2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

ovideatza

Quote........a vorbit şi despre măsurile de siguranţă aplicate pe şosele, ca soluţii rapide până la finalizarea autostrăzilor. Cum fondurile pentru crearea sistemului alternativ ,,2 plus 1" au ajuns doar pe DN 2, şi doar din sud până la Bacău, la minister i s-a propus să solicite un proiect pilot, pe care îl vedem acum pe o distanţă de câteva sute de metri, între Bălţaţi şi Tg. Frumos: parapetele despărţitoare montate pe axul drumului.

Până în noiembrie proiectul se va finaliza şi dincolo de Târgu Frumos, unde tocmai a început o campanie de asfaltare până la intersecţia cu DN 2/ E 85. Aici va fi aplicat direct sistemul ,,2 plus 1" - două benzi pe un sens şi una pe celălalt sens, care vor alterna pe anumite distanţe de-a lungul a 14 km. În acest fel, spune Cătălin Urtoi, nu vom mai avea acostament lărgit, ci trei benzi cu lăţimea standard de 3,5 metri. Acostamentul nu va dispărea acolo unde rămâne o bandă, spune el, ci va fi unul cu piatră. El nu va permite circulaţia autovehiculelor, dar maşinile vor putea să iasă de pe carosabil în caz de urgenţă sau avarie.

Sursa: https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/lovitura-pentru-moldova-a8-s-a-scumpit-cu-100-in-studioul-zdi-tv-catalin-urtoi--323192.html
Nu am vizionat, doar citit articolul.

Deci 2+1 in continuare pe 3*3,5m.

b1

Mi se pare ok. Dacă se va realiza, atunci să sperăm că nu se vor răzgândi și să facă benzi mai înguste...
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

ovideatza

Teoretic suna bine.
Practic ai santuri, betoane, poduri, etc...pe laterale.
Sa vedem cum se implementeaza efectiv acest acostament suplimentar.

qionescu1

Ultima oara cand am scris de faptul ca DN1C Cluj-Dej dar practic Apahida-Dej (40km) nu se preteaza la 2+1 mi s-a sters postarea. Anul asta Apahida-Rascruci, aprox. 9 km, se va largi la 4 benzi. Calendar de implementare 6-8 luni, cam cat cat ar dura discutiile avizele si proiectarea pt 2+1... Numa zic.

tom_sawyer

2+1 în Polonia. Limită de 80 km/h.

De la min. 5:30

Sorinus

Pare ingusta banda unica, daca se strica un tir, il poti depasi?

cristi5

Poate de-aia nu au parapete intre sensuri decat la zonele 2->1 si in curbe... Adica unde e mai mare riscul de patrundere pe contrasens.

Ce ma mira pe mine e ca dupa breteaua de intrare de la 5:50 nu au pus direct 2 benzi. In Suedia in astfel de cazuri breteaua se transforma in banda 1.

JohannDB

 CITAT:: ..... atunci să sperăm că nu se vor răzgândi și să facă benzi mai înguste...
    Am impresia că unii nu rulați pe actualele drumuri sau rulați pe Google ... Nevoile reale de transport, ale economiei, atât de prăpădită, cât(ă) mai este, aveți impresia că nu mai are nevoie de drumuri ??
    Păi să se facă benzi de 2,00m lățime să nu mai încapă nici măcar un camion !! Nici camionetele de 3,5 tone care au și ele 2,35 m lățime la bene...
    Cu ce să mai circuli pe "BENZI MAI ÎNGUSTE" ?? Vom face "trenuri rutiere" din biciclete ??
    Ce Dumnezeu aberați în halul ăsta ?? Ați trecut prin frontiere unde sensurile sunt despărțile cu parapeți, încât atunci când e coadă pe ieșire (și coada a devenit o PERMANENȚĂ, încât, decât să te duci în frontieră, mai bine te duci unde și-a înțărcat dracul copiii), nu mai ai loc să treci, nici cu turismul, dacă un camion stă mai la axul drumului ??

cristi5

#1688
@JohannDB (ca de obicei) nu stiu ce mesaj citezi. Aici pe topic se vorbeste de benzi de 3,25m care sunt utile pe sensul de 2 ca sa ramana suficient loc pe sensul de o banda in caz de vehicul defect. Spatiul pe sensul de 2 benzi are minim 6,5m in total.

——

Pun aici acest link desi nu-mi dau seama daca e relevant. E vorba de un tronson de test cu role pe DN28 intre Razboieni si Baltati. In alte parti parca au plantat rolele fix in mijlocul drumului de 13m. Vad mai sus pe topic numele "Baltati", deci poate totusi va fi 2+1 desi textul de mai jos nu il pomeneste, iar lobby-ul impotriva 2+1 este considerabil.

https://www.g4media.ro/sindicatul-drumarilor-un-sistem-de-protectie-inovativ-va-fi-implementat-pe-drumul-mortii-din-moldova-pentru-reducerea-numarului-de-victime.html

alin2pas

La un drum de 13 metri lățime, rolele din mijloc împreună cu un minim spațiu de siguranță pe lângă ele mai lasă câte 6 metri pe fiecare parte. Dacă s-ar mai putea lăți drumul cu câte 0,5 metri pe fiecare parte, am avea drum 2+2 cu parapet median, cu benzi de 3,25 metri. Unde terenul permite, s-ar putea lăți cu câte un metru și ar fi și 0,5 metri acostament consolidat, care ar reduce din stres. Dacă...
Dacă nu, cei 6 metri de carosabil pe fiecare sens vor permite circulația a două autoturisme în paralel care vor da iluzia existenței a două benzi pe sens, dar momentul în care va trebui depășit un camion sau utilaj va fi cel al morcovului.

hvm

La baltati e fix pe mijloc.nu e 2+1. si e greu tare sa depaseasca doua mici, ce sa mai spun la masina mare.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cristi5

#1691
@hvm
Incredibil. Se lauda ca fac 2+1 dar fac 1+1 :)

Are cineva poze?

@alin2pas exista un topic dedicat pt largirea DNurilor la 2+2. Aici discutam scenariul (plauzibil) in care nu se largeste nimic.

hvm

@cristi5 Doar daca mai fac in alta parte dar ala pus deja e pe mijlocul drumului in curbele in care au fost accidente intre Baltati si Razboieni.

Insa 2+1 parca se laudasera ca fac intre roman si targu frumos, sau tin minte gresit? Parca asa se vorbea pe aici pe forum cateva pagini mai in urma.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

mirceaeliade

a mai aparut vreo stire cu 2+1+separator de sens pentru culoarele mortii de pe DN2 si de prin alte locuri?  sau din nou au fost vorbe de aritcole+audienta si s-au intors IN concediu cei de la butoane?

alin2pas

@cristi5:
Știu că aici e topic de 2+1 și există și topic de 2+2, dar încercam să înțeleg logica pentru care au montat parapetul pe mijloc.
Eu îmi pun doar o întrebare. 2+1 permite depășirea vehiculelor lente pe porțiunile cu două benzi. 1+1 cu parapet median nu permite, deci viteza medie de deplasare va scădea. Costul pe km al parapetului cu role e mai mare decât al unui parapet NJ + lărgire cu 1-2 metri a drumului. Oare care e logica acelor indivizi care au decis să monteze parapet cu role pe mijloc, dacă nu vor să lărgească la 2+2? E drept, dacă prinzi în față un tractor care merge cu 20 - 30 km/h, riscul de accidente grave scade la zero. Totuși, drumurile sunt făcute pentru a circula pe ele, nu doar pentru statistici.