Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gruiarew

Un fleac, i-a ciuruit.

Dar astea nu se verifică înainte de a pleca trenul în cursă?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

Quote from: voicul on June 02, 2021, 02:30:52 PM
In cat timp se opreste trenul cu frana de mana?
Un fel de carsh-test, dar fara crash si cu oamenii vii in interior.  :o

Si fara sa stie personalul feroviar UNDE este frana de mana...  :(

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/un-tren-bucuresti-craiova-a-ramas-fara-frane-controlorul-panicat-nu-gasea-frana-de-mana-zne-intreba-pe-noi-unde-e.html

A fost panică marți seară în Argeş, unde un tren Regio cu 100 de călători, care plecase din Bucureşti către Craiova, a rămas fără frâne la scurt timp după ce a trecut de localitatea Titu.

Trenul s-a oprit în cele din urmă la circa 300 de metri de gara Goleşti.

Peste 40 de pasageri au suferit atacuri de panică. Toţi călătorii au fost transferaţi în alt tren, cu care au plecat spre destinaţie. Acum se desfăşoară o anchetă, pentru a se stabili ce s-a întâmplat.

Panica s-a instalat în trenul Desiro în momentul în care mecanicul a alertat călătorii ca trenul nu mai poate frâna şi nu vor mai opri în staţia următoare. Ar fi cerut ajutorul controlorului de bilete, spun pasagerii, care au trecut prin momente de groază. Dar controlorul panicat nu a putut să îl ajute cu absolut nimic.

Pasageră: "Efectiv nu ştia unde e frâna de mână. Ne întreba pe noi unde e frâna de mână. Ca şi cum... nu mi se pare normal. Am plasa jumulită, am trecut prin momente de groază."

Cum nimeni nu l-a putut ajuta, iar trenul trecea prin gara Goleşti şi se îndrepta, în viteză, spre Piteşti, mecanicul a recurs la ultima soluţie.

Pasageră: "A sărit printre noi, ne-a spus să ne dăm la o parte şi să-i acordăm culoarul liber, ca să poată să ne salveze. A trecut dintr-o locomotivă în alta, ca să poată să ne salveze."

Garnitura feroviară s-a oprit la aproximativ 300 de metri după gara Goleşti. Mai multe voci spun că trenul ar fi plecat cu probleme încă de la Bucureşti

Controlor: "A plecat cu ea defectă, nu trebuia să plece, părerea mea!"

Calator: "Din Bucureşti s-a sesizat la mecanic că legătura între conductori nu a fost corectă. S-a auzit în tren discuţia."

La faţa locului au sosit trei ambulanţe, ca să acorde îngrijiri unui număr de peste 40 de pasageri, care au suferit atacuri de panică. Inclusiv mecanicul a avut nevoie de ajutor.

Mădălina Epure purt.cuv.IPJ Argeş: "La faţa locului s-au deplasat echipa operativă a serviciului de poliţie transporturi, dar şi o comisie de specialitate din cadrul Agenţiei de investigare Feroviară Română, pentru efectuarea cercetărilor. În cauză a fost întocmit dosar penal pentru săvârşirea infracţiunii de neîndeplinirea îndatoririlor de serviciu sau îndeplinirea lor defectuoasă din culpă."

Călătorii au fost preluaţi de un alt tren, care i-a dus la destinaţie. În urma anchetei se va stabili din ce cauză s-a petrecut acest incident, care putea avea urmări extrem de grave.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Asta cu "frâna de mână" s-ar putea să fie un pic de legendă urbană. Aștept părerea cuiva avizat pe material rulant.

Dragosdimitrescu

S-a mai intamplat si acum 4 ani tot la Golesti:
Automotorul Desiro 2053 a avut probleme in a frana si a deraiat.
Cauza: mentenanta defectuoasa.
Sunt probleme in continuare cu Desiro si nu se gasesc solutii (bani)!

https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/D-233-RI-Goleti-07-06-2017.pdf

etravel


fulger nc

Asta cu "frana de mana" ..suna a can can.
In "tren" toate sunt "de mana".
Poate ..frana de serviciu , de stationare , de urgenta , etc.

dr4qul4

Quotea rămas fără frâne la scurt timp după ce a trecut de localitatea Titu.

Trenul s-a oprit în cele din urmă la circa 300 de metri de gara Goleşti.

Chiar asa scrie? WTF? Sunt peste 50 de km intre Titu si Golesti. A trecut prin Gaesti ca prin branza?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AlexxC

Putea sa ramana fara frane la intrarea in Gara de Nord sau pe o coborare cu curbe stranse intre Pitesti si Craiova.

dan tm

Desiro nu are frînă de mînă clasică, roata aia pe care o vedem la vagoane si locomotive.

voicul

Incendiu în Caraș Severin. Locomotiva unui tren încărcat cu cereale a luat foc - VIDEO

Incendiu în stația ferovioară Poarta, județul Caraș-Severin. Locomotiva unui tren de marfă încărcat cu cereale a luat foc. Misiunea pompierilor este îngreunată de lipsa apei în zonă. Pompierii au fost nevoiți să alimenteze cu apă dintr-un râu aflat la o distanță de 10 kilometri.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/incendiu-in-caras-severin-locomotiva-unu-tren-incarcat-cu-cereale-a-luat-foc-1553349

AndreiB

Cat mai pot sa traga de EA/EC-uri totusi?

