News:

.

Main Menu

Caile ferate in lume

Started by Ionut, November 10, 2016, 07:36:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Rusia va incepe anul viitor constructia Liniei Northern Latitudinal

In prezent, concesionarul viitoarei linii Northern Latitudinal Railway finalizeaza lucrarile de proiectare si expertiza in vederea inceperii lucrarilor de constructii in 2019 care vor fi finalizate in 2023. Toate documentele necesare inceperii constructiei sunt gata pentru a fi inaintate Guvernului Federatiei Ruse, a anuntat RZD. La 11 mai, Ministrul Transporturilor din Rusia, Maxim Sokolov, Presedintele Cailor Ferate Ruse, Oleg Belozerov, si guvernatorul Regiunii Autonome Yamal – Nenets, Dmitry Kobylkin, au dezvelit o piatra de fundatie a viitorului pod peste raul Ob, parte a proiectului Northern Latitudinal Railway. Noul pod feroviar va lega orasele Salekhard si Labytnangi.

In aceeasi zi, a avut loc o intrevedere cu privire la implementarea proiectului liniei Northern Latitudinal Railway la care au participat autoritati, reprezentanti ai concesionarului viitoarei linii, ai Gazprom si ai altor parti implicate in proiect. In cadrul intalnirii, participantii au finalizat principalele conditii si parametrii ai schemei de concesiune si au semnat protocolul final.

Ca parte a concesiunii, vor fi construiti peste 350 km de linie de cale ferata si podurile peste raul Ob si peste raul Nadym. Linia Northern Latitudinal Railway va fi implementata in baza principiilor unui Parteneriat Public-Privat sub forma unei concesiuni.  In cadrul proiectului, Caile Ferate Ruse vor realiza reconstructia sectiunilor adiacente ale segmentului Konosh – Kotlas – Chum – Labytnangi pe Linia Nordica, inclusiv a Garii Ob si a liniei de cale ferata Pangody – Novy Urengoy – Korotchaevo, parte a Cailor Ferate din Sverdlovsk. Gazprom va realiza constructia si darea in exploatare a liniei sale de cale ferata de 104 km, Nadym – Pangody. Administratia Regiunii Autonome Yamalo-Nenets va investi in constructia sectiunii rutiere a podului peste raul Ob si va pune la dispozitie documentatia necesara.

Conform autoritatilor, linia va fi operabila incepand cu 2023, iar capacitatea de transport estimata este de 23,9 milioane de tone, in principal gaze condensate si produce petroliere.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Alta lume, alt univers.




Japonia a demarat un proiect de doi ani pentru a reduce cu un minut parcursul trenurilor de mare viteză

Compania JR East care operează celebrele trenuri Shinkansen a demarat un proiect care va dura doi ani și care va avea ca rezultat reducerea cu un minut a timpului de călătorie între două stații de lângă Tokyo. Japonezii sunt faimoși pentru trenurile lor cu minime întârzieri, iar proiectul de acum, deși reduce cu foarte puțin timpul de călătorie, va permite ca într-o zi să ruleze mai multe trenuri și deci numărul pasagerilor va crește.

Este vizată porțiunea de 28 km dintre stațiile Ueno și Omiya unde viteza maximă este acum de 110 km/h, fiindcă trenul trece foarte aproape de case și aceasta a fost viteza maximă la care s-a căzut de acord cu locatarii. Acum încep lucrări pentru instalarea unor panouri anti-zgomot suplimentare care să permită ca viteza maximă să ajungă la 130 km/h. Practic, în mai multe locuri vor fi instalate panouri suplimentare pentru reducerea zgomotului, iar zidul absorbant anti-zgomot va fi înălțat pe un segment de 1 km. Secțiunea este una dintre cele mai aglomerate din rețeaua japoneză de trenuri de mare viteză, zilnic trecând 300 de garnituri.

Companiile feroviare japoneze sunt în concurență dură cu cele aeriene și orice îmbunătățire contează. O compania japoneză a uimit multă lume în noiembrie 2017, după ce și-a cerut scuze pentru că un tren a plecat cu 20 de secunde mai repede.

Hotnews

frunzaverde

#62
Quote from: Ionut on July 12, 2018, 07:44:00 AM
Alta lume, alt univers.

