Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

^ poti sa ne spui care este of-ul tau? Ce te deranjaza?

peri

#6916

M-am intors Luni de la Cta spre Bucuresti in ideea ca poate prind un pic mai liber decat duminica, insa m-am inselat grav.
Tot drumul am mers cu stres si speriat pentru viata mea, daca pot sa exagerez un pic.
Am putin peste 100K km in vreo 14 ani de condus si fac Buc - Cta si retur destul de des, dar agresivitatea soferilor in trafic ieri m-a speriat si vorbim totusi de autostrada.
In afara de Buc - Bv si Buc - Cta nu prea conduc in tara si nu stiu ce sa-mi imaginez, dar imi e mila de colegii din tara care au la dispozitie numai drumuri de o banda pe sens si inteleg de ce sunt atat de multe accidente pe soselele din tara.
Desi era politie pe la toate spatiile servicii, am prins 4 masini care sa faca depasiri cu 130+ pe banda de urgenta si clasicul mers in fund in timp ce depaseam tir, eu pe la 140km/h cu coloana de masini in fata nesfarsita. Nu e de mirare ca am vazut pe drum trasi pe dreapta asteptand sa le ia epavele accidentate un Porsche, un Audi S5 si vreo 3 BMW'uri .. toti oamenii astia se grabesc acasa ca sa ce? sa faca nimic si sa se uite la tv ..

alexandru_m

De acord cu dragos76.

Un om care nu intelege ca pietonii au voie legal sa traverseze DOAR pe trecerile de pietoni si care spune ca trecerile de pietoni sunt o treaba populista nu are ce cauta cu permis in buzunar, dupa parerea mea.

Este un anumit user nou care pe mine ma oripileaza cu mentalitatea pe care o are.

Sper sa fie un troll.

Pe de alta parte vad un mini-curent aici pe forum, la care sunt subscrisi inclusiv useri vechi, care incurajeaza sau macar justifica mersul peste limita, mersul agresiv, incadrarea incorecta, etc. Mini-curentul acesta ma intristeaza deasemenea.

Exista suficiente piste de karting, piste pentru masini de strada, exista campioanate de raliu si de viteza in coasta, sunt locuri in care se poate "arde" legal si in siguranta stressul cotidian, sau se poate obtine adrenalina dorita. NU pe sosele, unde sunt oameni nevinovati. NU pe sosele care NU sunt gandite pentru viteza excesiva.

Sunt curios cati dintre "zmei", inclusiv cei de pe acest forum, chiar sunt in stare sa stapaneasca masina. Sunt super-satul sa ii vad cu talpa grea pe linie dreapta, inclusiv in localitati, dar inrosind franele cand apare la orizont o curba. Pentru mine asta este semnul clasic de bizon in trafic. Un indvid inconstient (nu realizeaza ca daca ii sare un copil in fata efectiv nu mai are ce face), frustrat ( prin vitejia din trafic probabil compenseaza ceva centimetri lipsa sau o viata lipsita de realizari personale), agresiv si peste toate INCAPABIL sa stapaneasca in realitate masina. Efectiv un fel de ruleta ruseasca cu vietile altora.

alexandru_m

Cat despre filmarea de mai sus cu taximetristul de pe banda 2:

Vad ca sunt acuzati pietonii ca nu se supra-asigura desi eu prioritate. Dar faptul ca taximetristul a franat cu mai putin de 2 metri inainte de trecere nu il vedeti? Taximetristul nu era atent la drum. Masina oprita pe banda 1 este semn clar ca sunt pietoni pe trecere. Ca sofer te poti uita inclusiv PE SUB masina din lateral, si poti vedea picioarele pietonilor de pe la jumatatea latimii masinii. Pe langa asta, masina de pe banda 1 nu era o duba carosata ci o masina cu geamuri. Nici macar fumurii, geamuri transparente. Deci vizibilitate era.

Lipsa de reactie plus incapacitatea de a anticipa pentru mine sunt clare. Daca as fi judecator, in baza acestei filmari as ANULA permisul de conducere, FARA posibilitatea de retestare. Si, in functie de gravitatea ranilor suferite de pietoni, inchisoare cu executare conform legilor in vigoare.

tom_sawyer


TibiV

#6920
Quote from: rrich1974 on August 17, 2021, 07:27:28 AM
Oricum, am observat ca oamenii nici macar nu stiu sa traverseze o strada, au impresia ca niste vopsea pe strada le da imunitate.

