2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

2+1 minus 1 egal 1+1.
Ce nu e bine?

tom_sawyer

#1696
Prefectul Bacăului cere instalarea separatoarelor de sens pe DN2-E85
26 mai 2022

Lucian Bogdănel, prefectul Bacăului, a avut joi o discuție pe această temă cu Ovidiu Mugurel Laicu, directorul DRDP Iași, în cadrul căreia au fost jalonate câteva dintre ,,punctele negre" de pe E85, îndeosebi pe sectorul Orbeni – Răcăciuni – Cleja, unde ultimii doi ani au consemnat cele mai terifiante accidente rutiere, soldate cu victime omeneşti care poate n-ar fi pierit dacă drumul ar fi avut prevăzute separatoare de sens.

,,Am avansat propunerea către noua conducere a Direcției Regionale de Drumuri şi Poduri ca în cel mai scurt timp posibil să elaboreze o soluție de dispunere de separatoare de sens în zonele cele mai problematice din perspectiva numărului de accidente, aşa cum apar ele consemnate în evidențele IPJ Bacău. Soluția propusă va avea avizul și girul Poliției Rutiere, precum şi al instituțiilor de resort.

Separatoarele de sens nu doar că pot salva vieți, dar se impun cu urgență în condițiile în care traficul rutier pe E85 (DN2) a crescut exponențial odată cu războiul din Ucraina, riscurile la adresa participanților multiplicându-se pe măsura traficului greu în creştere provenit din statul vecin", a precizat prefectul Bacăului.


jurnalfm.ro


@API: Puneți puțină presiune pentru 2+1? MZA-ul în zonă e la jumătate față de Sinești-Movilița:
https://i.imgur.com/hW9BTvP.jpeg

E deja dat ordin de ministru care permite reducerea lățimii benzii pe DN-uri:
http://mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3762-omti02022022drtacm

Lăsați de capul lor, ar fi în stare să pună parapet cu rulouri pe mijloc, 1,5+1,5 ca în jud. Iași.


cristi5

#1697
Ca sa facem o pozitie ne-ar trebui ajutorul vostru ca din pacate nu am timp sa urmaresc.

Putem face o situatie, unde s-au pus parapeti cu role? Pe mijloc toti banuiesc? Poze sunt?

Si unde s-au promis role sau altfel de separare de sens? Si care din promisiuni mentioneaza 2+1?

Tendinta e sa puna parapeti in zonele periculoase, mai ales curbe, corect?

Mi se pare mie sau sunt eforturi necoordonate, la nivel de judet mai degraba? Care cum are pile la centru... Posibil "telefonul fara fir", de la un prefect sau sef CJ la altul. Posibil toti dintr-un singur partid?

In legatura cu noul normativ, ce ai pus @tom_sawyer este apelul pt comentarii publice. S-a dat ordinul de ministru? Numar si data?

Merci!

tom_sawyer

#1698
Da, s-a publicat în M.Of:

ORDIN nr. 213 din 24 februarie 2022 privind completarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.296/2017 pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea, construirea și modernizarea drumurilor
EMITENT   
MINISTERUL TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII
Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 227 din 8 martie 2022

https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/252451


Aici este normativul cu modificarea inclusă:
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/252041

5.4. În cazuri excepționale, pentru drumurile naționale existente și proiectate, cu acordul administratorului rețelei de drumuri, din motive de sporire a siguranței circulației în zona intersecțiilor, a trecerilor de pietoni, pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, în zona punctelor periculoase etc., se poate reduce lățimea benzii de circulație de la 3,50 m până la minimum 3,00 m, inclusiv lățimea marcajelor, prevăzându-se măsuri compensatorii corespunzătoare, după caz. (la 08-03-2022, Capitolul V a fost completat de Articolul I din ORDINUL nr. 213 din 24 februarie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 227 din 08 martie 2022 )

Sublinierile îmi aparțin.

