Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarianD

#450
TUI = TAXA DE UTILIZARE A IFRASTRUCTURII.

Oare de ce e absurd sa platesti LA FEL can ai exact aceleasi boghiuri, osii si cutie?

Un EA este  o locomotiva care e actionata de motoare de curent continuu din redresoare cu diode cu reglare a fortei de tractiune pe partea de inalta tensiune cu ajutorul unui graduator.
O Transmontana este o locomotiva actionata de motoare de curent alternativ cu reglare pe partea de joasa tensiune cu ajutorul unor semiconductori si este FARA DUBUI TEHNIC o MODERNIZARE a vechii platforme, insa modificata substantial doar la partea electrica si de automatizare.

Boghiurile si osiile sunt identice la acele doua locomotive. Deci partea care intra in contact cu INFRASTRUCTURA.


L.E.: nici asta nu ar trebui sa plateasca taxa?
https://www.promat.ro/ro/locomotive/locomotiva-electrica-modernizata-co-co-5100kw-model-ea-5100

:lol:

AndreiB

CoCo uzeaza linia mult mai mult decat un BoBo.

Balto

Tu ai zis ca singura metoda de ai ii determina sa foloseasca locomotive noi este taxarea Co-Co. Pai si Transmontanele nu sunt locomotive noi? De ce sa ii taxezi "determinant" pe toti in aceeasi oala, cand unii fac credite la banci sa achizitioneze Transmontane noi.
Ce reprezinta TUI stiam si eu. Diferenta dintre Co-Co si Bo-Bo stiu si asta. Doar ca excluderea Co-Co de pe reteaua CFR nu este o solutie "moderna", cel putin in prezent, cand ai un producator autohton de succes care foloseste aceste boghiuri.
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

MarianD

Care e succesul ca nu-l vad?? Ca distrug linia dupa ele folosind tehnologia anilor 60?
https://en.wikipedia.org/wiki/NSB_El_15

Ia fii atent la boghiu.

Ca fac credite operatorii de aia nu ar trebui sa fie taxati?  :lol: Ca isi iau ceva "modern"?
Oare de ce nemtii si austriecii au renuntat la CoCo? Ca nu erau bune? Ca nu trag sensibil mai mult decat BoBo? Pentru ca DISTRUG linia de aia, in special din cauza cuplajului transversal dintre boghiuri.
Uite postul meu din Ianuarie 04:

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=544.240

Transmontana teoretic are trafo utilizabil pe infrastructura din Austria si Germania dar ghici ce? LEMA 14 a fost trimisa pentru omologare in Austria si apoi vomitata inapoi? Nici nu stiu daca a trecut macar granita!
Si care succes a lui Softronic? Ca FURA o licenta de la Electroputere, fie ea veche de zeci de ani? Apuca-te si tu acasa sa iti faci o fabrica de Dacii 1300 sa vedem ce are de zis Renault. ASEA este acum parte din ABB. Probabil ABB inchide ochii atata timp cat se cumpara transformatoare (care la LEMA 001 erau produse de Retrasib SIBIU) si e bun pentru afaceri. Dar sa nu crezi ca nu imi doresc ceva romanesc, dar imi doresc ceva de calitate. Vezi exemplul PESA si NEWAG. Polonilor le vindeam locomotive, acum pot lejer sa ne vanda EI noua. Sincer as prefera niste Griffinuri pe aici in loc de transmontane. Softronic e la mica ciordeala din pacate...

medicul de garda

Quote from: dr4qul4 on June 02, 2021, 08:13:10 PM
Quotea rămas fără frâne la scurt timp după ce a trecut de localitatea Titu.

Trenul s-a oprit în cele din urmă la circa 300 de metri de gara Goleşti.

Chiar asa scrie? WTF? Sunt peste 50 de km intre Titu si Golesti. A trecut prin Gaesti ca prin branza?

Revin cu niste informatii legate de trenul cosmar, avand in vedere ca am fost unul dintre calatorii nefericiti care l-au folosit. Calatorii atehnici si presa evident ca habar nu au ce povestesc.

