News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

#810
eu zic sa mai citesti legea. Trebuie sa circuli cat mai aproape de partea dreapta a benzii, nu sa intri pe acostament. De fapt, pe DN2, pe acostament, avem si semne (linii transversale) care te directioneaza inapoi pe banda de circulatie.
Linia intrerupta semnalizeaza ca poti opri acolo in caz de nevoie.
Uite aici un reportaj Digi24 (preluat si de promotor):
QuoteCe spun IGPR și CNAIR despre drum

Atât IGPR, cât și CNAIR afirmă că DN 2 are o singură bandă pe sens și că în dreapta benzii se găsește doar acostamentul (porțiune ce nu este inclusă în carosabil). "Drumul național DN2 are o platformă de 13 metri și este prevăzut cu 2 benzi circulație în lățime de 3,5 metri (una pe sens) și două acostamente în lățime de 3 metri fiecare (unul pe sens) (...) Această bandă consolidată de 2,5 metri din cadrul acostamentului nu este o bandă destinată rulării, ea fiind prevăzută pentru staționarea în caz de urgență", afirma conducerea CNAIR într-un răspuns adresat unui utilizator al drumului în 2009. 

ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr.195 din 12 decembrie 2002 spune asa
Quoteacostament - fâşia laterală cuprinsă între limita părţii carosabile şi marginea platformei drumului
Art. 37. - (1) Conducătorii de vehicule sunt obligaţi să oprească cât mai aproape de bordură sau acostament la trecerea autovehiculelor poliţiei şi pompierilor aflate în misiune şi care au în funcţiune semnalele acustice şi pe cele luminoase de culoare roşie.
Art. 46. - (1) Depăşirea se efectuează, de regulă, pe partea stângă.

(2) Depăşirea vehiculului al cărui conducător a semnalizat intenţia şi s-a încadrat corespunzător părăsirii sensului de mers spre stânga se face prin partea dreaptă dacă între el şi acostamentul drumului există spaţiu suficient pentru efectuarea acestei manevre.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Io

#811
Oamenii, sinteti bine? Intreb pentru un prieten ...
DN2 e 1+1. Ca are acostament de 0.5 este o intimplare/gaselnita romaneasca si e perfect irelevant din punctul de vedere al legii. Legea nu zice absolut nimic in privinta asta. De ce? Ca habar n-are/legiuitorul nu si-a pus oficial problema, a zis ca merge si-asa si doarme-n papuci. Prin urmare e in vigoare legea aia de pe 1+1 si gata. Vancouver, nimeni in lumea asta nu ma poate obliga sa intru pe acostamentul ala, cuvintul cheie pentru el cred ca este "optional", si nimeni nu poate face opozitie. Daca doresc sa calc linia discontinua din dreapta mea o fac, daca nu, nu. Ce spune explicit legea este sa stau cit mai aproape de linia din dreapta spre a-i facilita depasirea celui care doreste sa o faca si sa nu maresc viteza. Asta nu inseamna nicidecum vreo obligatie din parte-mi sa depasesc linia discontinua (din dreapta) chiar daca legea imi da dreptul sa o fac.

Prin urmare argumentul ca am la dreapta linie discontinua pe care o pot calca sa-i fac loc cuiva este alaturea cu orice discutie matura in temeiul legii. A, ca ma dau la o parte si intru pe acostamentul ala sa-i fac loc cuiva asta tine doar de mine, e la latitudinea mea sa o fac sau nu. Personal o fac ca sa-mi feresc eu masina si ocupantii de teribilismele vitezomane ale cite unui viteaz din spatele meu dar nimeni nu ma poate obliga legal sa o fac daca nu doresc.

LE - inca: in sensul legii depasire inseamna ca masina care face asta trebuie sa treaca cu o roata (una! in practica rotile de pe partea stinga, NU AMBELE, ajunge una) de axul drumului. In practica DN2 se intimpla deseori sa fie spatiu suficient pentru ambele masini de pe acelasi sens FARA sa se depaseasca axul drumului. Aia nu e depasire pe 1+1 indiferent ce variatiuni au gasit te miri cine. Asta este "solutia" gasita cumva amiabil de majoritatea soferilor si e ok-ish, ea rezolvind partial aglomeratia punctuala, diferentele de viteza intre masini etc. E un fenomen de cerere si oferta. Necazul e ca duce cam prea des la accidente (nu doar din cauza asta) motiv pentru care solutia 2+1 OBLIGATORIU cu separare fizica (NJ, Wsrb, ce-or mai fi) fie si cu scaderea micsorarea generala a vitezei cred ca e corecta.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

ghrt

@vancouver, fără supărare dar riscai să nu iei permisul :) Am văzut pe cineva care a semnalizat, a demarat şi a mers înainte (banda era liberă), numai că banda aia era de acostament. La finalul ei (marcajul) a fost întrebată de examinator ce fel de bandă e şi cam aia a fost.
Cont (aproape) inactiv.

nirolf

Să nu uităm și de responsabilitatea în caz de accident, dacă circuli pe banda aia, orice ai lovi (pieton, bicicletă, mașină) o să ieși vinovat.

v46is

Bineinteles ca vei iesi vinovat . S-a intamplat accident mortal cu un microbuz al unei echipe de  handbal  lovit din spate pe acostament si a murit o jucatoare. Acel acostament este ca cel de pe A1 , A2 din dreapta. Eu votez pt. 2x1 facut oricand chiar daca vom sta in coloane. La final raportul dintre cei vii si morti conteaza . Eu as propune chiar o organizarea (poate venita de sus )  si la primarii din acele localitati pentru a face trotuare si santurile de apa mici  sau rigole . Ar putea sa faca pe fonduri europene aceste trotuare . Loc pana in gardurile oamenilor exista in mare parte .

