2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

Of... cum mama masii pe centura Craiovei se poate circula cum trebuie, numai pe DN2 umbla toti ca bezmeticii pe acostament? Pentru ca inclusiv si capetele alea de creta de la politia rutiera folosesc acostamentul? Pentru faptul ca niciodata cel de pe acostament, nu a fost acuzat ca a provocat vreun accident? faptul ca n-a ramas nimeni fara permis ca s-a apucat sa agreseze in trafic?
Si as mai da exemple de drumuri largite unde nu merge nimeni pe acostament, dar cumva numai pe dn2 se dezlantuieste salbaticia...

dr4qul4

Daca incerci sa mergi pe banda, imediat vine cineva din spate si te forteaza sa te dai.
Am patit-o saptamana trecuta. Mergeam pe banda, putin incalecat (doar o roata pe acostament) si a venit un SUV din spate care a trecut la nici 20cm lateral. Eu aveam 100...el spre 150.
Nu a fost un sentiment prea placut.

Pe banda nu poti sa mergi normal pentru ca mereu se baga cineva din sens opus care intra cu o roata pe contrasens. Oricat de curajos ai fi...nu ai cum sa ramai pe banda cand vezi ca vine spre tine din sens opus cu 130 km/h+
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panzer

DN2 de la Urziceni pana pe langa Buzau este in reabilitare. (o fi si mai sus, dar n-am mers mai departe de Costesti).

Il mai peticesc pe margini in anumite zone, unde era denivelat. In alte zone pun alt strat de asfalt peste cel existent. Sunt portiuni unde e gata pe un sens si sunt ochiometric 6-7 cm in plus. De ce nu il frezeaza, nu stiu.

Nu am vazut nici un semn de circulatie chiar si mascat cum ca l-ar face 2+1. Pe bucatile nou asfaltate, nu e nici urma de marcaj.


frunzaverde

@ovideatza - Serbanescu minte cu nerusinare. In SE marea majoritate a 1.5*2 au fost convertite in 2+1 sau ingustate la 1+1+trotuar, mai ales in zone semi-urbane (asta e aproape de vechea mea adresa): https://goo.gl/maps/WomYdiY2QDZSyo9VA . 1.5+1.5 unde inca mai exista, in zone rurale, pe drumuri secundare, are exact problema DN2.

@dumbravaandrei - motivul e ca pe DN2 acostamentul e foarte lat si marcat foarte ciudat, destul de asemanator cu o banda de circulatie. Asta a creat o cutuma. La Craiova e mai ingust, si marcat clar ca acostament.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alin2pas

Și pe DN28 Tg. Frumos - Iași se circulă la fel de haotic. Pe banda normală de circulație mergând cu 120 km/h primeam flashuri (și chiar am fost depășit prin dreapta pe acostament de un grăbit), a trebuit să merg cu 140 km/h să evit aceste probleme. Pe banda normală trebuie de multe ori să te ferești de cei care vin pe contrasens și trec de axul drumului când au alte mașini pe acostament, iar pe acostament prinzi tractoare, mopede sau alte vehicule lente. Dacă mergi pe acostament riști să fii nevoit să treci de la viteze de 30 - 50 km/h în traficul de pe banda normală de mers, pe care se circulă cu viteze de 120 - 150 km/h. Eu mă mir de un singur lucru: cum de nu sunt mai multe accidente la acest stil de deplasare.

punktnet

Eu personal merg la axul drumului pe aceste sectoare cu acostament largit, spre disperarea celor care vin din spate.
Nu se intampla sa ma depaseasca multe masini, dar de fiecare data se conformeaza si depasesc corect daca nu le iese manevra cu flashuri.
Cred ca aici depinde si de cine cu cine se intalneste, ca este demonstrat stiintific ca doi berbeci nu incap in acelasi grajd.
Mai nou am vazut ca nici nu prea se mai foloseste flashul asa intens, probabil de frica.
Just kidding.

tom_sawyer

#1851
Proiectul de Ordin comun pentru aprobarea reglementării tehnice ,,Ghid tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) pe drumurile naționale aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A.", indicativ AND 617-2023

Astăzi, 16 august 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Ordin comun pentru aprobarea reglementării tehnice ,,Ghid tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) pe drumurile naționale aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A.", indicativ AND 617-2023

Scurtă descriere

,,Ghidul tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) pe drumurile naționale aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A." indicativ AND 617-2023 stabilește regulile și condițiile minime obligatorii care se aplică la amenajarea drumurilor în sistem de circulație 2+1.

