2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

Chiar si pt camioane de gabarit normal e mai comfortabil pe B1 lat. Dar unul din efecte este ca turismele petrec mai putin pe B2 (inclusiv renunta la depasiri), pt ca B1 e mult mai usor de tinut. Iti spun din proprie experienta.

Nu e al naibii ala care depaseste, nu vrem sa-i moara capra. Dar are un pic mai mult de munca.

tom_sawyer

#1726
Pe Albița-Tișița este contract cu Search+Egis: SF pentru DEx:
"IN DATA DE 09.11.2021 MTI A MENTIONAT FAPTUL CA ANALIZELE EFECTUATE NU JUSTIFICA REALIZAREA UNUI DRUM EXPRES INTRE TISITA SI ALBITA."

Se va scoate la licitație săptămâna aceasta SF pentru DEx Brăila-Slobozia-Călărași. Cred că nici ăsta nu are șanse realiste să fie făcut la 2 benzi/sens (cine finanțează?), mai ales că o să se facă mai întâi Brăila-Buzău DEx; plus podul de la Brăila; deci traficul spre Buc./Constanța va avea și alte rute.
Ieri doi cetățeni din Belarus au murit pe acest traseu după ce un TIR a intrat în mașina lor.

Mai este și acel drum trans-regio din zona Harghita.

Ideea e următoarea: se poate face ceva ca firmele de proiectare să propună soluția 2+1 alternativ cu parapet separator de sens pe aceste drumuri pe care nu se justifică 2 benzi/sens? Pentru creșterea siguranței.
Există contacte cu Search/Consitrans/Egis etc?
Cu EXPLAN am înțeles că s-a putut comunica, pentru DEx-ul de legătură A3-DN1.

vancouver

In mijlocul campiei este absurda amplasarea de sectoare de 2+1. Este mult mai logic si eficient sa se alterneze 2+2 cu 1+1.

Nu: 2+1
Da: 2+2/1+1

Din perspectiva soferului nu e absolut nici o diferenta. Are exact aceeasi kilometri de 2 benzi, pe care poate depasi vehiculele lente.

Dar avem diferenta la:
- siguranta: 2+2 vine automat cu parapet median, nu mai exista discutiile daca sau daca nu punem (standard gen centura BV sau DNCB)
- siguranta in caz de pana (camion defect pe zona de 1 banda)
- costuri parapet median: doar la jumatate
- exproprieri: doar pe jumatate din distanta = numarul de parcele expropiate este la jumatate, doar latimea expropiata e dubla
- afectarea pe durata lucrarilor: doar pe jumatate din distanta e nevoie de lucrari, care sa afecteze traficul, restul ramane neatins
- future proof: daca totusi vrem sa largim la un moment dat complet la 2+2, avem deja sectoare complet gata
- costuri: 2+2 altenat cu 1+1: se pot alege pentru 2+2 exact sectoarele mai usoare, unde nu exista nici un pod, nici o intersectie, nici o constructie, nici o vale adanca. La 2+1 ori se pastreaza si zone de 1+1, ori trebuie cheltuieli mai mari pentru a face poduri mai late, reconfigura intersectii, adapta debleee, expropia etc.

Asa cum s-a precizat mai sus, discutam numai de drumuri pe care nu se justifica drum express, adica MZA < 10.000 in urmatorii 10-15 ani, astfel incat sa nu apara congestii de trafic la gatuirea de la 2 benzi la 1 banda.Ca atare, dat fiind traficul redus, este ok sa se pastreze si zone intregral de 1+1.


-----

Buzau - Slobozia - Calarasi: cand s-a facut podul de la Drajna a rezultat din studii ca nu va fi suficient 1+1, traficul avand deja valori f. mari si urmand sa creasca. Cu o viitoare intrare a Ucrainei si Rep. M. in UE nici nu are rost sa mai discutam, in mod cert o sa creasca inca o data traficul. Asadar, daca la pod Drajna a iesit obligatoriu 2+2 si dupa ce podul va fi gata traficul o sa mai creasca, nu vad cum pe restul sa rezulte ca "merge si asa".

