Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kitsune

Hai să intru și eu în discuție cu o fază ce mi s-a întâmplat azi, acum câteva ore. Pe una din străzile constănțene, oprit fiind la o trecere de pietoni pe banda 2, lăsam să treacă pe cineva ce îmi venea din stânga. Pe banda 1, alt auto oprit, la fel ca mine. Intre el și bordură, cam un metru liber, loc pe care se plimba un cetățean turmentat 120%. După câteva poticniri șe urcă/cade pe capota celui din dreapta. Apoi revine la verticală și pleacă iar paralel cu bordura. Trece de trecerea de pietoni, noi intre timp ne punem în mișcare, convinși fiind că cetățeanul are doar intenția să meargă înainte (trotuarul fiind blocat de mașini parcate). Și apoi brusc se răzgândește și se catapultează pe trecere, gen cădere liberă urmată de redresare aproape de verticală. Cel de lângă mine era mai aproape, a incremenit. Eu deja intram în intersecție, atent la trafic (sens giratoriu, pe multe benzi, trebuie să fii ca Schumacher în pole position ca să ai șanse). Norocul meu că îl văd pe bețivan cu coada ochiului și omor frâna (aproape să mușc din volan).
Dacă era ceva, eu eram vinovat, votantul lui Agamiță Dandanache avea jumătate de talpă pe trecere. S-a asigurat? Nu. Nici măcar nu cred că era capabil să vadă sau să conștientizeze pericolul, să fi fost în locul meu un tanc Tiger și tot nu-l vedea. Iar eu, și să fi avut cameră și tot nu ieșea o filmare relevantă, pentru că a intrat foarte din scurt, aproape că mi s-a urcat și mie pe capotă. Dar, era pe trecere.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

gruiarew

Cea mai idioată combinație posibilă. Giratoriu cu trecere. Și e plin de ele. Mai ales d-alea cu 2-3 benzi. Se circulă tare,  tu omori ambreiajul doar - doar găsești o portiță să te bagi și când să-i dai... opa, pietont.
Niciodată, de când mă știu nu am trecut prin fața ăluia ce e primul în intersecție. Dar de tăvălit... ohooo câți nu era să iau pe capotă. Am ajuns să evit anumite intersecții fix din cauza asta...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

kitsune

In video din articolul de pe Digi. Știe cineva locația? Pentru că eu in imagini nu vad niciun indicator de trecere de pietoni, doar un marcaj șters:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

neobluenet

Statia aia de autobuz este foarte prost amplasata, trecerea de pietoni trebuia sa fie pusa in fata autobuzului, nu in spatele lui. Astfel cei de pe sensul opus pot observa mai usor pietonii care doresc sa treaca strada, iar soferul poate vedea si astepta posibili pasageri care atunci trec strada.

Pe langa asta si copilul da sa fuga pe trecere, desi in drepta nu vedea nimic. Normal ar fi fost sa mearga incet si sa scoata capul pe dupa autobuz ca sa se asigure. E bine ca a avut reflexul de a se opri si nu a incercat sa fuga mai repede.

alin2pas

#6949
Quote from: pasadia on August 18, 2021, 09:15:19 PM
Putin mai sus a pus @ionut.cava o lista intreaga de categorii de pietoni care NU se pot asigura sau au o capacitate foarte limita in a se asigura la trecerea unei strazi. Iar acum tu spui ca consideri ca pietonii au responsabilitatea / obligatia asigurarii. Ba mai mult oferi un exemplu in care demonstrezi ca esti un sofer ce chiar are pretentia ca TOTI  pietonii sa se asigure.

Dar la modul serios, nu pot sa nu te intreb - pentru cei mentionati aici, tu ce solutii ai?
Dacă un pieton stă pe bordură sau în imediata apropiere a acesteia pe trotuar în dreptul trecerii de pietoni cu fața spre drum eu consider că își manifestă interesul de a traversa strada și opresc pentru a-i da prioritate. Dacă stă cu spatele la drum în dreptul trecerii de unde pot eu să ghicesc dacă sau când va dori să traverseze? Nu sunt Mafalda. Și așa, de multe ori am oprit pentru a da prioritate unor pietoni care stăteau foarte aproape de bordură cu fața la drum în dreptul trecerii de pietoni, le-am făcut semn cu mâna și chiar am claxonat scurt pentru a le face semn să traverseze, iar ei doar stăteau acolo și nu voiau acest lucru. Dacă sunt mașini parcate înaintea trecerii de pietoni și mașinile parcate obturează vizibilitatea, de obicei încetinesc pentru a putea opri în caz de nevoie. Ca șofer fac tot ce este posibil, dar când pietonul îți sare în față uneori chiar nu ai ce face, chiar dacă e trecere de pietoni și ești mult mai atent.
În apropierea locuinței mele este o trecere de pietoni unde pe o parte a drumului (2+2) sunt magazine, iar în partea cealaltă un parc pentru copii și de multe ori sunt mașini parcate chiar înaintea trecerii (chiar și dube), cu toate că există și marcaj pe asfalt care interzice acest lucru. Acolo ca pieton am fost de multe ori nevoit să mă opresc pe trecere pe banda 1 în punctul în care aveam vizibilitate pe lângă mașinile parcate, pentru a nu fi lovit de mașinile care veneau pe banda 2 și nu aveau cum să mă vadă. Când ai 8-10 treceri de pietoni în jumătate de km de drum cu două benzi la care prima bandă e ocupată de mașini parcate (pe ambele sensuri) ce faci? Circuli doar cu 5 km/h?
Eu doar asta am pretenția de la pietoni: dă-mi o șansă să pot să te evit, altfel eu rămân fără permis și tu fără picioare. Ce e mai dureros?

