Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sorinus

Dar individul inca mai e pe locomotiva, dupa faza asta? Nu pare a fi o greseala onesta...ci mai degraba rezultatul unei atitudinii generale.

dan tm


dan tm

data de 10.02.2024, ora 13:19, pe raza de activitate a Sucursalei
Regionale CF București, în stația CFR Toporu, prin lovirea liniarelor și barelor de control ale
macazului nr.1 de către rezervorul de colectare a reziduurilor, desprins de la locomotiva DA 1541, care
a remorcat trenul de marfă nr.56380 (aparținând operatorului de transport feroviar de marfă SC Grup
Feroviar Român

https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/I%20241%20RI%20Toporu%2010.02.2024.pdf


04.04.2024

S-a decis deschiderea unei investigatii pentru incidentul feroviar produs la data 04.04.2024, și avizat la ora 10:45, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF București, pe secția de circulație secția de circulație Rădulești – Giurgiu Nord, în halta de mișcare Târnavele, prin lovirea unor inductori de cale de către rezervorul de colectare a reziduurilor, desprins de la DA 1502, care a remorcat trenul de marfă nr.61356 (aparținând operatorului de transport feroviar de marfă SC Grup Feroviar Român SA).


 :(  :(  :(  :(

dan tm

O noua depasire a timpului de lucru pe locomotiva, instalatii de siguranta pe locomotiva setate necorespunzator, alcool, oboseala. 

https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/D%20455%20RI%20Toporu%2017.05.2023.pdf


Konter

Liniile duble si electrificate n-ar trbui sa aibe rigole? La reconstrucție au toate.

" Din cauza vremii nefavorabile, marți seara avem cale ferată inundată în nord-estul țării, pe Magistrala 500, și lipsă tensiune pe Magistrala 400.

UPDATE. La ora 18:10 s-a redeschis tronsonul Văratec – Suceava. Retragerea apelor permite reluarea traficului pe ambele fire, dar cu restricție de viteză de 10 km/h pe o distanță de 100 de m, în zona inundată, și sub atenta supraveghere a personalului de specialitate al SRCF Iași. De asemenea, traficul feroviar a fost reluat și pe relația Izvorul Oltului – Voșlăbeni, trenurile staționate temporar fiind reînscrise în circulație în condiții normale."








Powered by API/PUM imgur uploader

Sursa

Konter

" Șoferul de la ISU Cluj care în luna aprilie a intrat cu mașina de pompieri în fața trenului a fost sancționat de superiorii săi, însă doar de formă.
Potrivit ISU Cluj, șoferul autospecialei de pompieri a primit doar o mustrare scrisă."

tom_sawyer

Quote from: dan tm on March 26, 2024, 10:45:20 AMAccidentul cu un mort de la Galati.
Nu este finalizat raportul după 1 an.

https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/D%20452%20Declaratie%20intermediara%20Galati%202023.03.25.pdf

FOTO. Accident grav în Gara de Nord cu răniți la un tren Regio Călători

Starea deplorabilă a materialului rulant își spune cuvântul. Un accident grav a avut loc vineri seară în Gara de Nord București.

Accidentul s-a soldat cu aproximativ șapte răniți. O locomotivă Regio Călători a lovit propriile vagoane, după ce a rămas fără frâne. ,,Coliziune între locomotiva Regio Călători şi propriile vagoane la care trebuia să se cupleze. Locomotiva se pare că a rămas fără frâne şi s-a ciocnit de vagoane, iar unii dintre călătorii care erau în tren şi stăteau în picioare au căzut prin vagon. Însă nu sunt răniţi grav şi nici morţi", spune consilierul de presă al ministrului Sorin Grindeanu.

