Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

shift2rail

Quote from: Klose on March 07, 2023, 06:33:22 PMMie mi se pare extraordinar de ieftina propunerea pentru pretul rovinietei pentru non Euro, Euro 1, Euro 2, Euro 3 sau un Euro 4, avand in vedere ce lasa in urma lor masinile astea...

Solutia optimala ecologic- ptr a reduce semnificativ poluarea- ar fi o crestere a taxei in progresie geometrica- dublare la euro 4, triplare euro 3, etc, - dar evident ca o asemenea idee nu e palatabila politic, deci se prefera un factor linear de crestere...care nu va incuraja pe nimeni sa-si schimbe comportamentul.

shift2rail

^ rovigneta nu are nicio legatura cu combaterea schimbarilor climatice, ptr asta exista sistemul european de tranzactionare a CO2 emis de sectorul transporturi, asa-numitul ETS II : 45 eur/tona CO2 din 2027, si, cel mai probabil, peste 100 eur/tona de CO2 emisa, incepand cu 2030.

oneLess

Totuși, care este scopul rovinietei de fapt ?

shift2rail

^^In intelegerea mea, rovigneta e o taxa pe noxele emise, NOx in principal.

Hercule

NOx (include in principal NO si NO2) nu se contabilizeaza ca atare, ci ca CO2. Rata de transformare e undeva la 1:50 (NOx la CO2). O sa caut maine cifra exacta.
Deșteaptă-te române!

shift2rail

#980
Oxizii de azot, NOx (x=1,2) nu sunt gaze cu efect de sera, dar sunt toxici (poluanti)

Confunzi, probabil, cu N2O(protoxid de azot) care, intr-adevar,  este un gaz cu puternic efect de sera.

Klose

De la non euro pana la euro 3 diesel, cred ca ar trebui sa vorbim de sute de euro atat rovinieta, cat si impozitul anual... E inca infiorator de ieftin sa ai masina in România.

Hercule

Poate pentru ca suntem infiorator de saraci. Dorim sa ne aliniem la taxele din vest uitand ca in Romania nivelul de trai si salariile sunt mult mai mici ca in occident.
Cate vignete isi permite austriacul din salariul minim? Dar romanul?
Credeti ca de bunavoie se umbla cu euro 3 si mai putin? Daca am duce-o mai bine nu si-ar lua lumea euro 5/6 sau electrice?
Si klose, te contrazic. Inct incet devine infiorator de scump sa ai masina in Romania.
Deșteaptă-te române!

TVlad

#983
Rovigneta e, din ce stiu eu, taxa pentru intretinerea drumurilor.

Am sa fac un calcul sa vedem cit de infiorator de ieftin e sa ai masina in Romania, dupa ce ajungi sa o cumperi din ce iti ramine din salariul mizerabil. Salariu din care intr-o prima faza statul iti ia direct 45%, apoi la orice cumperi mai dai 19% TVA.

Unii nu pricep ca nu e nici o bucurie sa ai masina veche. Ca oamenii care le au, nu de ai dracului le conduc, ca sa distruga mediul si sanatatea altora ci pentru ca altceva nu isi permit. Si ca suprataxarea nu ii va face mai bogati incit sa isi cumpere altele mai noi.

Daca grija statului ar fi intr-adevar mediul inconjurator, ar elimina fraudele de la verificarile RAR si ITP pe unde ajung sa ia nota de trecere o gramada de vehicule ce nu mai respecta demult standardele in vigoare la data fabricatiei. In felul asta ar fi impus un "cost" corect proprietarilor.

shift2rail

^^Suportabilitatea fiscalitatii ecologice e o problema reala: oameni 'saraci' sunt in toata Europa, vezi miscarea vestelor galbene din Fr care a pornit precis de la o taxa pe CO2.
De fapt, sunt multe voci care sustin ca acest ETS II ( plata emisiilor de CO2 din transporturi incepaand cu 2027) poate genera o miscare gillets jaunes la puterea 100 in toata Europa.

gruiarew

Hercule, ce-i așa de greu de priceput? Pumnul în gură tot la sărac îl bagi. Că nah ăla ce-și ia o Micra k11 euro 3 ca să poată ieși și el din văgăună, avea bani de Tesla, dar numai d-al dracului și-a luat coteț.

Asta cu vinieta și cu poluarea e un mare fâs. Dacă s-ar dori scăderea poluării cauzată de auto ar trebui lucrat la descurajarea folosirii mașinii IN oraș. Tot cimpanzeul trebuie să meargă la muncă doar cu mașina și să-și ducă / aducă plodul de / la școală cu mașina. Eu zic să băgăm taxe la fiecare intersecție. Nu plătești, nu treci.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Alexander

Si zici ca daca isi permitea o casa mai la oras, din salariul mizer supraimpozitat, tot se muta intr-o vagauna din ilfov? Ca o comparatie, o aparsoniera (garsonaiera cu doua camere) in ghetou residence e de la 30.000e, in oras aceeasi chestie e de la 60.000 Daca comparam si anii de constructie, diferenta e si mai mare. Si tu vrei la oras, ca la sat n-ai de munca si nu vrei sa stai asistat social.

De noaptea mintii mi se pare ca rovinieta se aliniaza la inflatie, care in Romania e oricum mult crescuta de politicile extrem de proaste. Deci noi platim (inca o data) incompetenta lor.

AndreiB

#987
Scrie undeva ca trebuie sa locuiasca la "casa pe pamant"? Uita-te pe imobiliare.ro, e plin de oferte de apartamente in Bucuresti, blocurile fiind uneori sub ocupate.

Si inca o data, e o iluzie ca astia sunt oamenii "saraci". Oameni saraci in Romania nu au masina, dar sufera complet impactul lor negativ, de la spatiu public putin alocat lor, la poluare etc

Si mai toate politicile sociale in Romania stimuleaza masiv lower middle class-ul (prima casa, rabla etc), in loc sa ajute real pe cei mai saraci (e.g. primul WC, primul liceu).

Genul asta de mentalitate pro auto e universala, de la protestele anti LTN in Londra (aici placa tipica e "will no one think of the elderly"), la oripilarea colectiva cand se propun masuri anti auto in Romania.

Dar sa nu ne prefacem ca e vorba de vreo dorinta de echitatie sociala...

oc7avian

Astfel de taxe pe poluare te vor face să te gândești de două ori înainte când alegi între un VW Polo/Golf Euro 3/4 și Dacia Euro 5/6, dacă tot ești constrâns ca buget să iei SH.

Să nu ne prefacem că nu există opțiuni... Cât timp nu există penalizări/constrângeri, fiecare va alege ce e bine pentru sine, nu pentru noi toți. Abia aștept introducerea inclusiv a Low Emission Zones în orașe, care vor avea beneficii nu doar legat de poluare și sănătatea noastră.

shift2rail

^exact asta e sensul fiscalitatii ecologice: schimbarea comportamentului de achizitie&consum, nu "banii la buget".

De altfel, in multe state de la care luam lumina, resursele colectate prin taxe ecologice se reintorc, targetat, catre cetatenii cei mai defavorizati, in transferuri lump-sum.