@kitsune:
în Petrila și Petroșani (HD) sunt mai multe treceri de pietoni anulate, la care s-au demontat indicatoarele și s-a dat cu vopsea neagră peste marcaje, dar vopseaua neagră s-a dus, iar marcajele vechi se văd la fel ca în poză. De multe ori, oamenii nu sunt atenți că nu mai există indicatoarele și traversează tot prin acele locuri, după cum s-au obișnuit. La fel face poate și copilul, iar în aceste cazuri riscurile sunt mai mari, pentru că șoferii nu mai sunt la fel de atenți în general ca la o trecere de pietoni reală.

nirolf

[mention]neobluenet [/mention] Nimic despre viteza camionului? Tot pietonul e de vină?

neobluenet

@nirolf: legal camionul e de vina, insa doar tu poti sa ai grija cel mai bine de tine. Daca nu casti ochi sa te feresti de pericole, mori cu dreptatea in mana.

Eu raman cu parerea ca vinovatul moral aici e cel care a decis sa puna trecerea dupa statie. Mai bine tratezi cauza, nu efectul. E ca si cum pe o strada ar fi o balta, o masina trece si stropeste o persoana. E de vina pietonul sau soferul? De vina e Dorel care nu a dat panta corecta pentru scurgerea apei.

cristi5

#6952
Quote from: neobluenet on August 19, 2021, 11:13:19 AM
Statia aia de autobuz este foarte prost amplasata, trecerea de pietoni trebuia sa fie pusa in fata autobuzului, nu in spatele lui.

Suedezii insista invers. Trecerea de pietoni se amplaseaza in "spatele" statiei de autobuz, la o anumita distanta.

Pietonul dupa ce a coborit, trebuie sa mearga cativa pasi invers fata de sensul de mers, apoi face dreapta si traverseaza. Facand acei pasi, iese din unghiul obturat de autobuz. In plus, intre timp autobuzul poate pleaca, lasand pietonul si mai vizibil.

Alt avantaj e ca pietonii nu incurca autobuzul care vrea sa plece din statie (pe orar), pt ca traverseaza prin spatele lui.

Statiile de pe cele 2 sensuri se amplaseaza decalat, cu o trecere de pietoni intre ele. De exemplu asta

https://goo.gl/maps/uTViQTUK6nrGEp4b9

gruiarew

Aici exact ăia "câțiva pași" lipsesc. Cât să nu mai stea pietonul "ascuns" după autobuz.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

kitsune

#6954
De ce ar fi vinovat cel cu cifa? Acolo nu este trecere de pietoni dacă nu există indicator.

OUG = ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 195 din 12 decembrie 2002 (Codul rutier)
Regulament = REGULAMENT de aplicare a  OUG 195/2002 (Regulamentul codului rutier)

OUG - Articolul 72
(2) Pietonii au prioritate de trecere faţă de conducătorii de vehicule numai atunci când sunt angajaţi în traversarea drumurilor publice prin locuri special amenajate, marcate şi semnalizate corespunzător, ori la culoarea verde a semaforului destinat pietonilor.


Că unui pieton zebra marcată șters îi sugerează că poate trece, e altă poveste, o poveste in care administratorul drumului este vinovat.

Tin minte primul meu drum prin Serbia și cât de vizibile erau trecerile de pietoni prin sate (indicatoare, marcaje, restricții, etc.), mai ales cele de pe lângă școli. Aici nu văd decât câteva linii șterse pe asfalt, nu semnalizare, nu presemnalizare. De aia am întrebat dacă știe cineva locația, poate există semne și nu se văd in filmare, sau poate nu există și atunci cel care răspunde de drum are o mare parte din vină că induce in eroare pietonii (și ar trebui să facă ceva).
Plus că mie mi se pare a fi un refugiu mai încolo, doar că se pare că se lucrează la drum și nu se folosește.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

gruiarew

Am mai zis... semnalizarea la noi e de tot râsul. Ieri am venit din Sibiu pâna la Coșava doar pe sate (DN7 DN68A). De la Sebeș la limita cu HD, pe cuvântul meu că zici că ești în altă lume. Drumul ca'n palmă, liniat corespunzător, bețe reflectorizante pe margine, banda dedicată unde trebuie făcut stânga. Respectele mele pentru cei ce au făcut drumul acela să arate cum arată. În HD e asa și așa, apoi am intrat pe DN68A. La dus am fost pe A1 unde la ceva lucrări era limită de 40, apoi o grămadă de semne cu îngustări uitate și restricții fără nici o noimă (limita de 60 și erau doar niște balize puse lângă parapet, pe banda de urgență).

