Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

alin2pas

În SUA dacă nu stai într-un oraș mare unde să mergi cu metroul vei avea nevoie de mașină pentru aproape orice deplasare.  Chiar și pentru o deplasare la magazin pentru lucruri de strictă necesitate nu te poți descurca fără mașină. Deoarece marea majoritate a mașinilor sunt cu cutii de viteze automate, acolo pot conduce și moși de 90 de ani, care merg cu cadrul până la mașină, sau persoane care sunt antitalent la condus. Asta în condiții normale, cu stil relaxat de conducere (că așa e la ei); când apare o situație critică, acele tentative de șoferi nu se mai descurcă.

Europiu

Așa e... Sper să nu-mi luați în nume de rău o scurtă poveste amuzantă. Un coleg suedez proaspăt venit. Se mută într-un apartament la 2-3 km de serviciu, într-o suburbie a Denverului. Între timp s-a extins lightrail-ul, dar pe atunci nu era. Alți 2-3 km până la mall. În primele săptămâni, fără mașină, mergea peste tot eroic pe jos. Într-o seară, în drum spre casă, oprește o mașină lângă el iar șoferul, extrem de binevoitor, îl întreabă "sir? Did you lose your dog? Do you need help?"

Ce alt motiv ai fi putut avea să umbli teleleu pe jos????  :lol:
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

cristi5

Da ar trebui sa vedem si statistici de numar de km condusi pe an in medie. Ca eu banui ca americanii conduc mult mai mult. Si nici infrastructura nu e peste tot asa cum vedem in filme. Si si aia din filme s-a mai stricat si greu cu banii de intretinere ca e capitalism pur si dur.

tom_sawyer

#6978
Doi şoferi au fost surprinşi de poliţişti circulând cu viteza de 288, respectiv 252 de kilometri pe oră, pe autostrada A3, tronsonul Câmpia Turzii - Nădăşelu.

hotnews.ro


O fi record? 288 km/h?

hvm

^^
Ca sa intelegeti expresia: "In USA daca n-ai masina esti un nimeni", si sa adaug putin la statistic atunci cand mergeam pe la clienti in USA stateam cam 2-4 saptamani. In medie pe zi parcurgeam cu masina intre 15 si 100km (in functie de marimea orasului in care era clientul si zona in care mergeam).

15km este atunci cand stau la max 2-3 km de client, iar 80 atunci cand stau la max 40km. Ca sa intelegeti din ce sunt compusi cei 15km/zi cand hotelul e la 3km distanta: 3+3km hotel/birou, 2+2km birou/masa la pranz, 5 km mers dupa cafea/mic dejun/cina pe langa hotel sau birou.

Am avut 3 deplasari unde hotelul era la 40km de client (San Francisco). Ca idee pentru motivul pentru care eram la 40km era ca atat de departe am gasit cazare libera incepand cu weekend-ul urmator  sub 120$/zi (la mine decizia era cu max 1 saptamana inainte de a pleca. mi s-a intamplat sa plec sambata dimineata la 5:00 am la aeroport, dupa ce am decis vineri seara pe la 9:30pm ca trebuie sa plec).

In zona unde era clientul (langa aeroportul San Carlos - chiar langa sediu Oracle) trebuia facuta rezervarea cu 4-5 saptamani inainte. Ca sa intelegeti, atunci cand am stat chiar langa client(250m) am facut in 3 saptamani 150km pentru drumul la supermarket, masa de pranz, cumparaturi. Atunci cand am stat la 35km in 2 saptamani(8zile) am facut 1500 km in interes de serviciu (birou, masa, supermarket, mall pentru cumparaturi de zi cu zi). De fapt in cele 2 saptamani am facut 5075km (in weekend-ul din mijloc de joi pana duminica am facut 3575km de joi ora 10:45am pana duminica la ora 11:30 pm:  San Francisco - Las Vegas - Hover Dam - Grand Canyon Skywalk - Grand Canyon Village - Pheonix - Los Angeles - San Francisco (traseu in mare)

