Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarianD

https://clubferoviar.ro/breaking-ciocnire-grava-intre-doua-trenuri-tot-la-fetesti/

Ce avem noi aici printre altele? Doi operatori care ambii au inchiriate locomotive de la CFR Calatori, care prin evenimentul de aseara, produc pagube CFR Calatori si altor operatori OTF prin intarzierea, respectiv devierea traficului inspre si dispre litoral / cel mai mare port maritim al tarii. Distrug proprietate a CFR Calatori, intrebare pentru dl. Director Vizante: CE CAUTA EA194 (locomotiva proaspat reparata) la OTF privat dat fiind deficitul de locomotive din parcul propriu?. Cum ramane cu situatia si de la Express Forwarding care inca o are (printre altele) pe EA47, si ea recent reparata si tot proprietate a SNTFC?

Doar atat stim, sa taiem trenuri? Dar nimic legat de structura centrala si regionala de personal administrativ? Dar nimic de golaniile cu inchierieri, furturi de motorina, reparatii pe genunchi de material rulant?

Bravo Domnule Director vizante! Top management!

carutasul

"calul" l-ar fi dus și beat acasă dacă nu îl scurtcircuita :) . Totuși, par cam multe incidente în ultima perioadă, ori a crescut traficul ori s-a întămplat altceva? Vreo schimbare în conducere care să provoace o oarecare "lipsă de interes" la anumite categorii de personal?

Dragosdimitrescu

#482
Este incredibil ce se intampla pe M800. Iar Fetestiul a ajuns un loc fatidic.
Cum de se ajunge la atatea accidente in zona asta?
Asta sigur nu are legatura cu starea infrastructurii, clar e eroare umana, bautura, oboseala!
LE: Ministrul vine cu precizari: Mecanicul era baut si a adormit!
https://economedia.ro/drula-despre-accidentul-feroviar-de-la-fetesti-mecanismul-a-adormit-era-si-sub-influenta-bauturilor-alcoolice.html#.YQJTfORiCEc

LE2: Pe langa faptul ca mecanicul avea 0,4 la mie alcool si sistemul automat de franare era dezactivat. Criminali pe sinele de cale ferata. Daca era un tren de persoane in fata lui ce nenorocire se putea intampla!!!

Sorinus

Si ala la Carcea era baut si a trecut pe rosu. Astia-s tampiti?

MarianD

#484
Ce vrei daca alti nu-s? Batranii beau de stres, stiu ce zic, ca in loc sa stea dracului la pensia binemeritata, ei au chef de aventura.

CENAFER produce numai analfabeti functional ca orice alta institutie de invatamant din Romania, si voila... efecte! Se apeleaza tot la batrani, care uite ce fac... Sa ne amintim si de UNICOM-ul scapat in 2017 tot din cauza mecanicilor pensionari bauti.

Tic-Tac, e o chestiune de timp pana cand la linia 2 a unei gari va fi un tren de calatori, iar din spate va deveni un tren deservit de asemenea indivizi. Dar dupa cum am spus, indivizii acestia nu sunt decat efectul unor deciziii proaste luate de-a lungul timpului, decizii pentru care NIMENI nu este tras la raspundere!

dobrogean

#485
Hai sa nu ne grabim cu aprecierea legata de management! Toti directorii genereali de la CFR, CFR Calatori si CFR Marfa au contracte de management, cu o grila de indicatori in functie de realizarea carora pot fi demisi, sau li se prelungeste mandatul, respectiv primesc bonusuri/penalizari.
Daca au in contract un indicator privind reducerea pierderilor, cu siguranta inchirierea locomotivelor ii ajuta sa realizeze indicatorul respectiv, deoarece au venituri fara sa aiba cheltuieli operationale (consum de curent sau motorina, ulei, salarii personal, etc.).
Cu siguranta au si cel putin un indicator legat de realizarea prestatiilor (un numar de tren km de realizat), dar depinde de ponderea acestor indicatori in calculul bonusurilor/penalizarilor.
Hai sa fim sinceri, noi nu am actiona in sensul obtinerii de bonusuri?