dr4qul4

Din ce imi amintesc, aici pe forum, aproape toti am convenit ca trebuie 2+2 cel putin pana la Urziceni si doar de la Buzau in sus ar fi ok 2+1, pentru ca doar de acolo DN2 ar fi dublat de A7.
Si ca sa intelegeti de ce trebuie 2+2 macar pana la Urziceni, va spun asa: DN1, 7, 6, 5 au cate 2 benzi pe sens la intrare in Bucuresti (DN7 chiar si planuri de extindere). Pana si DN1A are in plan dublarea (de asta au largit pasajul CF).
DN2 are si el 2 benzi pe sens, dar exact pana in segmentul de test 2+1.
Daca segmentul de test ar fi fost mai apropiat de Urziceni, nu am fi avut blocaje, pentru ca giratoriul cu DN1D are capacitate mult mai mica decat 2+1.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

Quote from: dr4qul4 on July 31, 2019, 03:42:20 PM
DN2 are si el 2 benzi pe sens, dar exact pana in segmentul de test 2+1.

Citez asta ca n-am inteles "exact pana in segmentul de test". Eu stiu ca e 2+2 de la Bucuresti la Afumati si mai e o portiune de 2+2 undeva mai la nord, nu prea stiu care-i povestea ei.

slartibartfast

De la 2+2 București-Afumați mai e un 1,5+1,5 Afumați-Șindrilița-Lilieci-Sinești și abia apoi începe bucata de 2+1. 2+2 mai sunt podurile și apoi abia Buzău-Gura Câlnăului și Comisoaia-Oreavu.


dr4qul4

DN2 are 2 benzi pana la iesirea din Afumati. Adica la vreo 12 km de actualul segment 2+1.
Nu stiu de ce imi ramasese in minte ca 2+1 e pana la Sindrilita (si in realitate e pana la Movilita).
Probabil pentru ca cei din estul si sudul Bucurestiului (printre care si eu) ocolesc Afumatiul si ajung pe DN2 in Sindrilita.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Am trecut azi pe sectiunea 2+1 care era marcata toata. A fost lejera treaba, dar era ora 14.

Vreo idee de ce s-a ales viteza maxima de 80?
Rupe ritmul la greu si asa va enerva pe multi, dar sa sepram ca nu se apuca sa treaca peste linia continua dubla.

cristi5

#821
^ am sugerat acum cateva zile ca daca drumul se va dovedi si in Ro asa de sigur cum arata teoria, si daca intr-adevar scade numarul de accidente si (mai ales) de victime, sa cerem dupa cateva luni marirea limitei de viteza la 90, care e cea mai scazuta limita folosita in Suedia pe 2+1 (exista si 100 si, pe latime 14m, 110... Nefiind camere de viteza pt ca drumul e considerat sigur, se circula cu mai mult, mai ales in depasire)

Aveti aici google traffic din 1-4 august. Apasati pauza, apoi . (punct) pentru a vizualiza cadru cu cadru (, virgula pentru a merge inapoi un cadru)



Cred ca avem niste schimbari de tipar, probabil "trafic de vacanta". Ambuteiajul de duminica s-a mutat cu 2h mai devreme, de la 16:20 la 20. Incepand cu 16:36 sunt marcate 3 accidente sumultan care habar nu am daca sunt reale/real sau sunt presupuse de cei care intra in ambuteiaj.  Cred c-a existat totusi un accident la alternanta nordica intre 16:20 si 18:30, pt ca in acest interval alternanta sudica e verde/galbena, semn ca reuseau sa treaca ceva mai putine vehicule.

La fel ca duminica trecuta, ambuteiajul nu a fost continuu ci au fost doua mai mici, unul la fiecare alternanta.

Ambuteiajul de vineri apare mai mult pe a doua alternanta (spre nord, Movilita) putin rosu, intre 18-20.

nirolf


cristi5

#823
Multumim, e bine de stiut ca accidentele vizibile pe Google traffic sunt reale, in cazul asta vor fi vizibile pe time-lapse video, si vom putea vedea cate accidente se intampla acolo.

Era destul de clar ca nu e ceva nimic serios si s-a putut folosi totusi o banda pe sens, altfel am fi vazut trafic blocat, rosu aprins urmat de alb, coada sau mai lunga.

Sper sa puna cat mai curand ceva intre sensuri, altfel se pot intampla nenorociri mari pe contrasens pt ca soferii vad linia dubla si (in mod justificat) nu se asteapta sa vina ceva din fata.

Video pt saptamana in curs este totdeauna la
http://pum.project-online.se/maps/data/2plus1/status.mp4

voicul

Niste mici update-uri la 2+1 DN2:
1. Bucatile sunt cam de 2 km - exact cum am inteles ca sunt in Suedia. Bine la noi sunt si 2 de 2km, da intrerupte de un spatiu de facut stanga  :(
2. Se respecta viteza de pe panouri ... da, da. Mai ales cand se termina banda, se mai forteaza putin depasirea.
Realitatea e ca e naspa sa stai cu 80 pe acolo - rupe ritmul.

Eu ma astept la multe nemultumiri (pentru ca lumea nu se uita la siguranta) ci ca li se rupe ritmul si ca merg in coloana.
Azi am avut noroc si de la Movilita am prins coloana doar in padurea Sinesti, dar asta e de noroc.