2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

v46is

Nimic deosebit . Ca pe DN6 la intrare in Bucuresti unde coloana incepe de la Ghimpati pana la Mihailesti GR .Accidente mortale sa nu avem. Cine e grabit poate merge cu trenul sau poate pleca la ora 22:00 la drum .

cristi5

#766
Datele de pana acum arata ca sectorul trebuie evitat duminica 18-22 si atat. Si eu as fi revoltat daca as trece pe-acolo duminica seara.

Am trimis datele Waze la CNAIR.

O intrebare e daca CNAIR/CESTRIN au date cu flux orar pe zilele saptamanii/anului. Sau flux maxim pe zi din saptamana/an.

slartibartfast

Păi și înainte de trecerea la 2+1, era de evitat DN2 de la Urziceni spre București duminica 18-22. Atunci aleargă vitezomanii și atunci se produc accidentele (și... ambuteiaje).

TibiV

Mda...
cristi5 ar fi trebuit sa faca (preventiv) masuratori similiare (si in zile similare) in urma cu cateva luni, atunci cand s-a anuntat care va fi "portiunea experimentala"...
Acum... Prinde orbul, scoate-i ochii..
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Nu am supraveghere waze pe restul DN2 dar era verde pe Google traffic ieri (duminica) seara. Suedezii spun ca 2+1 are capacitate cu 15% mai redusa, si asta vedem aici.

cristi5

Doua vesti, din pacate nu imbucuratoare
- se zvoneste (datele de trafic fiind la secret, ca-n Coreea de Nord) ca sectorul Sinesti-Movilita are MZA 24000. Sa faci 2+1 nou pe un asemenea MZA este inconstienta. Parca au vrut intentionat sa compromita conceptul.

- datele Waze nu ofera o imagine completa, exista cozi mai putin severe care nu apar pe waze, mai ales daca viteza medie e peste 50-60. Experienta soferilor e afectata si in timpul saptamanii, nu doar vineri si duminica. La MZA 24k nu e de mirare!

Google Traffic schimba culoarea bazat pe viteza momentana, nu medie. Ar trebui sa au date sau imagini de acolo...

Se pare ca CNAIR va termina marcajul conform planului.

voicul

#771
Interesant "10 km in 30 de minute" adica 20 de km pe ora. Daca nu era ca inainte erau probabil 8 minute.

Genialitatea care nu e scrisa: de s-a blocat?
La parcarea de la Sinesti este 1+1. Deci orice distributie de benzi ai avea inainte, cand cobori de la 2 benzi aproape pline la 1 ... ete rezultat.

Deci da, daca la 15.000 MZA trebuie autostrada, tu ai MZA 24.000 si faci 1+1 ... special facuta de CNAIR, ca i-am pus la munca nu incasat bani pa dejaba!

dr4qul4

Eu am fost mereu pt 2+1. Insa nu pe bucata Urziceni-Bucuresti, ci pentru restul DN2.
1,5+1,5, la intrarea/iesirea in Bucuresti functioneaza ca o banda reversibila ad-hoc. Traficul este inegal pe aceasta sectiune, asa cum este la toate iesirile din oras.
Sambata avem 2 benzi pt iesire, si duminica avem 2 benzi pentru intrare.

Segmentul de test este incredibil de prost ales, mai ales ca incepe dupa Sindrilita, unde multi prefera sa o ia pe DC-ul care duce in DN3, adica mai fac si stanga acolo.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dacianova

Problema e că oriunde ai face un 2+1 vei avea probleme. Mai ales în zona orașelor mari.
Pe același principiu că nu ești de acord cu porțiunea Movilița - Sindrilița de ce crezi că ar fi o idee bună să faci pe:
Buzău - Rm. Sărat sau Rm. Sărat - Focșani și așa mai departe?
Circul des pe DN2 și-ți pot spune că oriunde pe traseul lui se poate întâmpla fix la fel ca pe sectorul nou marcat.

vancouver

@Voicul:
1+1 se blocheaza la ca. 1800 vehicule / ora
2+1 se blocheaza la ca. 1650 veh / ora (sau mai devreme daca soferii sunt agresivi in trafic si nu aplica regula fermoarului la revenirea la 1)
Asta cf. datelor prezentate de cristi5 din Suedia.

S-a discutat indelung aici despre acest subiect, si anume ca 2+1 are capacitate MAI MICA decat 1+1. (ce e drept, nu cu mult mai mica). Poti sa cauti in urma. Pare ciudat la prima vedere, dar se explica prin congestia suplimentara, adica retragerea de la 2 la 1.

