2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Nu se vorbește de parapet pentru că sunt idioți.

vancouver

Quote from: tom_sawyer on June 09, 2022, 09:22:50 AMEl spune că pe partea de 1 bandă se va face un acostament pietruit, unde să staționeze TIR-urile în caz de defecțiune.

Din loc in loc un fel de alveola pietruita sau pe toata lungimea?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

#1712
^ Nu preciezează explicit, cred că pe toată lungimea. La min. 49:00 este discuția.


Configurația care trebuie aplicată pe drumurile cu platformă de 13 m existente la noi (12 m asfalt + 2*acostamente pietruite de 0.5 m)

Spațiul median (0.65 + 1.1 m) permite instalarea celor 3 tipuri de parapete folosite în România:
- parapete elastic cu cabluri (lățime ~ 10 cm)
- parapete cu role (lățime ~ 40 cm)
- parapete din beton (lățime la bază 60 cm)

Se asigură o lățime totală de ~5.3 m a porțiunii cu 1 bandă, suficient cât să nu fie blocată în cazul defectării unui TIR.




@Ionut: dacă mai poți modifica a doua postare din acest topic:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=927.msg171613#msg171613

Să adaugi link-ul către normativul suedez din 2004 de unde provine și imaginea de mai sus:
https://docplayer.se/56015576-Utdrag-ur-vv-publikation-2004-80-vagar-och-gators-utformning-sektion-landsbygd-vagrum.html

Link-ul inițial nu mai este valid.



Răspuns la întrebarea deputatului Gabriel Avramescu:

http://www.cdep.ro/pls/parlam/interpelari2015.detalii?idi=66576&idl=1
http://www.cdep.ro/interpel/2022/r4500A.pdf




Powered by API/PUM imgur uploader

b1

Normativul suedez nu este singurul model pe care România îl poate adopta pentru DN2 și DN28 (a se vedea această listă). Eu aș opta dintre toate acestea normativul danez cu benzi mai largi  :yes: . Nu uitați că pe aceste drumuri circulă foarte mulți camionagii care trebuie să parcurgă distanțe mari într-un anumit timp pe care îl au la dispoziție în contracte. Mulți dintre ei ajung să circule obosiți, putând provoca accidente destul de urâte indiferent de ce parapete fițoase ai monta sau alte sisteme de siguranță ai adopta (uite un exemplu în care o casă a fost distrusă în întregime). Benzile acestea de 3,75 m le-ar veni în ajutor.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

cristi5

#1714
Pai daca te apuci sa largesti mai bine faci 2+2

Benzi mai largi in 13m nu au cum sa incapa. De-aia ne tot agitam cu parapeti ingusti.

TibiV

Quote from: BIGRED1984 on June 08, 2022, 12:00:15 PM^^ S-au montat d-astia si pe DN6, daca nu ma inseala memoria aici Stalpu


Corect. Poze din 7 mai, sensul dinspre Alexandria spre Bucuresti:














Mama proștilor este mereu gravidă... :)

b1

@cristi5 platforma daneză are, așa cum scrie în acel tabel, 13 m. După matematica mea :) tot 13 m îmi ies (0,5+3,75+3,5+1+3,75+0,5= 13). Deci nu lărgesc nimic.

Pentru parapeți înguști există o bandă mediană de 1 m.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

cristi5

#1717
@b1

Din partea mea sa faca CNAIR ca-n Danemarca sau ca-n Spania sau Irlanda, numai sa fie separate fizic sensurile de mers.

Dar hai sa vedem diferentele de proiectare, si care e ratiunea la suedezi, ca pe aia o stiu



Diferenta este la spatiul ramas pe calea de o banda. Adica scenariul "se strica TIRul pe sensul de o banda"

Orice separator iti adauga un spatiu de siguranta, ca nu poti merge lipit de el. Suedezii lasa 0,65m pe calea de 2 benzi si crede-ma ca e putin, la o depasire unde ajungi si la 150 km/h.

Deci mare parte din acel metru dintre sensurile daneze ar trebui sa fie pe calea de 2 benzi.  Hai sa luam 0,65 ca in Suedia. Ramane cam 4,6m pe calea daneza de o banda, fata de 5,35 in Suedia. Adica diferenta de 75cm data de cele 2 benzi daneze mai late.

