Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

@Buraddo

Cred ca tot ce e in lista de "solutii agreate" este deja in proiect de multi ani. Si pe harta API

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/arad-caransebes/Lot%203/

Deci a negociat la sange primaria Timisoara, ce sa zic :lol: N-au obtinut deocamdata nicio schimbare daca bine inteleg (sper sa gresesc) si cu graba PNRR e putin probabil sa obtina.

tom_sawyer

Grindeanu, supărat pe primărie, de la min. 7:35


shift2rail

ma tem ca @grindeanu are dreptate: daca primaria Tm doreste sa aduca adaugiri proiectului aprobat de CE, licitat si adjudecat,  va trebui sa isi asume integral costurile suplimentare.

horatiu.cosma

Primăria vrea niște chestii de bun simt (modificarea pasajului de la Baader care ar ieși mult mai simplu, ieftin și eficient, câteva traversări pietonale, un punct de oprire în plus). Grindeanu e în filmul "nu se poate nimic", ceea ce e complet aberant. La Tăietura Turcului la Cluj pe fix aceeași situație cum de se poate modifica pasajul în cadrul contractului CFR? Pe Simeria - Arad sau Brașov - Sighișoara cum s-au putut face n modificări de proiect ca urmare a SF-ului varză pus la dispoziție de CFR? La Timișoara e lene și răutate, vorbim despre sub 1% din valoarea proiectului, perfect încadrabil legal în rezerve, acum e momentul să se tranșeze aceste modificări, nu venit și dărâmat calea ferată după ce e gata ca să se facă gen o subtraversare pietonală. Proiectele astea se fac în special pentru comunitățile tranzitate (și Timișoara e de departe cea mai importantă din cadrul proiectului), că altfel ne-am transforma în niște insulițe în care fiecare s-ar ocupa de propria ogradă.

motorzbh

"Primăria vrea niște chestii de bun simt (modificarea pasajului de la Baader care ar ieși mult mai simplu, ieftin și eficient, câteva traversări pietonale, un punct de oprire în plus). "
Pai și n-ar fi cazul sa dea banii cine vrea? ca și eu vreau o barca cu motor de 15 metri.
"cum s-au putut face n modificări de proiect ca urmare a SF-ului varză pus la dispoziție de CFR?" Proiectul a fost făcută de o firma de proiectanți , care au fost plătiți  de CFR. In mod straniu nimeni nu-i da pe proiectanți în judecata doar pe CFR? De ce oare?
"acum e momentul să se tranșeze aceste modificări, nu venit și dărâmat calea ferată după ce e gata ca să se facă gen o subtraversare pietonală."
Asta e corect. Dar orice modificare costa. Bani si întârzieri. Lucru care le convine de minune constructorilor.
"Proiectele astea se fac în special pentru comunitățile tranzitate (și Timișoara e de departe cea mai importantă din cadrul proiectului), că altfel ne-am transforma în niște insulițe în care fiecare s-ar ocupa de propria ogradă."
Tocmai de aia se fac consultări, proiectele se aproba de primarii, se publica proiectele pe SEAP etc. Nu știu cum se face, dar la toate proiectele  dupa  semnarea contractului apar și primăriile si constructorii ca aia nu e bine , mai vrem o trecere la nivel etc. Noi insistam sa scăpam de bariere și primarii vin mereu ca vrea nea Gheorghe sa se ducă la pășune și mai vrea o bariera. Sau alte chestii de genul: nu poți sa vii cu fibra optica pe linia de contact la gara ca arata nasol trebuie sa o îngropi sa dai mai multi bani ca asa vrea mușchii mei.
Sa pun Glogovatul pe tapet din nou?

