2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

^ Era vorba (pe surse parca) ca lasa 1 metru intre sensurile de circulatie. Din poza pare mai putin.

cristi5

#676
Oare de ce dureaza atata marcajul? Sta drumul nemarcat cu saptamanile, doamne fereste de un accident.

Nu stiu de unde are G4media informatia asta:
Sensurile de mers vor fi separate prin stâlpi elastici, care vor ajuta la delimitarea benzilor și la ghidarea șoferilor.

250 de indicatoare rutiere? 25 pe km? O fi inclusiv cu marcaje?

https://www.g4media.ro/soferii-de-pe-drumul-groazei-bucuresti-urziceni-pusi-in-pericol-de-lipsa-marcajelor-pe-10-km-cnair-sustine-ca-in-doua-saptamani-va-fi-gata-reconfigurarea-in-sistem-21-al.html

Cu citate dintr-o pozitie recenta a API si de pe forum

"Șoferii de pe "Drumul groazei" București – Urziceni, puși în pericol de lipsa marcajelor pe 10 km. CNAIR susține că în două săptămâni va fi gata reconfigurarea în sistem 2+1 alternativ"

Quote
Lucrările pentru reconfigurarea a celor circa 10 kilometri din DN2 (E85), între Sinești și Movilița, din județul Ialomița, pentru a permite circulația în sistem alternativ de două benzi versus o bandă (2+1 alternativ), au început în urmă cu două luni. Problema e însă lipsa marcajelor la acest moment, ceea ce transformă șoseaua, extrem de periculoasă oricum, într-o aventură extremă pentru șoferi. CNAIR susține că vremea ploioasă e de vină pentru nerealizarea marcajelor, la peste o lună după ce asfaltarea propriu-zisă a fost terminată.

Lucrările de reasfaltare și realizare de marcaje sunt în sarcina austriecilor de la Strabag, care încasează pentru ele circa 5 milioane de lei. CNAIR va realiza, în regie proprie, amplasarea de indicatoare rutiere – 250 la număr.

Potrivit Asociației Pro Infrastructura (API), care a militat ani buni pentru creșterea siguranței pe DN2, "profilul 2+1 alternativ este mult mai sigur (de 5 ori mai puține victime pe km parcurs) decât actuala circulație haotică de pe DN2".

Deoarece DN2 are un acostament mai lat decât în mod uzual, șoferii au impresia că drumul are două benzi pe sens, ceea ce nu este adevărat, și se angajează în depășiri periculoase. Nu puține se transformă în accidente, multe dintre ele frontale și extrem de grave.

La finalizarea lucrărilor, pe tronsonul dintre Sinești și Movilița, drumul va avea 3 benzi de circulație, iar banda din mijloc va fi folosită pentru depășire, alternativ pentru fiecare din cele două sensuri de mers. Alternanța va avea loc la 3 kilometri. Sensurile de mers vor fi separate prin stâlpi elastici, care vor ajuta la delimitarea benzilor și la ghidarea șoferilor.

"Din păcate, siguranța rutieră pe DN2 nu va crește de 5 ori din cauză că oficialii CNAIR au omis un amănunt crucial: separarea de sens prin parapet de protecție", scriau la începerea lucrărilor cei de la API. Potrivit acestora, CNAIR ar fi trebuit să instaleze parapet de tip cablu elastic, folosit pe scară largă în Suedia, țară care are circa 3.000 de kilometri de drumuri configurați pentru circulație 2+1.

Chiar și așa, la finalizarea lucrărilor, în circa două săptămâni, spun reprezentanții Companiei de Drumuri, pe acest sector DN2 va fi mai sigur.

Însă, înainte de a fi mai bine, este mai rău. Șoferii se plâng că în lipsa marcajelor, circulația este și mai haotică, iar în timpul nopții viața le este serios pusă în pericol. Potrivit acestora pe anumite sectoare, deși lucrările de asfaltare s-au încheiat de aproximativ o lună, nu au fost făcute marcajele.

Și un utilizator al forumului peundemerg.ro scria în urmă cu două zile că în zonele unde marcajele lipsesc "lumea e debusolată și merge pe vreo 5 rânduri".

Culmea, în unele locuri au apărut indicatoare rutiere care anunță circulația în regim 2+1, dar lipsesc marcajele și stâlpii care separă benzile și sensurile de mers.

Întrebat de G4Media.ro de ce întârzie realizarea marcajelor, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a declarat că cei de la Strabag au terminat lucrările de asfaltare și au început și trasarea de marcaje, dar din cauza vremii ritmul nu este unul susținut. Potrivit acestuia, dacă plouă nu se pot face marcaje. Ploaia afectează aderența vopselei și retroreflexia. În plus, a adăugat reprezentantul CNAIR, trebuie să treacă două săptămâni din momentul finalizării așternerii covorului asfaltic și până se fac marcajele.