1,5+1,5 in varianta ad-hoc folosita pana acum avea capacitatea maxima ca. 3600 pe ora. Asadar avem o reducere dramatica de la 3600 la 1650, ceea ce nu are cum sa nu se rasfranga in ambuteiaje la MZA 24000. Ca regula grosolana, MZA 24000 inseamna 6 ore pe zi de MZA / 10 = 2.400. Ori 2.400 > 1.650, deci nu bine. (presupunem cifra de 24.000 prezentata de cristi5 ca fiind corecta - acum depinde si in ce an, ca traficul tot creste, inmatricularile bat noi recorduri)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

@dacianova: corect. Si la intrarea in Bacau traficul e puternic, si la intrarea in Focsani, la Buzau sa zicem ca e centura. In vestul Europei la intrarile in orasele mari s-au dezvoltat drumurile express. Adica multe benzi, dar inguste, totul denivelat. Germania e plina de drumuri federale (B-uri) care la intrare in orase mari se transforma in extress 2+2 sau 3+3. De fapt si Romania e plina, doar ca inca nu s-a inteles prea bina ca totul trebuie denivelat. Exceptia pozitiva: DN1 Bucuresti - Otopeni. 3+3 complet denivelat. In rest avem destule semi-express: DN2 Afumati-Bucuresti, DN3 Pantelimon-Bucuresti, DN3 Valu lui Traian - Constanta, DN6 Filiasi-Craiova, si multe altele. Asta e menirea DX-urilor, nu exista DX-uri pe lungimi mari in Germania, gen Craiova-Pitesti, pentru ca pur si simplu e absurd in mijlocul campului sa nu faci drumul cu 2-3 metri mai larg, adica autostrada plina (cu benzi mai largi, mai sigure si confortabile).

Menirea 2+1 e cu totul alta. Pe drumuri pe care avem 1+1 si se creeaza coloane de masini in spatele unor camioane lente, dar traficul nu trece de MZA 10.000 si nici nu se estimeaza ca o sa creasca puternic. Mai ales la un drum denivelat. De ex. DN28A Tg. Frumos - Pascani - Motca, in afara localitatilor.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

@vancouver

Hai sa incercam sa luam totul dintr-o singura sursa. Sau doua din aceeasi tara.

Raportul final 2+1 suedez da (vezi inceputul topicului)
- fluxul maxim 2+1 la 1600-1650 pe ora pe sens
- fluxul maxim 1,5+1,5 este cu aprox 300 mai mare ("This capacity value is about 300 veh/h lower than for an ordinary 13 m-road"), deci 1900-1950.

Reducerea de capacitate pe ambele sensuri este de la 3900 la 3300. Adica 15%.

Tabelele de dimensionare suedeze indica
- 1+1 la 2600 total pe ambele sensuri. Deci in mod normal 2+1 nu are capacitate mai mica. Da, daca pe un 1+1 ar fi zero vehicule pe un sens (adica imposibil) atunci 2+1 ar fi mai limitat.

E adevarat ca revenirea la gatuirea 2-1 deranjeaza fluxul dar hai sa nu exageram.

vancouver

^^ pai nu asta am zis si eu: 1+1 are 1800, 2+1 are 1650. In toate tarile un drum 1+1 este considerat a avea capacitate 1800 (x2 evident). Iar 2+2 are fix dublu. 3600. DN2 a fost folosit in mod real la 2+2, altfel never ever nu se putea ajunge la MZA 24.000 fara sa apara ambuteiaje.

Deci capacitatea reala a DN2 a fost pana acum de 3600 si acum este de 1650 pe ora pe sens. Eu STIU ca eu am circulat in coloane duble de 2+2 pe DN2. Atat ca pasager in microbuze, cat si ca sofer. Stiu asta sigur, si tot sigur este ca un drum 2+2 are capacitate 3600. Si tot sigur este ca 2+1 are capacitatea 1650.

Deci in modul real pe DN2 acum avem o reducere de capacitate de 54%.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#778
Reducerea este de 15% in medie. Ca pe varfuri de flux (cand se fac 2 coloane pe un sens) reducerea e mai mare, nu contest.

Fata de DN2 folosit ca 2+2 reducerea de capacitate e foarte mare, dar nu stiu realist cat de des e posibil sa fie folosit asa (3m latime pt fiecare coloana). In schimb 2 coloane pe un sens si o coloana pe celalalt e mai frecvent.

Conform sursei de mai sus 1+1 nu e nimic x2. Nu inmultesti cu 2 cand nu ai separare de sens. E 2600 in total pe ambele sensuri. Adica daca ambele sensuri sunt aglomerate, au max 1300 fiecare (deci mai putin decat pe 2+1).  Daca unul e mai aglomerat poate sa creasca la 1800 daca celalalt are sub 800.

cristi5

@dacianova exista zeci sau sute de km pe DN2 unde MZA este sub  18-20k, ceea ce indica o sansa ca fluxul maxim sa fie sub 1650 vehicule/ora/sens mare parte din timp.

Chiar si la acest presupus MZA 24k avem blocaj total (opriri si viteza medie 20km/h) doar cateva ore pe saptamana.