Deloc. Lucrarea nu se face pentru a scadea timpii de deplasare cu un minut, ci pentru a creste capacitatea liniei cu aproximativ 15% (numarul de trenuri permis de regulile de vibratii si zgomot va putea fi crescut).

Daca sunteti curiosi, portiunea care va primi upgrade este intre (aproximativ) minutul 12 si minutul 24:06 in filmuletul de mai jos. Apoi se vor face reconfigurari si in zona Ueno, tot pentru sporirea capacitatii:




Quote from: Ionut on May 17, 2018, 07:50:53 AM
Rusia va incepe anul viitor constructia Liniei Northern Latitudinal

Pe bune daca inteleg de ce ziarele dracu insista sa dea numele unei cai ferate ruse in engleza, si nu ori in romana, ori daca chiar insista, in limba originala... Si Caile Ferate Ruse se numesc in romana RJD nu RZD, inclusiv in documentatia oficiala UIC/OSJD tradusa in romana. Vine de la Rosiiskie Jeleznîie Dorogi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

​VIDEO, FOTO De ce nu au americanii trenuri de mare viteză - Explicația unui paradox al infrastructurii

Deși este o țară bogată care a dus la bun sfârșit proiecte uimitoare, SUA nu are trenuri de mare viteză și nici nu va avea o astfel de rețea în viitorul previzibil. Sunt foarte multe explicații și unele țin de mentalități, altele de viabilitatea economică și altele de geografie. Cert este că sunt secțiuni unde călătoria cu trenul durează acum mai mult decât în urmă cu 80 de ani când vitezele comerciale treceau de 150 km/h.

Foarte pe scurt: de ce nu sunt în SUA trenuri de mare viteză
    Distanțe uriașe
    Cultura automobilului cu număr mare de mașini și benzină ieftină
    Costurile mari de construcție
    Trenul, ca mijloc de transport, nu este la fel de popular ca în Europa de Vest
    O rețea feroviară dominată de trenurile de marfă
    Geografia orașelor și transportul în comun care este slab sau în unele locuri lipsește
    Popularitatea avionului ca mijloc de transport

Hotnews

Ionut

UE va finanta construirea unei linii de mare viteza in Turcia



Ministrul turc al Transporturilor, Cahit Turhan, a anuntat planurile ce vizeaza construirea unei noi cai ferate de mare viteza, intre Halkalı, Istanbul, Kapıkule (Edirne-la granita Turciei cu Bulgaria). Ministrul Turhan a precizat ca linia care exista in prezent va fi utilizata pentru transportul de marfa, iar "construirea noii linii de cale ferata va fi finantata de catre Uniunea Europeana".

In acest sens, licitatia va fi organizata in luna septembrie. Viitoarea linie de mare viteza, Halkalı-Kapıkule, va facilita conexiunea retelei feroviare din Turcia cu reteaua europeana de cale ferata. Linia Halkalı-Kapıkule va avea o lungime de 230 kilometri, iar licitatia a fost estimata in jurul valorii de 3,2 miliarde de lire turcesti (570 milioane de euro). Autoritatile din Turcia estimeaza si ca linia ar putea fi gata in 2022. Prin urmare, partea turca din noul Drum (de fier) al Matasii va fi conectata direct la reteaua feroviara europeana.

"Uniunea Europeana a continuat sa aloce Turciei fonduri si in actualul program de finantare 2014-2020, astfel ca, potrivit acestuia, Ministerului Transporturilor i-au fost alocati 372 milioane de euro. Dupa mai multe analize, linia Halkalı-Kapıkule a fost aleasa ca proiect prioritar si beneficiar al acestor fonduri. S-a hotarat, de asemenea, ca linia sa fie construita pentru viteza de 200 km/h", a mai precizat ministrul Cahit Turhan.

In plus, s-a decis si ca noua linie va fi construita in doua etape, prima fiind sectiunea Halkalı-Çerkezköy, pentru aceasta finantarea urmand sa fie asigurata de catre Compania Turca de Cai Ferate (TCDD). Etapa a doua vizeaza sectiunea Çerkezköy-Kapıkule, pentru care finantarea va fi asigurata de catre Uniunea Europeana.

ClubFeroviar.ro

frunzaverde

#65
Quote from: Ionut on July 19, 2018, 08:52:32 AM
Deși este o țară bogată care a dus la bun sfârșit proiecte uimitoare, SUA nu are trenuri de mare viteză și nici nu va avea o astfel de rețea în viitorul previzibil.