Trenul, una bucata Desiro solo, a avut intr-adevar probleme de la Titu, dar in alt sens. Mai intai, garnitura noastra efectiv a refuzat sa se detaseze de cea din spate (perechea care mergea la Targoviste). Dupa vreo 3 incercari, intr-un final, trenul a reusit sa plece din gara. Dupa care a inceput distractia. Imediat dupa Titu, garnitura a franat de 4 (patru) ori necomandat, oprire rapida si completa, in camp, dupa semnal. Cu injuraturile de rigoare ale mecanicului care se auzeau din salon si strigate catre seful de tren sa se duca in spate sa rezolve problema, de fiecare data. De remarcat ca baietii astia nu foloseau statii emisie/receptie, pur si simplu urla mecanicul "Chemati seful de tren". Dupa a patra frana, s-a dus mecanicul pana la postul de control din capatul opus, a mesterit ceva si s-a intors, minune, merge trenul, mergem mai departe. A continuat cursa, a oprit fara probleme in Gaesti, a respectat toate restrictiile de pe traseu, inclusiv o portiune cu 30 in curba, langa Leordeni, inainte de un pod (acolo era distractiv sa crape).

Dupa care, ce sa vezi, exact la intrarea in Golesti, se aud urlete, urla mecanicul ca "URGENT, sa vina seful de tren, nu mai are trenul frane, chemati-l sa traga frana de urgenta, nu mai are trenul franeeeeee". Fara exagerare... Bineinteles, panica masiva in tren (astia nu au invatat ca panica ucide mai multi oameni decat accidentul in sine in majoritatea cazurilor...). Sefu de tren, iritat, ca fusese trezit din somn, ca ce s-a intamplat, ce frana, el nu stie care e frana. Panica si mai mare! Toti calatorii repeziti urgent in spatele trenului, la indemnul nu stiu carui destept, bineinteles majoritatea erau in picioare (moarte sigura in caz de oprire brusca). Mecanicul, dupa ei, urland, impingea in multime, ca "dati-va, baaaaa, sa ajung sa trag frana, laoparteeeeeee". Ca la circ. Eu m-am hotarat sa raman pe loc pe un scaun cu spatele la directia de mers, ca stiam ca asa e traumatismul cel mai usor. Oricum trenul avea vreo 30-40 la ora prin gara in momentul acela, am zis ca nu o fi asa de rau. Si intr-adevar a depasit trenul semnalul si s-a infipt in primul macaz si acolo a ramas. Oprire blanda, nimeni nu a fost ranit, dar un sfert de tren facuse atac de panica, inclusiv mecanicul  :lol:

Mentionez ca dupa circul din Titu eu am fost la postul de conducere din spate ca sa investighez si ce sa vezi, pe un ecran aparea mesajul "Calculator frana nefunctional (sau ceva similar)". Am banuiala forte ca a fost o problema cu calculatorul care declansa frana de urgenta la fiecare semnal pe care il depaseam (posibila eroare de INDUSI?) si personalul trenului l-a izolat ca sa isi poata continua cursa pana la capat. In loc sa il opreasca prima gara.  :o
Trenul respectiv trebuia sa ajunga la Craiova, deci sanse maxime sa se intample ceva grav.
Trust me, I'm an east-european doctor!

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

fulger nc

Las fierbinti ..varianta CFR.
Daca n-ar fi tragic ..e comic.

TibiV

Quote from: dr4qul4 on June 09, 2021, 12:12:33 AM
Si chiar nu a filmat nimeni?  :popcorn:

Bai, esti nebun?!...

Mecanicul trenului urla cat il tin plamanii "Vom muuuuuri!..." si reactia ta calma, de pasager forumist, este sa scoti telefonul din buzunar si sa filmezi ultimele momente din viata? Pe bune?!?!...
Dar da, in felul asta ai sansa sa devii erou. Post-mortem...

