2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Faceti o filmare din drona dupa ce termina marcajele? Sa vedem de sus cum se circula, de preferinta cand ar fi aglomeratia mai mare, la sfarsit de saptamana.

Ionut

Incercam. Cam greu cu accesul. Trebuie să găsesc un drum de acces daca vreau sa fac toti cei 10 km.

voicul

Asta e simplu:
Aici sau DC19 , in banda care duce la MONSANTO SINESTI sau aici

cristi5

#783
Sunt mult mai multi care au telefoane Android decat utilizatori waze. Deci Google Traffic se actualizeaza mai des.

Captura Google Traffic, un frame pe minut. Se actualizeaza la fiecare minut, dati reload sa revedeti..




LE: acum si cu logo API :)

http://pum.project-online.se/maps/data/2plus1/status.mp4

Am arhivat seara de miercuri http://pum.project-online.se/maps/data/2plus1/24.07.mp4

A ramas un filmulet separat intre ora 0 si 1:30 noaptea, interesant ca si la acea ora tarzie apar pete portocalii... Chiar si-un pic de rosu aproape de Movilita la ora 1:16, poate lucreaza la marcaj?
http://pum.project-online.se/maps/data/2plus1/start-25.07.mp4

LE: totul s-a mutat pe pum.project-online.se, multumesc @rizzuh!!!

cristi5

#784
LE: crearea de video la fiecare minut este un pic solicitanta pt server dar am rezolvat cu @rizzuh. Acum merge, a pierdut cadre intre 5:30 si 8 dar nu e problema ca nu a fost trafic...

http://pum.project-online.se/maps/data/2plus1/status.mp4

cristi5

#785
Pt mine e clar ca nu vom vedea portocaliu indelungat sau rosu pana vineri, respectiv duminica seara

Se vad insa pete temporare de portocaliu (pe 2 + 1 dar putin si in afara lui). Cele mai multe cred ca sunt vehicule lente care ii incetinesc si pe altii pe portiunea de o banda.
- daca soferul vehiculului lent nu emite date pt Google Traffic, si soferul din spate emite, si il ajunge din urma la sfarsitul alternantei, vom vedea un portocaliu scurt
- daca cel lent emite date sau e ajuns din urma la inceputul alternantei, vedem un portocaliu mai lung...

Alta teorie este ca portocaliul apare la trecerea 2-1, se rupe fluxul la intrarea in coloana. Asta nu poate fi cazul in toiul noptii!!!  Si se vad multe pete portocalii noaptea, iar in timpul zilei tiparul e f similar cu noaptea. Dar pot fi si cazuri din acestea ziua...

Asta mi-a amintit de o obiectie a soferilor suedezi: viteza nu e constanta (chiar daca viteza medie creste). Ar fi bine-nteles mai putin obositor sa se cicrcule nu doar fara contrasens, ci si mereu pe aceeasi banda, cu viteza constanta. Este motivul invocat de unele municipalitati suedeze ca sa ceara guvernului autostrada, chiar daca traficul nu justifica inca.

Dar pentru soferii romani pasionati de depasire, viteza variabila nu e nimic nou.

LE: E totusi destul de greu de interpretat ce inseamna "portocaliu 1 minut", "portocaliu 2 minute" etc. Ar trebui coroborat cu o filmare-doua de la fata locului (dashcam sau drona)

cristi5

#786
Am putea sa insemnam pe film cate benzi are fiecare sens (locurile de tranzitie). Daca le marcheaza cineva pe un screenshot al filmului. Multumesc anticipat!

vancouver

#787
Portocaliu pe zonele de o banda nu are ce sa fie altceva decat coloane de masini in spatele uneia lente, ori un camion, ori o dacie veche, ori o persoana in varsta care circula extrem de incet.

E ceva specific unui drum f. aglomerat cu numai o banda. Dar aici, pentru ca avem imediat zona de doua benzi, coloana dispare la scurt timp, nu e ca pe Valea Oltului, unde astfel de coloane se deplaseaza cu 60-70 km/h pe distante enorme.

Dupa parerea mea nu are rost sa te agiti cu acest portocaliu vremelnic. Daca se circula astfel in coloana e ok, e normal pentru 2+1.

