2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ovideatza

Alternative? Poate doar local, pe segmentul de test.
Dar nu ar exista "alternativa" la E85+E583 pe lung parcurs. Nu pana nu exista A7 si parte din A8. Si nici atunci in preajma marilor orase unde va trebui sa fie 2+2 pana la nodurile cu A7. Dupa aceea MZA va scadea si nu ar trebui sa mai fie ambuteiaje.

Inteleg nevoia de argumentare, dar totusi...hai sa vedem cum se comporta marcat complet, fara "a-l ajuta".

voicul

Exista alternativa pe parcurs mai lung: Buzau - Mizil - A3. E destul de ok drumul Mizil - A3.

@cristi5 Se vor mari acei timpi cu problemele, pentru ca acum este inca trafic lejer multi fiind in concediu prin alte parti. Probabil 4h vinerea si vreo 6 duminica.

slartibartfast

S-a învățat lumea și cu drumul ăla pe la Mizil-Fulga-Gherghița. Destul de multe mașini săptămâna trecută pe acolo, nu mai e chiar pustiu. Chiar și așa, până nu se face 2+1 tot DN2, eu pe acolo nu calc câtă vreme am variantă între București și Buzău. Am nimerit miercuri între Buzău și Rm. Sărat un accident cu 3 răniți din cauza trecerii peste axul drumului.

cristi5

Da @ovideatza ma refer la alternative la segmentul de test, pentru vineri si duminica seara

Pe DN2 mai nordic cu MZA sub 20000 drumul ar rezista 2+1 fara probleme.

ovideatza

#799
Eu ce sper e ca atunci cand se va ajunge, mai repede sau mai tarziu, la aplicarea unei solutii pt DN2 in preajma Bacaului, Focsani si DN28/E583 pe sectiunea Podu Iloaiei-Iasi e ca acest forum si API impreuna nu vor promova altceva decat extindere la 2+2 cu separator si nu 2+1. Eu cred ca asta ar trebui promovat de acum, un proiect incremental (2+1)+(2+2) pe zone, pentru ca inertia "decidentilor" este mare, si DN2/E583 e de cativa ani intr-un proces de reasfaltare/ reabilitare pe diferite sectoare. Va trebui prins abia urmatorul val de reabilitari, pana atunci sa fie pregatiti mental pt asa ceva.

In zona mai de Nord a DN2 doar in exteriorul marilor aglomerari ar tine 2+1 si pe flux maxim.

Ori ca faceau sectorul de test unde l-au facut ori intre Letcani si Iasi, rezultatul era acelasi (sau mai rau pe Letcani-Iasi=ambuteiaj continuu, nu doar vineri/duminica, aici ar fi dimineata si seara). Asa ca mi se pare o mare prostie ce au facut.

TibiV

Quote from: ovideatza on July 30, 2019, 02:34:14 PM
Eu ce sper (...) e ca acest forum si API impreuna nu vor promova altceva decat extindere la 2+2 cu separator si nu 2+1.

cristi5,
asta mi-a pus capac.

Dar am vazut ca tu esti mai "resilient"...

Eu ma voi retrage de pe topicul asta...
Este dureros sa vezi ca atatia colegi continua sa ignore intrebarile: "De ce naiba o tara sarantoaca (Suedia) prefera sa dezvolte reteaua 2+1?.... Care or fi diferentele de costuri?...."

Oricum, daca pe un astfel de forum (care se preupune ca nu este de "frizeri-cofetari", cum aveam noi o vorba in facultate...) pareri de genul asta sunt majoritare, atunci inseamna ca nu are rost sa ne mai strofocam.
(Poate vad eu lucrurile gresit si de fapt "s-ar dori", doar opozantii sunt mereu mai vocali...)

"Capacitate, capacitate!" Asta este singurul lucru care conteaza. (NU siguranta...)
Iar "capacitate" inseamna cat de repede pot parcurge eu, soferul X, traseul din punctul A in punctul B.
O jumatate de ora in plus pe Bucuresti-Iasi ar fi inadmisibil... Chiar daca ar reduce de 10 ori numarul accidentelor. Colegii care se opun sunt fix din filmul "numai soferii prosti patesc asa ceva, eu sunt un sofer prea bun.... Nenorociri patesc mereu ceilalti, eu - niciodata!" (Mortii "nu se pune", ca dupa ce face Politia poze poti sa ii impingi pe acostament, pana vin aia de la medico-legal/pompe funebre... :( )

Si au fost ajutati de CxxxxR din greu, prin alegerea celui mai nasol sector, si ala FARA parapete WRSB...
Clar, a scazut capacitatea!!!!