Mai tineti minte explozia de la Mihailesti, din urma cu 17 ani (!!!) filmata de baiatul ala de la A1?!?!
Ala nici macar nu a stiut ce face, si nici in ce situatie de kakao se afla.

Si nici nu a avut cum sa afle ca A1 l-a facut "erou". In frigiderele de la morga semnalul TV este cam slab, indifrent de post... ( RIP...) :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Earthchild

D-aia e buna viteza comerciala de 30-40 la ora, "reduceti pana la limita evitarii oricarui pericol".  :lol:

TibiV

+1

Corect ar fi reducerea vitezei la zero km/h...

Se va evita ORICE pericol...  8)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dragosdimitrescu

Putem sa facem haz de necaz mult si bine. Nu schimbam nimic aici.
Sunt locomotive care se dezmembreaza pe drum, le sar amortizoarele si nu se prind decat atunci cand ajung la depou sau in caz de accident.
Starea materialului rulant e la cel mai de jos nivel la CFR Marfa & Calatori, GFR nu sta nici el mult mai bine.

Necesitatea unei strategii de inlocuire a locomotivelor, bine fundamentata (Bo-Bo vs Co-Co, Diesel pe sub catenara sau nu, Hidrogen, etc), si finantata, este la cel nivelul de urgenta maxima!

Trebuie restructurat ARF-ul. Noua institutie sa demareze cu o gandire strategica, cu proiecte de innoire, cu implementare rapida, cu obtinere de finatari externe.

Noile linii de pe M300, M200, M800 merita material nou!

vancouver

ARF este o invetie. Nu exista nici o structura noua necesara. Necesara la ce, ca sa mai incaseze unii lefuri si sa nu faca nimic?
Fiecare firma incl. CFR Calatori trebuie sa-si cumpere ce are nevoie, iar la MT exista un departament care se ocupa sa aprobe aceste achizitii (le aproba decontarile) si sa se asigura ca toti concurentii primesc finantarea in mod echitabil cu partea lor de piata. Partea subventionata a achizitiilor (niciodata 100%) trebuie sa curga direct de la buget la producatorii de material rulant (nu sa se opreasca intai in gaura neagra CFR sau pe la vreun privat in insolventa). Si asta e tot.

Fiecare companie stie ce are nevoie cel mai bine. Un ARF sau orice altceva e o prostie.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

frunzaverde

@vancouver - exact - ARF trebuie desfiintat. Niste birocrati romani si europeni au copiat cele mai nefericite sisteme din tari care le-au abandonat...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

http://cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2021/5822-8-iulie-2021-circulatia-feroviara-a-fost-reluata-in-conditii-de-siguranta-intre-statiile-azuga-si-busteni

Circulația feroviară a fost reluată între stațiile Azuga și Bușteni
Bucureşti, 08 iulie 2021

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că, traficul feroviar pe Valea Prahovei se desfășoară la această oră în condiții normale de trafic.

Circulația trenurilor pe Valea Prahovei a fost oprită temporar în cursul acestei dimineți, timp de aproximativ o oră, de la 04.45 la 05.53, între stațiile Azuga și Bușteni, pe firul I, din cauza unui incendiu care a izbucnit la un vagon cisternă din compunerea unui tren privat de marfă.

Pentru a facilita accesul echipelor de intervenție aleISU Prahova, în vederea stingerii incendiului, personalul feroviar a întrerupt imediat alimentarea cu energie electrică a liniei de contact și au restricționat circulația a 5 trenuri de călători - IR 1642, R 3002, R 3014, R 3023 și 16.030 -, acestea fiind oprite temporar în gările Predeal, Azuga și Sinaia.

La ora 05.53 circulația trenurilor între stațiile Azuga și Bușteni a fost reluată în condiții de siguranță pe firul II, iar pe firul I începând cu ora 08.45.

Menționăm faptul că în urma acestui incident feroviar, cele 5 trenuri de călători, oprite temporar în intervalul orar necesar stingerii incendiului și retragerii garniturii de marfă în stația Bușteni, vor ajunge la destinație cu întârzieri cuprinse între 60 și 15 minute.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)