Asta este antologica. No comment...  :((

Hai sa luam si un caz extrem.
O persoana cu dizabilitati de vedere. Un ORB.

Conform teoriile expuse pe aici, un orb care s-a nascut pe o anumita parte a strazii, acolo va trebui sa traiasca toata viata.
Caci ala nu este in stare, fizic, sa se asigure.
Si chiar daca va ridica un baston alb, asta nu il va ajuta cu nimic daca se intalneste cu soferul din filmarea de la care a plecat discutia...
Unii dintre voi nu va auziti cand scrieti ce scrieti...  :(

Ca si concluzie:
- da, in Romania este bine sa te asiguri din 2 in 2 metri, chiar daca esti pe trecerea de pietoni. Pentru a supravietui in jungla numita "reteaua rutiera din Romania".
- evident legea este prea blanda. Taximetristul ala ar trebui sa nu mai aiba voie (tot restul vietii lui) sa vada masini decat din postura de pieton. Si sa se roage ca atunci cand trece strada sa nu intalneasca un sofer "dupa chipul si asemanarea lui"...

danutzu_1069,
ai luat primul dislike de la mine in 6 ani...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dobrogean

@TibiV Corecta observatia cu persoanele cu abilitati reduse de vedere! Un + de la mine.
Noi care nu avem astfel de probleme nu ne dam seama ce greu le este, ar trebui sa avem la scoala de soferi un curs special dedicat intelegerii persoanelor cu abilitati reduse (de orice fel).

florin74

#6922
E absolut stupefianta plasarea responsabilitatii pe pieton, indiferent ca e o persoana varstnica, un copil, o persoana cu dizibalitati.

Din acest motiv au fost create trecerile de pietoni, sa asigure un grad de protectie ridicata pentru pietoni, ca pietoni pot fi si copii de 4 ani si mosi de 100 de ani, si persoane cu IQ 70 si 120. Si sunt o gramada de restrictii pentru soferi... Inclusiv reducerea vitezei, la 30 km/h in localitati si 50km/h in afara localitatii, la drumurile cu 1 banda pe sens...Pe care multi le ignora cu desavarsire, inclusiv idiotul din ultimul videoclip.
De ce? Pentru ca soferul se presupune ca e o persoana mai responsabila (un grad minim de educatie, si-a insusit legislatie, e constient de urmarile incalcarii legii).

Deci soferul are obligatii pe trecerea de pietoni. Nu pietonul are obligatia, ci soferul are obligatia sa incetineasca si sa acorde prioritate. Ca in Romania pe multi soferi ii doare la palarie, si a devenit o obisnuita ca pieton sa te asiguri de 2-3 ori inainte de a traversa sa te feresti de inconstientii numiti soferi, e partea a doua. Adaptare la mediu. Dar asta nu inseamna ca e normal ce se intampla.


ionut.cava

Cand sa dau reply, ma avertizeaza forumul ca a aparut un nou reply si ca ar fi indicat sa dau refresh mai intai. Exact acum TibiV a postat ce voiam sa scriu si eu.

Ce as putea adauga, cu speranta ca poate mai reduce din parerile extreme, (din experienta unei persoane cu permis luat in Romania dar doar 15K Km  condusi in tara si peste 10 ani de sofat in UK) ar fi asta:
Persoanele cu deficiente de vedere sunt principalul exemplu dar nu sunt singura categorie. Exista o regula intreaga in Highway Code-ul britanic despre asta cu exemple foarte bune care poate o sa dea putin de gandit:
Quote
Particularly vulnerable pedestrians. These include:

  • children and older pedestrians who may not be able to judge your speed and could step into the road in front of you. At 40 mph (64 km/h) your vehicle will probably kill any pedestrians it hits. At 20 mph (32 km/h) there is only a 1 in 20 chance of the pedestrian being killed. So kill your speed
  • older pedestrians who may need more time to cross the road. Be patient and allow them to cross in their own time. Do not hurry them by revving your engine or edging forward
  • people with disabilities. People with hearing impairments may not be aware of your vehicle approaching. Those with walking difficulties require more time
  • blind or partially sighted people, who may be carrying a white cane using a guide dog. They may not be able to see you approaching
  • deafblind people who may be carrying a white cane with a red band or using a dog with a red and white harness. They may not see or hear instructions or signals.
Regula 207.
Sunt oameni care fie nu se pot asigura deloc fie nu pot aprecia corect chiar daca incearca.