Cu alte cuvinte, peste 6 luni vor fi reusit sa ingroape ideea, demonstrand ca vinerea si duminica dureaza mult mai mult.... Se ambuteiaza... "O functiona in Suedia, dar la noi NU merge!..."
(Chiar sunt curios, cum naiba apa calda a fost la fel de calda si in Romania, la cateva secole dupa ce au inventat-o  altii ?...)

RIP, "2+1 alternativ" in Romania...

(Astept cu interes sa contorizez dislike-urie... De data asta le "merit". Nu ca cele de la "prietenul" care mi-o "trage" si atunci cand spun ca a plouat, si atunci cand spun ca nu a plouat.....  :lol: )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovideatza

#801
In loc sa ne aprindem reciproc mai bine ai citi complet ce am spus.

Ideea care se desprinde din postul meu e ca sunt pentru combinatie (2+1) cu (2+2) cu SEPARATOR. Pe toata lungimea separator.
Intru la condamnabili pt asta?

De unde reiese ca din dorinta de a avea separator si ca imi doresc 2+2 in preajma marilor orase (respectiv pana la nodurile cu A7/ A8, asa cred ca e necesar) sunt pentru capacitate in detrimentul sigurantei??

Tocmai ca au ales prost segmentul de test am scos in evidenta, ca puteau sa faca testul in afara zonelor cu MZA mare. Ca e ilogic sa promovezi o asemenea idee cu "test" in speranta ca opinia publica iti va fi favorabila apucandu-te sa faci acel test intr-o zona unde stii sigur ca nu va tine la MZA existent 24/24, sau macar 99%. Vrei sa ai feedback favorabil, o aplici unde se potriveste foarte bine mai intai, ulterior prezentand larg avantajele o aplici cu masuri adiacente si in zone mai putin "bune", dar ai deja in spate mentalul colectiv ca "merita". Daca testul va genera cozi in mod continuu in anumite intervale de ore imi mentin parerea ca e o prostie ce au facut.

Imi pare rau ca a trebuit sa raspund, dar ma asteptam de la tine TibiV sa citesti cu atentie inainte a face un asemenea atac la persoana si un post lung plind de bold. Ce ai citat tu era pt zonele adiacente oraselor enumerate. Uite asa se fac "fake news". Si apropo, ca sa termin, sunt unul din cei care evita DN2 unde pot, respectiv Tisita-Iasi, prefer varianta prin Vaslui, mai calma, si chiar nu imi mai arde de plimbarea pe DN2 care seamana cu jucatul la pacanele.

TibiV

Unde vezi tu atac la persoana?!...
Am si precizat, sunteti prea multi. Care NU vreti 2+1 alternativ.
Asadar 2+1 alternativ este "dead borne".

Cred ca te-am citat corect, fara sa scot nimic din context:
Quote from: ovideatza on July 30, 2019, 02:34:14 PM
Eu ce sper (...) e ca acest forum si API impreuna nu vor promova altceva decat extindere la 2+2 cu separator si nu 2+1.

Ceea ce ai scris tu inseamna fix ceea ce am spus eu:
RIP, "2+1 alternativ" in Romania...
adica nici o analiza cost/beneficiu, (Dn2 vs A7)... Nimic.
Singura solutie este 2+2 pe DN2 (rima care apare la citirea cu voce tare este neintentionata...)

Alti colegi, mult mai bine documentati decat mine, au expus (nu mai stiu daca pe aici, pe A7, sau in topicul general) ca pur si simplu NU ne permitem simultan largirea A2 si contructia A7 (motivul principal fiind acela ca UE nu o sa fie nebuni sa ne dea bani pentru doua sosele care fac fix acelasi lucru...)...

Iar cu asta am inchis (din punctul meu de vedere) acest topic.
Dragii nostri colegi cristi5 si frunzaverede, voi dati-va in siguranta pe 2+1 in Scandinavia.
Fraierilor!

Sunteti niste fraieri plicticosi!...
Sa vedeti voi adrenalina in Romania.
Pleci de acasa, nu stii cand (si daca...) te intorci!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovideatza

Refuzi in continuare sa citesti pana la capat cu bucata pe care ai omis-o?