Tisita - Albita: Aici este un loc potrivit pentru 2+1 sau 2+2/1+1
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

#1728
Nu înțeleg de ce propui menținerea zonelor de 1+1. Tocmai asta e ideea: pe aceste drumuri TransRegio din Master Plan trebuie eliminate zonele de 1+1 ca să nu mai fie accidente ca cel de ieri.

Nu cred că se va face pod la Călărași, cel puțin nu înainte să se facă pe alte amplasamente.

Când o să ai DEx Brăila-Buzău și autostradă mai departe spre Giurgiu, traficul va alege ruta asta.

tom_sawyer

#1729
Quote from: tom_sawyer on April 30, 2022, 12:01:04 AM23.03.2022
Drumul european E583 va avea, în premieră, sectoare de circulaţie alternantă. Pentru început, va fi implementat un proiect pilot pe două porţiuni: zona comunei Bălţaţi şi între Strunga şi podul de la Şcheia. Soluţia a fost testată deja de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în alte locuri din ţară, iar modelul care va fi aplicat la Iaşi este cel de pe DN2, din zona localităţii Afumaţi.

Scopul CNAIR este de a reduce riscul de accident. Amintim că, recent, la Bălţaţi, a avut loc un grav accident de circulaţie în care şi-au pierdut viaţa şapte persoane. Conform unei adrese CNAIR, obţinută de "Ziarul de Iaşi", planul este unul avansat şi va fi implementat în acest an. "Într-adevăr, pe cele două sectoare menţionate de dvs. avem în pregătire un astfel de proiect, iar, până la sfârşitul verii, îl vom pune în practică", a confirmat pentru ZdI Dănuţ Pilă, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP).

"Soluţia realizării unei circulaţii alternante are în vedere reducerea riscului de accidente în zone periculoase. Această măsură a fost deja testată cu succes pe DN2. Practic, pe porţiuni cu trei benzi, banda din mijloc este schimbată între sensuri la anumite distanţe. O astfel de măsură este benefică pentru siguranţa traficului, zona mediană va avea separatori de sens", a mai declarat Dănuţ Pilă.

ziaruldeiasi.ro

Quote from: ovideatza on May 14, 2022, 11:14:16 PM
Quote........a vorbit şi despre măsurile de siguranţă aplicate pe şosele, ca soluţii rapide până la finalizarea autostrăzilor. Cum fondurile pentru crearea sistemului alternativ ,,2 plus 1" au ajuns doar pe DN 2, şi doar din sud până la Bacău, la minister i s-a propus să solicite un proiect pilot, pe care îl vedem acum pe o distanţă de câteva sute de metri, între Bălţaţi şi Tg. Frumos: parapetele despărţitoare montate pe axul drumului.

Până în noiembrie proiectul se va finaliza şi dincolo de Târgu Frumos, unde tocmai a început o campanie de asfaltare până la intersecţia cu DN 2/ E 85. Aici va fi aplicat direct sistemul ,,2 plus 1" - două benzi pe un sens şi una pe celălalt sens, care vor alterna pe anumite distanţe de-a lungul a 14 km. În acest fel, spune Cătălin Urtoi, nu vom mai avea acostament lărgit, ci trei benzi cu lăţimea standard de 3,5 metri. Acostamentul nu va dispărea acolo unde rămâne o bandă, spune el, ci va fi unul cu piatră. El nu va permite circulaţia autovehiculelor, dar maşinile vor putea să iasă de pe carosabil în caz de urgenţă sau avarie.

Sursa: https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/lovitura-pentru-moldova-a8-s-a-scumpit-cu-100-in-studioul-zdi-tv-catalin-urtoi--323192.html


Se pare că au fost doar vorbe goale:

DRDP Iasi Oficial
Execuție marcaje rutiere pe DN 28, Strunga - Târgu Frumos, județul Iași, sector care a beneficiat de așternerea unui nou covor asfaltic.









Powered by API/PUM imgur uploader

ovideatza

In ziar scria "Strunga - podul de la Scheia".
Din ce inteleg asta e Strunga- Miclauseni.


