2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

Personal, prefer parapete (beton, flexibil - orice) in extravilan si politie in intravilan. Indiferent daca e 1+1, 1.75+1.75 sau 2+2.

Vopsea e si acum si nu se uita nimeni la ea. Mai numarati cati au intrat pe contrasens pe linie dubla continua. Unii au si provocat ceva morti.
In localitati problema este lipsa posibilitatilor de traversare a "e85" in conditii de siguranta si securitate, fapt ce conduce iarasi la multi morti.


tom_sawyer

#1816
2+1 cu parapeți de beton, pe DN65: un segment de 1,5 km; aici nu rămân TIR-urile blocate? 8)




Sinești❌Buzău❌Râmnicu-Sărat

Separatoare de sens pe E85 pe raza județului Bacău

panzer

Era un banc pe vremuri: "Cica in viata e bine sa ai 3 femei (una focoasa, una sa creasca copii si una sa faca coliva) si e bine ca cele 3 femei sa nu se cunoasca intre ele."

Asa si voi acum. Vorbiti de mai multe directii din CNAIR care nu numai ca nu colaboreaza intre ele, ba chiar isi pun bete in roate una alteia.

Baietii de la Siguranta, incearca sa mai repare pe ici si colo, pe unde e foarte grav cu numarul de accidente. Dar ei nu pot umbla la platforma. Asa ca apar zone in curbe mai ales unde montarea butoiaselor pe ax transforma drumul in 1x1 de fapt. Este un loc pe centura Buzaului.

Nici cei de la Mentenanta nu sunt super fericiti: sunt zone in care poti sa dezapezesti in continuu nu vei tine drumul liber. Cand au decis sa puna griblura am sarit toti pe ei. Acum mai tarziu zic ca au facut bine: ce asfalt au pus francezii in 2002-2003 e in stare buna si acum.

Cei de la Dezvoltare spun simplu: facem A7.

ghrt

Mi se pare că îmbunătăţirea siguranţei ar trebui să fie ceva mai complexă decât parapetele ăla, chiar şi aşa cu constrângerile platformei. Mai ales că A7 este deja într-un orizont de timp previzibil şi, după ce traficul se va muta pe A, nu va mai exista nevoia a 2 benzi pe sens.
Oricum nu poţi să ai sute de km de drum cu depăşirea practic interzisă.
Singura soluţie de bum simţ pe termen lung ar fi 2+1, ori asta înseamnă să facă proiectul şi unde pun parapete, să marcheze şi 2+1.
Scuze dacă înţeleg greşit ce fac departamentele alea.
Cont (aproape) inactiv.

ovideatza

#1819
"Butoiasele" pe mijloc asa cum se pun acum cresc riscul de accidente, nu il scad.
Nu au o presemnalizare, nu dispare "acostamentul largit", nimic.
Normal ca unii franeaza puternic. Altii probabil se vor infinge in ei mai devreme sau mai tarziu.
Cum altfel sa fie daca iti apar in fata dupa o curba sau ceva asemenator, nu mai zic sa ai in proximitate masini si pe "jumatatea de banda".

Or fi bune butoiasele, dar fara a duce la capat e o prostie. Acolo ar trebui marcaj din timp (50-100-150m, nu stiu exact cat) de glisare a benzii de circulatie, lasat loc intre parapetele median si banda de circulatie macar un 0,5, luand din "acostamentul largit" care nu foloseste la nimic in acea zona. Adica baietii de la siguranta care mai repara puncte negre sa puna mana sa dea si cu bidineaua pe jos daca tot ii mananca sa faca un lucru bun.

Poate ar trebui sa criticam activ modul in care se implementeaza aceste separatoare de sens. CNAIR face o intreaga campanie in favoarea lor in media, voua chiar vi se pare ca le implementeaza corect?

Legat de 2+1, avand in vedere ca de 1 an ni s-a promis ca se face pe Strunga - Sabaoani si pana la urma nu au facut nimic, probabil ideea e moarta si ingropata de actuala conducere CNAIR.