MarianD

#486
Aaa eu nu!
Stii de expresia "Omul sfinteste locul?". Se refera la o chestie mai ampla, la care astia nu is in stare sa se transpuna. Ceva de genul "unde te vezi peste 10 ani?".
Eu chiar ma grabes cu aprecierile la dl. vizante, pentru ca situatia e critica, dar el o vede foarte frumos. S-a schimbat CONCRET ceva, in sensul bun de cand a preluat mandatul? A crescut calitatea prestatiei serviciului public pe care il administreaza? A crescut numarul de calatori? Iesirile si comunicarile in presa sunt mai bune? A reusit sa limiteze si stopeze contractele paguboase ale companiei care le administreazxa in raport cu alte entitati economice? A reusit sa impusioneze prin vreo metoda concreta ca lumea sa se intoarca la calea ferata? A iesit macar odata sa isi ceara scuze in numele companiei ca face maximul ce ii sta omeneste in putinta pentru a livra un serviciu de transport demn de o tara UE si membra NATO?

Aceleasi ifose, cu "greaua mostenire", lipsa banilor, etc. Stim! Dar de asta ai fost pus acolo, sa REZOLVI!

Crede-ma, compania asta este "NEGUVERNATA" la momentul de fata, si degeaba incerci sa speri ca dl Vizante e de buna credinta. Le-a demonstrat asta zilele astea pasagerilor lasandu-i pe peron, facandu-i sa astepte cu orele in arsita, in vreme ce el, poate asa cum zici, se gandeste sa isi dea un mare bonus a la Costescu.

Ba chiar cred ca derapajele trebuie sanctionate instantaneu si demisia de onoare este o institutie obligatorie daca vrei sa impui al trend de gandire si de abordare privind managementul sustenabil in INTERESUL CETATEANULUI PLATITOR DE TAXE. Ca daca era firma lu m**a, ma durea undeva de ce face!

Later edit: Ieri treceam cu sotia pe langa minunata si prea-virgina (in sensul ca nici dracu nu calca acolo) Agentie de Voiaj CFR din Cluj-Napoca. E langa cea a Tarom, asemeni de virgina publicului. Hmm.

https://www.cfrcalatori.ro/wp-content/uploads/2018/02/Agentii_de_voiaj_CFR_actualizare_Oficios_2018_V2_21_feb.pdf
https://www.cfrcalatori.ro/locatie-spatiu/agentia-de-voiaj-cluj/

Later edit2: click pe pagina 1 al acestui topic, asa de (trista) aducere aminte si de Dumnezeu ne-a scapat de o catastrofa (de data asta)!

Dragosdimitrescu

#487
As propune ca la fiecare gara in care se opreste inainte de a da semnalul de plecare, mecanicul sa fie obligat sa sufle in fiola. Refuza, nu primeste liber, e chemata politia si dus la spital sa i se recolteze probe.
@MarianD: din punctul meu de vedere nu demisia este solutia pentru un manager, ci necesitatea unei actiuni concrete de evaluare corecta a situatiilor aparute si dispunerea unor masuri eficiente in scopul evitarii repetarii acelor evenimente nedorite. Degeaba isi da demisia si vine altul care e si mai speriat de bombe.

carutasul

eu sunt mai de la coada ... căruții, așa că întreb și eu: ce treabă are directorul CFR călători că s-au ciocnit două trenuri de marfă? Nu ar trebui să fie problema CFR infrastructură, a autorității feroviare etc? Dacă a avut o locomotivă in plus, foarte bine, dar nu văd aici o vină...

