Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

alin2pas

Eu ca ,,șofer de duminică" nu am auzit până acum de cardurile DKV sau Routex. Probabil la fel ca mine sunt și (prea) mulți șefi puși politic sau pe bază de p.c.r. la CNAIR care nu au auzit de aceste carduri, iar cei care știu de ele merg pe principiul ,,ce-mi pasă mie, de ce să mă leg la cap, că salariul tot așa îmi merge fără să-mi bat capul".
Indiferent de modul de taxare care va fi aplicat în România, trebuie rezolvate două probleme:
- să poți plăti ușor taxele, fără pierdere de timp sau complicații (inclusiv cu carduri Routex sau DKV  :) )
- să fie un control riguros, încât să nu poată fi ,,fentată" plata taxelor (iar aici e necesară prezența a mult mai multe camere pentru rovinietă, care pot fi utilizate și pentru a verifica valabilitatea ITP și RCA și chiar pe post de camere de viteză medie pe autostradă). Prin plusul de securitate rutieră adus (valabilitate ITP, camere de viteză medie) ar putea fi achiziționate aceste camere și prin fonduri europene.

dr4qul4

"momentul achiziționării ei" până la sfârșitul zilei în care a fost emisă, respectiv, ora 23:59:59". Exact asa scria si pe rovigneta mea si desi am achizitionat-o dupa ce am trecut de camera (la 15-20 de minute), am scapat de amenda. Probabil doar cei care au implemntat sistemul stiu exact cum functioneaza, dar tind sa cred ca se ia timestampul sincronizarii, nu al trecerii.

Si ca sa fie treaba interesanta, acea rovinieta am platit-o cu Routex!. Dar mai conteaza si ce tip de routex ai. Sunt de la 060 la 065 si unele iti permit achizitioanrtea doar a combustibilului, altele au si lichid de parbriz/ulei/spalatorie, altele au si mancare si orice din benzinarie. Iar unele sunt valabile international sau doar national.
Si mai pot fi si nominale sau pe numar de masina (caz in care benzinarii verifica numarul).
La noi, Routex este acceptat doar in OMV/Petrom. In trecut mai era si Agip (toate mai putin cea de la Bolintin  :lol:   ).
Pe scurt, este mai simplu de folosit un card de credit, dar cardurile dedicate (nu este routexul singur) au avantajul ca vine o singura factura la sf lunii si ca poti controla ce achizitioneaza soferul. Controlul este invers proportional cu Flexibilitatea
Dar aceste detalii nu tin strict de CNAIR ci de firmele care aleg tipul de card potrivit.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei


Hercule

@Ionut, @Horatiu (sau oricine din API)

Revin cu intrebarea daca pozitia API postata aici in 24 octombrie a plecat spre MT? Daca nu, care e termenul de transmitere?
Si ultima intrebare: daca ati modificat/se va modifica raspunsul API in functie de discutiile de aici?
Deșteaptă-te române!

Ionut

Horațiu nu mai e în API. :)

Am trimis la MT documentul. În esență a fost trimis în forma publicată deja de mine anterior.

Documentul a ținut cont de comentariile de aici, așa cum e și normal. Asta nu înseamnă că au fost incluse toate.

Vor mai fi ocazii pentru feedback. Cel puțin așa sper.

alexandru_m

@JohannDB

Scuzati intarzierea, dar acum am ajuns si eu pe aici.

Cu card DKV am muscat-o eu de 2 ori toamna aceasta.

Prima data la achizitie vigneta de Elvetia la benzinarie OMV din Lustenau, a doua oara la plata carburant pe autostrada in Italia la benzinarie Agip (Eni). Se pare ca NICAIERI pe autostrada in Italia nu poti plati cu DKV la Agip (sau Eni).

Plus ca DKV sau Routex nu sunt universal valabile.

In general cardurile de carburant merg la lanturile cu care au contract si iti dai seama ca nu se pot intelege la comision cu toti.

UTA de exemplu merge la Jet in Germania dar nu si la Jet in Austria. Nu ma intreba de ce ca nu stiu.

Deci nu te mai stresa ca nu se intampla doar la noi.

Cat despre plata la km nu inteleg de ce te opui. Asa e in toata Europa asta. De ce sughitam daca intram in randul lumii? Mai ales ca au spus oamenii ca vor sa coreleze costul cu veniturile din tara, deci cu siguranta va fi mai ieftin decat in Vest.

Ideea lui @dr4qul4 cu plata la 3 ore sau ceva de genul imi pare neinspirata. Incurajeaza mersul agresiv, plus ca poate duce la milioane de discutii. Gandeste-te doar la ce a fost recent pe Valea Oltului din cauza lucrarilor. Cum ai fi abordat problema asta? Mi se pare ca e o complicatie inutila. Ori cum e acum la zi / saptamana / luna / an, ori la km si sanatate buna.

Ionut

Pe 2 martie a fost a doua ședință de consultate cu stakeholderii pentru implementarea sistemului SETRE în RO. Din păcate API nu a fost reprezentată. Octavian nu a putut merge, iar eu am anulat în ultimul moment din cauza unei urgențe medicale.

Dar am primit următoarele materiale.
Vă rog dați feedback, trebuie să trimitem observațiile noastre până pe 17 martie.




















Ionut


Ionut


Ionut


Ionut


shift2rail

nimic despre fiscalitatea ecologica, aka taxa pe CO2?

din 2027 transporturile europene vor fi integrate in asa-numitul ETS II (piata europeana a carbonului) chiar daca cu un plafon maxim de 45 eur/tona de CO2 ( in acest moment pretul carbonului in ETS I a depasit 100 eur)

kitsune

Prima observație:

La metoda preferată de taxare a vehiculelor ușoare (autoturisme) e stipulat "timp". Asta înseamnă că toți vor da talpă să meargă cu maximum de viteză (legal sau nu) pentru a plăti mai puțin (cu 1 leu, nu contează, dar "să iasă mai ieftin").
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

danutzu_1069

Cred ca "timp" înseamnă cf sistem actual.. pe o perioada de timp.

TVlad

Da, timp=taxa fixa anuala.
Una peste alta, ce e sigur e ca vom avea in continuare parte de scumpiri provocate din tot felul de taxe idioate de carbon, de poluare, de tot felul, ca nu se mai satura gurile incompetente si flaminde ale statului iar alocarea proasta a investitiilor nu se rezolva cu mai multi bani.