Si eu am fost impotriva "2+1" pus cu forta pe intreg Dn2/DN28. In continuare cred ca e nevoie de o solutie mixta, 2+1 si 2+2 pt acest drum. La Iasi de ex. mi se pare noaptea mintii ca nu se largeste la 2+2 de la Antibiotice pana la viitorul nod cu drumul de legatura cu A8 din Letcani. (n-am mai avut timp sa termin) insa am fost convins pe forum de viabilitatea 2+1 pe anumite sectoare si deplang faptul ca in alte zone nu s-a trecut la 2+1, cum e sectorul Tg Frumos-Sabaoani care era probabil perfect pt asa ceva.

mirceaeliade

>"Butoiasele" pe mijloc asa cum se pun acum cresc riscul de accidente, nu il scad.
[citation needed]

ghrt

^^ nici mie, şi am scris deja de câteva ori. Dacă tot fac ceva, barem să îl facă cu adevărat sigur, nu doar să instaleze ceva parapet adus de vreun băiat.
Cont (aproape) inactiv.

tom_sawyer

Nowe Miasto Lubawskie bypass (DK15)

This 18km long bypass is due to open on 14th December 2022.


pasadia

Ce frumos arata! Si ce frumoase sunt acele "S"-uri construite înainte de intrarea in giratorii...
Dar noi nu stim decat sa construim 1+1 sau 2+2. In aproape toate cazurile nepotrivite si o varianta, si cealalta.

yetiman

Cateva observatii (nu stiu daca de bine sau rau, dar asta e alta discutie):

- santurile de scurgere a apei sunt betonate doar pe unele portiuni, in rest e liber, doar vegetatie
- nu este montat parapet in deblee
- nu am vazut panouri de antifonare, chiar si cand sunt case in imediata apropiere
- s-au facut pasaje si ecoducte, dar sunt si 2 sensuri giratorii la intersectia cu alte drumuri principale

PS: Nu am fost atent sau nu am vazut care este limita de viteza



,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

slartibartfast

Am mers pe asemenea drumuri în Polonia. Limita de viteză nu e pe niciun semn pentru că rămâne cea implicită pentru drumuri în afara localităților: 90 km/h.

danvoicu

Astea sunt drumuri adevarate! Nu prin interiorul localitatilor.

alin2pas

- Șanțurile sunt betonate probabil doar acolo unde apa din aceste șanțuri poate afecta terasamentul, în rest e lăsată să se infiltreze în mod natural spre pânza freatică, șanțurile având rol doar de a colecta surplusul de apă.
- Având în vedere că se circulă cu viteze de DN, nu e nevoie de panouri de antifonare.
- Au mai făcut și giratorii deoarece probabil la nivelul de trafic preconizat nu au considerat necesar să facă peste tot intersecții denivelate, care se pot face și ulterior, dacă nu se permite realizarea unor construcții în zona unde acestea ar trebui realizate.
- Porțiunile cu două benzi pe sens sunt suficient de lungi pentru a permite depășirea în siguranță a unor vehicule mai lente, dar nu suficient de lungi pentru a permite formarea de coloane pe ambele benzi, ceea ce ar duce la apariția de ambuteiaje când se face revenirea la o singură bandă pe sens. Sunt foarte clare și sugestive marcajele de la trcerea de pe două benzi la o bandă pe sens.

pasadia

#1828
La partea cu santurile betonate am pus un comentariu pe topicul adecvat.

tom_sawyer

#1829
"Vineri, la ora 18:00, SAJ Vrancea a primit o solicitare pentru un accident rutier pe E 85, intersecţia Ciorani cu Pufeşti, cu un autoturism şi două tiruri implicate. La solicitare s-a deplasat două echipaje SAJ de urgenţă tip B2, un echipaj SMURD de prim ajutor şi un echipaj de descarcerare. La accident se identifică trei victime, doi cetăţeni turci, şoferii tirurilor implicate, conştienţi, care nu au necesitat îngrijiri medicale. Şoferul autoturismului implicat, în vârstă de 37 ani, a fost găsit încarcerat, fără semne vitale, cu leziuni incompatibile cu viaţa", a declarat purtătorul de cuvânt al SAJ Vrancea.

Potrivit martorilor, autoturismul ar fi efectuat o manevră neregulamentară de depăşire, a pătruns pe contrasens şi a intrat frontal în coliziune cu un autotren înmatriculat în Turcia. Celălalt tir, pentru a evita coliziunea, a tras dreapta de volan şi s-a răsturnat.








stirileprotv.ro



Locul accidentului.

^
Quote from: tom_sawyer on April 15, 2022, 08:13:56 PM137 km de drum 2+1, cost 21,8 milioane euro



Din proiectul de HG pentru aprobarea Strategiei Naționale privind Siguranța Rutieră pentru perioada 2022-2030 (anexa 1, pag. 29)

^ aprobată prin HG 682/2022

Anexe modificate prin HG 144/2023





Pe sectorul de drum unde a avut loc accidentul vom avea autostradă peste 3 ani. O să mai moara niște oameni pe DN2 până atunci sau impelementăm 2+1 cu parapet de anul acesta?
MZA-ul e mai mic ca pe Sinești-Movilița, deci mai puține ambuteiaje vineri și duminică. Pe care le va suporta mai ușor toata lumea văzând autostrada în construcție din apropiere.