2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Skynick

Deci masina lor a fost lovita de camioneta care circula regulamentar, nu ei au lovit camioneta care circula regulamentar. Hal de jurnalism.

TibiV

#1801
Hai sa nu ne mai dam cu parerea.
Soferul vinovat nu a oprit la "STOP".


Ca sa fiu impartial...

https://www.antena3.ro/actualitate/familia-moarta-accident-sabaoani-neamt-pelerinaj-sfanta-parascheva-654354.html
"La data de 13 octombrie a.c., în jurul orei 03:30, polițiștii din cadrul Biroului Rutier Roman au fost sesizați cu privire la producerea unui eveniment rutier pe sectorul de drum DN2-E85, în afara localității Săbăoani. 

Din primele cercetări efectuate de polițiști a reieșit că, în timp ce un autoturism se deplasa pe Drumul Județean 208, dinspre Mircești, ajuns în intersecția cu DN2-E85, ar fi intrat în coliziune cu o autoutilitară, condusă de un bărbat de 56 de ani, din județul Prahova, în condiții ce vor fi stabilite în cursul anchetei.

Din nefericire, în urma evenimentului rutier, a rezultat decesul a patri persoane din Roznov, din autoturismul în cauză și rănirea alteia.

Polițiștii vor continua cercetările, sub aspectul comiterii infracțiunilor de ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă, în vederea stabilirii cauzelor și condițiilor în care a avut loc evenimentul rutier", se arată în comunicatul Poliţiei.


Si da, discutia asta este gresit pusa pe topicul "2+1", caci acolo DN2 este "1+1 clasic".
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

hvm

Accidentul asta nu putea fi evitat nici cu 2+1 decat daca ar fi fost cu acces controlat. Asa ca sunt deacord cu @TibiV ca n-are rost sa fie pus aici ci poate cel mult la siguranta drumurilor nationale.

Oricum eu am incheiat discutia legat de 2+1 pe Iasi - Bucuresti acolo unde nu este deja facut 2+2. Ii las pe cei care nu erau deacord deloc cu 2+1 ca se fac blocaje. Si sustineau ca nu trebuie facut decat 2+2 sau lasat asa pana o sa se faca 2+2. Ei bine, ii rog sa faca acu presiune sa se faca 2+2 cu acceiasi bani cu care se putea face 2+1, ca eu sunt sigur ca parapetul asta pe mujloc a batut cuiele in cosciug la 2+1 si nici nu cred ca o sa investeasca nimeni in 2+2 pe viitor.....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

ghrt

Următorii ani vor fi cu dedicaţie pentru cei care au blocat 2+1, apoi va începe să fie gata tot mai mult din A7.

Mai grav mi se pare că la acest 1+1 fac doar parapetul, fără alte elemente necesare, începând cu insule la trecerile de pietoni, trotuare unde nu sunt, benzi de încadrare şi tot aşa.

Prevenirea unui accident cum este cel de mai sus se poate face, IMHO, cu giratoriu (viteza ambelor vehicule este suficient de mică încât eventuala tamponare să nu fie gravă) sau intersecţie denivelată. Giratorii se mai fac, denivelări nu, că nu sunt bani şi pentru siguranţa rutieră a fraierilor.
Cont (aproape) inactiv.

tom_sawyer

#1804
Probabil este un material publicitar, dar cred că merită pus aici:

Un atreprenor anunță că va alerga 150 de km de la Bacău la Râmnicu Sărat pentru a determina autoritățile să monteze separatoare de sens pe E85, denumit și "Drumul Morții"

Cosmin Răileanu, anunță că va alerga, pe data de 5 noiembrie, 150 de kilometri pe E85, de la Bacău la Râmnicu Sărat, se arată într-un comunicat al organizatorilor. Campania are rolul de a trage un semnal de alarmă atât pentru autorități ca să monteze separatoare de sens, dar și pentru toți participanții la trafic care ar trebui să fie mai atenți și mai vigilenți.

g4media.ro

https://e85.drumurilemortii.ro/

TibiV

[Off-topic]

Ma enerveaza ca majoritatea jurnalistilor din Moldova folosesc denumirea E85 ("European 85"), probabil ca sa il faca mai important.
"Drumul National 2" le cam pute...