Reglementarea a fost elaborată în acord cu prevederile OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, cu modificările și completările ulterioare și cu reglementările în vigoare privind semnalizarea rutieră în scopul îmbunătățirii siguranței rutiere pe drumurile naționale europene, naționale principale și naționale secundare, administrate de C.N.A.I.R. S.A.

Acest sistem de amenajare a drumurilor presupune ca banda centrală să fie utilizată ca bandă de depășire alternativă pentru fiecare direcție, în scopul reducerii riscului de producere a coliziunilor frontale și laterale între vehicule.

Sistemul 2+1 a fost implementat în țara noastră, în baza experiențelor internaționale, sub forma unui proiect pilot pe unul dintre drumurile naționale administrate de C.N.A.I.R. S.A. În urma monitorizării sectorului de drum amenajat în sistemul  de circulație 2+1, Compania a constatat scăderea numărului de accidente rutiere și reducerea ambuteiajelor, rezultatele proiectului pilot fiind încurajatoare pentru aplicarea sistemului.

Instrument motivare

textul complet al proiectului actului respectiv

Anexa

Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 28.08.2023. [...]

Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 28.08.2023


MT

pasadia

#1852
Recunosc, cateodata sper si eu ca lucrurile se pot indrepta. Dar apoi imi trece. Uite, actul asta normativ teoretic e un lucru pozitiv. Dar dupa aia il deschid si vad in el detalii care imi par atat de gresite, si intr-un mod atat de evident gresite...

De exemplu:



De ce banda 1 e cea care moare si banda 2 are continuitate? Si de ce faci asta intr-un proiect in care, in multe alte cazuri similare, prevezi in mod corect ca banda 2 sa "moara" si banda 1 sa aiba continuitate? Chiar nu putem avea coerenta nici macar la nivel de desen intr-o anexa?



Bun, sunt de acord - permiti virajul la stanga din drumul principal in ala secundar. Dar ce se intampla cu cei care vor dori sa vireze stanga din drumul secundar in ala principal? Da, stiu, ai putea interzice manevra. SAU ai putea considera si aceasta situatie cu tot ce implica - largirea platformei drumului, crearea unei benzi suplimentare de stocare pentru cei care au facut manevra si asteapta momentul de a se incadra in fluxul principal de masini, etc...

Si mai am si alte dileme:

- de exemplu limitarea vitezei la 70km/h pentru doar 225 de metri (figura 5.1 sau 6.1). Cine naiba va reduce viteza (in afara masinilor puse pe vreun sistem de pilotare automata)? SI de ce ai reduce viteza cand nu avem acolo nici o intersectie?
Da, ma pot gandi ca viteza de 70 e prevazuta pe sectorul cu 1 banda (deci acel indicator e doar de reamintire). Iar apoi e permisa viteza de 80 pe sectorul de doua benzi. Insa atunci ma intreb - de ce aceste viteze maxime? DN-urile actuale suporta 90, Europenele chiar 100. Nu zic ca e mai bine cu viteze mai mari, dar atunci modifica viteza maxima permisa si pe acele sectoare neamenajate daca tot doresti asta.
Iar daca nu - atunci chiar nu vad nici un folos pentru a seta viteze maxime DIFERITE pe sectoare diferite (cu 1 sau cu 2 benzi).

Si ma am cel putin inca o problema - art 7, alin (5), cel care stabileste lungimea sectoarelor de drum alternativ functie de MZA. Si nu pricep de ce ar trebui sa legam lungimea sectoarelor de MZA. Inteleg sa leg lungimea sectoarelor functie de caracteisticile drumului (unde sunt intersectiile sau localitatile, sau alte elemente importante in preajma carora are rost sa pun alternanta benzilor). Insa nu pricep de ce sa leg lungimea sectoarelor de MZA...

tom_sawyer

#1853
Quote from: cristi5 on August 08, 2023, 10:02:35 PM


Aș propune completarea ghidului tehnic cu posibilitatea folosirii a două benzi de 3,25 m (de partea de "2") acolo unde din diverse motive nu este posibilă construirea acelui acostament lărgit pe partea de "1". Astfel încât să se folosească platforma actuală a drumului, fără adăugiri.

Reamintesc că există deja Ordin de Ministru care permite reducerea benzii pe DN-uri la mai puțin de 3,5 m.

Quote from: cristi5 on October 12, 2017, 01:08:50 AMFigura 5.5, 2+1 fara spatiu pentru pietoni si biciclisti



În interiorul localităților ar trebui îngustat drumul la 1+1. Totuși, CNAIR preferă în continuare traficul prin localități. A scos la licitație în ultimul timp o mulțime de SF-uri pentru pasaje pietonale subterane.

