2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

cristi5

Corect, nu exista acostament asfaltat la 2+1. Dar la o banda ingusta TIRul ajunge pe acostamentul neasfaltat si face praf marginea platformei.

Pe banda de 3,25 e suficient loc pt o linie continua solida in dreapta, pe care TIRul n-o depaseste, ceea ce protejeaza drumul pana la urma.

Nu cred ca se pot trasa benzile altfel decat sunt prevazute in proiect. Si nici nu cred ca e ok sa se mai circule fara marcaje inca cateva luni pana reuseste CNAIR sa schimbe proiectul.  Din pacate asta e "viteza". Ca daca ar fi mai mare s-ar putea schimba direct normativul.

tom_sawyer

Sa nu uitam ca pe DN2 vor mai circula TIRuri pentru cel mult 8-10 ani de acum incolo, dupa care se vor muta pe A/DX 7, DN-ul ramanand pentru masini mici care se vor descurca excelent si pe benzi mai inguste.

Dar OK, poate banda de 3 m e prea ingusta. Intrebare: In Suedia drumurile 2+1 cu banda de 3,25 sunt DN europene? Ma tem ca nu cumva sa fie obligatorie banda de 3,5 m pe europene.

QuoteTraffic lanes on a straight alignment should have a minimum width of 3.50 m. Extra width shall be provided in small radius curves so as to make room for the largest authorized vehicles.

The width of supplementary lanes on gradients can be reduced to 3 m. 
http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/conventn/ECE-TRANS-SC1-384e.pdf

nenea_hartia

^ Doar 8-10 ani? Ești optimist. :)

Nu cred că există un standard pentru drumuri europene, în Norvegia E6 arată de multe ori precum un drum județean de la noi.

cristi5

^^ Should nu inseamna must. Da, sunt drumuri europene. E4 la nord de Gävle de exemplu.

sQeb

Au aparut semnele de circulatie pe viitoarea portiune de 2+1 de pe DN2 (Sinesti - Movilita).

dr4qul4

pe Digi24 a fost un reportaj care contesta aceasta masura....reporteri de kko
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on June 29, 2019, 09:23:06 PM
O alta idee: daca pe zona de doua benzi s-ar face banda 1 cu latimea de 3 m si banda 2 cu latimea de 3,5 m?

Quote from: cristi5 on June 30, 2019, 12:54:42 AM
Dar la o banda ingusta TIRul ajunge pe acostamentul neasfaltat si face praf marginea platformei.

Pe banda de 3,25 e suficient loc pt o linie continua solida in dreapta, pe care TIRul n-o depaseste, ceea ce protejeaza drumul pana la urma.

Atunci prima banda de 3,5 - pe care circula TIRurile, care sa aiba eventual depasirea interzisa, si a doua banda de 3 m, pe care depasesc masinile mici si dubele, care nu depasesc 2 m latime.

cristi5

Quote from: dr4qul4 on July 06, 2019, 01:29:10 PM
pe Digi24 a fost un reportaj care contesta aceasta masura....reporteri de kko

Eu n-am gasit materialul Digi, daca-l gaseste cineva poate dam un drept la replica.

Telvanni

Confirm. Exprimarea a fost ceva de genul: "desi este loc pentru largire la 2 benzi pe sens, autoritatile au ales o solutie de compromis facand 2+1 alternativ"

dr4qul4

eu l-am vazut la TV. Solutia 2+1 era luata in deradere.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Nu apare pe site-ul lor....
Probabil ca un sef s-a prins ca are un reporter prost si a banat materialul.

Dar astia de la Digi24 sunt cam batuti in cap...
Sau nu stie stanga ce face dreapta....

Au laudat solutia 2+1, citand la greu Asociatia Proinfrastructura... (in articolull asta au luat de pe forum inclusiv schema desenata de mine anul trecut...  :lol: )
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/solutia-pentru-evitarea-zecilor-de-decese-pe-dn2-e85-1002398

Dar fix a doua zi au criticat A7/Dx7 exact cu aceeasi expresia amintita de Telvanni (desi este loc pentru larirea DN2 la 2 benzi pe sens...) https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/solutia-gasita-de-cnair-la-accidentele-de-pe-dn2-1003563
Quote
Deși este loc suficient pentru lărgirea DN2 la standard de două benzi pe sens, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) preferă realizarea de la zero a unui drum expres nou între Ploiești – Buzău și Focșani. Costurile vor fi astronomice față de alternativa lărgirii. Realizarea unui drum expres poate fi o soluție la actualele accidente de pe DN2 însă va fi mai scump de implementat și va necesita mai mult timp.

Cred ca fiecare reporteras de la Digi isi poate spune propria parere pe post, nu exista o abordare unitara. Astazi hais, maine cea....

Oricum, Digi a trecut printr-o hemoragie crunta de oameni... Au plecat cam toti cei vechi si cu experienta. Nu mai este de mult ceea ce a fost candva...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

#671
Mirosea a vopsea proaspata.


Parcare Sinesti. Aici DN are 1+1, 1 banda pe fiecare sens e pentru mers prin parcare si o banda e parcarea efectiva.








Fara marcaje lumea e debusolata si merge pe vreo 5 randuri  :lol:



Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Pare ca se concretizeaza. Ar fi minunat daca poate trece cineva cu dashcam cand e gata!, Sa vedem cum se circula. Multumiri anticipat!

voicul

#673
Ei zic ca din cauza ploilor ... mie mi se pare ca merg incet cu marcajele SIIII nervii sunt intinsi la maxim. Ce depasiri am vazut azi ... Adevarat ca nu erau marcaje pe jos deci teoretic puteai depasi, dar trebuie insistat pentru cablu pe mijloc.
Cam pana aici au ajuns cu marcaje pe 80% din suprafata.




Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Interesant, au lasat loc pentru parapet intre liniile continue. Sau cel putin asa vreau sa cred. Poate intr-o faza ulterioara. Sau poate s-au sucit intre timp. Dracu stie cu astia.