Trecerile de pietoni sunt probabil cele mai importante elemente la care trebuie sa fie atent un sofer! Orice altceva duce fie la accident masina-masina unde sansele de supravietuire sunt mai ridicate, masina - element static/tren/sant/etc unde riscul e pentru cei din masina, dar la treceri de pietoni sunt aproape zero riscuri pentru soferi si aproape zero sanse pentru pietoni sa scape fara rani sau mai grav si sa nu uitam ca toti suntem si pietoni, nu doar soferi.
De asta accidentele in alte tari (mai ales UK) se judeca de la caz la caz si rareori se lasa cu suspendare daca era vina soferului. Daca pietonul a sarit intentionat in fata masinii e una dar daca soferul nici nu a avut intentia de a opri se poate lasa cu suspendarea permisului pe multi ani sau chiar cu inchisoare.
"Ah... I love summer in England ... it's my favourite day of the year" (thanks Global Warming for ruining a decent joke)
Driving across Europe.

Ionut

Ca idee, user-ul rrich a luat ban definitiv pentru jigniri și nerespectarea regulilor după ce mai primise acum puțin timp ban temporar. Asa ca va rog sa treceți peste și să nu îi mai dezbateti inepțiile.

gruiarew

#6925
Poate îi și ștergi mesajele (zic și eu). Că-s sătul de aberații.

Pe de altă parte mulți, foarte mulți cu capul în sac. Azi instinctiv am frănat la trecerea pe lângă un autobuz oprit (și nu e trecere de pietoni niciunde în zonă). Mi-am luat claxoane și flash-uri de la ăla din spate și comentarii de la pasager, dar ce să vezi... un moșulică s-a gândit să treacă pe după autobuz și uitându-se în direcția opusă. Pur și simplu m-am trezit cu el, cu spatele aproape în fața mașinii. A trecut fără nici o treabă. Să mă iertați dar unii chiar și-o caută...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

Aia este alta discutie...

Trecerea prin loc nemarcat, prin fata/spatele unui obstacol cat casa (autobuz)...
Daca il loveai, as fi fost la fel de vocal sa iti iau tie apararea....

Si nu cred ca ar fi bine sa stearga Ionut postarile alea. Nu s-ar mai intelege controversa.
Si nu s-ar mai vedea ca, in general, comunitatea asta nu accepta astfel de atitudini. Uneori suntem etichetati ca "benzinari/soferi/asfaltisti". Poate... Dar cred ca este bine sa se vada ca suntem unii rationali, care sanctioneaza derapajele...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

roata

#6927
Pentru cresterea sigurantei pietonilor si reducerea riscurilor pentru soferi, printre primele lucruri care ar trebui sa se faca, dupa parerea mea, este semaforizarea (de preferet cu buton) a tuturor trecerilor de pietoni:

  • pe drumurile cu >1 banda pe sens, atat in interior cat si in exteriorul localitatilor
  • care trec prin localitati de-a lungul unui DN sau bulevard intens circulat, indiferent de numarul de benzi

Stiu ca un semafor nu rezolva totul, dar sunt sigur ca ar avea un impact benefic.
Numai din Bucuresti imi imaginez multe locuri (de exemplu aici, aici sau aici) unde un semafor ar creste cu mult gradul de siguranta la traversarea strazii.
Ca sa nu mai vorbesc de trecerile de pietoni din statiunile de la munte (de exemplu Busteni sau Bran).
De ce cu buton? Pentru ca asa va scade si impactul asupra traficului de masini, semaforul fiind verde pentru pietoni doar pentru X secunde dupa ce este apasat butonul. De asemenea cred ca sunt mai ieftine decat unele cu senzor.
Si bineinteles sa aiba la randul lor semnale sonore si benzi in relief (nu le stiu exact denumirea) pentru ca persoanele cu dizabilitati sa se poata ghida cat de cat mai usor.

