2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

Multumim de update!

E normal ca zona de 2 benzi sa se intrerupa pt curba la stanga. De obicei acolo se face si alternanta. O banda pana la intersectie, doua dupa intersectie.

Deci nu inteleg, se respecta 80 sau nu?
- se respecta cu exceptia depasirii "fortate" la sfarsit de zona cu 2 benzi?
- se respecta doar pe portiunile de o banda/pe banda 1?

Sper sa mearga bine la toamna, daca merge nu vad niciun motiv sa nu ridice la 90-100.

Mers in coloana inseamna mers normal pe portiunea de o banda? Sau mers prea incet (gen mai incet de 60) din cauza unui vehicul lent sau a revenirii 2-1?

Plangerea cu ritmul apare si in Suedia. Dar la siguranta mult crescuta nu prea e bagata in seama. Plus ca dupa 5 alternante te obisnuiesti. Nu e cazul aici, din pacate.

voicul

Nu se respecta limita de 70 sau 80 - asta pe 2 benzi.
Pe o banda daca ai ghinion probabil se respecta viteza legala, dar in general cam toate tirurile reusesc 90.
60 mi se pare chiar putin, nu cred ca se va ajunge prea des la asa ceva.
Ghinion si mai mare - sa prinzi ceva utilaj agricol si atunci sa mergi cu 30.



JohannDB

 Citez o formulare făcută cu două pagini în urmă....""""Iar atunci cand cineva te depaseste, cf. legii esti obligat sa mergi cat mai in dreapta. Cat mai in dreapta este cu cea mai mare parte a masinii pe acostament.""""" Cu scuze, formularea asta nu mi se pare ok !!

Obligaţiile conducătorului de vehicule care urmează să fie depăşit (art 46):

    -să nu mărească viteza de deplasare.
    -să circule cât mai aproape de marginea din dreapta a părţii carosabile sau a benzii pe care se deplasează.
                             .......................aici "acostament", pe DN2, creeză polemici, raportat la ceea ce spune textul legii. Eu în niciun caz nu mă voi "duce" în acel acostament/bandă al DN-ului, ca să facilitez cuiva o depășire; voi rămâne pe banda doi (normală), cu o ușoară eschivă spre dreapta, fără a intra "cât mai mult pe acostament", iar cel cu depășirea, n-are decât să se ducă și pe câmpul din stânga dacă nu are loc....

DrumBuun

#828
Avand in vedere ca toata lumea "se da" pe acostament cand e depasit, si tu nu, risti ca la un moment dat un bizon sa intre in tine, in spate. Iti asumi riscul de a pierde timpul cu un accident, in loc sa faci o manevra simpla ?

slartibartfast

^^^

Pe DN2 e limită de 80 km/h pe toată distanța între Lilieci și Șindrilița. A fost vreodată respectată?

ghrt

@DrumBuun

Scuză-mă, dar de fiecare dată când am mers pe DN2 mi-am asumat riscul ca să îmi intre vreun bizon (sau pur şi simplu dobitoc ori nefericit care a pierdut direcţia) direct în faţă. Faptul că intră unul în spate e chiar funny. Apropo, tu ai intra în spatele unuia doar pentru că nu se dă la o parte dacă îi dai în continuu flashuri?
Cont (aproape) inactiv.

DrumBuun

@ghrt

Eu nu sunt de genul care da flashuri. Ca sa lamurim asta de la inceput.
Pe de alta parte mi se par civilizat sa te dai la o parte daca omul vrea sa treaca, pe tine nu te afecteaza cu nimic.
Esti cumva genul care sta in usa, sa nu treaca lumea ? (ca doar nu esti obligat de nimeni sa te dai la o parte).
Deci aici nu vorbesc de reguli de circulatie, de ce "esti obligat sa faci". Ci de bun-simt.
Acelasi bun-simt care face ca in vest trecerea de pietoni sa se faca in graba de catre pietoni, si la noi sa se faca incet, uitandu-ne in smartphone.

ghrt

Civilizat poate, dar nelegal (acostamentul are alt regim decât o bandă de circulaţie) şi din loc în loc periculos (din cauza denivelărilor de pe acostament).
În rest nu aş generaliza.
Cont (aproape) inactiv.