Ti-am scris ca eu sustin combinatia 2+1 cu 2+2, pe sectoare, incremental, in functie de nevoi.

Citeste tot si cand esti pregatit sa lasi grafica deoparte si sa imparti userii in pro si contra putem discuta despre aceste aspecte.

dr4qul4

Tocmai am aflat de o posibila problema majora pentru mentinerea DN2 la 1,5+1,5. Se pare ca nu este prea compatibil cu masinile noi. Mai exact cu cele care au "Lane Assist", care considera drumul 2+2 si "intai piuie apoi iti cam trage de volan, spre dreapta sau spre stanga, daca mergi peste marcaj".
Asadar, tinand cont ca este destul de greu sa te incadrezi pe acel acostament la viteze de 100kmh, toti cei care au lane assist vor incepe sa mearga exclusiv pe banda de circulatie, ceea ce va schimba total modul in care se circula acum.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

#805
@TibiV hai sa nu ne pierdem rabdarea si sa nu "sarim la concluzii". Tocmai de-asta am depus eforturi sa vedem
- exact cum e traficul, nu afirmatii scandalizate sau previziuni experte
- intr-un format pe care sa-l inteleaga oricine

Ca sa nu fie discutii. Deocamdata schimbarea e acceptabila. Usoara scadere a fluiditatii cu o crestere (masurabila sper) de siguranta. Vedem  cand/daca creste traficul dupa concedii.

E clar pentru toata lumea, si pentru CNAIR sper, ca
- daca nu ne uitam la MZA (mai ales MZA pe centuri e mare! Asta spune @ovideatza) si bagam bani in reamenajari, blocam drumul
- pretul separarii de sens e o scadere a fluiditatii. Nu trebuie sa fie o surpriza ca apare un ambuteiaj care inainte nu exista. Intrebarea e cate ore pe saptamana e acceptabil
- MZA tinut la secret nu ajuta cu nimic Romania

vancouver

Lane assist se poate dezactiva.

Dar problema mult mai mare este ca lane assist NU ESTE RECOMANDAT IN AFARA AUTOSTRAZILOR. In curbe mai stranse decat cele uzuale de autostrada nu urmareste banda, ci merge grept inainte, intrand in contrasens sau in decor. Sigur, lane assist nu inlocuieste manevrarea volanului, este doar un ajutor, dar faptul ca nu recunoaste curbele mai stranse de pe drumurile nationale il face inutil si chiar periculos acolo.

Pe de alta parte la noile limite de pe DN2 (70-80 km/h in zonele de 2+1), DN2 fiind destul de drept, te plictisesti de moarte. Asa ca un lane assist pe 2+1 poate fi util sa te mai traga de maneca daca ai tendinta sa adormi si sa iesi in decor... :lol:
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

recomandat e si sa folosesti banda de circulatie, nu sa mergi pe acostament. Nu va fi o problema reala pana cand nu se introduce ca dotare standard pe Logan/Megane/Octavia/Golf sau pana cand nu vor deveni accesibile masinile SH cu aceste dotari. Adica vreo 4-5 ani de acum inainte. Sper ca pana atunci sa avem (aproape) gata tronsoane bune din A7.
Pentru ca cei mai multi nu-l vor dezactiva (vezi ca e bun si noaptea, vede mai bine ca soferul si e f bun atunci cand esti cu ochii in telefon) si vor merge pe banda de circulatie (ca sa nici nu le urle in cap).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

Cred c-ar fi bine sa intrebam daca nu se ridica limita de viteza pe 2+1 dupa o perioada de proba, la primavara sa zicem. Daca drumul e mai sigur, de ce nu 90 macar?

vancouver

Cine ti-a spus ca este recomandat sa nu mergi pe acostament? Este obligatoriu sa respecti legea, nu sa mergi cum ai chef. Fiind o linie intrerupta, acea linie poate fi incalcata. Iar atunci cand cineva te depaseste, cf. legii esti obligat sa mergi cat mai in dreapta. Cat mai in dreapta este cu cea mai mare parte a masinii pe acostament. Cand nu te depaseste nimeni, da, atunci trebuie sa revii pe banda de circulatie. Deci nu e nimic recomandat, totul este clar conform legii: esti depasit, te dai la dreapta pe acostament; e liber stai pe banda principala de circulatie.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.