Dominik

DN 2, E85.
Reconfigurarea drumului la 2+1 alternativ între km 30 si 39 se apropie de finalizare.
Daca vremea va permite, în maxim două săptămâni întregul sector cuprins între Sinesti și Movilita va fi configurat la 2+1 alternativ. Acest sector de drum va fi monitorizat iar daca noua configurație va duce la scaderea numarului de accidente și la cresterea comfortului în traficul rutier, soluția va fi extinsă și la alte sectoare de drum.
Au fost deja executate marcajele rutiere pe 5 km din cei 10 km ai acestui sector experimental, după asfaltarea întregului sector experimental.

https://www.facebook.com/cnadnr/videos/2318317054926284/
You're in Steelers Country

cristi5

#678
Linie simpla continua???




Eu cred ca alternanta de 3 km e prea lunga si oamenii isi vor pierde rabdarea daca prind un vehicul lent. In Suedia sunt max 2 km. Cum le-o fi venit ideea cu 3 km?

Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Dacă te uiți atent este și pre-marcaj pentru cealaltă linie continuă.

Araym

Am trecut in seara asta intre Movilita si Sinesti pe la 19:30 (spre Bucuresti). Coloane destul de mari spre Urziceni cu masini care stationau (cateva sute de metri), atat pe sectiunea cu o banda cat si pe cea cu doua benzi fara sa fie accident (se formau dopuri la cat de multe masini erau). Inca nu s-a obisnuit lumea cu noul regim de drum, dar la valori mari de trafic mie ca nu va face fata acest 2+1 alternativ. Om trai si om vedea dupa ce va fi marcat tot traseul corespunzator.

ovideatza

Am circulat ieri pe bucata respectiva, dinspre Bucuresti venind, dar pe la 12-13.

Clar traficul era mai calm decat in rest.
Insa am intalnit pe zona de 1 banda pe cineva care avea probabil problema tehnica, era pe avarii, incerca omul sa se traga deoparte dar nu prea avea unde. Din fata flux continuu...Daca se oprea si nu reusea sa se "taraie" pana la primul drum de piatra la dreapta, situatia nu era prea roza, avand in vedere ca din fata veneau cu viteza masini pe ambele benzi...
Asta e marele neajuns al marcajului pe care l-au ales.

In rest, intre cele 2 dungi continue cred ca e loc de separator fizic median. Dar nu ai cum pune asa ceva in conditiile actuale de marcaj.

RaduC

E foarte bine ca vin păreri din teren. Fiind un sector experimental, forumul poate fi locul ideal de punere în discuție a plusurilor și minusurilor in asa fel încât maximul de învățăminte sa fie trase. Eu sunt sigur ca și băieți buni de CNAIR ne urmăresc.
Experienta acestui sector, chiar dacă nu va fi doar pozitivă, este foarte valoroasă.

cristi5

#683
@ovideatza: CNAIR a ales sa faca doua benzi de 3,5 pe sensul de doua benzi prin urmare nu ramane destul loc pentru vehicule defecte. Fara normarea benzii de 3,25m si parapete median ultra-ingust nu poate ramane loc pt depasit vehicule defecte pe sensul de o banda.

De asemenea au facut alternante de 3 km in loc de 1,5-2km, ceea ce agraveaza problema in caz de vehicul defect.

Locul zonei de test e riscant ales (aproape de capitala) exista mai la nord zone cu trafic mai redus la care cozile ar fi mai scurte (sau deloc) pe varf de flux. Pe de alta parte, daca va merge acolo (la MZAul din zona vor fi ceva cozi la ora de varf, sa vedem cat de mari) va merge oriunde e 13m pe Bucuresti-Iasi.

Deci daca CNAIR citeste forumul, din pacate nu citeste destul :(

ovideatza

^stiu povestea cu latimea.
Doar am scos in evidenta ca la prima traversare deja cazul critic exista.

Sa faci deliberat cozi la ore de varf in diverse zone pe un drum de 300-400km fara a aduce un surplus de siguranta semnificativ, care ar fi putut fi adus prin separatorul median, nu imi pare deloc logic. Sa ajungi la cozi pe DN2 nu are sens, nu pana nu ai A7. Cozi inseamna stres->tendinta de a-ti asuma riscuri crescute pt a evita coada->scade siguranta rutiera. Acum daca anuleaza avantajul dat de predictibilitatea traseului in afara orelor de varf vom vedea.

Cred ca experimentul in conditiile actuale va esua daca deja avem cozi.

Insa dupa ce vom avea A7 va fi ok chiar si asa, fara parapet si cu benzi egale daca nu vor sa umble la normativ.

cristi5

#685
Am urmarit in seara asta traficul de duminica seara cand erau de asteptat cozi pe sensul spre Bucuresti.



