Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

hvm

#6930
^
Dpmdv toate trecerile de pietoni ar trebui sa aiba supraveghere video, si doua butoane:

  • pentru a solicita trecerea - odata apasat se va face verde pentru pieton in 60 de secunde pentru 15secunde (in caz de mai mult de 2 benzi se va inmulti timpul cu numarul de benzi/2)
  • pentru a semnaliza o situatie in care pietonului nu i s-a acordat prioritate - in momentul in care a fost apasat butonul sa apara o alerta intr-o lista a unui dispecer/ofiter contatator care sa poate deschide filmarea si sa constate daca s-a incalcat sau nu o regula de circulatie care necesita aplicarea unei sanctiuni. Sanctiunea poate fi trimisa prin posta posesorului masinii care are termen de 48 de ore sa declare la cel mai apropiat post de politie cine a fost conducatorul vehicolului si amenda/sanctiunea sa fie automat redirectionata catre persoana care conducea. Chiar si viteza poate fi calculata extrem de usor raportand distanta la timp - folosind un sistem de marcaj pe asfalt din metru in metru

Nu stiu voi, dar eu cred ca toata lumea ar fi extrem de atenta in preajma trecerilor de pietoni.

Stiu, aberatii, nu o sa treaca asa o lege prin parlament in vechi si pururea... Nici nu o sa fie propusa.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Deutschländer

Din punctul meu de vedere pietonii nu au absolut nicio responsabilitate pe trecere de pietoni.
Adevarat, este recomandat sa ne asiguram. Si cei dintre noi care avem dorinta de supravetuire, ne asiguram. Dar daca ma uit la mare parte de popor: in general oamenii nu inteleg (din lipsa educatiei de parinti si scoala) riscuri. Sunt oameni care trec pe rosu o strada, sunt oameni care schimb o priza si nu scot siguranta si sunt oameni care lucreaza pe santiere in slapi si fara casca.
E pur si simplu aceasta neintelegere de riscuri...dar fiecare.

Sunt doua problema cu treceri de pietoni:
Autoritatile care pun trecere de pietoni fix in statia de autobuz, lipit de intersectie (in loc de o distanta de 2-3m) si sa fie bine ascuns in tuneric, intre copaci si mii de semne, lipsa de vopsea si masini parcata.
Punct e la majoritatea de accidente pe la treceri de pietoni e vorba de viteza sau neatentie (in special telefon mobil). Aici a ajutat deja foarte mult speed bumper-ii si o politia rutiera.

Evident cea mai buna varianta ar fi trecere de pietoni cu semaforizare, dar aici e vorba de bani.

Exemplu din video de sus este un exemplu bun. Cam toate pe Uverturii sunt pericoale de viata, si tot nu este pietonul de vina. Vina e 75% la sofer si 25% la primaria (sau CNAIR, CJ...).

cristi5

#6932
Evident responsabilitatea legala e a soferului.

Dar, pe bune, traversezi un drum cu 2 benzi pe sens, ai in stanga pe banda 1 o masina si stii clar ca obtureaza vederea, ca e oprita fix langa trecere, si nu te uiti in stanga pe banda 2?

Pai vorba lui Godina, "aici zace cel care a avut prioritate." El chiar ii amenda, deci exista legislatie si pt neasigurare chair si cand ai prioritate!

Prioritatea (si raspunderea legala pt accident) e una, asigurarea e alta. Toti participantii la trafic trebuie educati sa se asigure. Chiar si cand au prioritate. Din partea cealalta poate veni un idiot care nu are prioritate si mori cu prioritatea in buzunar. Asa ca mai bine conduci (si mergi, ca pieton) defensiv.

Sunt instructorul auto al fiicei mele de 17 ani. Suedia, locul 1 in EU la siguranta rutiera. Ca sa pot sa fiu instructor am facut un curs de 4 ore, impreuna cu ea. Primul lucru pe care ni l-au spus la curs e sa nu ne bazam in trafic pe altii. Citat: trebuie sa te comporti ca si cand ai fi inconjurat de idioti.

Foarte valabil si pt pietoni.

Asa ca, la prioritate de dreapta ne asiguram frumos si in stanga. In giratoriu ne uitam frumos cum opresc cei care vor sa intre, ca poate uita sa opreasca. Cand iesim din giratoriu de pe banda 2 ne uitam frumos in spate dreapta (peste umar, nu in oglinda ca nu se vede) ca poate e un idiot care face stanga pe banda 1. La viraj dreapta ne uitam totdeauna peste umar dupa bicilisti. Luam distanta fata de masinile parcate ca poate deschide usa un idiot. Incetinim cand trecem pe langa un autobuz oprit ca poate sare un iepure de dupa el etc etc etc.