dacianova

#833
@Cristi5

Imaginează-ți te rog că vor implementa această soluție pe tot DN2 și te rog să-ți mai imaginezi un drum până la Iași pe el cu viteza de 80 km/h pe segmentul de 2 benzi, cu 70 km/h pe segmentul de o bandă pe sens (n-am înțeles logica) și cu 50 km/h prin localități.
Am făcut și eu astăzi drumul de la București la Iași pe DN2. Aglomerație la greu. Am avut senzația că sunt pe un bulevard dintr-un oraș mare și nu mă refer numai la acea porțiune, ci la tot drumul. E drept, e și perioada concediilor.
Noi în loc să facem tot posibilul pentru a crește capacitatea drumurilor, încercăm să le punem frână prin soluții suedeze? Nu sunt vitezoman, dar ași prefera să merg cu un pilot automat fixat la 130 km/h pe o autostradă și nu cu un 70-80 km/h pe un drum care are la bază un model suedez. Poate la ei funcționează pe distanțe mai scurte nu pe 400 km.
Mie sincer nu-mi place porțiunea aia.
Și nu, nu se respectă viteza de pe indicatoare. Ce naiba... Doar trăim în România!

Io

#834
Ok, Dacianova, sa-ti povesteasca Mandea ceva. Mandea fiind Io, acum multi ani vicecampion national de karting de vreo, habar n-am, 5 ori, campion de 2, dupa '90 cursuri de pilotaj organizate de Porsche pe Nurburgring pe tot soiu' de Porsche, de la masini de serie pina la bestii preparate pentru circuit SI ILEGALE pe orice drum public, kestii, cam stiu cu viteza, poate te conving. Poate nu, e-n regula din parte-mi. Adu-mi niste minusuri ca e o lume libera.
Se intimpla acum citiva ani sa fac un drum de vacanta Ploiesti - Suceava. Dupa Buzau ma depasesc doi cu doua masini de cel putin 2 ori mai puternice decit a mea care numai slabuta nu era, vorbim de 450+ respectiv 504 CP la ei. Asta ca sa stim o treaba, da? Aveau antene de-alea mari si m-am luat dupa ei. Afara din localitati cit intra in masina, 200 km/h era uzual, in localitati 100-120. Desigur, la un moment dat s-a pus frina zdravana ca era un MCV alb dupa colt. (Cind vii de la 200 la 60 zici ca poti sa te dai jos, indeosebi daca esti un viteaz de net - la 50 km/h masina ta parcurge TOTUSI 13.8 m/s! Este irelevant ca iti dai sau nu seama, fizica nu se schimba in functie de senzatiile cuiva sau de  ce masina conduce! A, ca o masina mai performanta are de regula si o eficienta a frinarii mai mare e adevarat dar n-as paria pe asa ceva daca nu stiu despre ce e vorba ...).
Da, am ajuns la Hanul Ancutei cu mult mai repede decit planificasem, am oprit si eu si le-am multumit pentru ca m-au adus repejor pina acolo si mi-am vazut de drum. Am ajuns la destinatie obosit zob de parca ma dadusem ziua-ntreaga pe circuit si mi-am zis ca nu mai fac asa ceva vreodata, nu merita pentru nimic in lume riscurile asumate pentru ca:
1- viteza traficului e undeva la 90-100 la ora si poti atinge viteze mult mai mari doar pentru perioade de citeva secunde, ma indoiesc foarte ca am tinut 200 la ora per etapa mai mult de 4-5 secunde,
2- nu ai nici unde si nici cum, va trebui sa te pliezi periodic pe viteza generala de trafic.