Ba are. Am mers eu cu ele. Culmea, autorul pune si poza unui asemenea tren "inexistent" (autorul a vazut fantoma)... Acela Express este HSR, inclusiv dupa definitia europeana - viteza maxima e 240 km/h si exista lucrari de upgrade pentru 260 km/h pe un sector. Se si cumpara trenuri noi pentru cresterea vitezelor, Se circula cu peste 200 km/h pe mai bine de trei sferturi din distanta intre DC si NYC.. Si au avut o retea HSR din anii '60, cand au bagat trenurile Metroliner.

Practic nu difera cu nimic de un HSR-230 european, viteze similare cu serviciile RailJet austriece, serviciile ICE pe linii ABS ale DB, X2000-ul suedez, Pendolino-ul polonez, Alfa Pendularul portughez, IC125-ul englezesc, serviciile chinezesti CRH pe linii modernizate (中国铁路大提速), Sapsanul rusesc etc... Nimeni nu spune de astea ca n-ar fi HSR. 200 km/h e conventional limita (din motive tehnice, nu e o cifra arbitrara), iar Acela Express depaseste lejer 200.

Vitezele comerciale sunt si ele bune spre foarte bune pentru tipul asta de infrastructura (130-140 km/h); cota de piata e excelenta (40-50%). Da, reteaua nu e foarte cuprinzatoare. Dar nici in multe alte tari nu e. Si in SUA motivul e ca nu are decat foarte putine centre de populatie suficient de apropiate cat sa faca HSR (chiar si 350) atractiv.

Da, SUA nu are linii HSR pe infrastructura dedicata, pentru viteze foarte mari (HSR-300 sau mai mult). Dar foarte putine tari au asa ceva, toate in zone cu densitati extreme de populatie, ori in "banana albastra" europeana, ori in Asia de Est (China, Japonia, Taiwan, Coreea de Sud).

Viteze comerciale de 150 km/h acum 80 de ani? Zephyr ajungeal la 125, dar cam atat... Media de azi e peste. Si da, sunt multe sectiuni pe care vitezele comerciale au scazut - si in Europa e la fel. In anii '30 alternativa la Chicago - LA era un DC3, cu care poate ajungeai. Poate nu. Azi e un zbor de 5 ore la fel de sigur ca datul cu metroul.

Quote from: Ionut on July 19, 2018, 08:52:32 AM
Sunt foarte multe explicații și unele țin de mentalități

Nu exista o atitudine anti-tren. Chiar si in LA metrourile si tramvaiele sunt pline cu oameni din toate clasele sociale. Dar n-ai cum sa ai o retea cuprinzatoare - LA e o aglomerare de case intinse pe sute si sute si sute de kilometri patrati, fara vreun centru real - campuri suburbane nesfarsite. Din Hollywood pana la Santa Monica faci cam 40 de minute pe autostrada. De-acolo in centru vreo ora... 20 mile, 15 de mile, 18 mile sunt costuri standard la taxi... Nu vad cum ai putea face vreun fel de transport eficient in comun in asemenea orase.

In orasele unde transportul in comun are sens (NY, DC, Chicago, Boston, SF), transportul in comun e popular si folosit pe scara larga (ca si in Europa). In orasele in care nu, Uber si Lyft ofera "transport in comun" adaptat tipului de orase - Express Pool e foarte popular (iei un scaun in taxi, nu toata masina, masina merge pe o ruta definita de algoritm sa ia mai multi calatori, si te duci tu in "statie" (definita de algoritm), nu vine masina la tine).

In momentul asta scriu din LA. E un camp imens de suburbii deservit, pe bulevardul principal, de o linie de autobuz care leaga un "centru local" de un un centru de transport public. Ca sa ajungi in orice punct in orice al orasului, iei o linie pana la un astfel de nod, o linie care te duce la un alt nod, si apoi inca o linie locala pana la destinatia ta. Dar cum autobuzele trebuie sa opreasca la fiecare intersectie in statie, si vorbim de distante foarte mari, ajungi la ore in sir pentru a ajunge de oriunde oriunde. N-are sens decat pentru calatorii ultra-locale. Sau daca n-ai alta alternativa. Si nu vad cum ar putea face serviciul mai bun. Densitatile sunt super-slabe si distantele foarte mari; nu poti avea autobuze expres care sa lege cartiere de cartiere, ca trebuie sa plimbi autobuze goale, care deservesc cateva mii de oameni cel mult, semicurse de 20-30-40 km. Si n-ai cum.