Dragosdimitrescu

Corect! Aici ar trebui sanctionata compania al carei salariat a provocat accidentul prin suspendarea licentei de transport!

florin74

#490
^^^^  Dupa discursUL  cu ifose si greua mostenire... mai ca incep sa cred ca esti ceva sindicalist...
CFR Calatori e aproape in moarte clinica... Plina de datorii, la un pas de faliment, in care cei de dinainte si-au batut joc de ea.  Cu largul concurs a lui Bode, care i-a dat ultimul branci, dar e un ministru performant, mama lui de PR.. Performanta lui a fost sa bage gunoiul sub pres si poate se sparge in capul altuia, ca erau alegeri si trebuia PNL sa iasa bine... Nu am auzit atunci scandal, nici dinspre companii, nici dinspre sindicalisti... Toata lumea era multumita. Acum cand reteaua si companiile crapa, ca de, legile economice nu se schimba cum vrea Bode sau PNL si ajung lucrurile la scadenta, e plin de razboinici si luptatori pentru caile ferate.
Concluzia este daca nu se baga urgent la rectificare niste bani... la anul pe vremea asta o sa vorbim la trecut despre unele companii. Cu sau fara Vizante.
Apropo, nimeni nu zice nimic de Pintea... toate bune si frumoase... Banuiesc ca Vizante trebuie sa se ocupe si de infra...
Si eventual si de companiile private de transport... Si de AFER, siguranta feroviara etc...
Sigur a gresit si Vizante... Dar numai in pielea lui sa nu fii, sa faci pe pompierul de serviciu 24h/24h... Sa vezi cum discuti/milogesti cu furnizorii/prestatorii de servicii, sa asiguri banii de salarii, cand pur si simplu din punct de vedere financiar sunt praf, si nu stii daca reusesti ziua urmatoare sa pui trenurile in circulatie.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

Da, bine, aici e o discuție mai complicată dar cumva pare un mod de a deturna atenția de la problema principală ...
CFR ce e drept are o "tradiție" a lipsei de comunicare, nu am înțeles niciodată de ce de exemplu când trenul se oprește în câmp sau stă prea mult într-o stație e complicat să vină "nașul"
să anunțe: "avem un accident la Fetești" sau "stăm 20 de minute până vine rapidul de Văscăuți" , nu zic că în epoca noastră se mai pot folosi și difuzoare, afișaje etc... poate chiar site-ul CFR călători :)
Presupun că și statul în câmp a fost tot o lipsă de comunicare și de asumare a deciziei pentru că nu se știa dacă va dura o oră sau trei zile situația ... dar încă o dată, problema cu siguranța devine gravă și prin comparație trenul rămas în câmp e un mizilic. Nu cumva firmele care circulă repetat cu sistemele de siguranță în scurt ar trebui să își piardă licența, pe anumite perioade sau definitiv?

florin74

#493
Am inteles ca au suspendat-o.
"Operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută, de la Fetești, nu va mai putea efectua operațiuni de transport feroviar ca urmare a restricționării certificatului de siguranță"
Declaratia lui Catalin
Si pusi sa plateasca, reparatii+despagubiri
Si amenzi babane...

nirolf

Omul se cere schimbat văd. Iar legătura cu incidentul de azi noapte sunt locomotivele cu RK sau RG recente care sunt închiriate la diverse firme de doi lei în timp ce CFR Călători folosește vechituri care se strică și lasă mii de călători în câmp - cu întârzieri de ore si fără aer condiționat pe vreme caniculară.

Asta îndepărtează mai mulți călători decât "coridoreala"! Una e să ai timpi lungiți din cauza lucrărilor - ești conștient de asta când te sui în tren. Însă este mult mai enervant să stai o oră la Brazi fără nicio explicație și un drum de 1h30' să se transformă în 2h30' pentru că la 1/4 (*sper* că sunt eu mai ghinionist) din călătorii se strică locomotiva sau naiba mai știe ce se întâmplă. La un tren de noapte nu mă interesează prea tare că face o oră mai mult, dar dacă scrie că ajunge la 7,30 în București și ajunge la 9,30 și am pierdut jumătate de curs, data viitoare nu mai merg cu trenul! Au ajuns în așa hal încât un tren de lung parcurs reușește să aibă 2 locomotive stricate pe traseu!