Dragosdimitrescu

Sa traga e putin spus. Sunt haituite la propriu. Reviziile se fac dupa multi km peste limita. Piesele de schimb sunt o problema (lipsa banilor).
Sunt masini care merg cu 1-3 motoare defecte si atunci se suprasolicita restul si asa se produc o parte din incendii.
Ar trebui sa nu se mai tina cu dintii de o companie de transport marfa a statului ca sa transporte cu orice cost.
Eu vad o restructurare masiva, cu accent pe valorificarea tuturor activelor vechi si achizitia unor locomotive noi si rezistente. Chiar daca vor avea un numar mai mic de locomotive si un numar mai mic de mecanici, cu timpul vor creste la loc. Ministerul Transporturilor sa impuna ca profiturile realizate sa nu se repartizeze pe dividende, ci sa ramana in companie si sa fie investite in material rulant nou si performant.
Prin desfiintarea ARF-ului se va putea transfera catre companie procesul de achizitie de material rulant prin aplicarea la proiecte cu finantare europeana.
Incet si sigur se poate.
Totul trebuie sa inceapa cu: noi nu mai transportam de dragul transportului.
Autorizarea sa fie mai stricta, sa nu mai fie permisa iesirea locomotivelor pe traseu cu deficiente.
In modul asta si companiile private vor fi fortate sa isi inoiasca parcul, nu numai CFR Marfa.

MarianD

"haituite". Usor amice ca nu au personalitate.

Uite aici un document foarte foarte bun:
https://agifer.ro/images/rap-finale-ro/D_344_RI_Merisor-Banita_25_01_2020.pdf

Din proprie experienta iti pot spune ca locomotivele privatilor sunt mult mai bine intretinute decat cele ale statului. Fiecare privat considera orice bun care ii aduce bani, drept un "asset" Imsa ce au in comun atat statul cat si privatii, sunt aceste epave vechi de 30-40-50 de ani, pe care le exploateaza la regim nominal, fara reparatii grele. Chiar si GFR, cel mai mare operator OTF din Romania, repara locomotive EA la baza Reloc din Craiova strict "on-demand". Nu o sa schimbe de ex un transformator vechi de 50 de ani decat daca acesta nu iese bine la probele de fabrica. Insa intrebarea mea e... oare daca acel agregat are un defect ascuns? Daca ceva, in lungul a zeci de ani de exploatate "trece" neobservat?
Eh de asta firmele serioase nu asteapta uzura tehnica a produselor, ca le inlocuiesc cand cea morala s-a atins. Da, trebuie locomotive noi, insa la ~3mil euro bucata... 50 la GFR zici? Vorbim de 150mil coco, care NU ii au. Si pentru ce? Chiar daca se mai aprinde cate un jaf, asta e. Profitu merge si asa.

https://clubferoviar.ro/pierderi-de-417-milioane-lei-in-2021-pentru-cfr-calatori-trei-sferturi-fata-de-cele-de-anul-trecut/

Cine Calatorii? De unde bani?

https://clubferoviar.ro/cfr-marfa-renunta-la-600-de-locomotive-si-20-000-vagoane/

Marfa? Ei sincer au un FALIMENT pe cap.

Vai de steaua noastra!

(daca ma intrebi pe mine, SINGURA METODA de a-i forta sa UTILIZEZE locomotive noi - a se citi fara sa ia foc punand in pericol siguranta circulatiei - este de mari taxa de utilizare TUI la valori "determinante" pentru utilizatorii boghiurilor cu formula osiilor Co-Co, care in parte folosesc locomotive EA5100kW sau derivate si LDE2100CP sau derivate, astfel incat transportul pe calea ferata romaneasca sa se faca decent, cu scule adecvate mileniului in care traim)

Dragosdimitrescu

Exact la Banita acea locomotiva a fost haituita si surghiunita pana si-a dat duhul.
Cum sa urci cu un motor izolat si cu tonaj peste limita pe acea sectiune. E bataie de joc la adresa intregului material rulant.
Si la Constanta a mai fost un caz in care a plecat din port cu 1 sau 2 motoare izolate si a luat foc in primii kilometrii.

Reglementarile trebuie inasprite si eliminate situatiile cand pot fi produse astfel de evenimente.
Probabil ca se acopera cu polite de asigurare ca altfel nu inteleg cum isi permit sa mai circule cu locomotive cu probleme?!

Balto

@MarianD referitor la ultima fraza:
Adica OTF care folosesc o Transmontana sa plateasca la fel ca un OTF care foloseste o EA din 1970, doar pentru ca ambele au boghiuri in formula Co-Co? Mi se pare absurd acest criteriu.
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)