2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dacianova

#840
@TibiV,


1. Din păcate nu m-ai nimerit cu obsesia mea privind capacitatea. N-am așa ceva.
Eu altceva a vrut să subliniez: au făcut 2+1 și au scăzut viteza de deplasări pentru a demonstra că va crește siguranța rutieră.
Vitezoman nu sunt! N-am cursuri de pilotaj și nici n-am mers în viața mea cu 200 km/h așa cum spune @Io Merg relativ normal.
Dar dacă mergem pe principiul ăsta că dacă scade viteza că ne crește siguranța în trafic propun să facă viteza de deplasare în afara localităților de 50km/h și în localități de 30km/h și să vezi atunci siguranță.
2. Sunt 100% de acord cu tine că acea porțiune este făcută ca să demonstreze că la noi nu se poate.
3. Merg aproape zilnic pe acest drum și crede-mă că mă strânge în spate câți nebuni văd că au permis. Cât despre Poliția rutieră, stă și vânează și cam atât.
Părerea ma este că atât timp cât în țara asta legile sunt atât de blânde cu cei care încalcă legea, nimic nu se va schimba!
Și am fost probabil prost înțeles. Când zis că prefer să merg pe un pilot automat la 130 km/h decât cu limite de 70, 80 m-am referit la faptul că mi-a-și dori să merg și eu ca oamenii normali pe o autostradă.
Oricum noi nu suntem normali.

cristi5

#841
@dacianova au scazut viteza de pe indicatoare, nu viteza de deplasare. Sunt, peste tot in lume, doua chestii diferite.

Daca te uiti la inceputul topicului, vezi ca viteza medie creste putin dupa reamenajarea unui drum de 13m ca 2+1 alternativ. Nu stiu daca 10 km sunt suficienti pt a vedea asta (mai ales intr-o zona asa aglomerata, cu MZA mult peste limita), si nu stiu daca cineva masoara viteza medie (si o compara cu o portiune apropiata de 1,5+1,5). Cel mai probabil nu masoara nimeni.

Sigur ca viteza de deplasare poate creste daca se creste cea de pe indicatoare. Dar nu putem cere asta din prima zi a testului.

cristi5

#842
Saptamana 32 a fost destul de linistita pe Sinesti-Movilita. Un pic de rosu vineri 9 august seara si ceva mai mult duminica 11 august, dar pe o singura alternanta (spre Sinesti). Si un accident pt cateva minute la 19:42, probabil ceva minor.

http://pum.project-online.se/maps/data/2plus1/2019_32.mp4

Filmele time-lapse pe youtube nu prea au views deci daca nu cere nimeni youtube le las doar pe server in formatul de mai sus. Mai ales saptamanile astea fara evenimente majore.

Saptamana in curs este mereu la
http://pum.project-online.se/maps/data/2plus1/status.mp4

Ca sa aflati ce saptamana e acum, folositi cel mai util website suedez
http://www.vecka.nu

Andrei I

 DN 2 trebuia latit la doua benzi plus centuri Bacau, Adjud, Ramnicu Sarat si prin ce sate s-ar mai putea, daca s-ar mai putea. Iluminat integral la centura Focsani (dar cui sa-i dea prin minte, lui Oprisan?). Autostrada n-o sa faca niciodata. Comertul pe DN2 e prea important. Despre 2+1 am avut o parere prosta la inceput, din cauza dopurilor care se formeaza la trecerea de la 2 la 1 si din cauza majoritatii soferilor romani agresivi si needucati. Acum nu mai am nicio parere. Altfel, din ce am vazut in vara asta, intretierea e relativ ok spre buna, cel putin pe tronsonul pana la Focsani.

vancouver



filmarea este făcută duminica la prânz
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Lyvyoo

Eu folosesc A3 spre Focsani de cand s-a deschis ciotul, dar din clipul asta vad civilizatie pe DN2, in sfârșit! De urmarit cum se va gestiona implementarea dar clar pare o solutie de urmat dpmdv.

tom_sawyer

Vancouver, felicitari pentru video. Impresii? Nu e mai comod de condus pe un astfel de drum? Ar fi interesant sa vedem si restul filmarii pana la Urziceni, daca o ai, pentru comparatie.

cristi5

#847
Multumim de filmare!

