Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mircea

Nu. Timp se referă la faptul că rovinieta pentru autoturisme are valabilitate o anumită perioadă de timp (1 săptămână, 6 luni, 1 an, etc) nicidecum că plătești la grad de folosire bazat pe timp.

shift2rail

Quote from: TVlad on March 07, 2023, 02:24:05 PMUna peste alta, ce e sigur e ca vom avea in continuare parte de scumpiri provocate din tot felul de taxe idioate de carbon, de poluare, de tot felul, (...)

nu e nimic idiot, doar transpunerea in practica a principiului "Poluatorul plateste" enuntat in preambulul documentului: platesti pentru daunele pe care le aduci mediului, ecosistemelor, climei, celorlalti cetateni.

Morosanu

Ba chiar ca e idiot si ipocrit pe deasupra! Poluatorul plateste... Sa fim seriosi! Statul e nesatul... Punct! Pana la urma platim toti. Este doar o marire mascata de taxe. Cresterea de taxe in transport (carburanti, taxe de drumuri etc ) duce la cresterea finala a preturilor la orice, crestere care o platim noi toti. Mai tineti minte ... "Aici sunt banii dumneavoastra"? A propos de faptul ca banii vor merge in infrastructura... Butoiul mare al bugetului.
Politica distruge tot ce atinge.

Hercule

Cresterea procentuala a tarifelor pe clase euro se refera la baza euro 6 sau la categoria anterioara.
Adica la euro 3 e cu 30% mai mult decat baza euro 6 sau anterior euro 4?
Deșteaptă-te române!

miahi

@Hercule asta m-am intrebat si eu si cred ca e vorba de baza euro 6 . Ar rezulta destul de mult pentru euro 2, euro 1, daca ar fi sa faci un calcul rapid

danutzu_1069

#965
Si poluatorul o fi fraier sa includa la pierderi cheltuielile astea si sa-si micsoreze profitul....  :lol:  :lol:
Sa fim seriosi..., se vor propaga in preturi... si, ghici cine e ultimul care plateste....

AndreiB

Si cine crezi ca o sa plateasca daca nu facem schimbarile necesare a la long?

Hercule

Andrei, la ce schimbari "a la long" te referi? De ce crezi ca o taxa suplimentara acum va aduce lapte si miere in viitor?
Deșteaptă-te române!

AndreiB

La conceptul general de poluatorul plateste. Avem un timp limitat pentru a reduce impactul schimbarilor climaterice. Evident ca tranzitia nu va fi gratis, dar comparativ cu long tail risk-ul care exista in scenariul "do nothing", parca as prefera sa incepem sa platim de azi.

shift2rail

^^Probabil e retorica intrebarea: e suficient sa privesti in jur ptr a observa cum am distrus/suntem in curs de distruge totul: apa, aerul, solul, padurile, ecosistemele, biodiversitatea si, potential ireversibil, clima.

Daca nu schimbam nimic acum, acel "a la long" e mai aproape decat ne imaginam.

Hercule

Daca nu facem toti eforturi (toata lumea zic) oricum vom ajunge acolo la un moment dat. Doar ca la vremea aceea, eu europeanul voi fi deja mort de saracie.
Foarte usor puneti botul la retorica "ne ingrijim de viitorul si sanatatea ta".
@Andrei si altii: daca vrei sa platesti de acum, n-ai decat. Eu o sa ma consider american/chinez/canadian/etc si o sa ma doara la basca. Nu fac misto, doar o paralela.
Deșteaptă-te române!

Klose

Mie mi se pare extraordinar de ieftina propunerea pentru pretul rovinietei pentru non Euro, Euro 1, Euro 2, Euro 3 sau un Euro 4, avand in vedere ce lasa in urma lor masinile astea... Adica sa ai un non euro si sa "beneficiezi" de doar ~30% scumpire fata de un 150 lei cat ar plati un euro 6, ar insemna o scumpire de doar 45 de lei... Extrem de putin.

AndreiB

Cool story, dar din fericire (probabil) nu va fi dupa tine.

TVlad

Stiti ca preocuparea pentru binele planetei apare de la un anume nivel de bunastare in sus (nu mai stiu exact cifrele, dar citisem undeva ca era vorba de aproximativ 11.000 de dolari venit anual/cap de locuitor). In mod reciproc, preocuparea dispare in momentul in care veniturile scad sub aceasta valoare iar efectul sigur al feluritelor taxe este saracirea populatiei, inainte de salvarea planetei. Noi abia am trecut de pragul asta si putem oricind sa ne pomenim sub el cu astfel de masuri.

AndreiB

Da, sigur s-ar prabusi economia daca cei cu masini horror de poluante ar trebui sa platesca taxe rutiere mai mari. Sunt sigur ca exact soferii aia sunt responsabili pentru cresterea economica recenta a Romaniei...