News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Caile ferate in lume

Started by Ionut, November 10, 2016, 07:36:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Pana in 2021 Rusia va investi 35 mld dolari in calea ferata

Planul de investii al Cailor Ferate Ruse (RZD) pentru perioada 2019-2021 are o valoare totala de 2,3 trilioane de ruble (34,85 de miliarde de dolari) dintre care 10,3 miliarde de dolari vor fi investiti in 2019, 12,4 miliarde de dolari in 2020 si 11,3 miliarde de dolari in 2021. Compania isi doreste sa finalizeze proiectele incepute, inclusiv prima etapa a modernizarii liniilor Baikal-Amur si Trans-Siberiana, si sa modernizeze infrastructura feroviara catre porturile de la Marea Azov si Marea Neagra. In cadrul planului de investitii, compania va lansa si cea de-a doua etapa a liniilor Baikal-Amur si Trans-Siberiana si va construi un hub feroviar in Perm, precum si Hubul Central de Transport.

In urmatorii trei ani, va continua implementarea masurilor care au ca scop asigurarea durabilitatii procesului de transport. Planurile includ reconstructia a 17.000 de km de cale ferata in timp ce o mare parte a investitiilor va fi directionata catre modernizarea companiilor implicate in procesul de instalare a sinelor, in furnizarea aparatelor de alimentare cu energie si de informare in cadrul companiei, dar si actualizarea dispozitivelor de automatizare si control de la distanta. Investitiile si planurile financiare ale Cailor Ferate Ruse au fost discutate de Guvern pe 8 noiembrie. Aceste investitii respecta Planul National de Dezvoltare a Infrastructurii aprobat de guvern.

ClubFeroviar.ro

Harry


Ionut

Vice-Premierul rus sprijina ideea unei linii de mare viteza Moscova-Sankt Petersburg

Maxim Akimov, Vice-Premierul Federatiei Ruse, a anuntat ca priveste favorabil ideea construirii unei linii de mare viteza intre Moscova si Sankt Petersburg. Akimov crede ca Guvernul rus, prin decizia de a sustine o astfel de cale ferata, ar putea sa descongestioneze traficul aerian in directia catre Moscova.

"Mi se pare atractiva ideea unei cai ferate de mare intre Moscova si Sankt Petersburg. Ea va ameliora traficul extrem dintre cele doua orase. Cu toate acestea, daca s-ar construi, linia nu ar trebui sa intarzie implementarea proiectului Moscova-Kazan si aceasta fiind tot o linie de mare viteza. In acest caz, suntem deja pregatiti sa demaram proiectul. Referitor la posibilitatea unei linii de mare viteza Moscova-Sankt Petersburg, aici inca nu avem niciun document finalizat, nici macar un studiu de fezabilitate. Ma declar in favoarea ambelor proiecte, insa pentru a putea construi linia  Moscova-Sankt Petersburg este nevoie mai intai sa demaram etapa de proiectare", a precizat Vice-Premierul Akimov, citat de agentia Tass.

Linia dintre Moscova si Sankt Petersburg ar fi trebuit sa fie prima linie de mare viteza din Rusia, insa in 2013 proiectul constructiei acesteia a fost amanat pe termen nedefinit. In prezent, se fac pregatiri pentru demararea construirii primei sectiuni de cale ferata din linia Moscova-Kazan. Potrivit celor mai noi date, aceasta prima sectiune, Zheleznodorozhny (regiunea Moscovei) – Gorokhovets (regiunea Vladimir), ar putea fi finalizata pana la sfarsitul lui 2024. Prima etapa, pentru care proiectarea a fost deja finalizata, presupune construirea unei sectiuni in lungime de 301 kilometri, pe ruta Zheleznodorozhny- Gorokhovets, pe care se va putea circula cu 400 km/h.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Siemens se alatura unui consortiu rus in proiectul Ural HSR

Fondul Rus de Investitii Directe (RDIF) si Siemens Mobility, impreuna cu Parteneriatul Economic al Liniei de Mare Viteza Ural, au cazut de acord asupra unui proiect comun pentru constructia Liniei de Mare Viteza Ural. Acordul a fost semnat pe 15 februarie la Conferinta de Securitate din Munchen. Investitiile in proiect se ridica la 4 miliarde de euro (300 de miliarde de ruble), iar proiectul prevede constructia unei linii feroviare duble de mare viteza intre orasele Chelyabinsk si Yekaterinburg. Legatura feroviara de 220 km va permite trenurilor sa calatoreasca cu o viteza de 300 km/h. Lucrarile de constructie vor incepe in 2021, iar darea in exploatare este programata pentru 2025.