Bref, in lumea reala cine face asa ceva va cistiga citeva minute, hai 30-40 pe un asemenea drum, fie , insa cu riscuri (nu doar cele de amenda) si cu oboseala: drumul public nu e circuit, vine lume din sens opus, treci prin sate cu animale, pietoni, carute etc lucruri la care trebuie sa fii atent si pregatit sa opresti. Astfel de "vitejii" sint nelalocul lor pe un drum public indiferent ce-mi va replica nu stiu ce posesor de M Power sau de alte asemenea.
In definitiv, daca ati facut asa ceva vreodata, ati vazut cum e si chiar stiti despre ce vorbiti:
- unde si de ce va mai grabiti? Stiti ca nu veti cistiga mare lucru!
- media orara nu va creste semnificativ daca ajungeti voi timp de 3 secunde la 200 la ora! Dupa alea 3" trebuie sa frinati pe DN2 la 100/110 si sa asteptati sa puteti depasi, daca aveti si motor sa ajungeti iarasi la 200 la ora. Altfel veti ajunge in urmatorul sat unde daca sinteti in toate mintile chiar nu veti merge cu 200 indiferent ce conduceti!
- o viteza medie de 100 km/h pe orice drum public deschis circulatiei in Romania in afara autostrazii este o utopie indiferent de traseul parcurs!

Alegerea va apartine!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

frunzaverde

1. Modul in care s-a implementat solutia 2+1 este foarte proasta. Ce a facut CNAIR acolo este in bataie de joc, plina de greseli care duc la scaderea inutila a fluxului si a capacitatii. Ce au facut acolo au facut fara ca macar sa fi studiat ideea de baza din spatele 2+1, fara sa inteleaga tranzitiile 2+1 la 1+2 si cum sa le construiasca incat sa mentina fluxul constant. In loc, ce-au facut au fost gatuiri constante.

Ce au facut prost:

- Tranzitia 1.5+1.5 la 2+1 e facuta printr-o zona 1+1 cu sicane. Asta e o prostie imensa, pentru ca de la bun inceput gatuie fluxul in toate directiile, eliminand fluenta in toate directiile. Situatia normala este ca soferii care parasesc zona de 1.5 sa intre pe o zona de 2 benzi, astfel incat acolo sa nu se formeze un "dop" la intrare. Mai mult, infecta tranzitie 1.5->2 implementata e gandita in asa fel incat sa se intre pe banda a 2-a (banda de la ax), mentinand comportamentul idiot de "bagat la cutie", si facand fluxul normal sa se desfasoare pe banda a 2-a. O prostie care practic anuleaza toate beneficiile 2+1.

- Vitezele maxime sunt absurd de mici, franarea disrupand inca si mai mult fluxul. Da, nu reduc la 60-80, dar oamenii reduc la VMax+10 - VMax+20, fiecare dupa cum stie, perturband inca si mai mult fluxul si reducand capacitatea. In SE se folosesc viteze de 100-110 km/h pe segmentul cu 2 benzi si de 90-100 km/h pe segmentul cu o banda, tocmai pentru a nu perturba fluxurile cu franari aiurea.

- Tranzitiile sunt prost semnalizate, cu foarte putina preanuntare si surprinzator de inghesuite si scurte. Din nou, frane si dopuri...

- Nu s-au instalat parapeti, garduri si alte separatoare de sens, care sa permita viteze mai mari si exploatare in siguranta

- S-a facut segmentul de test pe cea mai proasta (cea mai aglomerata) sectiune, astfel incat sa nu existe nici un fel de acomodare confortabila.

2. In SE functioneaza 2+1 pe distante continue mult mai lungi de 400 km. Le folosesc saptamanal. O portiune importanta din drumul european Stockholm - Oslo este 2+1 si pe partea suedeza si pe cea norvegiana. Nu se merge cu 80 pe II si 50 pe I, ci cu 110 pe II si 90-100 pe I, in mod legal.

Solutia suedeza chiar merge. Porcaria improvizata de CNAIR fara sa inteleaga ce fac... bineinteles ca nu merge. Desi merge surprinzator de bine, dat fiind cat de prost e facuta - se blocheaza doar cateva ore pe saptamana, cel mult, similar cu situatia pre-implementare...

3. Cresterea de capacitate prin extindere pe segmentul ala nu se poate face decat dupa ce A7 e gata. O dublare, in conditiile traficului curent este, obiectiv vorbind, imposibila - ar insemna minimum 2 ani de ingustare la 1+1 pentru extinderea acostamentului... Ceea ce, daca MZA e 24.000, nu se poate face fara traseu alternativ.