O să încerc să fac și o sinteză cu ce ai cerut.


tom_sawyer

#1700
Quote from: cristi5 on June 07, 2022, 08:35:42 PMPutem face o situatie, unde s-au pus parapeti cu role? Pe mijloc toti banuiesc? Poze sunt?
S-au montat începând cu 2019, ca parapeți laterali, pe DN2 lângă Coșereni, pe DN7 lângă Chitila, pe DN1 în zona serpentinelor dintre Predeal și Timișul de Sus. Era vorba să se monteze și pe Valea Oltului.
http://stiri.tvr.ro/video-compania-de-drumuri-monteaza-parapete-rutiere-pe-rulouri-pe-dn-7-la-chitila_852124.html#view

S-a produs și un accident mortal, când autovehicului a intrat frontal în capătul parapetului, la Coșereni:
https://focuspress.ro/foto-accident-mortal-pe-dn-2-pe-raza-judetului-ialomita/

Tot la Coșereni, un camion a încălecat parapetul după ce a intrat frontal în capătul acestuia:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=973.msg364381#msg364381

https://www.turnulsfatului.ro/2022/04/12/video-parapete-mobile-pe-dn-1-in-judetul-brasov-un-proiect-asemanator-era-promis-si-pentru-valea-oltului-191751

Asemenea parapete se mai montează în această perioadă şi pe DN 1A, între Săcele şi Cheia, şi urmează pe Ocolitoarea Braşovului. Tot parapete pe role au mai fost montate şi pe DN 1, în zona Perşani.
Citeste mai mult: adev.ro/ra8ej7


În urma unui accident cu 7 morți, la cererea poliției, s-au montat astfel de parapeți pe DN28 între Tg. Frumos și Iași (la Bălțați), pentru prima oară ca parapet central, separator de sensuri; pe o distanță de ~600 metri. Configurația drumului a rămas 1,5+1,5.
Poze detaliate:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=927.msg382384#msg382384
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=927.msg382585#msg382585

QuoteSi unde s-au promis role sau altfel de separare de sens? Si care din promisiuni mentioneaza 2+1?

S-a promis explicit 2+1 pe DN28, între Tg. Frumos și intersecția cu DN2:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=927.msg382384#msg382384

Totuși nu s-a pomenit nimic de parapet separator de sens. Poate aplică copy-paste soluția Sinești-Movilița?..

În momentul ăsta au loc reasfaltări în zonă: https://ro-ro.facebook.com/DRDPIS/ (postări 25,26,27,28 mai și de ieri)


Prefectul de Bacău a cerut separare de sens (nu a pomenit 2+1) pe sectorul Orbeni – Răcăciuni – Cleja, la sud de mun. Bacău (postarea de mai sus). Se pare că între timp s-a schimbat si directorul DRDP Iasi.

QuoteTendinta e sa puna parapeti in zonele periculoase, mai ales curbe, corect?
Mi se pare mie sau sunt eforturi necoordonate, la nivel de judet mai degraba? Care cum are pile la centru... Posibil "telefonul fara fir", de la un prefect sau sef CJ la altul. Posibil toti dintr-un singur partid?

Deocamdată parapeții cu role s-au montat doar în curbe, ca parapeți laterali, cu mica excepție de la Bălțați, unde au fost puși pe axul drumului.

Șeful PNL Buzău cerea în martie (și) implementarea 2+1 în zonă:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=927.msg378622#msg378622

În jud. Buzău zilele astea se montează parapeți de beton în zona unde DN2 are deja 2 benzi/sens:
https://www.facebook.com/Directia-Regionala-de-Drumuri-si-Poduri-Buzau-104433535587201/ (postare 6 iunie)

tom_sawyer

#1701
În concluzie: între Tg. Frumos și Roman, unde sunt asfaltări acum și au zis că fac 2+1, să facă 2+1 cu separare de sens, prin îngustarea benzilor + parapet median îngust (cabluri/birsta/cu role - au diametrul de max. 40 cm).

La sud de Bacău, unde vor separare de sens, să facă 2+1 cu parapet.

cristi5

#1702
Merci tare mult @tom_sawyer! O sa parcurg in detaliu.

Am o ipoteza: parapetii se pun in "varful" pantei (in profil transversal a) asfaltului. Unde nu se reasfalteaza, se pun pe mijloc, ca acolo e varful in profil transversal. Daca s-ar pune 2+1, parapetul cu role nefiind permeabil (?), cum e cel de cablu sau Birsta, s-ar strange apa langa el...

Unde de reasfalteaza, exista o sansa ca parapetele sa se puna 2+1. Asa a fost la Sinesti-Movilita.

