Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

GML

https://www.presasm.ro/locomotiva-trenului-satu-mare-bucuresti-a-luat-foc-calatorii-se-sufoca-in-vagoane/

"Trenul ce se îndreaptă spre București, din municipiul Satu Mare, după ce a plecat din stație de la noi s-a și defectat aerul condiționat dupa câteva minute, cu promisiunea că în Oradea sau Cluj se v-a remedia defecțiunea. Când a ajuns la Diosig a luat foc locomotiva, iar acum oamenii stau blocați și fără aer condiționat", a spus un cititor al PresaSM.


Acuma deja inteleg de ce era masina de pompieri langa locomotiva.

FMFM

Sa ramanem in acelasi context si in aceasi zona a tarii, ieri 15.06 s-a mai defectat o locomotiva , in mijlocul campului...
Necesitatea de material rulant intretinut/nou este imensa in a noastra Romanica.

https://vasiledale.ro/2021/07/15/bataie-de-joc-pasagerii-trenului-satu-mare-baia-mare-tinuti-in-camp-la-peste-40-grade-celsius/

fulger nc

De tractiune.
Daca si la vagoane e problema mare , la material de tractiune as zice ca e jale.
Cand vad Sulzere la calatori cu doua vagoane..e ca si cum ai pune buldozerul sa tragi remorca de 3 tone si vrei sa fii eficient.
Nu cred ca exista 3 locomotive noi la CFR calatori cumparate in ultimii 30 de ani.Un Pheonix , o Transmontana si cam atat.
GM-urile sunt cam ultima modernizare majora de material de tractiune.

MarianD

Nu chiar.
As adauga si modernizarile Catterpilar Faur si Remarul, locomotive batjocorite si (aproape) toate retrase.
Problema e ca toate sunt modernizari si nu lucruri noi. Degeaba schimbi motoare si generatoare (vezi locomotiva Carpathia de ex) daca partea de rulare (boghiul) si cutia este aceeasi. La locomotivele electrice intalnim exact aceeasi situatie, Transmontana fiind doar o modernizare a unui proiect vechi de peste 60 de ani.

Parca aveam ceva institutie...A...cum era? ARF, care trebuie sa se ocupe fix de acest aspect, de achizitia de material rulant nou? Deocamdata, rezultate 0.

Eu unul as face asa:

Licitatie 200 de BoBo-uri (specificatie inspirata din specificatie Traxx AC3, Smartron, Newag Griffin, etc), castigatorul obligat sa asambleze de la locomotiva 20 in Romania. Ar fi un win-win pentru toata lumea.

https://www.mobility.siemens.com/us/en/company/newsroom/press-releases/siemens-mobility-awarded-historic-contracts-from-amtrak.html

Deal-ul asa e facut, ca materialul rulant trebuie realizat intr-o proportie mare (gasisem undeva pe net, parca era in jur de 80%) cu furnizori americani.

"Amtrak is purchasing the new locomotives through available funds and fulfills "Buy American" provisions. Siemens Mobility has suppliers across the United States to support locomotive production, including Cummins, which manufactures the diesel engines in Seymour, Ind."

https://media.amtrak.com/2020/08/amtrak-prepares-for-new-diesel-locomotive-fleet/

Da, asa se face un contract beton, negociere tata, nu import si atat.

Totul in contextul in care Cluj-Oradea, Giurgiu-Videle, Constanta_Mangalia se vor electrifica intr-un timp previzibil. Practic, ar ramane doar cateva sectii secundare fara electrificare (Bacau-P.Neamt, Medgidia-Tulcea, Dej-Baia Mare-Satu Mare-Oradea, Vintu-Caracal), care daca si acelea s-ar propune electrificarii, atunci am avea doar material rulant de tractiune full electric sau dual mode (electric + diesel), iar probleme de mai sus ar disparea.

https://www.electrificarecfr.ro/galerie-foto/

Pana atunci:

https://mobilitate.eu/cfr-calatori-ea-5100kw/

https://mobilitate.eu/cfr-calatori-da2100-cp/

WTF? Reparatie generala la LDE2100? Oare ministrul stie ce fac baietii astia de sub el? Cum dracu sa modernizezi ceva vechi de 40-50 de ani?

