2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#630
^ Din cate stiu la Afumati parapetele a fost lovit (de un TIR parca) in primele zile dupa instalare. In mod normal in astfel de cazuri firma producatoare vine si inlocuieste stalpisorii (cablurile tensionate raman de obicei neafectate) dar CNAIR si-a dat seama ca asta costa bani  si nu au mai inlocuit nimic, si de atunci nu mai vor sa auda de WRSB (au transmis informal ca nu e potrivit pentru Romania).  Am inteles ca au facut totusi ceva reparatie improvizata, dar nimic care sa poata garanta siguranta.

Pentru functionarul roman, trebuie ceva care sa mearga de la sine, si gratis, si el functionarul sa nu mai faca nimic. Gen New Jersey. Sau parteneriat public-privat...

Eu cred ca WRSB nu mai poate fi reabilitat in Romania decat incepand de la nivel politic (adica un ministru sa zica "cumparam N km + mentenanta pe X ani"). O alta sansa pt 2+1 ar fi sa incerce parapetele ingust fara cabluri, Birsta 1P.
https://www.saferoadbirsta.se/produkter/racken/mittracke/birsta-1p2/

cristi5

#631
Quote from: cristi5 on May 10, 2019, 12:43:54 PM
Dar, se poate asfalta integral acostamentul?

Imi spune un inginer CFDP ca se poate. Atata ca nu rezista la TIRuri. Si banuiesc ca un acostament redus de la 50 cm la 25 cm ar avea aceeasi problema.

Un alt specialist spune "acostamentul neasfaltat curent nu are capacitate portanta suficienta".

Oricum, nu exista parapete ingust in Romania ca e prea "rocket science", mai ceva ca normarea benzii de 3,25m.

Concluzia e ca 2+1 alternativ in Romania va ramane fara separator median pana va exista vointa politica pt parapete ingust si banda de 3,25m. Sau drum nou pe platforma mai lata, de exemplu 14m.

cristi5

A trecut cineva pe portiunea de 10km din DN2 care se reamenajeaza la 2+1? Mai au mult de lucru? Sper la vara sa merg s-o testez :)

Multumesc anticipat pentru info! Niste poze ar fi excelent :)

Quote from: TibiV on May 08, 2019, 06:06:24 PM
^
Hai sa punem si link direct...
Si textul ca atare...
Quote
⚠️Atenție, șoferi!
‼️Pe DN 2, va începe reconfigurarea benzilor de circulație în soluție 2+1, pe un sector de drum de 10 km.

🔶Pe DN 2, km 30+220-km 40+200, Sinești-Movilița, Jud. Ialomița, au început astăzi, 08.05.2019 lucrările de frezare parte carosabilă, în vederea așternerii de covor asfaltic.
🔶După finalizarea așternerii covorului asfaltic, circulația rutieră pe DN 2, pentru sectorul cuprins între km 30+605 (ieșire localitatea Sinești) până la 40+240 (intrare/ieșire) localitatea Movilița, se va reglementa în soluție 2+1 (benzi de circulație), astfel:
- Km 30+903-km 33+158 – 2 benzi pe sens (București-Buzău)/ 1 bandă pe sens (Buzău-București)
- Km 33+384-km 35+488 – 2 benzi pe sens (Buzău-București)/ 1 bandă pe sens (București-Buzău)
- Km 35+720-km 37+810 – 2 benzi pe sens (București-Buzău)/ 1 bandă pe sens (Buzău-București)
- Km 38+024-km 40+094 – 2 benzi pe sens (Buzău-București)/ 1 bandă pe sens (București-Buzău)
Marcajele rutiere în strat gros se vor aplica după minim 14 zile de la finalizarea lucrării de așternere covor asfaltic.

Daca inteleg eu bine postarea, vor face o porcarie...
Ei vorbesc despre "marcaje rutiere în strat gros", deci probabil NU vor instala WRSB...
Adica vor demonstra ca "2+1 alternativ" NU merge in Romania...

Adica vor face o MIZERIE tipic CxxxR...  >:(

Ionut

Am trecut eu pe 11-12 mai. Lucrau in zona Sinesti, la padure. Era frezata o bucata si pe alta era asternut un strat nou de asfalt. Nu am facut poze pentru ca nu aveam ce sa pozez, avand in vedere ca nu erau trasate niciun fel de marcaje, abia era reasfaltata zona.