De altfel serviciile nu-s rele - dar din cauza timpilor de parcurs, sunt exclusiv pentru "trafic local". Cei 2 km pana la plaja se fac rapid in autobuz, chiar mai rapid decat statul dupa Uber. Cei 20 pana in centru sau cei 15 pana la Hollywood ar lua jumate de zi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Turcia va finaliza, in 2019, o linie de mare viteza al carei cost depaseste un miliard de dolari



Linia Ankara-Sivas va avea noua statii pe traseul in lungime de 405 kilometri, acesta urmand sa fie parcurs in doar doua ore, fata de 12 ore in prezent.

Intregul proiect, care include si construirea a 49 de tuneluri feroviare, este estimat la un cost de noua miliarde lire turcesti (1,55 miliarde de dolari).

In plus, pasagerii vor putea calatori de la Istanbul la Sivas in cinci ore si jumatate.

Odata ce va fi finalizata, linia Ankara-Sivas va fi a doua ca lungime de pe teritoriul turc, dupa linia de mare viteza Istanbul-Ankara, aceasta fiind in lungime de 533 de kilometri.

clubferoviar.ro

TibiV

#67
QuoteLinia Ankara-Sivas va avea noua statii pe traseul in lungime de 405 kilometri, acesta urmand sa fie parcurs in doar doua ore, fata de 12 ore in prezent.

Intregul proiect, care include si construirea a 49 de tuneluri feroviare, este estimat la un cost de noua miliarde lire turcesti (1,55 miliarde de dolari).

In plus, pasagerii vor putea calatori de la Istanbul la Sivas in cinci ore si jumatate.

Deci: cat va dura de fapt calatoria ?!...  :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GrmmrNzi

#68
Istanbul-Ankara 4h (existent) + Ankara-Sivas 2h... Fix 5 ore şi jumătate :) :)

PS: Sivas este la est de Ankara.

PPS: 1,55 mld. pentru 400 km HSR... ăştia lucrează cu sclavi?

TibiV

#69
OK, multumesc, nu am citit cu atentie...
(Ce departe este Ankara de Istanbul chiar cu HSR !...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

VIDEO De ce chinezii construiesc mii de kilometri de cale ferată în Africa și de ce tot mai mulți sunt îngrijorați de influența extrem de mare a țării conduse de președintele Xi

În ultimii zece ani au fost construiți peste 5.000 de km de cale ferată în Africa datorită fondurilor furnizate de chinezi și există în continuare planuri ambițioase de extindere.

Chinezii spun că revoluționează transportul în Africa și că ajută necondiționat statele, în timp ce "tabăra" opusă spune că suntem în fața unui nou colonialism și că țările africane rămân "datoare vândute", iar China se va putea implica în politica lor.

Cât de multe căi ferate au fost construite în Africa și de ce cresc vocile critice la adresa acestor investiții puteți citi mai jos.

hotnews.ro

Ionut

Cum arată primele trenuri de mare viteză care ajung în Hong Kong și de ce sunt atât de controversate

​De duminică trenurile de mare viteză ajung și în Hong Kong, teritoriu care va fi legat direct de 44 de orașe mari din China, țară a cărei rețea feroviară de mare viteză a depășit 25.000 km. Trenul Hong Kong - Shenzen - Canton a stârnit uriașe controverse, fiindcă într-o parte din super-gara din Hong Kong se va aplica legea mai dură de pe continent și mulți spun că este o încălcare a suveranității teritoriului Hong Kong care are statut special, justiție independentă și o bună parte dintre instituții sunt inspirate din cele britanice.



Hotnews

Ionut

Regele Salman al Arabiei Saudite a inaugurat trenul de mare viteză dintre Mecca și Medina, proiect de 7 miliarde de euro

Puține proiecte de infrastructură au fost atât de controversate precum prima linie de mare viteză din Arabia Saudită, mega-proiect de 7 miliarde de euro.  Au fost certuri legate de licitatii, dar și probleme legate de construirea liniei în deșert, astfel că amânările s-au ținut lanț. Acum, regele Salman bin Abdulaziz Al Saud a inaugurat legătura feroviară. Trenurile care depășesc 300 km/h în unele porțiuni sunt Talgo 350 produse de spanioli și celebre pentru serviciile AVE din Spania. Cei 450 km vor fi parcurși în sub trei ore.

