2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

#1785
^^ o filmare și mai recentă cu proiectul de mai sus:


Și alte exemple de DN-uri la profil 2+1 în Polonia:

Fără parapet median:
DK50 Żyrardów
DK74 Wieluń
DK74 Bełchatów

Cu parapet median:
DK20 Kościerzyna
DK65 Olecko


DK28 Sanok bypass

DK46 Niemodlina bypass

DK65 Olecko bypass


S19 Sokołów Małopolski - Jasionka (adjusted recently with flexible bollards)

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on September 22, 2022, 12:44:33 PMPe DN2, în zona com. Nicolae Bălcescu, jud. Bacău, vor monta parapet pe rulouri pe axul drumului.

min. 59:58
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=398.msg394342#msg394342


🚧 Continuă lucrările de montare a parapetului median pe rulouri pe DN 2, Răcăciuni, județul Bacău. Circulați cu atenție! ⚠️



https://www.facebook.com/DRDPIS

hvm

Parca era vorba ca o sa se faca 2+1.....  :((
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

naivu

Mă gândesc cum vor reacționa toți smecherii care s-au opus la 2+1 ca să poată depăși când și cum vor când vor realiza că acum, cu parapetele fix pe mijlocul drumului, nu mai pot depăși de loc  :D

tom_sawyer

#1789
Primele rulouri au fost deja montate pe parapetele de protecție instalate pe E85 (zona localității Răcăciuni). In total, vor fi amplasati 2 km de astfel de echipamente de siguranta rutiera, inainte si dupa comuna Racaciuni – in doua puncte negre- conform evidentelor facute de Politia Rutiera Bacau.

In acea zona, numai in anul 2022, s-au inregistrat accidente soldate cu moartea a 5 persoane si ranirea grava a altora 3. Cauza accidentelor a fost pătrunderea pe contrasens a vehiculelor și impactul frontal la viteze mari.

Mai mult, prefectul Bogdanel a anuntat ca într-un alt sector sensibil de pe E85, în dreptul comunei Nicolae Bălcescu, vor fi instalate parapete prefabricate din beton tip ,,New Jersey", concomitent cu refacerea a 8 treceri de pietoni prin amplasarea de covorașe antiderapante și trasarea de marcaje rutiere preformate cu proiecția pe orizontală a indicației ,,Presemnalizare trecere pietoni". De asemenea, prin PNRR, va fi finanțată realizarea – tot în zona comunei N. Bălcescu (km 277) – unui pasaj pietonal subteran care va subtraversa E85.

bacau.net

hvm

#1790
acu sa ii aud pe aia care sunt impotriva la 2+1. @vancouver acu vreau sa imi explici ca asa nu se face blocaj....

Eu ii injur de fiecare data pe cei care la Baltati s-au trezit sa ii puna fix pe mijloc. Nu stiu cum s-a intamplat sa nimeresc aproape de fiecare data cate unul care se teme de ei si merge cu 40-50km/h calare peste linia intrerupta de pe sensul lui. Pe ala n-ai cum sa il depasesti. Fix ieri veneam la iasi (ziua ca n-am putut altfel) si am mers in zona aia pana la iesirea din Baltati spre iasi in spatele unuia care mergea cu 40km/h  3/4 pe banda 1 si 1/4 pe acostament, iar din fata era coloana pe banda (nu pe acostament), asa ca bineinteles ca nu se putea depasi. Dar tot s-a gasit un bombardier sa depaseasca cu viteza sporita aproape toata coloana pe zona hasurata din Baltati (pentru cei care cunosc drumul). Mai ca imi venea sa intru si eu dupa el.

Iar miercuri seara, noaptea pe la 12:00 mergea in directia opusa unul cu 30km/h. Mi s-a parut mie ca ceva e in neregula ca masina nu o vedeam aproape deloc din cauza parapetului, a curbei si a liniei drumului putin bombat, dar am vazut lumina de la faruri pe copacii de pe marginea asa ca am frant, apoi vad ca vine unul din spate pornit tare si nu a sesizat problema asa ca am apasat avertizarea si m-am dat pe marginea drumului cat sa nu cad de pe asfalt. Vitezoman-ul a vazut avertizarea, a franat destul de puternic si cand a trecut pe langa mine cred ca inca avea vreo 70-80km/h si s-a oprit aproape sa il loveasca pe ala din fata si claxonand ca nebunul.

Acu intrebarea mea este: cu ce ma incanta pe mine ca eu sunt relativ corect, atent si prevazator, dar ma nimeresc intre doi idioti: un idiot se teme de acei parapeti, merge pe mijloc cu 30km/h sa nu ii loveasca doamne fereste, eu il vad si franez, dar ala din spatele meu e smecher si vine cu viteza, nu reactioneaza la timp sau se uita in telefon si ma ia in plin? Cu ce ma incanta ca eu am fost corect, sau cum e normal ca idiotul ala sa mearga cu 30km/h?