(Este valabil si pentru alti jurnalisti si alte DN-uri. Deunazi scria una din Olt despre E574. Surpriza! Este "banalul" DN65 Pitesti-Craiova...)

[/Off-topic]
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

#1806
@hvm eu am fost unul din cei care au sustinut largirea la 2+2, cu sectoare delimitate prin parapeti (deci nu 2x2), in detrimentul unui 2+1.
Recent, pe DN1C, intre Cluj si Dej s-a facut o largire la 2+2, din aceeasi platforma ca pe DN2+DN28, in regie proprie, de CNAIR. Deci, administrativ, daca se vrea, se poate.
Si da, in continuare stiu ca nu se poate face 2+1 acolo unde ai carute, unde drumul trece prin multe sate, sate care nu au alternative de a traversa drumul. Solutia lui "E85" este in continuare, chiar si cu A7 terminat, scoaterea lui din localitati, crearea de accese decente in localitati si fortata politia sa-si faca treaba.
Altfel, doar muti mortii in alte puncte, nu le reduci numarul.

Acum, sa stii ca eu nu sunt nici ministru nici director prin cnair/drdp ca sa pot face ceva in sensul asta. Nici prin buzunare nu gasesc asemenea oameni. Sa ma acuzi pe mine sau pe vancouver ca nu avem acum 2+1 pe dn2, e cel putin exagerat. Ca sa nu mai zic ca altii de pe aici de pe forum, sustinatori ai 2+1 pe DN2+DN28, chiar au fost in pozitia in care puteau misca ceva concret in directia asta si din pacate nu observam vreun rezultat direct sau indirect. Nu-s nici eu, nici vancouver de vina pentru mortii de pe "e85".

TibiV

@dumbravaandrei,

este foarte urata postarea ta.
Dai vina pentru cei care ar fi vrut sa faca 2+1 pe cei care n-ar fi acceptat nici daca venea trenul peste ei.

Nu stiu ce vechime ai pe forum.
Dar pentru Holdea s-a muncit din greu pe forumul asta.
Cu idei, variante, analize (empirice) de trafic, chiar si geo (din date publice, caci API nu isi permite foraje geotehnice... Exclusiv foraje intelectuale.)

Si DA, daca ai dubii.... Pentru "rahatul" ala de descarcare de la Holdea (care a scutit "aparent" 15 km, dar care altfel ar fi insemnat 40 km in plus, nu doar 15 km) meritul este in proportie de peste 75% al API/PUM.

Citeste postarile din urma cu cativa ani, vei avea surprize in legatura cu "evenimentele" de la Holdea...

Ca feeling personal, m-ai dezamagit
Postarile tale aratau (pana acum) un potential mai mare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

faptul ca nu s-a facut nimic este tocmai vina celor care au cerut 2+2.
Ati vrut mai mult decat era posibil.
Bunalogica asta, dar lipseste cu desavarsire. Adica nu s-a facut deloc pt ca noi am cerut vopsea, dar se facea daca ceream si vopsea si asfalt ?  :lol: 
Cu siguranta se mai fac si centuri pe DN2. La sfantul asteapta.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

@TibiV sunt de ceva ani pe forumul asta, scriu pe aici din 2016. Nu stiu ce ai amestecat Holdea in toata discutia asta sau ce relevanta avea in postarea lui hvm. Fii mai atent la discutie ca sa nu fii dezamagit degeaba.

@dr4qul4 vezi ca nici eu, nici vancouver nu am fost consilieri, directori, secretari de stat prin MT sau chiar ministri. Nici deputati / senatori. Nu stiu despre vancouver, dar pe subiectul rutier, eu nu am depasit cadrul unui forum ca asta. Sa  ma acuzi pe mine sau vancouver ca am cerut 2+2 (in timp ce multi altii au cerut 2+1, inclusiv colegii nostri de forum care au ocupat functiile mai sus amintite) si de asta nu s-a miscat un pai pe "E85" si sa ne pui noua mortii in carca trebuie sa fii cel putin "rau intentionat".

dr4qul4

colegii care au avut pozitii din care puteau influenta (chiar daca limitat), au facut-o. De asta a aparut zona de 2+1 "de test".
Dar ei au sustinut 2+1, exact asa cum a fost sustinut de majoritatea celor de pe acest forum.