Proiectul va fi implementat in cadrul acordului de concesiune si va include si constructia infrastructurii aferente, si anume, patru statii feroviare (in aeroporturile Balandino si Koltsovo, Snezhinsk si Sysert), 10 statii intermediare, patru substatii de tractiune, un depou pentru material rulant de mare viteza si un centru de control pentru legatura feroviara. Constructia liniei feroviare va incepe in 2021, iar punerea in serviciu este programata pentru 2025.

ClubFeroviar.ro

Ionut

RZD estimeaza o investitie privata de 61 de miliarde de dolari

Caile Ferate Ruse vor implementa mai multe proiecte de infrastructura in cadrul programului de investitii pe termen lung folosind schema Parteneriatelor Publice-Private, a declarat Alexander Misharin, Prim Vicepresedinte al Cailor Ferate Ruse. Pentru a implementa programul de investitii de 137 de miliarde de dolari (9 trilioane de ruble), RZD estimeaza ca 61 de miliarde de dolari (4 trilioane de ruble) vor proveni de la investitori privati.

Compania dezvolta proiectul Northern Latitudinal Railway care va fi implementat sub forma unui PPP. In prezent, au fost lansate discutii cu privire la capitalul privat care va fi investit in proiect pe langa finantarea acordata de stat pentru dezvoltarea hubului de transport Sankt Petersburg. Un alt proiect care ar putea fi implementat cu ajutorul PPP este constructia liniei de mare viteza  Moscova – Nizhny Novgorod – Kazan. 9,5 miliarde de dolari (621 de miliarde de ruble) vor fi investiti in constructia primei sectiuni care leaga Zheleznodorozhny de Gorokhovets, aproape 3 miliarde de dolari (200 de miliarde de ruble) reprezentand ajutorul acordat de stat in cadrul Planului de Modernizare si Expansiune a Infrastructurii 2019-2024. Alte 3 miliarde de dolari (201 de miliarde de ruble) vor fi alocate de Caile Ferate Ruse. Finantarea va proveni din fondurile proprii ale concesionarului si imprumuturi.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Uniunea Europeană va finanța parțial modernizarea legăturii feroviare dintre Istanbul și granița bulgară

Uniunea Europană va finanța printr-un grant de 275 milioane euro modernizarea liniei de cale ferată dintre Istanbul și Kapikule, la granița bulgară. Proiectul este parte a unui coridor feroviar ce leagă orașul Nis (Serbia) de Istanbul. În ultimii ani, atât Turcia, cât și Bulgaria au investit pentru modernizarea liniilor de cale ferată, dar vecinii de la sud de Dunăre au ca și noi probleme cu aglomerația din trenurile către stațiunile de la Marea Neagră. Între București și Istanbul circulă un tren pe săptămână între iunie și septembrie, dar călătoria durează 18 ore.

Jyrki Katainen , vicepreședinte al Comisiei Europene, a declarat că UE va susține construcția acestei linii importante pentru întreg peisajul transportului european. De la Kapikule, localitate situată la granița cu Bulgaria, și până la Istanbul sunt 303 km, iar de la Sofia la Istanbul sunt 672 km.

Trenurile circulă de la Kapikule până la Halkali, la 28 km de gara centrală Istanbul Sirkeci, între cele două circulând microbuze. Circulația între Sirkeci și Halkali este întreruptă dn 2013. De la Kapikule la Halkali sunt 275 km, iar trenurile fac cam 4 ore.Turcia a investit în trenuri de mare viteză cumpărate de la Siemens și cei 500 km dintre Istanbul și Ankara sunt parcurși în trei ore și 50 de minute.

