasa un spatiu de 2-3 metri ... daaaa. Adica pe o autostrada de exemplu.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

^^ nu e vorba de nici o apocalipsa. E vorba de prostia pe care o promovezi tu, de down-grade-ul pe care-l promovezi.

Asa poti sa reduci viteza la 50 la ora pe toate DN-urile si sa o si impui cu politie multa si radare, si o sa cresti nu 400%, ci 100000% siguranta rutiera. Si, de ce nu se face?

Eu nu anunt nici o apocalipsa pe 2+1. Am si spus ca am mers excelent pe acolo, am pus si filmare. Tu insisti sa-mi schimbi cuvintele din gura.

Eu promovez doar un MINIM BUN SIMT, adica o largire cu 1-1,5 metri a platformei rutiere pe fiecare parte, transformarea drumului in 2+2 si parapet median NJ.

Explica tu acum te rog sa stie si altii, care e cresterea de siguranta in sistemul pe care eu il promovez, cu parapet median NJ, fata de situatia actuala reala, fara nici un parapet.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#940
Scenariul cu camionul care intra in WRSB 2m sau suficient cat sa deranjeze sensul opus este pur si simplu improbabil. La 30 de ani de experienta 2+1 cu WRSB in Suedia pe 3000 km am fi stiut de el daca ar fi asa un scenariu frecvent si groaznic.

Asta e ca drobul de sare al lui Baiazid. Tinem autostrada inchisa pt scenariul groaznic al prabusirii pe autostrada, sau alunecarea terasamentului. Care pot afecta 2-3 vehicule o singura data, pana se prinde lumea si opreste. Si in toti anii astia de asteptare cu autostrada inchisa sunt sute de vehicule care fac accidente pe DN.

La fel si aici, nu punem WRSB ca suntem noi mai ocosi, si ne-am gandit la apocalipsa TIRului infipt in WRSB. Fraieri suedezii.

vancouver

Ok, hai sa uitam de safence, ca nu s-a montat. Hai sa revenim la realitatea de pe DN2.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#942
Se poate monta WRSB pe restul drumului, pana la Iasi. Si se poate monta si aici, in locul acelui plastic dupa ce il rupe un TIR cu ceva victime. Ca stii ca numai daca sunt morti se face ceva.

Cu NJ e fireste mai bine decat cu plastic sau fara nimic, dar ai compromis definitiv scenariul camionului stricat pe zona de o banda.

Liviu M

@punktnet: intamplator fermoarul chiar asta cere - ambele benzi pline pana la ingustare si continuarea alternativa, cate o masina, de pe fiecare banda. NU se revine de pe b2 pe b1 mai devreme, ca ai vazut loc de-o masina pe parcurs.

alecu26

@Vancouver....evident ca ce propui tu e peste orice 2+1 cu WRSB. Problema e ca nu va face nimeni 2+2 cu NJ pe mijloc si largiri cat vreme autostrada paralela parcurge niste etape si se apropie de intrat in santier...mai repede sau mai tarziu.

Ideea e...avand ce avem acum...cu investiii minime si rapide...ce putem face sa crestem siguranta? Pastrand capacitatea de traffic cat mai putin afectata.

Deasemenea...te rog sa ne ajuti si de prin Germania unde, cum, cand se aplica 2+1 alternative...care sunt normativele care-l guverneaza...etc.

Din Suedia Cristi 5 a ajutat cu tot ce a putut.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).