Au fost insa si altii care au sustinut 2+2, si neexistand un consens, CNAIR a facut ce era mai simplu: lasa drumul asa si pun parapeti unde le e la indemana.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Liviu M

Imi reexprim nedumerirea - chiar asa de rau stam incat deciziile "expertilor" (de care uneori depind vieti) sunt luate in functie de discutiile de pe un forum (fie el si peundemorg.ro)?  :o
De fapt e mai rau, ca din cele doua variante sustinute (2+1 din vopsea sau largirea la 2+2 veritabil), s-a ales gard pe mijloc...  >:(

tom_sawyer

Ce e mai rău e că de fapt nu s-a ales nimic, situația a rămas așa cum era, deși a trecut destul de mult timp inclusiv de la implementarea porțiunii de test 2+1.

Gard pe mijloc s-a pus pe niște segmente foarte scurte.

mirceaeliade

acum intreb si eu ca nestiutor, ce e asa de greu sa se liciteze revopsire la 2+1?  exista probleme de legislatie?  trebuie sa isi dea acordul cei de la primarii si de la politie?  nu e indeajuns sa ii zica lu Grindeanu unul in comisia de transporturi ca sunt X segmente unde din 1.5+1.5 se pot face 2+1 din vopsea, si Grindeanu in aceiasi zi sa ceara unuia din CNAIR sa liciteze cele X segmente de revopsire?  in afara ca sunt oameni care sunt activ interesati de a NU isi face meseria, mai sunt blocaje birocratice, sau doar interese meschine ca daca sa mai tergiverseaza poate sa fac niste expropreri scumpe?

hvm

Interesant, desi eu sunt cel caruia i-a trimis mesaj @dumbravaandrei, se pare ca eu am fost cel care a decis cel mai tarziu sa raspunda fiindca n-a vazut absolut nici un atac in cuprinsul mesajului. Insa am sesizat ca exista o neintelegere.

Si ca sa omor din fasa unele presupuneri incorecte o sa va anunt ca eu nu sustin 2+1 ca solutie finala. Si eu sunt total deacord asa cum spunea si @vancouver, @dumbravaandrei, @Bachus01, si cred ca mai erau inca 2 persoane, ca e absolut necesar 2+2 pe zona Podu Iloaiei - Iasi si pe inca cateva zone de pe DN2 unde este destul de aglomerat.

Ce nu sunt deacord e ca nu trebuie sa facem nimic pana 2+2 se face realitate ci ca pana o sa se intample minunea sa reusim sa convingem politicul ca e nevoie de extindere la 2+2 eu consider ca mai bine facem un 2+1 din "pix". Adica doar sa se dea cu vopsea fara nici un fel de interventie fizica asupra  asfaltului (decat poate doar periat sa nu se mai vada liniile dinainte). Mie mi se pare cel mai mare quick win obtinut doar din pixpompa de  vopsit fiindca oricum trebuie innoit acel marcaj deci ca si costuri n-ar fi fost nimic in plus fata de ceea ce trebuie oricum facut ca lucrare de mentenanta) pana atunci cand va fi posibil sa facem extensie 2+2 sau pana cand o sa fie autostrada si nu  ma mai intereseaza ce este ca oricum o sa merg pe A si nu pe DN2 si pe DN28. Singurul cost suplimentar ar fi fost un proiect pentru structura benzilor (decis unde sa se vopseasca).

Si acum sa revenim la nemultumirea mea la adresa lui @vancouver & Co. Ei considerau ca daca nu se face 2+1 si ramane 1,75+1,75 atunci CNAIR o sa fie fortata sa faca 2+2. Eu spuneam ca ar trebuie sa fortam un 2+1 pana cand se face extensia. Uite ca in lipsa unei voci la nivel politic care sa muste prin spatele usilor inchise sau pe fata, la fel cum fac cei din alte parti (oradea, timisoara, cluj, Suceava, Craiova, Focsani, Sibiu, Brasov <stiu ca aici o sa imi spuna @pasadia ca gresesc - dar eu ma uit la centura 2+2 care la Iasi lipseste). Uite ca CNAIR nu a fost fortata sa mearga pe 2+2, ci au facut ce era mai simplu: au pus parapete pe linia dintre sensuri. Ca sa vezi ce surpriza: chiar aveam dreptate ca trebuie facut minimul posibil pentru a creste siguranta (un 2+1 din vopsea - puiul de vrabie abia iesit din ou care sa iti asigure supravietuirea pentru inca cateva ore) decat sa visam la cel mai bun scenariu posibil (2+2 cu parapete median - ditamai strutul din care sa te ospatezi cateva zile la rand). Daca se facea atunci din pix un 2+1 acum probabil eram blocati la un 2+1 (mult mai sigur dpdv al sigurantei dpmdv) findca e clar ca CNAIR nu s-a chinuit deloc ci au mers pe principiul: "Hai sa punem parapete median (minimul de investitie) si sa spunem ca uite acu nu mai poate trece nimeni de pe contrasens. Gata, am rezolvat problema."