Asa o fi?

tom_sawyer


dr4qul4

au pus parapet cu role si la intersectia DN71xDJ701. Nu pe mijloc ci in jurul stalpului de LEA din colt.
Probabil l-au montat pentru ca il aveau. Alta logica nu vad. Daca vroiau sa protejeze stalpul (au fost cativa care s-au infipt in el de-a lungul timpului), puteau pune din beton.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#1705
Merci @tom_sawyer. Deci pana la urma sunt parapeti metalici ingusti, un pic mai lati decat cei suedezi.

Re-postez din poze, ca eu cel putin uitasem cum arata

@Ionut imi zice ca nu i se par potriviti, eu unul ma bucur ca au adoptat un parapete ingust. Putea fi si mai ingust dar asta-i alta discutie.

Nu m-as mira sa aiba un normativ stupid care cere parapeti in varful "pantei" indiferent de tip.

Oricare ar fi motivul, sa ii puna pe mijloc e cel mai stupid compromis.








BIGRED1984

^^ S-au montat d-astia si pe DN6, daca nu ma inseala memoria aici Stalpu

vancouver

In avantul vostru pionieresc pentru role, nu uitati ca sunt de 11 ori mai scumpe decat varianta cu beton (material + montaj):

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=57.msg384140#msg384140

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=57.msg384133#msg384133

De asemenea la beton se poate incepe cu o bucata de capat de genul:



Sau la metal clasic:





Poate se inventeaza si pentru parapetul cu role asa ceva, ca sa nu mai moara oameni care intra in capul de parapet, precum la Cosereni.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ghrt

CNAIR nu a putut converti 1.5+1.5 la 2+1, aşa că acum îl fac 1+1.

Am trecut prin zonele cu role, am şi depăşit (dar nu camioane, nu am cum în curbe, iar pe drum drept prefer să aştept că în caz de ceva e moarte sigură). E nevoie de ceva experienţă la volan şi de o bună cunoaştere a propriului gabarit. De asta spun, că practic prin măsurile astea îl fac 1+1. Va fi mai sigur, da, dar e amuzant că discuţia a pornit de la propunerea să îl facă 2+1, care este destul de sigur numai cu marcaje, fără parapeţi. Danilă Prepeleac, a dat gâsca pe un sac.
Cont (aproape) inactiv.

tom_sawyer

#1709
Quote from: ovideatza on May 14, 2022, 11:14:16 PM
Quote........a vorbit şi despre măsurile de siguranţă aplicate pe şosele, ca soluţii rapide până la finalizarea autostrăzilor. Cum fondurile pentru crearea sistemului alternativ ,,2 plus 1" au ajuns doar pe DN 2, şi doar din sud până la Bacău, la minister i s-a propus să solicite un proiect pilot, pe care îl vedem acum pe o distanţă de câteva sute de metri, între Bălţaţi şi Tg. Frumos: parapetele despărţitoare montate pe axul drumului.

Până în noiembrie proiectul se va finaliza şi dincolo de Târgu Frumos, unde tocmai a început o campanie de asfaltare până la intersecţia cu DN 2/ E 85. Aici va fi aplicat direct sistemul ,,2 plus 1" - două benzi pe un sens şi una pe celălalt sens, care vor alterna pe anumite distanţe de-a lungul a 14 km. În acest fel, spune Cătălin Urtoi, nu vom mai avea acostament lărgit, ci trei benzi cu lăţimea standard de 3,5 metri. Acostamentul nu va dispărea acolo unde rămâne o bandă, spune el, ci va fi unul cu piatră. El nu va permite circulaţia autovehiculelor, dar maşinile vor putea să iasă de pe carosabil în caz de urgenţă sau avarie.

Sursa: https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/lovitura-pentru-moldova-a8-s-a-scumpit-cu-100-in-studioul-zdi-tv-catalin-urtoi--323192.html
Nu am vizionat, doar citit articolul.

Deci 2+1 in continuare pe 3*3,5m.


Hai să punem și video. Despre DN28, de la min. 43:30


Poate le aduce cineva la cunoștință proiectanților și domnului consilier că au posibilitatea și legal să reducă  lațimea benzii mai puțin de 3,5 m astfel încât să încapă și parapet despărțitor de sensuri.

El spune că pe partea de 1 bandă se va face un acostament pietruit, unde să staționeze TIR-urile în caz de defecțiune.

Totuși de ce nu vorbește nimeni de parapet între sensuri? Asta ar fi cel mai important.

Termenul pentru punerea în operă ar fi noiembrie.