Intamplarea a facut sa plec de la birou si sa ajung la birou (A fost de Thanksgiving si desi trebuia sa lucrez, a cazut netul la birou joi si abia luni l-au rezolvat baietii - eu totusi m-am dus sa verific la intoarcere - pana la hotel am mai facut 38km).
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

rio tinto

Numarul de persoane care detin permise de conducere sau doar au o legatura cu soselele (sunt pasageri sau se afla in zona soselelor/strazilor cu circulatie auto), fie ele autostrazi sau 1x1 este mult mai mare in SUA fata de Romania sau oricare alte tari din lume as spune, raportat la numarul total al populatiei.
Si Europa e impanzita de autostrazi si sosele simple, insa aici mai e si trenul, bicicleta, saracia si alte forme de transport in comun - foarte populare. Plus ca Europenii nu calatoresc atat de mult within the continent. SUA e cat un continent si toti au fost peste tot. Ei au avionul ce-i drept, foarte popular, insa si acolo toata lumea sare din avion direct in masina inchiriata la orice destinatie ar fi. Pana inainte de pandemie, naveta medie pt posesorii de permis in SUA era de 30 de minute one way ceea e enorm pentru oricare alta tara. Ganditi-va ca cei care nu fac naveta deloc si detin auto tot nu pot trage in jos aceasta medie. Asta imi spune ca sunt foarte multi cu ore bune zilnic in spatele volanului inspre si dinspre locul de munca. Media de petrecere a timpului intr-o masina for an average american, de asemenea intrece orice alta tara din lume.

voicul

Si eu care ziceam ca nu iti trebuie masina prea puternica in RO ... ca pe unde sa mergi cu viteza?

Un șofer a fost prins circulând cu viteza de 288 de kilometri pe oră pe autostrada A3 Câmpia Turzii - Nădășelu

Un șofer a fost înregistrat duminică de radarul poliției circulând cu o viteză de 288 de kilometri pe oră pe autostrada A3, tronsonul Câmpia Turzii - Nădășelu. Este un adevărat record pentru România, precedentele relatări despre cea mai mare viteză cu care a fost prins un șofer referindu-se la 276 de km/h, în 2018, pe aceeași autostradă, dar pe tronsonul București-Ploiești.

Un alt șofer a fost prins tot pe A3, pe tronsonul Câmpia Turzii - Nădăşelu, cu viteza de 252 de kilometri pe oră.

Poliția Română a publicat duminică pe contul de Facebook fotografii cu indicațiile aparatelor radar în cazul celor doi șoferi și cu următorul comentariu: ,,Sunt imagini la care nu este nimic de comentat, nici măcar din partea celor care se aflau în spatele volanului. Respectivii au fost surprinși și sancționați pe autostrada A3, tronsonul Câmpia Turzii-Nădășelu. Ce timp de reacție poți să ai la o asemenea viteză?"

Poliția nu dă alte detalii în legătură cu șoferii, mașinile pe care le conduceau sau ce au presupus sancțiunile, dar probabil că nu vor mai putea șofa pentru o perioadă.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/un-sofer-a-fost-prins-circuland-cu-viteza-de-288-de-kilometri-pe-ora-pe-autostrada-a3-campia-turzii-nadaselu-1642127

JohannDB

   Un sumar pentru "fapte de vitejie în capitolul viteză"....
 
    Amenzi rutiere 2021:

    10-20 km/h peste viteza maximă admisă: 2-3 puncte-amendă          (290 de lei sau 435 lei) + 2 puncte de penalizare
    21-30 km/h peste viteza maximă admisă: 4-5 puncte-amendă          (580 sau 725 lei)           + 3 puncte de penalizare
    31-40 km/h peste viteza maximă admisă: 6-8 puncte-amendă          (870 sau 1.160 lei)        + 4 puncte de penalizare
    41-50 km/h peste viteza maximă admisă: 9-20 de puncte-amendă   (1.305 sau 2.900 lei)     + 6 puncte de penalizare
    Depășirea vitezei legale cu peste 50 km/h: 9-20 de puncte-amendă (1.305 sau 2.900 lei)     + suspendarea permisului pentru o perioadă de 90 de zile.

Șoferii pot fi amendaţi cu două sau trei puncte-amendă şi dacă circulă în mod nejustificat cu o viteză de cel putin 10 km/h sub limita minimă impusă de lege.

kitsune

Singurele indicatoare cu viteză minimă obligatorie le-am văzut pe A2 la zona cu 3 benzi, acolo unde banda de urgență se transformă în bandă de urcare pentru camioane. Dar nu am auzit vreodată să se dea amendă pentru cineva care merge cu 70 la oră pe autostradă. Și sunt destui.




Powered by API/PUM imgur uploader

Autostrada Soarelui
https://maps.app.goo.gl/VSJTAezUFk1GcSve7
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

roata

#6984
Semnul de mai sus poate ar fi mai des luat in considerare de catre soferi daca ar fi vizibil la viteze de 70 km/h, si de la o distanta de cel putin 100m.
Din pacate acesta, la fel ca majoritatea indicatoarelor rutiere de pe la noi, este mic, conturul caracterelor se confunda cu alte linii, nu exista decat pe partea dreapta a sensului de mers (ce se intampla daca un camion se afla in dreptul semului?) si in general pare ca este pus "doar ca sa fie".
Sincer sa fiu, acest semn ar fi greu de interpretat de catre un sofer si intr-o zona rezidentiala, unde viteza este de 30km/h...