Hotnews

cristi5

Dupa ce metroul din Dubai a fost prima cale ferata din zona (ma rog, nu stiu cum e definita zona, probabil tarmul sudic al golfului, pt ca Arabia Saudita are tren din sec XIX pentru transportat pelerini dinspre Turcia si Siria la Mecca), exista un proiect de CF de 2100 km intre Emirate (1200 km) si Arabia Saudita.

Proiectul a fost aprobat in 2009 de tarile din comunitatea golfului (GCC), o fabrica de traverse a fost inaugurata la Mirfa in 2011, primele linii au fost puse in 2012, primele vagoane tot in 2012, primele locomotive in 2013.



Pentru operatii  exista un parteneriat cu DB Schenker. Etihad Rail DB a inceput sa opereze comercial in 2016.



Estimarea initiala pentru intreaga retea a fost 2021, dar scaderea pretului la petrol a intarziat proiectul.

Operationala este faza 1 a proiectului (264 km)
https://www.openstreetmap.org/relation/7922379

In faza 2 va ajunge pana in portul Dubai (Jebel Ali) , 628 km
https://www.openstreetmap.org/#map=12/24.9795/55.0024

https://www.etihadrail.ae/

Ionut

UE finanteaza legatura feroviara a Turciei cu Bulgaria

Uniunea Europeana a acordat Turciei o finantare in valoare de 275 de milioane de euro pentru constructia liniei de cale ferata Halkali – Kapikule care leaga zona metropolitana a orasului Istanbul de granita turco-bulgara. Costurile totale ale proiectului sunt estimate la 1 miliard de euro. Finantarea face parte din potofoliul de investitii al Uniunii in Turcia prin fondurile Instrumentului pentru Asistenta de Preaderare (IAP) pentru perioada 2014-2020. Acesta este cel mai mare proiect de asistenta financiara UE – Turcia. Linia dubla electrificata va permite trenurilor sa atinga o viteza de 200 km/h si va fi echipata cu cele mai moderne sisteme de semnalizare, compatibile cu standardele UE (ERTMS ETCS Nivel 1).

Linia dubla va avea o lungime de 229 km si va fi construita in doua faze. Sectiunea Cerkezkoy-Kapikule, finantata de UE, va fi construita de consortiul Gulermak-Alsim Alarko, in timp ce sectiunea Halkali-Cerkezkoy va fi finantata de guvernul turc. Ministerul Transporturilor a selectat compania Sweco pentru serviciile de consultanta pentru elaborarea proiectului detaliat al liniei Halkalı-Kapıkule. Conform estimarilor, proiectul va fi finalizat in 2022. Odata finalizata, linia de cale ferata va aduce beneficii clientilor, dar si producatorilor de pana la 1,6 miliarde de euro.

In acest context, Turcia promite sa inceapa lucrarile de constructie a legaturilor feroviare strategice catre Podul Yavuz Sultan Selim peste Bosfor, cel mai tarziu in 2029. Aceste linii feroviare vor asigura legaturile care lipsesc si vor facilita dezvoltarea unui coridor comercial mai extins intre UE si Turcia si din Turcia catre Orientul Mijlociu, Caucaz si Asia Centrala.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Rusia aproba planul 2025 privind investitiile in calea ferata

In data de 19 martie, Guvernul Rus a aprobat programul de investitii pe termen lung al RZD pana in 2025. Valoarea totala a planului de investitii al RZD in cadrul scenariului de baza este de 4.671 de miliarde de ruble (72.4 miliarde de dolari). Conform programului, valoarea totala a investitiei, cu participare privata, este de 8,658 de miliarde de ruble (134 de miliarde de dolari). Scenariul optimist pentru 2019-2025 prevede alocarea a 5,786.5 miliarde de ruble (89,7 miliarde de dolari), iar valoarea investitiilor se ridica la 9,773.3 miliarde de ruble (151,5 miliarde de dolari), suma care include fondurile care provind de la alti investitori.

Strategia se bazeaza pe dezvoltarea serviciilor integrate si traficul de containere si pe imbunatatirea calitatii transportului de marfa si pasageri intre orase. De asemenea, strategia evidentiaza dezvoltarea retelei feroviare de mare viteza si a infrastructurii feroviare conventionale. De asemenea, programul de investitii pentru 2025 prevede si achizitia de material rulant nou, precum si modernizarea parcului de vehicule existent, inclusiv a unitatilor de tractiune si implementarea noii tehnologii pentru incurajarea tehnologiei moderne.