Trecerea 1-2 (4:02-4:12) e complet aiurea
- nu e nevoie de insula la trecerea 1-2. Pe ambele sensuri se trece de la o banda la doua, nu e niciun pericol. Poate niste stalpisori.
- nu e nevoie de limitare la 70 la trecerea 1-2 din acelasi motiv.

Limitarea la 70 la trecerea inversa (2-1) mi se pare nerealista pe termen lung. Acolo oamenii revin in ultimul moment din depasire si au peste viteza "zonei" (peste 80 in cazul asta). Dar pentru inceput limitarea poate fi buna ca sa atentioneze despre zona periculoasa.

Fireste ca e necesara limitare la 70 (sau chiar 60) la intersectii. Dar daca pui un 70 la fiecare alternanta, pe care nu-l respecta cei care tocmai au depasit, si se obisnuiesc sa nu-l respecte, esti in "Petrica si lupul": cand e trecere 2-1 din motive de intersectie si chiar trebuie redus, nu mai reduce nimeni.

Deci as propune limitarea la 70 numai la intersectii

Pe prima insula de trecere 1-2 (2:35) vad ca sunt stalpisori de plastic, probabil vor fi instalati si pe celelalte insule?

Linia dubla continua vad ca e hasurata pe o portiune (2:42-3:17), poate va fi hasurata pe toata distanta?

Eu nu inteleg in continuare 1+1 la iesirea din Sinesti. Acea insula din dreapta (la 1:05) ar putea fi transformata in banda de circulatie pe sensul de iesire unde oricum urmeaza 2 benzi.

Intersectiile par bine facute dar un truc interesant e ca refugiul pt curba la stanga sa fie cuplat cu o trecere 1-2 (deci cei care vin din stanga intra direct pe banda 2)

In Sinesti e chiar dificila intersectia cu acel drum dinspre dreapta fara banda de accelerare/decelerare, dar mi se pare ca le-a iesit bine, au trasat benzile de accelerare decelerare pe DN2 in lipsa altui spatiu.

Interesant soferul din fata ta la iesirea din Sinesti (0:55). Calarea ditamai insula hasurata. Ce comportamente ilegale sunt induse de acostamentul actualului DN2...

Cred ca se poate limita la 90 sau 100 fara probleme, drumul fiind mult mai previzibil si mai sigur. Dar vedem dupa cateva luni de test.

Si cred ca se pot gasi solutii si in localitate.

alin2pas

Este drum european și poate avea fără probleme limită de 100 km/h, cu limitare de 70 km/h doar la intersecții, după cum ai spus. Chiar e mai civilizat și mai odihnitor să conduci pe asemenea drum. Totuși, nu mă pot abține să constat cât de mulți sunt cei care nu cunosc codul rutier și care circulă fără luminile de întâlnire sau lumini de zi aprinse (deși acest lucru este obligatoriu). Era chiar unul care circula cu luminile de întâlnire și cu farurile de ceață aprinse, ziua pe timp frumos.

cristi5

Tocmai de-asta e nevoie de drumuri mai sigure si mai odihnitoare (autostrazi, DX, 2+1) pt ca oamenii nu cunosc, uita sa respecte sau nu mai au nervi sa respecte legea...

carutasul

Problema e cu localitățile, ce faci la trecerea prin localități. Din câte îmi amintesc, în localități viteza era încă 50km/h, n-am mai mers demult pe acolo . Ori că e 2+1, ori că rămâne ca acum, trecerea prin localități tot periculoasă este. Să sperăm că se mișcă totuși cu A7 :)

cristi5

#851
@carutasul, ca de obicei, eu zic ca daca crezi ca tintesti spre un lucru bun, trebuie doar sa vrei, si solutii se gasesc. Eu cred ca interzicerea intrarii pe contrasens, mai ales in localitate, e un lucru bun. Asa ca caut solutii :)

La Sinesti au reamenajat o zona urbanizata (chiar daca oficial e in afara localitatii), cu trecere de pietoni, se vede in video.