As da un exemplu de prin Croatia, unde mi se pare ca se comunica mult mai clar scopul indicatorului, desi si acesta se afla doar pe partea dreapta, dar macar este presemnalizat.

Si cum
Quote(Art. 74.1) Pe autostrazi este interzisa circulatia pietonilor, a autovehiculelor cu gabarite sau mase depasite fara autorizatie speciala de transport eliberata de administratorul drumului public, conform reglementarilor în vigoare, a vehiculelor cu tractiune animala, a animalelor, a vehiculelor trase sau împinse cu mâna, a bicicletelor si mopedelor, a tractoarelor si masinilor autopropulsate pentru lucrari agricole, precum si a vehiculelor care, prin constructie sau din alte cauze, nu pot depasi viteza de 50 km/h
cred ca este destul de greu sa se impuna o viteza minima mai mare, fara (pre)semnalizare corespunzatoare pe sectorul respectiv de drum.

b1

Un alt indicator necesar pe autostrazile noastre este acesta. Nu mi se pare normal ca banda dinspre axul drumului sa fie folosita pentru circulatie si sa fie mereu ocupata, mai ales ca acea portiune de drum are 3 benzi.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

danutzu_1069

:lol:
Sunt satul  de semnul asta dupa ce am parcurs 1200 km de la Mersin la Edirne....
Sa vezi cum este cand din 3 TIR-uri care merg in linie, doua se hotarasc sa depaseasc... si tu esti pe B2 la cateva sute de metrii.... (asta, de acolo de unde ai dat exemplul...)



kitsune

#6987
@roata, din ce am observat eu, la noi pe autostradă se circulă cam așa:

- pe banda 1, cca. 90 km/h (plus-minus in funcție de cât poate TIR-ul).
- pe banda 2, cca. 130 km/h (plus-minus)

(Nu am introdus excepțiile, gen bizon cu semnalizare permanentă stânga, flashuri, etc. sau cei ce nu schimbă niciodată banda, chiar dacă prima e liberă.)

Așadar, dacă viteza minimă ar fi 50km/h, apăi cel ce merge așa este un pericol mai mare decât cel ce depășește viteza maximă (130-50=80 km/h diferență, echivalent cu 130+80=210 km/h).
Părerea mea.

Și ca să mă explic mai bine: in opinia mea (poate fi greșit, nu știu, dar tocmai ăsta e rolul discuției) circulația pe drum de viteză diferă de cea prin oraș, DN, etc. tocmai prin faptul că nu există intersecții, pietoni, căruțe, animale (in teorie) și așa mai departe. Deci viteza nu este cea dintre vehicule și obstacole (pentru a avea timp de reacție și de frânare) ci viteza relativă dintre participanții la trafic. Că sare ursul gardul și intră pe carosabil, sau stă unul pe banda de urgență, asta e excepția, nu regula.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

horyatm

E o interpretare absurdă care nu ajută la nimic. De fapt articolul acela prevede exact ce scrie, impune o specificație minimă pentru categoriile de vehicule care au dreptul de a circula pe autostradă. Nu se interpretează, că dacă viteza minimă pe care trebuie să fie capabil vehiculul să o atingă e viteza minimă cu care se poate circula pe autostradă.

Cel mai simplu argument ar fi ambuteiajul. Dacă ar fi ambuteiaj pe autostradă, toți participanții la trafic ar fi pasibili de amendă.

Oricum, cum zicea kitsune, e foarte periculos să circuli și cu 50 km/h pe autostradă. Părerea mea e că legislația în materia autostrăzii e foarte precară. Dacă pe restul drumurilor "se cam știu regulile", nu de puține ori întâlnesc fel și fel de dezbateri asupra regulilor de circulație pe autostradă. Dacă acum 11 ani nu prea erau autostrăzi în afară de zona Munteniei, acum deja ar fi cazul să se reglementeze mai bine.

Un prim pas ar fi că școala de șoferi să aibă dreptul de a circula pe autostradă.

alin2pas

Ar fi bine, dar le-ar da cu virgulă la mulți instructori. Pe soția mea a pus-o prima dată să facă întoarcerea din trei mișcări și gararea cu spatele în ultima oră efectuată, cu două zile înainte de examen. Ar fi bine pentru calitatea pregătirii să fie și un număr minim de ore de conducere pe timp de noapte, dar...