Cand apar adevaratele ambuteiaje, acelea nu sunt pe zona de 1 banda, ci in afara ei, acolo unde se asteapta la rand pe 2 benzi pentru a intra pe una. Un astfel de ambuteiaj, odata creat, nu se mai dizolva asa de repede. De regula abia peste cateva ore. Acest tip de ambuteiaj este deranjant, periculos, etc., nu circulatul in coloana timp de 1 minut sau maxim 2.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#788
La zoom in Google indica "lucrari" care, daca sunt reale, pot sa provoace unele parti portocalii, sau (scurte) rosii. Nivelul de zoom al filmului e deocamdata prea mare sa se vada lucrarile. Accidentele se vad (a fost unul azi la sud de Sinesti)







Powered by API/PUM imgur uploader

ghrt

Am folosit în mod constant GMaps pentru a-mi alege traseul în funcţie de aglomeraţie. Am învăţat că portocaliul e aleatoriu. Am trecut cu viteză prin zone portocalii unde era liber. Am trecut şi prin zone roşii unde era liber, eram singura maşină. Dar, acolo erau nişte denivelări şi am mers lent. Lent = roşu chiar dacă eram singur. Din acest motiv un şofer obosit noaptea sau un vehicul lent din diverse cauze (vorbit la telefon de exemplu) poate genera diverse zone colorate.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

Si ieri, duminica, s-a stat la 2+1. Ceva rezultate de la monitorizarea Waze?

dr4qul4

se va sta mereu. Vancouver a avut dreptate, capacitatea scade aproape la jumatate pentru sensul mai aglomerat, atunci cand avem trafic inegal pe cele 2 sensuri.  Si asta doar pentru ca pe 1,5+1,5, zona centrala este folosita ad-hoc ca banda reversibila. Exact pe segmentul de test (fiind aproape de Bucuresti) in trecut,duminica seara, pe sensul de intrare in oras se mergea aproape exclusiv pe 2 benzi.  In schimb pe sensul de iesire mai toti mergeau cuminti pe prima banda.
Practic, si aici vedem acelasi fenomen care se intampla pe DN65 (intrarea in Pitesti) si DN6 (Bragadiru).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#792
Aveti aici traficul pe joi-duminica 25-28 iulie. Luni-Miercuri sunt cam ca joi. Rosu apare vineri 26.07 18-20 (spre nord) si duminica 28.07 18-22 (spre sud, include rosu inchis)



Se pare ca de data asta, desi perioada de ambuteiaj duminica a fost tot aprox 4h, drumul nu a fost in ambuteiaj continuu ci a fost cate un ambuteiaj per alternanta



Inca nu am coroborat cu datele waze

Stie cineva daca e gata marcajul? Sau partea dinspre Movilita e in continuare "neagra"? Merci!

Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

cineva care a trecut azi pe acolo a zis ca e gata. Mai mult, el a mers fluent. Nici urma de ambuteiaj.
Problemele sunt cum am spus, la inceput si sf de weekend. Cat ziceau suedezii ca e diferenta de capacitate? 15%? Probabil s-au referit la diferenta cumulata pe ambele sensuri, numai ca, in cazul Bucurestiului, unde multi inca pleaca "acasa" aproape in fiecare saptamana, asta insemana 30% din traficul de iesire si 30% din traficul de intrare (duminca). Poate chiar mai mult
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#794
Merci de info, deci totul e marcat. Sa vedem daca planteaza ceva intre sensuri, macar plastic/cauciuc.

Nu ma mira ca se circula fluent luni, stim deja de cateva saptamani ca se circula fluent in zilele lucratoare, de fapt in toate zilele afara de 2h vineri seara si 4h duminica seara.  Saptamana curenta va fi mereu la adresa asta:
http://pum.project-online.se/maps/data/2plus1/status.mp4
Pe youtube numai la sfarsit de saptamana...

15% (1650 vs 1900) este diferenta de flux maxim. Din cate stiu in aceste cifre nu e cumulat nimic (pe de alta parte, 1,5+1,5 fiind fara separare de sens, capacitatea unui sens creste cand scade capacitatea celuilalt)

Avantajul "dublei coloane pe sensul mai solicitat" este legat intrinsec de lipsa separarii de sens. Cand ai pus orice forma de separare de sens fixa, inclusiv o amarata de linie dubla continua, acel avantaj e pierdut si gata. Cine vrea siguranta mai mare, renunta la fluenta pe varfurile de flux. Sau largeste drumul la 2+2 (ceea ce la MZA 24k e singura solutie)

Da, si suedezii pleaca in weekend si se intorc din weekend. Nu e nimic exceptional in asta. Si suedezii au ambuteiaj pe varfuri de flux (desi cred ca ei nu mai intra pe banda 2 cand e ambuteiaj ca n-are rost, dupa aia trebuie sa revina si strica fluxul). Si suedezii au ambuteiaje pe care nu le aveau cand era "flexibilitatea" (si ne-siguranta) liniei intrerupte (daca CNAIR alegea un sector mai potrivit, nu le vedeam de la inceput). Si cu toate astea viteza medie creste usor (dar nu cred ca mai creste la MZA 24k...)

Nu-mi dau seama daca lumea e plecata in concediu si ne putem astepta la valori de trafic mai mari in august-septembrie, dar pana acum drumul se comporta acceptabil si predictibil (mai ales daca MZA e cu adevarat 24k, pe mine ma surprinde placut, drumul 2+1 cu MZA 22k pe care-l stiu e blocat in fiecare dimineata). Si exista drumuri alternative pt cei care nu vor sa "stea".