Din pacate pozitia actuala a CNAIR (exprimata la lansarea portiunii de test) e sa nu se atinga de DN2 in localitati. Eu cred ca la o amenajare 2+1 pe distanta mai lunga, ar fi pagubos pentru siguranta sa lase drumul in localitate cum e acum. Toti bizonii s-ar dezlantui acolo cand ar vedea linia intrerupta. Iar la siguranta rutiera in localitati stam cel mai super-prost.

Cu astea fiind zise, problema nu e simpla din motive de pietoni si iesiri din curti... Parerea mea e ca se poate amenaja totusi separare completa de sens si in localitate
- in localitate fiind multe drumuri laterale, banda din mijloc devine banda de refugiu pentru a vira pe si de pe ele. Deci in localitate drumul e mai mult 1+1 cu banda de refugiu in mijloc. Multe din aceste locuri de refugiu exista deja din cate am vazut. Dar trebuie protejate mai bine, cu stalpisori, insule etc
- in zonele fara drum lateral (sau cu drumuri laterale putin circulate) se pot amenaja portiuni de depasire (2+1)
- drumurile laterale pot fi folosite de localnicii care ies din curte (sau de pe drum lateral putin circulat) si sunt obligati sa faca dreapta. Fac dreapta, apoi stanga pe un drum lateral.
- daca drumul lateral lipseste pe distanta mare, se poate amenaja spatiu de intoarcere (cum se face in "sate liniare", dar trebuie evaluat cum functioneaza acolo)
- la treceri de pietoni gatuire la 1+1 (si depasirea interzisa) pt siguranta

cezar-mario2012

 În localități se poate face ușor 2+2 cu sensuri giratorii asemănătoare cu cele de pe DN 5 + ceva pasarele.

vancouver

la cerere și continuarea cu o zona de 1,5 tot între București și Urziceni:



Am circulat cu 20 peste (stil german 😉), adică 70 in localitate și 120 afara.

In filmarea anterioară, a zonei 2+1, am mers cu 100 atunci când nu aveam nimic in fata, resp. tot 70 in localități. Limitarea la 80 in zona 2+1 este aberanta, ca atare nimeni nu o va respecta (cu mici excepții), ceea ce va întări ideea ca toate limitările din România sunt puse la mișto. Limite normale ar fi 100 pe zona de 1 banda și 110 pe 2 benzi, cu 80 unde sunt intersecții cu drumuri secundare.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#854
Încă o filmare, de data asta cu zona de 2+2 dintre Buzău și Râmnicu-Sărat :



Zona de 2+2 începe la min. 1:30. La început o zona reasfaltată, se executau marcajele. Calitatea asfaltului ireproșabila.

Legat de zona 2+2, tot drumul a fost gândit pentru a putea fi extins ușor la 2+2, asta urmând sa fie zona experimentala in acest sens. Peste tot între București și Iași podurile sunt deja la 2+2, incl. podetele mai mari. Exproprierile sunt și ele făcute pentru 2+2.

In Italia și Franța tocmai a fost aprobată construcția unei linii CF de mare viteza între Torino și Lyon, între altele cu un tunel de 57 km sub Alpi, cost total estimat peste 20 miliarde euro. Va dați seama ce ridicoli și penibili suntem ca nu suntem in stare sa ducem la capăt proiectul din 1998-1999 pentru lărgirea cu încă 2 metri a Dn2 măcar in afara localităților, ceea ce ar costa ca. 0,050 miliarde de euro...

PS. Pe zona de 2+2 am mers cu 140, in rest 120 / 70, cum am mai arătat. Evident, ar fi util un parapet median pe 2+2, ideal NJ.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.