Cam de la 17:30 pana la 21 am vazut rosu pe sensul spre Bucuresti, uneori galben pe sensul opus.

Nu stiu sigur daca traficul a trecut de limita de 1650 pe ora pe sens sau oamenii au intrat in depasire cand se circula deja in coloana. In plus inteleg ca marcajele nu sunt inca gata.

Un comentariu waze mentiona ca le ia o vesnicie sa traga trei linii. Nu stiu la ce linii se refera dar e clar ca acolo drumul nu e marcat.

Drumul era ok in rest, un pic galben la intrarea in Urziceni. Ceea ce era de asteptat pt ca capacitatea 1,5+1,5 e in jur de 1900 pe ora pe sens.

Am sa pun o supraveghere waze sa vedem cum se comporta in restul timpului. Dar ar fi bine sa stim cand termina marcajele.

Powered by API/PUM imgur uploader

vancouver

Traficul nu trebuie sa treaca de limita de 1650, ci este suficient ca la un moment dat sa existe o aglomerare, o adunare de masini, o grupa. Si 20 de masini sunt suficiente, care sa vina in coloana. Cand se trezesc ca trebuie sa se intercaleze trebuie sa franeze si se ajunge ca ultimele din grup sa stea pe loc cateva secunde. Din acel moment, revenirea la normal e mult mai dificila, si sunt suficiente valori de 1400 sau 1500 pe ora ca ambuteiajul sa nu mai dispara.

Asta rezulta de altfel si din graficul din Suedia. 1650 pe ora era limita absoluta, de care NICIODATA capacitatea pe 2+1 nu trecuse, dar erau puncte si pe la 1500 sau 1400, uneori chiar si la 1200. Adica pana cand apare blocajul, daca se circula civilizat si liniar, se ajunge la 1500-1600-1650. DUPA ce apare blocajul valorile probabil scad spre 1400-1300, pana in clipa cand ambuteiajul dispare. Dar ca sa dispara trebuia ca din spate sa vin mult mai putine masini, sub 1200 sa zicem, si atunci ambuteiajul dispare, valorile scad si ele, viteza creste (revine spre 110 km/h la trafic sub 1000).

In schimb pe 1+1 limita maxima de care niciodata nu s-a trecut era undeva pe la 1750-1800. Adica incap 100 de masini in plus pe ora, inainte sa apara ambuteiajul.

Ambuteiajul in sine este un pericol pentru siguranta rutiera. Atat unul direct, prin riscul de ex. ca un camion in viteza sa intre in spatele ambuteiajului, in masinile oprite, cat si indirect, prin nervozitatea creata, care cauzeaza mai tarziu accidente din depasiri sau manevre periculoase - acestea din urma poate chiar pe alt drum decat cel cu ambuteiajul, si aparent pe drumul 2+1 creste siguranta, dar scade pe altele.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

voicul

100% de acord cu comentariul.
Da 2+1 cu NJ ar fi mai safe, DAR acolo e spatiu sa faci 2+2 cu tot cu NJ pe mijloc. Si asta pana la Urziceni unde este trafic de autostrada.
Desigur ca se face in 300 de ani A7 si deci nu are rost, dar totusi mai e timp pana se va face A7.
In plus pana la Urziceni valorile de trafic cred ca vor ramane mari si cu A7 gata.
In zona aia vor fi dopuri mari vineri spre Urziceni, si duminica spre B.

Da marcajul nu e gata. Scuza: a plouat! Mai ploua inca 3 zile de azi incolo.

vancouver

Pai ce treaba are A7 cu Urziceni? A7 merge Buzau-Ploiesti-Bucuresti, deci DN2 Bucuresti - Urziceni nu va fi dublat de A7 si e clar ca trebuie upgrade sau drum express... Bine, mi imi e clar, poate unora nu le e clar...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#689
Quote from: vancouver on July 14, 2019, 09:43:43 PM
Ambuteiajul in sine este un pericol pentru siguranta rutiera.

Masuratorile de siguranta suedeze fireste ca includ ambuteiaj. Si suedezii se intorc din weekend, ba unele portiuni de 2+1 au coada zilnic la ora de varf, fireste ca apare la gatuire. Dar cu toate astea viteza medie creste putin si siguranta creste foarte mult. Fireste ca cei care merg duminica seara vor merge mai incet, dar per total se merge ceva mai repede.

Intrebarea e cate ore de ambuteiaj pe saptamana sunt acceptabile. Asta dupa ce sunt terminate marcajele. Am inteles ca de ex. marcajele la gatuirea 2-1 nu sunt inca facute.

Alta intrebare e de ce a ales CNAIR portiunea asta asa aproape de Bucuresti. Oare pentru ca... e aproape de Bucuresti, sa se poata deplasa la fata locului mai usor? Sau s-au gandit ca e "dublata" oarecum de A3? Pentru mine e un mister.