horatiu.cosma

Am participat la o dezbatere în 2019 la Timișoara cu proiectantul SF al modernizării Arad - Timișoara - Caransebeș, cu regionala CFR Timișoara și cu alți actori implicați. Discuția atunci era "sunt bune propunerile, foarte utile și necesare pentru Timișoara, dar SF-ul e destul de avansat, vor fi preluate în cadrul contractului de proiectare și execuție, pe rezervele de implementare". Sună cunoscut, motorzbh? Ne facem că facem până nu mai trebuie făcut. Eu înțeleg că CFR e un monument de rigiditate dusă la extrem, însă trăim într-o lume în continuă schimbare, foarte dinamică, în care cei înghețați în secolul trecut pierd la pas cursa cu dorințele și nevoile societății actuale. Acum e momentul să se îmbunătățească proiectul de modernizare ce trece prin Timișoara, nu când va fi gata, că atunci nu se va mai atinge nimeni de el. Costurile sunt minimale, deranjul pentru proiectantul Webuild e minimal, care fix acum proiectează soluțiile tehnice pe proiectul mare. Singura piesă lipsă din puzzle e minima dorință la CFR să aplice mecanismul contractual denumit "Modificări". Nu mușcă, nu doare, a mai fost utilizat, necesită doar puțină dorință și muncă. Haideți că puteți, am încredere.

motorzbh

"Am participat la o dezbatere în 2019 la Timișoara cu proiectantul SF al modernizării Arad - Timișoara - Caransebeș, cu regionala CFR Timișoara și cu alți actori implicați. Discuția atunci era "sunt bune propunerile, foarte utile și necesare pentru Timișoara, dar SF-ul e destul de avansat, vor fi preluate în cadrul contractului de proiectare și execuție, pe rezervele de implementare"."
Pai ați făcut și voi o hârtie , o minuta? Ca discuții ... In general proiectantul este foarte greu de convins sa schimbe ceva din SF ca nu vrea sa muncească în plus. Dar la hârtii in general răspund.
"Eu înțeleg că CFR e un monument de rigiditate dusă la extrem, însă trăim într-o lume în continuă schimbare, foarte dinamică, în care cei înghețați în secolul trecut pierd la pas cursa cu dorințele și nevoile societății actuale"
Exagerezi. CFR Infra duce lipsa de resurse, de oameni care să-și asume anumite riscuri și în special de specialiști. Ca se lucrează dupa cum bate vântul prin minister.
"Costurile sunt minimale, deranjul pentru proiectantul Webuild e minimal, care fix acum proiectează soluțiile tehnice pe proiectul mare. Singura piesă lipsă din puzzle e minima dorință la CFR să aplice mecanismul contractual denumit "Modificări". Nu mușcă, nu doare, a mai fost utilizat, necesită doar puțină dorință și muncă. Haideți că puteți, am încredere."
Ma îndoiesc ca aveți oferta de la webuild, dar poți sa ne-o prezinți. 
Întrebarea este: ce facem daca mâine se scoală alt primar ca vrea si el o modificare? Sau se descoperă ca lipsesc niște BSC-uri?
Din cunoștințele mele webuild cere extensie de timp. Lucru cu care noi nu prea suntem de acord. Ca deja suntem in întârziere. Ca am pierdut un an jumate cu Siemens-ul si cu Racordarea Glogovat ca nu avrut primarul din Arad sa ne dea aprobare sa dublam linia Arad Aradul Nou. Ala cum a putut sa-si impună voința înainte de semnarea contractului?

shift2rail

^adica Primaria Arad a reusit sa impuna CFR solutia linie simpla intre Aradul Nou si Arad, in locul unei linii duble, moderne?
 gasesc demesurata puterea unei autoritati locale de a bloca un proiect feroviar de interes national.

motorzbh

Da, nu a vrut sa dublam linia veche ca le luam din strada si alte alea. A trebuit sa facem o racordare in Glogovat, sa modificam instalatiile de acolo , ne-am complicat de ne-am dat dracu. Nu vorbes ca ne-a dat Siemens-ul in judecata ca-l faavorizam pe Alstom co doar el face instalația din Glogovat.Deci primarii au puteri foarte mari.