Si restul educatiei rutiere este despre cum sa nu fii tu insuti idiot. Cum sa arati clar celorlalti unde vrei sa mergi, nu numai prin semnalizare ci in primul rand plasarea masinii pe banda corecta si in cadrul benzii. Cum sa nu semnalizezi la schimbarea benzii pana nu te-ai asigurat si in oglinzi si peste umar (!). Cum sa ai grija de ceilalti din trafic, de la neprotejati la ceilalti soferi.

Si apropo neprotejat nu inseamna doar neprotjat fizic. Poate fi de ex un om care evident nu stie regulile. Vine din alta tara sau de pe alta planeta. Sau orb sau surd... Trebuie sa-l detectezi si sa ai grija de el.

dobrogean

@cristi5 Mi se pare foarte corect modul de procedare in Suedia.
Intrebarea este ce putem face ca sa preluam aceste exemple de buna practica in Romania, institutionalizat.

elphax

e normal si foarte bine sa te asiguri peste tot. de 2 ori am fost lovit cand aveam prioritate, acum ma uit in toate directiile, nu merg "blana" desi e dreptul meu ca am prioritate

gruiarew

"Prioritate ai când ți se dă". Asta mi-a zis mie instructorul. Și multă, multă dreptate avea omul. Și pe vremea aia erau Dacia 1300.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Dan_s

^^
Este anormal sa ne "asiguram peste tot". Normal trebuie sa fie ca specimene ca acel sofer "profesionist" sa nu mai fie sofer decat atunci cand si daca va intelege ca a conduce un autovehicul este un privilegiu care vine cu o suma de obligatii pe care le inveti cand obtii permisul de conducere.

Orice alta discutie referitoare la o asigurare suplimentara a pietonilor cand trec un drum public pe zebra nu isi are rostul aici, poate doar pe FB unde sunt foarte prezenti "zmeii soselelor"

alecu26

Se poate muri cu legea in mana, daca nu te asiguri. Plus ca fiind din culpa si bla bla...soferul nu va pati mare lucru (mai ales ca avea si viteza mica). Asa ca pentru el...da...vor fi cativa ani nasoli in care se tot plimba pe la procurer, dar in final scapa. Tu ca pieton poti ramane cu dureri si handicapuri toata viata.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5

#6938
@Dan_s
Pai asta inseamna comportament defensiv in trafic: sa anticipezi pericolele cele mai mari si sa te aperi de ele, pe tine si pe altii. Valabil si pt sofer si pt pieton.

Si da, asta inseamna sa te asiguri si cand ai prioritate.

Si sa comunici cu partenerii de trafic. Contact vizual. Inclusiv pietonii pot face asta. Te uiti unde se uita, vezi ca te-a vazut... Contactul vizual e prevazut in cartea de soferi in Suedia si banui ca multe alte tari. La fel ca conducerea defensiva, asigurarea separarta de prioritate.

Si cand esti pieton in ultima tara din Europa la siguranta rutiera, cu aproape 50% din victime pietoni si biciclisti, mi se pare iresponsabil sa nu te asiguri.

———
Sigur, un sofer cu experienta va sti mult mai bine unde sunt pericolele decat un pieton sau ciclist fara carnet. Asta pune si mai multa responsabilitate pe soferi.

Dan_s

#6939
Stiu ca se poate muri cu legea in mana, dar eu spun ca nu este suficient sa te asiguri suplimentar cand treci strada pe zebra ci ca soferii trebuie invatati / constientizati / constransi / obligati sa respecte legile altfel sa nu mai aiba dreptul sa se mai suie la volan.
Exemplu:
QuoteȘoferul microbuzului care a intrat în fața trenului luni la prânz, un bărbat în vârstă de 31 de ani din Darabani, județul Botoșani, a fost reținut de polițiști pentru 24 de ore.

Acesta, singura persoană din microbuz care a scăpat teafără în urma impactului, a fost testat de polițiști cu aparatul etilotest, iar rezultatul a fost negativ.

De cealaltă parte, o femeie de 40 de ani, din localitatea Darabani, județul Botoșani, pasager în microbuzul implicat luni în accidentul petrecut la o trecere peste calea ferată din localitatea Urișor (Cluj), a decedat luni seară la un spital din Cluj, acolo unde fusese transportată ulterior. Fiica sa în vârstă de 13 ani se află în stare critică la Spitalul Județean din Cluj.