AndreiB

Sau un BoBo hibrid cum e Stadler EuroDual - nu mai schimbi locomotiva pe nici o ruta.

fulger nc

@MarianD
Total de acord cu ce spui despre locomotive noi.
Contractele astea ce presupun ceva transfer de tehnologie/asamblare , fabricare locala trebuiesc facute de oameni ce inteleg piata , scoase orgolii si interese ptr  a iesi ceva.
Si in domeniul apararii au fost contracte ce presupun fabricare/asamblare locala si nu au mers chiar snur.
Cat despre LDE-urile de 2100 nu inteleg de ce se insista cu reparatii.
Adica , se face oare un calcul/previziune ..de cat timp mai au de gand sa le foloseasca , unde(marfa, calatori) , pe ce rute ..ptr a vedea daca se justifica investitia.
Nu sunt specialist , dar la modul cum se circula acum la CFR calatori(trenuri compuse maxim din 4-6 vagoane , rar sunt trenuri de 8-10 vagoane pe rute mai solicitate) LDE-urile astea sunt total ineficiente.
As zice ca si alea modernizate GM care sunt multe in regionala Iasi ..si le vezi des pe rute regio.
Nu sunt "prietenoase" cu calea de rulare , nu se preteaza ptr a trage doua vagoane , nu sunt extrem de dinamice
Ar cam trebui tras linie si vazut.Daca la marfa li se mai poate gasi vreo utilitate , la calatori ar trebui ceva mai de acord cu ceea ce fac.

frunzaverde

#471
@MarianD - da, modernizarea DA-urilor este culmea nesimtirii si incompetentei posibile... Pentru asa ceva merita sa pice capete - cum dracu sa modernizezi vehicule din anii '50-'60...

Si stii ce-i mai trist? Ca a trebuit sa ma cert cu oameni (care nu se pricep la calea ferata, dar au influenta si/sau putere) legata fix de modernizarea asta... Fara rezultate, desigur...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Whyse1

@MarianD: Pe langa liniile secundare neelectrificate se pare ca ai uitat de M600 si M700 (care au portiuni majore neelectrificate, in special M600).
Traficul pe ele este relativ scazut, cine stie care o fi directia de dezvoltare pe viitor (pe partea feroviara). Cel putin tendinta actuala pare a fi de a se concentra dezvoltarea pe M500, si nu pot sa zic ca m-as mira sa vad M600 si M700 mai mult sau mai putin "abandonate".

MarianD

@whyse1 Vorbeam ca idee, daca ar fi dupa mine as trece pe electricare totala a sectiilor interoperabile de MAINE.
Cat poate sa ma coste? Oricum e imprumut pe 30 de ani de la ceva creditor extern.

https://www.nsar.co.uk/wp-content/uploads/2019/03/RIAECC.pdf

Tabelul de la pagina 22. Se vorbeste de costuri single track per kilometer de la 500.000 la 1mil lire.
Sa presupunem M600, Faurei-Iasi-Ungheni, aprox 395km, din care doar cativa dublati. As miza cost de implementare ~600milioane euro. La un credit pe 30 de ani, fara dobanda, ar fi o investitie de 20milioane pe an sa scapi de diesel pe acolo.

https://www.weltkarte.com/typo3temp/images/karte-eisenbahnnetz-rumaenien.png

Sa coste toate magistralele neinteroperabile 5miliarde, platibili in 30 de ani. Sa presupunem nu?