Daca (la extrem) parapetele danez e chiar lipit de banda 2, atunci banda 2 nu mai are 3,5m decat in teorie. In practica are pe la 3m... Daca il muti la 25cm de banda 2, ai deja o banda "reala" de vreo 3,25 cm, dar tot mai pierzi 35 cm din latimea caii de o banda.

Deci, e o chestie de prioritati. Confortul pe sensul de 2 benzi contra spatiul "daca se strica ceva si blocheaza circulatia" pe sensul de o banda. Poate danezii au hotarit ca nu se strica niciun vehicul sau ca drumurile lor sunt in campie si este loc destul de "tras pe dreapta".

Sau poate nu exista separator in Danemarca (ca suna foarte putin 1m, indiferent cat e de subtire parapetele, daca pui un mimim spatiu de siguranta, nu prea iese), ci doar linie dubla continua sau zona de 1m hasurata? Poate gasim o poza/street view.

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on August 22, 2020, 10:32:49 PM2+1 in Danemarca:



Indicatoare rutiere pe ambele parti ale drumului.

Limita de viteza 100 km/h.

cristi5

Da deci la danezi nu se strica TIRul :) au si parapete lateral dar e la o distanta destul de mare. Ar trebui sa fie si aia in ceva normativ

Foarte lejer arata sensul de 2 benzi, cum zice @b1. Dar asta are un pret.

b1

De remarcat:
- intersecțiile sunt denivelate;
- nu există limite de viteză stupide;
- nu există treceri de pietoni;
- nu există accese la proprietăți private;
- nu există accese la drumuri agricole;
- nu există pietoni și bicicliști;
- în loc de șanțuri de beton au acostamente destul de largi;
- acostamentele sunt înierbate, deci nu exisă riscul să ajungă pietricele pe șosea.

Atunci când se va proiecta 2+1 pentru DN2 și DN28 (dar și pentru alte drumuri din țară) ar trebui să se țină cont și de criteriile de mai sus.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

cristi5

#1721
Pai e un drum cu acces controlat, cum sunt si A si DX. DN2 nu va fi niciodata cu acces controlat, e practic imposibil. Dar eliminat accesul la contrasens, asta se poate.

Pt acces pe drumuri laterale (deci fara acces controlat) exista multe solutii cu siguranta sporita, practicate de ex in Suedia. Am documentat cateva aici pe topic (curbe spaniole simple si duble, refugii cu parapete etc). La ani lumina de intersectiile DN2 de azi, doar cu niste linii desenate pe asfalt, care intre timp s-au sters...

Acostamentele in schimb ar fi poate posibile... Si limitele de viteza.

Tot n-am inteles cum fac cu TIRul stricat :)

ghrt

Impresia mea amatoristică este că cele 2 benzi de pe sensul de 2 nu au de ce să fie egale. Banda 1 (de la margine/ acostament) poate să fie mai îngustă decât banda 2. Cât să permită un camion e suficient, cu 2 condiţii: fundaţia să fie bine făcută, să nu apară denivelări, iar în curbe să existe spaţiu suficient, fie prin lăţime suplimentară fie prin micşorarea benzii 2.

În aceste condiţii banda de depăşire va asigura confort şi siguranţă şi pentru camionagii.
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

@ghrt se practica exact invers. Vezi si la danezi mai sus, B1 are 3,75 si B2 are 3,5. Am vazut si la suedezi B2 mai ingust, de obicei in zonele cu reparatii.

Rationamentul e simplu: cel care sta cuminte pe B1 are o banda mai confortabila. Cel care e mai grabit trebuie sa "munceasca", tinand vehiculul pe banda mai ingusta.

dumbravaandrei

rationamentul cred ca tine de gabaritul participantilor la trafic, nu de "sa munceasca ala grabit, fir-ar natia lui a naibii". Sansele de a avea un camion cu gabarit depasit / la limita pe B2 sunt mult mai mici decat de avea acest vehicul pe B1. Daca ai un camion lat de 3m (cu o statie de betoane pe el, de ex), sau unul lung de 20m - trebuie sa ii lasi suficient loc de manevra pe una din benzile de circulatie.