Planurile includ modernizarea si extinderea infrastructurii de baza, inclusiv a retelei de cale ferata din bazinul Marii Azov-Marii Negre si dezvoltarea liniilor de cale ferata Baikal-Amur si Trans-Siberiene pentru a putea transporta pana la 180 de milioane de tone pe an pana in 2024. Modernizarea liniilor Baikal-Amur si Trans-Siberiene necesita investitii in valoare de 182,5 miliarde de ruble (2,8 miliarde de dolari) pana in 2025.

ClubFeroviar.ro

Ionut

China și Malaezia s-au înțeles până la urmă să construiască o cale ferată de 11 miliarde dolari, după ce costul final a scăzut cu câteva miliarde

Autoritățile din Malaezia s-au înțeles cu cele din China și vor reînvia un uriaș proiect feroviar care fusese înghețat anul trecut fiindcă a fost considerat incredibil de scump de către malaezieni. Noul acord prevede că va fi construită o cale ferată dublă de 648 km și costurile vor fi de aproape 11 miliarde dolari, cu 5 miliarde mai mici decât înainte de suspendarea proiectului. Este încă o dovadă că investițiile propuse de China, ca parte a uriașului plan One Belt One Road, nu sunt chiar bine văzute, din cauză că statele în care se investește pot rămâne "datoare vândute" Beijing-ului.

Autoritățile din Malaezia au semnat înțelegerea cu compania de stat China Communications Construction Company (CCCC), iar calea ferată care unește capitala Kuala Lumpur cu coasta de est a țării va fi cu 40 km mai scurtă și va costa aproximativ 10,7 miliarde dolari, față de 15,9 miliarde dolari. Unii spuneau că, dacă vechea înțelegere ar fi fost păstrată, costul ar fi ajuns la 20 miliarde dolari.

Detalii in Hotnews

Ionut

Două țări asiatice cu trecut complicat au redeschis o legătură feroviară după 45 de ani

Cambodgia și Thailanda deschid acum prima legătură feroviară, după 45 de ani de pauză, mișcarea fiind gândită să impulsioneze comerțul și turismul. Cambodgia este celebră pentru dictatura sângeroasă a lui Pol Pot, dar în ultimii ani turismul a crescut puternic și economia a crescut. Thailanda este o țară mult mai dezvoltată, dar la putere se află o juntă militară. Legătura feroviară dintre Arayaprathet (Thailanda) și Poipot în (Cambodgia) a fost deschisă oficial.

Hotnews

Ionut

Vossloh câștigă un important contract pentru căile ferate de mare viteza din China

Vossloh Fastening Systems a câștigat încă o comandă importantă pentru livrarea sistemelor de fixare pe șine pentru linii de mare viteză în China. Această comandă nouă cuprinde un volum echivalent de peste 40 de milioane de euro. Sistemele de prindere sunt produse pentru linia de mare viteză nou construită care leagă orașele Hangzhou și Taizhou, situate la sud de Shanghai. Livrările trebuie începute în 2019, dar se așteaptă, în principal, începând cu 2020. Această comanda confirmă așteptările lui Vossloh că vânzările din China în 2020 vor crește substanțial față de anul în curs. În 2018, Vossloh a primit deja trei comenzi majore în China cu un volum cumulat de aproximativ 85 de milioane de euro, majoritatea acestor livrări vor apărea și după 2019.

Vossloh a fost prezent în China începând cu anul 2006. Compania Vossloh Fastening Systems din China, Kunshan, este unul dintre principalii furnizori locali de sisteme de fixare pe șine pentru utilizarea pe liniile de mare viteză. La aproximativ 25.000 de kilometri, China deține cea mai mare și mai modernă rețea de mare viteză din lume. Proiectele adiționale de mare viteză sunt în construcție sau în stadiul de planificare și ar trebui să extindă rețeaua feroviară la 38.000 kilometri până în 2025.