Fotografiile arată însă mai mulți pasageri întinși pe cărucioarele de intervenție SMURD.

clubferoviar.ro/breaking-accident-grav-in-gara-de-nord-cu-raniti-la-tren-regio-calatori/

dan tm

https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/I%20247%20RI%20Gaesti-02.05.2024.pdf


− izolarea/scoaterea din funcție în mod nejustificat a instalațiilor de control punctual al vitezei
INDUSI și de siguranță și vigilență DSV;
− starea fizică și psihică a personalului care a condus trenul de marfă, ce era afectat de stresul și
oboseala acumulate ca urmare a depășirii frecvente a serviciului continuu maxim admis pe
locomotivă, neasigurarea duratei corespunzătoare a timpului de odihnă la domiciliu și în afara
domiciliului, nerespectarea duratei zilnice a timpului de muncă și a repausului zilnic precum și
menținerea o perioadă mare de timp în serviciu.
− afectarea capacitații de muncă a personalului de locomotivă generată de faptul că anterior producerii
incidentului mecanicul de locomotiva a consumat băuturi alcoolice.


Ce trebuie sa se intîmple pentru ca OTF să fie sanctionati pentru planificarea si mentinerea in serviciu cu zilele a personalului?
E o vrajala ca dispecerul a primit avertisment.

Mecanicii de ce nu patesc nimic cînd completeaza foile eronat? Nu se considera fals? De ce nu pățesc nimic daca accepta sa stea peste program?

Cum de nu urmareste presa subiectele astea? Doar intîrzierile CFR le vîneaza.

TibiV

Quote from: dan tm on July 25, 2024, 07:56:15 PM...
Cum de nu urmareste presa subiectele astea? Doar intîrzierile CFR le vîneaza.

Vaneaza doar intarzierile la Calatori.

NU intereseaza pe nimeni problemele de la operatorii de marfa. Doar atunci cand intarzie/blocheaza traficul de calatori.

Ceea ce este (aproape) logic. Ce treaba are presa cu trenurile de marfa?!?!... Conteaza doar ca "IR/RE a intarziat +300 de minute". (Bine, "a la long", ar trebui facuta o legatura, dar... deh)

Si mi se pare corect. Nu conteaza ca un marfar intarzie alte 8-14-24 de ore, ca marfa aia nu "se strica"b pe drum, dar calatorii se cam strica dupa atatea ore neplanificate...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nirolf

Problema e că, la câte incidente de-astea sunt, la un moment dat se va termina norocul și un marfar dintre astea o să "strice" și niște călători.

Dar așa funcționează România, e nevoie să moare oameni ca să se facă ceva.

cristi5

#971
https://clubferoviar.ro/cresc-amenzile-la-ceferisti-cea-mai-mica-salariul-minim-pe-economie-si-puncte-amenda-ca-la-soferi/

Izolarea indusi va fi pedepsita cu 7400 de lei si 40 puncte amenda

Eu am propus demult un sistem simplu cu incarcarea datelor de pe banda loco pe un server, folosind o simpla conexiune mobila. Pe banda se vede izolarea indusi. Daca sistemul wireless e oprit, macar stii unde sa mergi in control...

Sorinus

Eu, un pasionat de feroviar de altfel, incep  sa ezit sa merg cu trenul. Bine, si pt ca e lent, deseori imputit, dar mai nou si din cauza de siguranta.

Nu ma ingrijoreaza neaparat starea infra sau a materialului rulant la calatori, dar ce fac astia la marfa, la un moment dar vor ramane fara noroc si vor cauza o tragedie.

dan tm

Pentru ca nu raspund de faptele lor. Mecanicul e doar o za intr- un lanț.

pasadia

Deci sunt uluit cat noroc poate sa aiba tara asta - am scapat si azi de un accident grav, cu multe victime, pe calea ferata.

QuoteO tragedie de proporţii a fost evitată în ultima clipă pe calea ferată. Două trenuri s-au oprit faţă în faţă pe aceeaşi linie şi mai lipseau doar două sute de metri până să se ciocnească.

Circulaţia feroviară este întreruptă de câteva ore, între Roşiori Nord- Caracal. Vorbim de un tren de călători care venea de la Arad şi mergea spre Bucureşti şi un marfar care s-au oprit în ultimul moment faţă în faţă. Pentru că una dintre linii este în reparaţii, cele două trenuri au primit permisiunea să plece, deodată, dar din staţii diferite. Garniturile s-au intâlnit undeva între Drăganeşti Olt şi Fărcăşele.