Acum aj marcat partea cealalta, Tg Frumos - Strunga.

Pare ca inca nu si-au incalcat cuvantul.

De ce nu ar fi facut tot Tg Frumos - Sabaoani, care e logica de a nu transforma tot sectorul ci doar o bucata...ma depaseste.


ovideatza

Doar intre Strunga si 1-2 km spre Tg Frumos sunt 1+1.
In rest de la iesire din Strunga si pana la Sabaoani (intersectia cu DN2) e 1,5+1,5. Acostament largit integral.

Da, pozele de mai sus sunt fix de pe bucata "ingusta" de 1+1.

Xander

Eu personal mi-as fi dorit largirea la 2 benzi pe urcare la Strunga spre Sabaoani (link mai jos), nu neaparat cu separatori pt ca cel mai probabil latimea nu o putea permite. Dar avand in vedere cat de valurit era acum pe 1+1, se vede alunecarea de teren si in poza, e un mare pas inainte.

https://www.google.com/maps/@47.1654833,26.9515351,3a,75y,184.29h,69.41t/data=!3m6!1e1!3m4!1sq9qxWw8A6gGIyEeQQXj8Hw!2e0!7i16384!8i8192

tom_sawyer

#1734
Duminică, 12 iunie, a avut loc un accident pe DN2 la Căldărușanca (jud. Buzău), ciocnire frontală: 2 morți, printre care și un copil de 8 luni aflat în scaunul special.


Tocmai s-au semnt contractele pe A7. Va fi evitată chiar zona cu pricina: Urziceni-Buzău.

@API: readucem în atenția publică importanța 2+1 alternativ cu parapet median? Ce s-a făcut până acum s-a făcut în urma unor astfel de tragedii cu mare impact emoțional.

Ionut

Putem să mai scriem... dar e dialogul surzilor...

tom_sawyer

#1736
Mai scrieți, orice presiune ajută; e un argument puternic că încep lucrările la A7 Ploiești-Buzău și cred că și criticii cei mai acerbi ai 2+1 vor înțelege.
Vorbesc de porțiunea Urziceni-Buzău, pe care ar putea începe repdede transformarea în 2+1. 

cristi5

https://pum.project-online.se/timelapses/videos/2plus1/

dintr-un motiv sau altul in 12 iunie (saptamana 2022_23) nu au fost deloc ambuteiaje pe Sinesti-Movilita. Si in 5 iunie (2022_22) foarte putin.
 
O fi pretul benzinei?

BIGRED1984

Pe 13 a fost liber, poate s-a mutat o zi. Dar de acum incep concediile, vacantele, se aduna factorii.

tom_sawyer

Încă o probă a necesității parapetului median pe DN2:

Oboseala la volan a fost cauza producerii unui accident pe drumul naţional ce traversează comuna Secuieni, la ieşirea din satul Secuienii Noi, astăzi, 20 iunie, în jurul orei 2,30.

Un bărbat, în vârstă de 43 de ani, din Piatra Neamţ, care conducea un autoturism în această zonă, a aţipit la volan şi autoturismul a intrat pe contra sens lovind un TIR care staţiona regulamentar pe marginea drumului. În urma impactului puternic, maşina a ieşit de pe şosea şi s-a oprit pe un teren viran, potrivit informaţiilor furnizate de subinspector Ramona Ciofu, purtătorul de cuvânt al IPJ Neamţ.

Şoferul autoturismului şi pasagera din dreapta sa, o femeie de 47 de ani din judeţul Iaşi, au suferit politraumatisme ce au necesitat internarea în spital.


Probabil nu purtau nici centura:

Atât şoferul cât şi femeia din dreapta sa au fost diagnosticaţi cu traumatism cranio-cerebral şi traumatism cranio facial, ambii fiind transportaţi, iniţial, la Centrul de Primiri Urgenţe al spitalului Roman.

Femeia era în stare mai gravă ea fiind diagnosticată şi cu o contuzie torace anterior şi plagă buza inferioară.


zch.ro


Bine că nu venea nimeni din contrasens.