Ca pieton, văd dungi, trec. Că doar n-o să se uite pietonul după semnele de presemnalizare și cele pentru trecere. E absurd. Amai ales dacă a fost trecere acolo. Păcat că ne scremem pentru niste vopsea sau ceva de răcâit vopseaua.

Știe cineva unde e locul respectiv? Face cineva o sesizare sau rămâne iar la nivelul de discuție pe forum?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Deutschländer

Clar e ca e undeva in Ilfov, dar nici nu conteaza. Mai existe inca o filmare:

Deci 200% e vina soferului. Dar stim cu toti cum e: presiune de la sef, si sotia suna mereu...si tigara trebuie fumata. Si doar pentru ca este acolo un autobuz oprit, n-are cum sa merge mai incet. Franeaza si accelereaza greu. E totusi camion.
Si daca a facut accident, victima principala ar fi fost soferul. El ramana fara carnet si paine. Copilul pur si simplu a fost in moment gresit la locul gresit. A fost ghinion.

Si asa trecem mai departe...

La fel ca in state: n-ai masina, esti nimic.

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative adoptate sau de care Guvernul a luat act în ședința din 19 august 2021

4. MEMORANDUM cu tema: Acord de principiu privind contractarea unui împrumut de la Banca Europeană de Investiții, în valoare de cca. 50 mil. EUR, pentru susținerea realizării unor investiții privind siguranța rutieră


Proiectul de Ordonanță a Guvernului pentru modificarea și completarea Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră


Data publicării: 18.08.2021

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 30.08.2021

Proiectul de ordonanță are în vedere următoarele schimbări:

    realizarea evaluării de impact asupra siguranţei rutiere şi auditului de siguranţă rutieră pentru proiectele de infrastructură rutieră care vizează și drumurile județene, având în vedere numărul foarte mare de accidente care se produc pe această categorie de drumuri.
    introducerea conceptului de inspecţie de siguranţă rutieră specifică, definit ca analiza bazată pe inspectarea la fața locului a unui drum sau tronson de drum existent, pentru a identifica condițiile periculoase, deficiențele și problemele care cresc riscurile de producere a accidentelor grave.
    eliminarea noțiunii de inspecţie de siguranţă rutieră suplimentară.
    efectuarea inspecţiei de siguranţă rutieră periodică în regim de liberă practică de către auditorii de siguranță rutieră desemnați de către Autoritatea Rutieră Română – A.R.R.
    introducerea conceptului de evaluare a siguranței rețelei rutiere pe categorii de siguranță rutieră. Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. va realizea prima evaluare a siguranței rețelei rutiere, pe cel puțin trei categorii, în funcție de nivelul de siguranță al fiecărui tronson, până cel târziu la sfârșitul anului 2024, actualizând datele cel puţin o dată la 5 ani.
    implementarea ratingului de siguranță rutieră pentru întreaga rețea rutieră în exploatare si întocmirea unui plan de acțiune privind organizarea și efectuarea inspecției de siguranță rutieră specifică pe tronsoanele rutiere cu niveluri scăzute ale ratingului de siguranță identificat

realizarea unui sistem național pentru raportarea voluntară, accesibil online tuturor utilizatorilor drumurilor, pentru a facilita colectarea detaliilor privind evenimentele transmise de utilizatorii drumurilor și de vehicule și a oricăror altor informații legate de siguranță care sunt percepute de cel care informează, ca fiind un pericol real sau potențial pentru siguranța infrastructurii rutiere.

MT

kitsune

^^ în filmarea asta se vede clar semnul de trecere de pietoni, cel puțin din direcția din care se filmează. Din direcția cealaltă, doar să fie pe stâlp, dar eu nu îl văd.
Oricum, cel cu cifa merge tare. Intră la "neadaptarea vitezei până la limita evitării oricărui pericol".
Se poate pune totuși un limitator de viteză ("polițai adormit" cum spun slavii - лежачий полицейский, cu toate că ei încă au milițieni).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Marius

Cred ca se vede si semnul de trecere pe celalalt sens. Dar din cauza rezolutiei scazute e greu de observat, dupa cateva vizionari l-am vazut, poate gresesc. Insa camionul avea cel putin 4K la rezolutie, dar si orbul gainilor!

Semn trecere sens opus:



Powered by API/PUM imgur uploader