Mobilitate.eu

Ionut

Calea ferată transcontinentală din SUA, care leagă Coasta de Est de cea de Vest, aniversează 150 de ani



Pe 10 mai 1869 a avut loc un eveniment marcant pentru istoria Statelor Unite. In acea zi, muncitori imigranți din China și Irlanda au montat în statul Utah ultimele șine pentru a lega prin cale ferată estul țării, mai populat și mai dezvoltat, de vest, care rămăsese aproape neexplorat. Nu a fost ușor, deoarece șinele de cale ferată a trebuit să traverseze Munții Stâncoși, Sierra Nevada și deșerturi aride.

Acest proiect de tren transcontinental fusese lansat cu șapte ani înainte în Congres, în plin război de secesiune, războiul civil care a divizat națiunea americană între Nord și Sud. La vremea aceea, Vestul era aproape virgin și, să nu uităm, țara avea mai puțin de un secol. Descendenții coloniștilor de pe Coasta de Est au cucerit și au explorat pas cu pas vaste teritorii spre Vest. De exemplu, California nu a devenit stat american decât în 1850, la începutul goanei după aur, menționează RTL.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Rusia își extinde calea ferată cu ecartament larg și construiește un terminal logistic în Turcia

Șefii companiilor feroviare din Rusia, Turcia și Azerbaidjan au semnat un memorandum trilateral privind cooperarea pentru dezvoltarea transportului feroviar. Documentul a fost semnat în capitala turcă Ankara, la 6 mai 2019, de către CEO și președinte al Consiliului Căilor Ferate Ruse, Oleg Belozerov, directorul general al Căilor Ferate de Stat din Turcia, Uigun Ali Iskhan, și președintele Căilor Ferate din Azerbaidjan, Cavid Gurbanov. Memorandumul prevede acțiuni comune pentru asigurarea traficului feroviar regulat de-a lungul rutei Baku-Tbilisi-Kars, incluzând stabilirea unor tarife viabile din punct de vedere comercial și atragerea unei noi baze de mărfuri.

Pentru a atinge aceste obiective, părțile vor lua în considerare posibilitatea implementării unui proiect de construire a unei linii de cale ferată secundară utilizând o linie de ecartament de 1520 mm de-a lungul secțiunii 76 km Akhalkalaki (Georgia) – Kars din Turcia și a unui centru terminal și logistic în Kars. Rusia a spus că, în prezent, 6 milioane de tone de marfă pe an sunt deja expediate direct între Rusia și Turcia, cu încă 20 de milioane de tone care utilizează diferite tipuri de transport, inclusiv pe calea ferată.

În același timp mărfurile din calea ferată transsiberiană care sunt expediate din Republica Coreea, China și alte țări din regiunea Asia-Pacific vor fi transportate de-a lungul coastei Baku-Tbilisi – Coridorul Kars. De asemenea, în viitorul apropiat dezvoltarea viitoare a coridorului Baku-Tbilisi-Kars va crea premisele pentru organizarea periodică a traficului regulat de containere și va include Turcia în sistemul coridoarelor de transport eurasiatice. Noul transport de marfă va fi livrat de-a lungul liniei și vor apărea noi oportunități de dezvoltare a logisticii internaționale.

Mobilitate.eu

Ionut

BEI finanțează o linie de mare viteză în Turcia

Firma italiană Salini Impregilo care construiește în România câteva autostrăzi a câștigat în Turcia contractul de realizare a unui tronson dintr-o linie de mare viteză, în valoare de 530 milioane euro. Asocierea va construi o secțiune lungă de 153 de kilometri din noul Orient Express între Istanbul și granița cu Bulgaria. Asocierea italiană va deține 50,01% din consorțiul format cu firma turcă Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret.

Proiectul, întins pe patru ani, va primi finanțare de la Uniunea Europeană prin Banca Europeană de Investiții. Linia a va fi inclusă în Coridorul Orient – Mediterana de Est a rețelei TransEuropene de Transport TEN – T. Linia dublă va uni Halkali și Kapikule și va înlocui actuala linie simplă. Lucrările vor include electrificarea, semnalizarea și alte lucrări auxiliare. Trenurile vor putea circula cu viteze de până la 200 de kilometri la oră.

ClubFeroviar.ro