Arabia Saudită este o tară uriașă (2,1 milioane kmp, de nouă ori mai mare decât România) însă are doar 450 km de linii de cale ferată pentru pasageri, între orașul Dammam și capitala Ryadh. Lucrurile se schimbă însă rapid fiindcă sunt în construcție peste 2.000 km de cale ferată, cel mai interesant proiect fiind cel de construcție a liniei pe care trenurile vor rula chiar și cu 300 km/h între cele două orașe sfinte ale islamului. Este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din Orientul Mijlociu.

Un tren de test a parcurs la final de 2017 distanța de 450 km în două ore și 52 de minute. Acum, trenurile vor fi date în folosință pentru publicul larg și planul este să ajungă în primele luni din 2019 la capacitatea maximă, ceea ce înseamnă că, teoretic, pot transporta 60 de milioane de pasageri/an. Vor fi 35 de trenuri capabile să ducă maxim 417 pasageri fiecare.

Hotnews

Ionut

Turcia va aloca transportului feroviar 570 milioane de euro

Programul de investitii al Presedintiei turce prevede, pentru 2019, alocarea sumei de 3,5 miliarde lire (570 milioane euro). Fondurile vor fi destinate in special transportului feroviar de mare viteza. Reamintim ca Turcia beneficiaza de o retea de cai ferate de mare viteza in lungime de 1,213 kilometri, dar si de 2.317 kilometri de linie de cale ferata conventionala, complet electrificata. In prezent se construiesc alti 3,798 kilometri de cale ferata de mare viteza care vor realiza conexiuni importante precum Ankara-Sivas, Sivas-Kars, Konya-Karaman, Halkalı-Kapıkule, Samsun-Kalın, Ankara-İzmir, Ankara-Bursa si Bursa–Bozüyük.

Liniile Antalya–Konya–Kayseri, Istanbul–Edirne–Kapıkule–Svilengrad (Bulgaria) si Ankara–Kayseri se afla in etapa de pregatire a documentatiei ce precede lansarea procedurilor de licitatie. Pana in 2023, Turcia vrea sa aiba o retea de cai ferate de mare viteza de 11,700 kilometri. Cel mai probabil, fondurile alocate pentru 2019 nu vor fi utilizate doar pentru liniile de mare viteza, ci si pentru achizitia noilor trenuri pentru aceste linii. Turcia ar fi trebuit inca din aprilie 2018 sa lanseze mult asteptata licitatie pentru achizitia a 96 de trenuri de mare viteza, insa aceasta a fost amanata pentru mai multe clarificari.

ClubFeroviar.ro

Ionut

În Maroc se inaugurează prima linie ferată de mare viteză din Africa și una dintre cele mai ieftine din lume

Președintele francez Macron și regele Mohammed al VI-lea al Marocului inaugurează la Tanger prima linie de TGV din Africa, trenurile urmând să circule pe o distanță de 350 km. Marocanii spun că este cel mai ieftin TGV, cu un cost de sub 10 milioane euro/km, dar sunt și voci care contestă proiectul, într-o țară cu nivel scăzut de trai unde banii ar fi putut fi investiți în alte domenii. Costul de aproape 2 miliarde de euro a fost împărțit între Franța (51%) și Maroc, Arabia Saudită, Kuweit și emiratul Abu Dhabi (49%). Au fost cumpărate 12 rame de la Alstom și trenul, denumit Al Borak, va face două ore și zece minute de la Tanger la Casablanca, față de patru ore și 45 de minute cât fac trenurile convenționale din prezent.

Tronsonul de mare viteză este de 180 km și pe acea porțiune viteza maximă va fi de 320 km/h, în timp ce pe restul maximul va fi de 160 km/h. În 2007 s-a anunțat că Marocul va avea tren de mare viteză, iar lucrările au început în 2010 și trebuiau să se termine în 2015, dar au urmat mai multe amânări, în special din cauza exproprierilor.



Hotnews