Doar daca s-ar construi o cale aditionala, complet separata, ar fi posibil - dar constructia unei cai noi iese din discutie pe urmatorii 5+ ani, pentru ca obiectiv vorbind, atat dureaza proiectarea si implementarea in momentul asta in Romania.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

@dacianova

Limita 80 pe un drum drept cu separare de sens este o prostie, si dat fiind ca nu se respecta, nu e un argument...

Am spus clar ca dat fiind ca 2+1 e mult mai sigur
- limita de viteza ar trebui sa fie 90 sau 100
- adica in depasire se ajunge la 130 etc
- politia nu are motiv sa stea la vanatoare, drumul fiind sigur. In Suedia n-am vazut niciodata politie pe astfel de drumuri, ar ridica la greu  carnete de pe banda 2. Nu exista nici camere de viteza decat la intersectii unde e restrictie 60

Dar asta fiind o portiune de proba pe cel mai aglomerat sector al DN2 afara de Bucuresti-Afumati, putem intelege ca au pus 80 pentru inceput. Vedem cum se comporta cateva luni, si apoi putem cere o crestere.

Azi, vineri seara, a fost f putin rosu. Vedem in duminicile din toamna.

http://pum.project-online.se/maps/data/2plus1/status.mp4


cristi5

#837
@frunzaverde de acord ca alternantele sunt prost facute (prea scurte la 2->1, prea lungi = inutile la 1->2), la fel si separarea de sens (lipsa prapeti etc)

Si in Suedia ai treceri 1,5->1.  E inevitabil (sau 1->1,5). De acord ca macar pe un sens puteau lasa 1,5->2, deci obligatoriu 1->1,5 pe celalalt. Atunci aveau trafic galben pe un sens in loc de doua cum au acum la "Sinesti nord"

De acord ca trecerea 1-2 prin aparitia unei benzi in dreapta e cea mai mare porcarie. Transmite mesajul gresit:  "in mod normal stai pe banda 2 si daca ai o coaja care nu merge tare, trebuie sa te dai la o parte din fata domnilor cu masini bengoase". Trist.

Dar la MZA 24k poa sa fie si drumul 2+1 state of art, trasat de cel mai experimentat drumar suedez, cu toate dotarile, ca tot devine rosu cateva ore pe saptamana. Nu are cum altfel! Eu ma mir ca e totusi vorba doar de 4-5 ore in weekend.

Pana una-alta e o portiune de test. Asta inseamna ca vezi cum se comporta si inveti pt alte portiuni.

TibiV

@cristi5,
Nu e vorba sa invete.
Asta a fost pur si simplu segmentul care sa demonstreze ca in romanica NU se poate 2+1 alternativ....
Nu asigura nici "capacitate", nici "siguranta"....

@dacianova,

am parcurs ieri (pardon, alaltaieri, ca este trecut de miezul noptii...) DN2 ointre Buzau si Bacau.
O mizerie infecta si, asa cum vedem la stiri, o mizerie sangeorasa!!!
Am incercat sa nu depasesc 70 in localitati, si ma duceam pe "acostament" (rahatul ala de 2,5 metri)... Si totusi ma depaseau in tromba TIR-uri!...
In afara localitatilor nu avem ce discuta... Este legea junglei!!!
Am vazut, inclusiv in zonele cu banda dubla continua, depasiri pe contrasens la limita SMURD-ului....

Obsesia voastra cu "capacitatea" este cea care ne-a dus in TOP 3 european al pierderilor de vieti omenesti....
Ajutata, evident, de Absolut Inutila Politie Rutiera, care nu face altceva decat sa vina sa numere mortii si sa masoare urmele de franare...

@Io
+1 pe froum
(+10 cu felicitari din partea mea...  :cheers: )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#839
@TibiV eu nu as fi asa negativ. Daca voiau sa compromita 2+1 puteau sa zica ca nu mai traseaza 2+1 cei cativa km dinspre Movilita, care erau inca nemarcati cand au aparut primele ambuteiaje masive duminica seara.

Nu s-au speriat, s-au tinut de planul lor, au marcat si restul portiunii si bine au facut.

Despre siguranta, eu inca sper sa puna ceva intre sensuri, a aparut si in presa informatia asta, vezi mai sus, G4media parca.

In rest, trebuie asteptat o vreme, numarat accidente, pagube, victime...