Si acum eu va intreb pe voi ce preferati? 1+1 sau ce propuneam eu si cu ceilalti ca minim adica 2+1 din vopsea. Nu stiu voi, dar eu prefer ca acel parapet sa fie intre sensurile unui 2+1, fiindca sigur tot pe dunga dintre sensuri l-ar fi facut. Si sa nu credeti ca nu mi s-a mai intamplat sa franeze unul brusc in fata ca a vezut parapetii de la ultima mea postare pe acest thread. Mi s-a intamplat si duminica seara pe sensul Iasi - Targu Frumos si sambata seara pe sensul Tg Frumos - Iasi. Sambata chiar am fortat depasirea sa intru in fata aluia care am vazut ca incepe sa franeze. Si bine am facut fiindca eu am trecut cu 80km/h, si ala a redus la vreo 50km/h. Da stiu, eu sunt ala nesimtit ca sunt vitezoman, nu imi permit sa fac 3h de la GHumor pana la Iasi. Nush daca la o medie de 55km/h putem sa o numim vitezomanie. Dar sincer sa fiu cred ca ar fi mai fluent traficul si mai sigur cu un 2+1 (100km/h+80km/h decat cu o idiotenie de 1+1 c 70km/h limitare care nici macar nu iti da sansa sa depasesti daca unul merge cu jumatate din viteza legala iar tu te grabesti). Noroc ca e doar pentru 800m.

Cat despre extinderea la 2+2 pe la Cluj pe cativa zeci de km si extinderea la 2+2 pe DN2+DN28 eu cred ca nu o sa se termine in acelasi orizont de timp (ca si perioada totala de la momentul cand o sa inceapa pana cand o sa fie gata). Si vreau sa imi spui ca era mai rau sa fim pe 2+1 pana la extensia la 2+2 decat cu acest 1.75+1.75 pe care il avem acum. Hai te rog sa imi explici cu exemple de ce ar fi mai rau un 2+1 din "pix" fata de acest 1.75+1.75 pana cand CNAIR o sa faca acea sperata extensie la 2+2. Care nu cred ca o sa se intample indiferent cat de mult luptam noi pentru ea.

Si o sa iti explic de ce cred eu ca nu o sa vedem nici o extensie 2+2 pe aceste doua marete DN-uri. Fiindca se face A7 in paralel, iar extensia la 2+2 la Cluj eu cred ca a fost doar ca sa inchida lumea ochii ca nu se face DX Turda - Dej.

PS: nici eu nu am legaturi cu politicul, n-am avut niciodata nici o functie publica, am refuzat chiar si oferta de a candidata pentru o pozitie politica, si am evitat sa fac campanie electorala sau sa sprijin pe cineva in mod explicit. Toate acestea fiindca principiul meu este ca oricine face ceva bine merita votul meu indiferent de partidul din care face parte. Adevarul e ca dea lungul timpului am votat cu persoane care apartineau de aproape toate partidele care au ajuns pana acum in parlament (mai putin AUR. Am votat odata si cu cineva din UDMR chiar daca stiam ca n-are sanse sa castige in bucovina, dar motivul a fost ca el chiar dorea sa faca ceva bun si mi-a placut viziunea lui).

Dar hai sa revenim la oile noastre. Eu consider ca nu o sa mai vedem nici o schimbare a platformei de la 13 m in sus pe traseul DN intre Bucuresti si Iasi. Sper sa ma insel.... chiar m-as bucura. Ramane sa vedem.

LE: @mirceaeliade daca am inteles eu bine trebuie cam acelasi lucru ca peste tot: sf, proiect, aprobare CNAIR, politie, ..... , samd... tot tacamul din cate se intelege din diversele postari pe forum dea lungul timpului.

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici