News:

.

Main Menu

Caile ferate in lume

Started by Ionut, November 10, 2016, 07:36:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#45
Am vazut azi un afis din 1931 despre trenul intre Londra si Bagdad,  care m-a facut curios.



Se putea de fapt ajunge pe CF din Europa pana la Basra, pe malul Golfului Persic. E cunoscut faptul ca trenul pana la Istanbul se numea Orient Expres. De acolo se numeste Taurus Expres (de la muntii Taurus), si partea turceasca pana la Adana (la granita cu Siria) mai este in uz si azi. De acolo, razboaiele din Irak si Siria au intrerupt traficul, dar in 2014 Bagdad-Basra (650km) a fost relansat ca serviciu de noapte, si e considerat mult mai sigur decat pe rutier (pentru barbati siiti cel putin).

Aici o emisiune france24
http://www.france24.com/en/focus/20141208-iraq-basra-baghdad-last-train-line-transport

Un reportaj din anii '30, inclusiv istoria constructiei. Linia nu era gata, pe o portiune intre Turcia si Kirkuk se mergea pe rutier (conexiunea feroviara completa intre Adana si Bagdad s-a deschis in 1940)

http://mikes.railhistory.railfan.net/r100.html
Interesant ca in acea vreme exista legatura feroviara de la Istanbul pana la Cairo via Adana, Aleppo, Tripoli (Liban) si Haifa. Conexiunile feroviare internationale nu mai exista desi Turcia, Israelul, Iordania, Irak, Egipt par sa mai aiba cai ferate, iar alte tari ca Libanul nu.

https://www.openstreetmap.org/#map=7/34.962/38.892&layers=T

Mai multe informatii in italiana aici
http://www.marklinfan.com/f/topic.asp?TOPIC_ID=2050

cristi5

#46
Si apropo de legaturi feroviare intre tari, o legatura prin desert intre Iran si Pakistan, la doi pasi de Afganistan. Calatoria dureaza 30 de ore. Trenul circula de doua ori ... pe luna. Sunt de fapt vagoane de pasageri atasate la un tren de marfa... uneori. In ultimii ani se pare ca a fost numai marfa.

Numele vechi al orasului Zahedan inseamna "hoti".

https://www.openstreetmap.org/#map=8/29.624/64.061&layers=T

http://www.kathmanduandbeyond.com/train-zahedan-iran-quetta-pakistan/



Pentru cine nu are timp de asteptat doua saptamani, exista alternativa rutiera (mi-a povestit cineva care a fost ca microbuzele sunt pline cu recipiente de benzina). E foarte frig noaptea.

cristi5

#47
Nu stiam ca India are conexiuni feroviare cu Pakistanul. Din 2006 are chiar doua! Deschiderea Thar link express (prin desertul Thar) a necesitat largirea a 135 km de cale in Pakistan de la ecartament metric la ecartamentul "normal" in India si Pakistan (1,6m).



La 4:25 se vede ritualul dintre cele doua armate pt predarea-primirea trenului... Mult mai putin elaborate decat la singurul punct de frontiera pe rutier.

Trenul circula odata pe saptamana si formalitatile de frontiera dureaza 8 ore.

https://en.wikipedia.org/wiki/Thar_Link_Express

https://www.openstreetmap.org/#map=9/25.9692/70.5267&layers=T

TibiV

Cristi,
multam fain pentru "research"...

"We got the visa after trying for two years"...
Trist, foarte trist, pentru un intreg continent.

Si totusi, inca mai sunt unii care spun "la ce mama naibii este buna UE ?"...
Le recomand o scurta "escala" in Asia... Dar fara sa foloseasca pasaportul UE.

PS
Legat de postarile precedente... Cum ar fi fost sa pot calatori de la Bucuresti la Cairo, Basra sau Mumbai cu trenul ?!?!...
Foarte "de durata", dar in mod sigur as fi putut vedea "chestii" pe care in mod sigur nu le voi vedea din avion...

Calea ferata a unit lumea.
Iar lumea de astazi rupe/desparte/dinamiteaza calea ferata...

Lumea este prea ocupata cu ura, cu ideologiile si cu religiile ca sa mai aiba timp sa se bucure de ceea ce ne ofera amarata asta de planeta, singura disponibila...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#49
Strict teoretic vorbind, poti ajunge la Mumbai (si chiar la Calcuta sau in Bangladesh) din Bucuresti numai pe CF. Pana si Bosforul il poti traversa cu trenul. In partea asiatica a Istanbulului inteleg ca sunt ceva lucrari (pt ca Taurus expres nu pleaca chiar din oras). Cuiul e trecerea Iran-Pakistan. E f instabila regiunea aia din Pakistan (Afganistanul aproape), si inteleg ca nu prea au mai atasat vagoane de calatori la trenul ala in ultimii ani.

Dincolo de India si Bangladesh, din pacate retelele CF din Myanmar, Tailanda (conectata cu Malaezia si Singapore), Cambodgia sunt izolate.

Dar prin nord (Rusia) poti ajunge pe CF pana-n Mongolia, China (inclusiv Tibet), Vietnam, Coreea de Nord :) Si intre cele 2 Corei exista CF din 2003. Trenul circula probabil numai cand vrea Kim, adica nu.

Din Corea sau Vladivostok faci un compromis, iei o barca si ajungi in Japonia, sa te bucuri de tren :)

Cat despre pasaportul UE, in Asia iti cam trebuie vize. Cozi, birocratie, mici atentii... Viza Indiei e administrata de o firma privata. O da tot ambasada, dar sa nu mai fie discutii ca l-ai spaguit pe consul, iti ia firma aia o caruta de bani si iti rezolva viza. Parca se poate lua viza turistica pe internet, dar pt business asa e.

cristi5

#50
Ca vorbim de legaturi CF pierdute, sa nu uitam de Hejaz, de la Damasc la Medina, care exista in 1914, linie ingusta... Cel putin legatura intre Iordania si Medina nu mai exista azi (pare sa existe alt CF in Arabia Saudita de la granita cu Iordania spre Riad si mai departe pana la golful Persic, dar ma indoiesc ca e trafic de calatori).

Ideea era sa se faca pelerinajul islamic la Mecca (hagealic) din imperiul otoman pe CF.

TibiV

Parca erau mai bune Imperiile...

Alea nu aveau chef de "conflicte intre judete"...
Adica intre judetele India vs. Pakistan vs.Afganistan vs. whatever...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar-mario2012

 Au fost conflicte și pe vremea imperiului între ei, dar îi liniștea armata imperială.

cezar-mario2012



JOURNEY times between major cities in southwestern China were reduced dramatically on January 25 with the opening of a new direct line between Chongqing and Guiyang.

The 345.4km line from Chongqing West to Guiyang North has 12 stations and a design speed of 200km/h.

Work began on the Yuan 53.1bn ($US 8.4bn) project in October 2010 and included the construction of 209 bridges and 115 tunnels.

The line reduces the Chongqing - Guiyang journey time from 10 hours to two hours, and Chongqing - Guangzhou from 12 hours to seven hours. The Chengdu - Guiyang trip has also been cut from 11 hours the three-and-a-half hours.

http://www.railjournal.com/index.php/asia/china-opens-new-chongqing-guiyang-line.html

Ionut

Rusia finalizeaza al doilea tunel pe coridorul Baikal

Conform Cailor Ferate Ruse, constructia celui de-al doilea tunel al liniei Baikal este finalizata in proportie de 95%. Lucrarile de excavatie la cel de-al doilea tunel Baikal inainteaza cu o medie zilnica de 12 m. Pe masura ce utilajul de sapat tuneluri se apropie de portalul estic, finalizarea tunelului este asteptata catre finalul primului trimestru din 2018. In noiembrie 2017, a fost finalizata constructia caminelor de colectare estice si vestice. Lungimea acestora este de 1 747m si 1 500m respectiv.

Actualul tunel Baikal cu sens unic este unul dintre cele mai inguste de pe linia East Siberian Railway. Capacitatea de transfer de pe sectiunea de cale ferata Daban-Delbichind este exploatata la capacitate maxima, iar cresterea capacitatii pe acest segment este imposibila fara dublarea liniei pentru trenurile care circula prin Baikal Range si fara dezvoltarea mai multor segmente adiacente.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Marile companii feroviare din Europa liciteaza pentru linia de mare viteza Malaezia-Singapore

Compania malaeziana George Kent a anuntat ca a semnat un acord cu Siemens, Alstom, Ferrovie dello Stato Italiane si Porr pentru formarea unui consortiu care sa liciteze pentru linia de mare viteza Kuala Lumpur – Singapore. Companiile vor pregati o oferta comuna care sa includa partea de inginerie, achizitie si constructie, dar si partea de operare si intretinere pentru licitatie. Echipa astfel rezultata combina tehnologia europeana si experienta in proiecte importante, cu cea mai buna expertiza locala, deoarece ,,consortiul reuneste cei doi producatori, Siemens si Alstom, liderii in tehnologie si excelenta in livrarea proiectelor complexe transfrontaliere de mare viteza". De asemenea, Ferrovie dello Stato Italiane are o contributie valoroasa la serviciile de operare, iar Porr este un furnizor foarte experimentat de lucrari la calea ferata.

Candidatii vor trebui sa depuna ofertele pana la 29 iunie 2018. Estimat la 16 miliarde de dolari, proiectul liniei de mare viteza KL-Singapore include conctructia unei linii duble de 330 de km cu 8 statii care va intra in operare in 2026.

ClubFeroviar.ro

cezar-mario2012

 Între Tel Aviv și Ierusalim se lucrează la o linie de viteză, relieful este foarte variat și sunt necesare viaducte mari și numeroase tuneluri, câteva poze făcute din autobuzul de Ierusalim:

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

RZD semneaza un contract de 2 mld dolari cu Evraz

Evraz si Caile Ferate Ruse au semnat un acord pe cinci ani pentru livrarea a 3,2 milioane de tone de sine, cu o valoare totala de 111,7 miliarde de ruble (1,98 miliarde de dolari).

,,Noul contract pe cinci ani cu partenerul nostru cheie, Caile Ferate Ruse, este o continuare a relatiilor pe termen lung. Contractul specifica volumul produselor livrate si categoria careia ii apartin aceste produse, astfel incat ambele parti sa isi poata planifica munca mai precis. In plus, exista optiunea de redistribuire a volumului sau a categoriilor de produse, ceea ce ii va permite partenerului nostru sa isi administreze mai usor portofoliul de comenzi in functie de nevoi", a declarat Ilya Shirokobrod, vice-presedinte al departamentului de vanzari si logistica, Evraz.

Compania Evraz va continua sa livreze sine de toate felurile Cailor Ferate Ruse, inclusiv produse speciale, cum ar fi sinele pentru traficul mixt de mare viteza, sine rezistente la temperaturi foarte scazute, sine cu o rezistenta ridicata la uzura, dar si elemente pentru aparatele de cale. Toate aceste categorii de sine sunt livrate in Rusia doar de Evraz. Acordul stipuleaza cresterea progresiva a livrarii sinelor cu o lungime de 100 m pana la 360.000 tone pana in 2020.

ClubFeroviar.ro

Ionut

A fost demarata construirea liniei de mare viteza Ankara-Sivas

Turcia a inceput construirea noii linii de mare viteza care va face legatura intre capitala Ankara si orasul Sivas, din Anatolia Centrala.  Lucrarile au fost demarate pe ruta Yerköy (situat in regiunea Yozgat) – Sivas si se construieste pe o sectiune de 62 kilometri. Linia Ankara-Sivas, in lungime de 405 kilometri, va traversa provinciile Kırıkkale si Yozgat, ambele facand parte din Anatolia Centrala. Compania de Cai Ferate din Turcia (TCDD) spune ca dupa finalizarea lucrarilor timpul de calatorie intre Ankara si Sivas se va reduce de la 12 ore, in prezent, la doar doua ore.

Intregul proiect, care include si construirea a 49 de tuneluri feroviare, este estimat la un cost de noua miliarde lire turcesti (2,26 miliarde de dolari).

ClubFeroviar.ro

TibiV

[off-topic]
Pacat ca nu a functionat si la Bacau... :((
[/off-topic]
De Erdogan le este muuuult mai multa frica decat de Dragnea... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)