In plus ar mai fi benefica eliminarea oricaror obstructii vizuale (vehicule, panouri publicitare) care sunt pozitionate pe sau inaintea acestora si care nu fac altceva decat sa le faca viata mai grea soferilor sau pietonilor.
Drumurile ar trebui sa ofere un grad ridicat de confort pentru toti participantii la trafic, iar atunci cand se intersecteaza tipuri diferite sa existe cat mai putine obstacole pentru ca tranzitia sa fie cat mai lina.

Semaforul il vad ca pe o investitie minima si logica pe care autoritatile ar putea sa o implementeze, in zonele pe care le-am mentionat mai sus.
Desi mereu vor exista si bizoni pe care acestea nu ii vor opri, sunt sigur ca ii vor ajuta atat pe soferii cu bun simt, adica majoritatea, cat si pe pietoni.

Apoi ca masura complementara, ar trebui sa nu mai existe localitati fara trotuare. Aici nu cred ca este nevoie de prea multe explicatii, dar mi se pare inadmisibil in secolul in care traim ca un pieton sa fie obligat sa mearga pe acostamentul unui drum intens circulat, la 1m de masini, camioane sau utilaje grele.

In incheiere cred ca adesea se trece cu vederea faptul ca pietonii, biciclistii, trotinetistii nu au neaparat si carnet. Unii dintre ei nu acorda nici macar o minima atentie atunci cand se afla in trafic, multi probabil nestiind de existenta unui Cod Rutier, iar altii cred ca niste marcaje formeaza un scut in jurul lor. Este fals, deoarece atunci nu am mai avea nici soferi care sa depaseasca linia (dubla) continua si sa puna viata altor soferi in pericol.
Dupa ce mi-am luat carnetul acum niste ani perspectiva atunci cand sunt pieton mi s-a schimbat complet si am devenit automat mult mai atent, constient fiind de limitarile franelor unei masini, timpul de reactie pe care poate sa il aiba un sofer sau cat de mult pot incurca semnalizarile proaste sau lipsa de pe soselele noastre. Iar aceasta atentie nu o aplic doar ca pieton in Romania, ci si in orice alta tara as merge, indiferent cat de civilizata este. Mi se pare logic si de bun simt sa nu ma pun pe mine sau pe ceilalti in situatii dificile, care ne pot afecta pe amandoi.
Astfel ca niste campanii publice (cum sunt cele despre consumul excesiv de alcool) de constientizare a populatiei generale si inclusiv in scoli ar mai aduce un plus de siguranta pe soselele noastre, macar pentru cei dispusi sa dea ascultare unor astfel de mesaje.

alexandru_m

La cele de mai sus as adauga si semnalizarea si iluminarea pe timp de noapte. Preferabil nu doar a trecerii de pietoni, ci si la cativa metri de jur-imprejur. Uneori pietonii parca apar din neant, sau pot fi greu de distins, mai ales prin sate.

danutzu_1069

@TibiV minus pentru ce? Ptr ca am aprobat claxonatul sau ca l-am pus pe pieton ca eventual sa se uite  inca odata in stanga (asigurare inca odata)?
De minusuri nu ma intrereseaza, mi-a dat @subway o galeata...
Ixeea este ca eu sunt si pieton, si deseori mai si taversez pe treceri fara semafor... Si ce sa vezi... ma asigur din toate părțile... Imi cer scuze daca e ceva anormal, dar tin la piciorele melesi mai ales la viata mea...
Ca amuzament, circula un banc...
"" In miez de noapte un taximetrist cu un client se apropie cu viteza de o intersectie cu semafor pe rosu, si in loc sa opreasca, i da inainte... Clientul... se îngălbenește... La urmatoarea intersectie, tot rosu, tot trecut cu viteza.... clientul... aproape lesinat... La urmatoarea intersectie... semafor pe verde... si taximetristul opeste... Clientul... uimit, intreaba "Pai de ce nu treci?" la care șoferul " Pai daca se nimereste unul ca mine sa treaca pe rosu?" ""