Pun aici o listă cu cele de pe DN2:

Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 15+800, în localitatea Afumați, jud. Ilfov;
Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 intersecție cu str. Fagului și str. Revoluției, în localitatea Afumați, jud. Ilfov;
Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 84+120, localitatea Limpezis, jud. Buzau;
Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 95+470, localitatea Costesti, jud. Buzau;
Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 115+300, localitatea Maracineni, jud. Buzau;
Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 122+700, localitatea Posta Calnau, jud. Buzau;
Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 179+025, localitatea Golesti, jud. Vrancea;
Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 192+948, localitatea Garoafa, jud. Vrancea;
Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 km 203+630, in zona Mausoleului Eroilor de la Marasesti, jud. Vrancea;
Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 km 277+616, in localitatea Nicolae Balcescu, jud. Bacău

Amenajare pasaj pietonal subteran DN 28 in zona km 27+330, loc Targu Frumos, jud. Iasi
Amenajare pasaj pietonal subteran DN 28 in zona km 47+810, loc Podu Iloaiei, jud. Iasi

Detalii:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2666.15

cristi5

#1854
@pasadia in legatura cu trecerile 2+2 <-> 2+2: vor fi asa putine ca practic nu conteaza. Nici nu stiu unde sa caut un caz similar in Suedia. Poate aici
https://goo.gl/maps/2q7SY5YbjjG9Cidt7
Deci se trece pur si simplu la 1+1 (culmea, dispare banda 1, ca-n Romania), lasa 1+1 o bucata lunga, apoi intra (spre sud) pe 2+2 si autostrada.

Oricum, data fiind raritatea acestei situatii, din partea mea sa faca cum vor (intr-un fel are sens sa fie o sicana si pe sensul de o banda pt ca pe 2+2 viteza e probabil mare. E o semi-sicana si pe sensul de 2 benzi. Mda, fireste ca cum e la suedezi e mult mai simplu pt ambii soferi, si pe 1 si pe 2, indiferent care banda "se termina")


Mult mai importante mi se par intersectii in X sau T pt ca sunt mult mai frecvente. Daca se uitau pe un Street View, CNAIR puteau vedea ca suedezii folosesc intersectia (deci atentia sporita a factorului uman + reducerea temporara la 1+1) ca sa faca alternanta 2-1 la intersectie!

Practic regula este ca soferul are (aproape) intotdeauna o banda inainte de intersectie si 2 benzi dupa intersectie. Banui ca intersectiile au fost studiate intens, ca sunt zone de risc crescut. Regula asta o fi rezultatul...

Exemplu intersectie in X
https://goo.gl/maps/9NAyZyYaJmPATPYu7

Exemplu intersectie in T (practic urmatoarea intersectie spre est). Si aici este alternanta, dar regula "1 inainte, 2 dupa" nu e respectata, este "2 inainte, 1 dupa".
https://goo.gl/maps/FNnyMHYXRboybJAV6

"Normativul" romanesc lasa 2 pe sensul unde a fost 2, si 1 unde a fost 1. GJ :). Partea din stanga drumului secundar nu corespunde cu ce vedem in Suedia. Dreapta da.



La intersectii denivelate in Suedia se intra aproape mereu cu sensul de o banda. In dreapta soferului apare banda de decelerare. Dupa intersectie/nod, banda de accelerare devine banda de circulatie (deci se face sens cu 2 benzi, asadar avem iarasi alternanta la intersectie, o banda inainte, doua dupa). Exemplu:

https://goo.gl/maps/e1bkvNCqvp6id9mp6

Ionut

Ieri am fost la TVR și am vorbit vreo 15 minute despre 2+1 alternativ. A ieșit bine discuția. O vedeți aici: https://www.tvrplus.ro/emisiuni/banii,-azi-120-0

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

oc7avian

Foarte bună intervenție!

@Ionut Link-ul tău duce la ultima emisiune publicată. Link-ul corect: https://www.tvrplus.ro/emisiuni/banii,-azi-120-15309

Ionut

Tocmai ce am trimis la MT solicitarea de a avea o întâlnire de dezbatere publică pe subiectul 2+1 alternativ. Vom trimite, cel mai probabil, și propunerile/observațiile noastre în scris, în cazul că găsesc motive să nu facă întâlnirea și/sau nu bagă în seamă ce se va discuta acolo.


TibiV

Foarte bine!

Si daca nu ne baga in seama, iesim in presa...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)