Ionut

^ Au fost AZI cei de la Antena 3/Antena 1 la Sinesti/Movilita si au filmat. I-am intrebat daca au apucat sa puna marcajele - au zis ca in zona unde filmau nu era nimic. Se lucra. Le-am dat sincron despre 2+1 alternativ si am insistat foarte mult pe parapetul central. Sper sa iasa reportaj ok...

voicul

#635
Decoamdata nici un fel de 2+1 pe DN2 abia daca au ajuns cu asfaltarea pe aici
Partea buna e ca in acea zona chiar trebuia refucata banda 1.

Scuzati calitatea, dar volanul e mai important.  :)



Powered by API/PUM imgur uploader

voicul

#636
Pe DN2 se circula pe o banda in zona in care se lucreaza. Scuzati calitatea la poza 2:









Powered by API/PUM imgur uploader

panzer

De la Sinesti pana la Movilita au aparut panourile cu drum altenativ. Si pe o parte si pe cealalta, acoperite deocamdata de o folie de plastic.

Pe tot tronsonul a fost refacut stratul de uzura de catre Strabag. Vineri am remarcat si echipe de topologi pe traseu.

TibiV

#638
De cand nu am mai fost pe acolo am si uitat ca de fapt avem deja 2+1 alternativ in Romania....
De la 20.35 la 24.35 pe sensul de dus.
De la 24.45 la 27.10 (finalul filmarii) pe sensul de intors.
Deci C...R a implementat deja - evident, fara WRSB....  ;)
Dar este 2+1 "full-profile"!
Quote from: gruiarew on June 24, 2019, 10:13:57 PM

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

#639
Cu filmarea aia Alin mi-a adus aminte aminte de junete. Urcatul de la Apoldu cu Moskvici 408 (tata la volan) care se supraincalzea vara (adica fierbea antigelul si masina trebuia trasa pe dreapta sa se racoreasca!) si avea demaraj de broasca fiarta si impiedicata (cit avea, 27, 37 de cai putere?) era una dintre "probele zilei" in drum spre mare. Cu Dacia 1300 fabricata in 27.02.1972 (fie tata, fie eu la volan, 45 de cai sa fi avut?) era deja altceva, daca prindeai vreo basculanta, caruta sau asa mai aveai o sansa sa depasesti, coloana pe urcare fiind cit tot dealul! O tempora  :D
Cred ca e greu de nu imposibil de imaginat azi ce insemnau atunci Panta (ma rog, rampa dar nu-i spunea nimeni asa) de la Apoldu de Sus sau sa "urci Predealul".
Si, vorba ta, Tibi, chiar avem azi 2+1 in Romania si l-am parcurs de citeva ori: functiona foarte bine in timpul in care A1 era in reparatie. O idee buna care ar merita generalizata.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

pasadia

Functiona cat timp nu forta vreunul depasirile, caci altfel dadea cu morti. Sau altfel spus: 2+1 ar cam trebui cu separator median.

voicul

Mai e 2+1 si pe DN7 Pitesti - Valcea si ajuta enorm.
Pacat ca nu e mai mult si pe VO. Acum, cu PORR aproape sa intre in teren. nici nu stiu ce rost mai are proiectul din zona Talmaciu. In alta parte nici nu cred ca se mai poate face.

yetiman

@TibiV - Sa-mi fie cu pardon, dar ala nu e 2+1 alternativ.  :D

In primul rand pentru ca nu e separare intre sensurile de mers opuse. Si nu ma refer la obstacol fizic (WRSB, NJ, etc). Si linia dubla este discontinua pentru sensul opus de mers, asa incat si cel de pe "1" poate depasi legal intrand pe contrasens. 2+1 alternativ exclude aceasta posibilitate.
In al doilea rand, cred ca e vorba doar de o banda suplimentara pentru vehicole mai lente, pe portiunile de urcare.

Si la fel e si pe Pitesti-Valcea, daca imi aduc bine aminte, pentru ca n-am mai fost pe acolo de cativa ani.  :(


,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

voicul

Eu n-am zis alternativ.  :lol:
Ai dreptate. Intradevar pe DN7 intre Pitesti-Valcea sunt benzi pentru vehiculele lente. Oricum s-ar numi, ajuta foarte mult.

S-a mai zis pe forum: cu mici optimizari de genul acesta si cu ceva centuri se pot face minuni. Totul facut repede si nu foarte scump.