Pai avantaje cu gramada, dar cel mai semnificativ pe care il vad eu e ca se stopeaza furturile de motorina si se creste eficienta energetica a acelei magistrale si in final atractivitatea comerciala. Gandeste-te doar la proiectul locomotivelor clasa DD, DC si DG, faimoasele didine, un absolut DEZASTRU de proiect romanesc marca Electroputere: consum mare de combustibil si ulei, pierderi de fluide de lucru, incendii, tobe de angrenaj care se desfaceau, uzura masiva a liniei (asta o stiu de la un inginer de la Caromet, cei care au produs boghiul), astfel ca varianta de export care a ajuns la greci a fost numita "Ceausescu's Revenge"), locomotive special proiectate pentru M600 (domiciliu la depou Iasi) si pentru M300 (domiciliu depou Cluj) - nu inteleg de ce nu au electrificat sectiile astea de la inceput, in loc sa arunce banii intr-o locomotiva high-horse power absolut inutila.

https://clubferoviar.ro/furt-de-motorina-la-cfr-calatori/

Apoi electrificarea, aduce si alte beneficii, cum ar fi materialul rulant care accelereaza si franeaza mai repede. O rama electrica EMU are tipic valori duble fata de o rama DMU diesel la capitolul acceleratie, iar viteza de top o poate sustine la infinit, iar autonomia este de asemenea infinita. Astea sunt argumente stiute si ras-discutate pe forum. Presimtirea mea este ca exista o reticenta in implementarea electrificarii tocmai pe aceste sectii, pentru ca deh, fiecare sefut primeste ceva din trasa canistrelor de motorina. E o acuza foarte grava care o fac, dar lucrurile astea se stiu. Anchetele s-au oprit totdeauna la cel ce cara canistra si nu s-au exstins si asupra celor ce stiau. De aici si Sulzerele (12LDA sau 6LDA) inca in exploatare. Consuma cat se vrea din pix, se da vina pe uzura motorului. Si banii curg, si umplu buzunare. Si lumea evita calea ferata. Si costurile cresc. Si ajungi aici, unde suntem astazi. In loc sa se taie in carne vie, se merge tooot pe aceeasi reteta: 6 osii la tren de 2 vagoane, motoare de cilindreee mare fara optimizari ale combustiei, locomotive electrice fara franare recuperativa, etc.

Ca pornisem de la Desiro. La fel, tragerea lor la gard nu e intamplatoare. Nici a Caterpillarelor. Totul e o schema mare, sa curga banu, realmente la mici sefuti, sa fie si el imbuibat. Ca din fizica atat stiu: cu canistra nu poti fura curent electric!

Harry

La 21:54 un prieten era blocat cu trenul la Fetesti pentru ca furtuna distrus cablurile la Cernavoda. Este 12:25 si abia acum se apropie de intrarea in Cernavoda.... :madwife:


vancouver

Sunt 2 evenimente diferite. La Cernavoda a fost distrus firul de contact de furtuna, si asta s-a adaugat la nenorocirea cu accidentul de la Fetesti. Dupa ce au ocolit prin Tadarei, trenurile de la Bucuresti nu au putut continua spre Constanta, si invers, 9 trenuri de la Constanta nu au putut trece de Cernavoda. Undeva la 22:00 au remorcat cu Diesel primul tren de la Constanta spre Bucuresti prin zona Cernavoda, trenul a ajuns la 22:30 la Fetesti, de unde tot cu diesel a trebuit sa mearga spre Tandarei, Slobozia, Ciulnita, revenire la normal.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dragosdimitrescu

Multumim de informatii Vancouver!
Mai multe am primit de la tine decat de la CFR.

motorzbh

,,Magistrala 800, în zona de triaj din stația CF Fetești/IL – un tren marfar încărcat cu fier vechi a colizionat un tren marfar încărcat cu ciment. Potrivit datelor de primă sesizare, două persoane au suferit leziuni (mecanicul de locomotivă a suferit răni în zona capului și a plecat de la locul accidentului, iar șeful de tren a suferit leziuni minore). Coliziunea s-a soldat și cu avarii la mai multe vagoane și la locomotiva trenului ce a colizionat din spate, firele de înaltă tensiune fiind avariate. Circulația feroviară este oprită", arată o informare a Poliției.

Cineva circula fara Indusi .

dobrogean

#479
Si sub influenta bauturilor alcoolice!