Revenind, as vrea sa imi spuna @vancouver ca e mai safe asa, si previne ambuteiajele pe care le-ar genera 2+1....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

dumbravaandrei

cred ca vancouver se referea la 2x2 cu parapet median, nu 1,5x1,5...

ghrt

Am mai scris acum ceva timp şi scuze că mă repet, dar alternativa la 2+1 se dovedeşte a fi 1+1, nu 2+2. Dintr-un motiv extrem de simplu, din 1.5+1.5 nu se poate face 2+2, doar 1+1 sau 2+1. Iar schimbarea este necesară din cauza numărului prea ridicat de accidente.
Cont (aproape) inactiv.

tom_sawyer

🚧 Finalizare montare parapet median cu rulouri pe sectorul DN 2, km 254+800 - 255+300, în exteriorul localității Răcăciuni, spre Valea Seacă, județul Bacău. Săptămâna viitoare vor continua lucrările pe sectorul cuprins între km 262+000 - 262+500, pe direcția Răcăciuni – Gheorghe Doja. Circulați cu atenție! ⚠️














https://ro-ro.facebook.com/DRDPIS/

ovideatza

Mie personal capetele astea de parapet median numai siguranta rutiera nu imi inspira.
Pur si simplu mi se pare foarte riscant sa pui asa ceva in mijlocul drumului, dintr-o data, ingustand carosabilul.

Pe sectorul 2+1 de exemplu este un scuar, se ingusteaza "in lung" banda.

Aici punand rulou pe mijloc e evident ca drumul devine 1+1. Asa e si in apropiere de Iasi.
De ce nu si-au asumat acest lucru remarcand corespunzator? Le-a fost rusine sa spuna ca fac 1+1 drumul?
Marcajul de "acostament largit" nu isi mai are locul acolo.
Pur si simplu e o prostie.

Isi puteau asuma, pune rulou, remarca zona complet, marcaj pe langa rulou, banda cum trebuie, etc.

ghrt

+1 Capătul este foarte periculos noaptea, ar trebui presemnalizat din timp şi semnalizat luminos.

Transformarea drumului în 1+1 este una din opţiuni (era mai bună cea 2+1 dar atât s-a putut). Dar măcar să o facă cum trebuie, şi anume în localităţi să construiască insule pentru pietoni, să ilumineze trecerile de pietoni, să construiască trotuare funcţionale unde nu sunt etc.
Cont (aproape) inactiv.

ovideatza

Nici urma de 2+1 pe Sabaoani - Strunga.
Au marcat clasic 1,5+1,5.
Un mare fas.

GIV

intre timp..

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/carnagiu-pe-e85-mama-insarcinata-tatal-fata-lor-si-nepotul-au-murit-in-timp-ce-se-intorceau-acasa-de-la-sfanta-parascheva.html

"Grav accident rutier, pe drumul european E85, în judeţul Neamţ. Patru oameni au murit miercuri noapte după ce maşina lor a fost lovită violent de o camionetă, care circula regulamentar.Victimele sunt o femeie însărcinată, soțul ei, fata lor de 9 ani şi un nepot de 11 ani. Celălalt copil al victimelor și șoferul camionetei au scăpat cu viaţă."

pasadia

#1798
Stirea asta nu are ce sa caute aici intrucat accidentul nu s-a petrecut pe portiunea de E85/DN2 care ar putea fi amenajata ca 2+1. Mai exact accidentul s-a petrecut pe partea amenajata ca 1+1 aflata la nord de intersectia cu DN28, exact in acest punct (link Gmpas). Acolo e intersectia cu DJ208 si DJ207B si masina cu victime probabil urma sa paraseasca E85 pentru a intra in Sabaoani (deci nu urma sa intre in E85 cum gresit au prezentat jurnalistii).

Oricum dinamica accidentului nu imi e clara. Tind sa cred ca decedatul a redus viteza pentru a vira stanga si a fost lovit de camioneta venita in viteza din spate si care a dorit sa il depaseasca ilegal, peste linia continua (speculatia mea data fiind pozitia epavelor).

Tin sa observ faptul ca nu exista benzi de decelerare / accelerare amanajate pentru cei care vireaza stanga din si in DN. Practic acest element banal, daca ar fi existat, ar permite evitarea multor accidente si probleme in trafic.

ovideatza

Ieri am prins pe drum spre Bucuresti si montajul rolelor la intrare in Racaciuni (dinspre nord cum ar veni).
Imediat dupa o curba. Erau 2-3 becuri de semnalizare si un Dokker intre ei care dadea flash-uri...
Nu am priceput de ce nu era nici o semnalizare inainte de curba. Eu veneam in spatele unui autotren, ploaie...e minunat sa te trezesti in fata cu asa ceva.
Chiar mi se pare modalitatea de implementare o mare tampenie. Reduce viteza prin aparitia unui obstacol pe drum, dar prin crearea unui risc suplimentar.
Nu ii pricep de ce nu fac ce trebuie, sa aplice fie 2+1 fie 1+1 asumat, cu marcaje, etc.