Microbuzul cu cele 10 persoane venea din Italia, iar oamenii voiau să ajungă acasă, în județul Botoșani. Tragedia s-a întâmplat luni, în jurul orei 12:00, în dreptul localității Urișor. Șoferul ar fi vrut să evite aglomerația de pe drumul național 1C, așa că a ales o scurtătură, pe un drum agricol, relatează publicația Știri Botoșani.
Sursa
Intrebare: ce ar fi trebuit sa faca pasagerii din acel microbuz? Imi raspund singur, NIMIC legal, dar autoritatile / statul trebuie sa IMPUNA respectarea legilor sau modificarea lor cand se dovedeste ca nu sunt eficiente.

PS. @alecu26
QuotePlus ca fiind din culpa si bla bla...soferul nu va pati mare lucru (mai ales ca avea si viteza mica). Asa ca pentru el...da...vor fi cativa ani nasoli in care se tot plimba pe la procurer, dar in final scapa.
cat timp vom avea legi care vor permite asta putem sa ne asiguram de mii de ori, ca un zmeu ne va omori cu o masina care ne intra in curte sau cand asteptam autobuzul sau ne plimbam in parc etc.

irirat

Încă o victima pe Dn2, accident grav petrecut  astazi, 18.08.2021

"Un grav accident de circulație, soldat cu decesul unei persoane, a avut loc miercuri în jurul orei 13.00 în localitatea Lilieci, pe DN2, potrivit Poliției.
Accidentul s-a produs ca urmare a ciocnirii dintre un autoturism și o cisternă, iar șoferul autoturismului a decedat.
Traficul pe DN 2, care leagă Bucureștiul de Moldova, este blocat."

Sursa: https://www.g4media.ro/accident-grav-soldat-cu-un-deces-pe-dn-2-drumul-mortii-intre-bucuresti-si-urziceni-traficul-pe-drumul-care-leaga-moldova-de-capitala-e-blocat.html

tom_sawyer

^ tot din articolul de mai sus:

DN 2 este unul dintre cele mai periculoase drumuri din țară. În primele șapte luni din acest an au avut loc 236 de accidente soldate cu 44 de morți și 55 de răniți grav. În 2020 s-au înregistrat 145 de accidente, soldate cu 67 de morți și 111 răniți grav, potrivit Poliției Române.

alin2pas

Quote from: Deutschländer on August 17, 2021, 10:56:05 PM
Din punctul meu de vedere pietonii nu au absolut nicio responsabilitate pe trecere de pietoni.
Au și pietonii o responsabilitate: trebuie să se asigure. Cel mai important motiv e că își riscă sănătatea sau chiar viața, chiar dacă legea le dă lor dreptate.
Acum mai mulți ani, în apropierea unei treceri de pietoni erau mai multe persoane (erau și niște chioșcuri în zonă), două femei stăteau de vorbă pe marginea trotuarului, în dreptul trecerii. La un moment dat, cea care era cu spatele la drum s-a întors brusc și a vrut să traverseze drumul în viteză și din 2-3 pași a ajuns în fața mea. A avut noroc, pentru că rulam cu viteză redusă (nu aveam nici 30 km/h) și eram cu piciorul pe frână și am oprit la un lat de palmă de piciorul ei. Am mai fost în situații în care pietoni s-au angajat în traversare în viteză fără să se asigure, dar niciodată nu am fost așa aproape de un accident ca atunci. Un sfat primit a fost util în toate acele situații: când te apropii de o trecere de pietoni, totdeauna pui piciorul pe frână; nu mai pierzi timp cu mutatul piciorului de pe o pedală pe alta (chiar și la 30 km/h asta poate însemna câțiva metri parcurși) și nu riști să apeși din greșeală accelerația dacă-ți iese cineva în față pe neașteptate.

pasadia

Putin mai sus a pus @ionut.cava o lista intreaga de categorii de pietoni care NU se pot asigura sau au o capacitate foarte limita in a se asigura la trecerea unei strazi. Iar acum tu spui ca consideri ca pietonii au responsabilitatea / obligatia asigurarii. Ba mai mult oferi un exemplu in care demonstrezi ca esti un sofer ce chiar are pretentia ca TOTI  pietonii sa se asigure.

Dar la modul serios, nu pot sa nu te intreb - pentru cei mentionati aici, tu ce solutii ai?

rota

nu stim noi, dar E85 e deja autostrada si are 4 benzi  :(( :(( :((


Powered by API/PUM imgur uploader sursa