Vlad94

Eu știu că problema cu dublarea acelei linii este de când s-a refăcut podul peste Mureș în 1999. Inițial primăria a vrut eliminarea liniei din oraș, dar CFR a refuzat. S-a ajuns în final la un compromis și s-a permis realizarea pasajului de pe strada Voinicilor în anul 2004 și a mai multor treceri pietonale.

Vlad94

@horatiu.cosma , PMT nu dorește o stație nouă ci mutarea celei propuse lângă Iulius Mall puțin înspre Gara de Est, pentru a o integra cu noile ansambluri din zona penitenciarului. Eu consider însă că stația proiectată este bine unde este gândită, la intersecția cu Demetriade și Aradului, pentru că va fi la bulevard și mai aproape de transportul public. Problema e că stația e proiectată cu o lungime a peroanelor de doar 100 de metri.

cristi5

Stie cineva ce anume vrea Primaria la Baader? Vor alta solutie decat maretul giratoriu suspendat? Sunt foarte curios ce prevede solutia ceruta de primarie pt pietoni. Probabil nimic (deci ramane 1 km de traversari pietonale ilegale intre Popa Sapca si Gara de Est). Conform Q&A a ministrului cu presa, e vorba de acces mai bun din strada Demetriade. Nu prea inteleg ce, ca Demetriade se infige in giratia suspendata din ambele capete.

https://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=18/45.765/21.24

Bietul ministru e frustat rau ca nu-i da Fritz avizul si nu poate emite AC.

Totusi @horatiu.cosma este foarte slaba Primaria Timisoara, si nu de acum, ci de pe vremea lui Robu care a nasit "suspendatele". Daca compari cu Aradul care practic au obtinut linie tripla, una simpla de calatori prin Micalaca (cu subtraversari decene profitand de terasamentul inalt, poate nu suficient de multe), si dublarea centurii feroviare Aradu Nou - Glogovat. Sa iesi acum la lupta cu avizele e un pic ciudat. In 2021 cand s-a inclus proiectul in PNRR, ce au facut?

Interesant cu Timisoaa Est- Aeroport Timisoara. Sper sa descarcam cat de curand din SEAP si poate are timp @RobertH sa-l puna pe harta.

dan tm

Racordul vechi Aradul Nou-Glogovat nu se desfiinteaza dupa ce arunca banii pe asta nou? ce dublare?

Puteau sa dubleze linia Aradul Nou -Arad cu banii aruncati pe racordul nou.
Este loc suficient. Terenul primariei e curatat, terenul CFR-ului e cloaca de gunoaie.
Doi berbeci primaria si CFR,  care n-au vazut linii prin orase in alte tari.

Stancosti

Articol de acum șase ani pe tema pasajului de pe strada Baader cu Demetriade:

https://www.ziuadevest.ro/psd-giratia-supraterana-din-zona-baader-este-o-fantezie-a-primarului-nicolae-robu/?amp=1

PSD: "Girația supraterană din zona Baader este o fantezie a primarului Nicolae Robu"
De către Lucian Paulescu - 04.05.2017

Declarațiile primarului Nicolae Robu cu privire la girația supraterană din zona străzii Baader a creat din nou tensiuni între edil și grupul de consilieri PSD.


Mihai Ritivoiu, consilier județean PSD Timiș, a ținut să facă precizări, într-o conferință de presă, "pentru a pune lucrurile în ordine, fiindcă edilul a vorbit numai de soluții fanteziste și, altfel, situația riscă să degenereze".
,,Ceea ce s-a declarat din partea primăriei este halucinant. Acest proiect nu este al Primăriei Timișoara, ci al Guvernului României, al Ministerului Transportului, mai precis, al CFR. E un proiect făcut pe fonduri europene și care presupune reabilitarea tronsonului de cale ferată Arad-Timișoara-Lugoj-Caransebeș și lărgirea lui, prin dublarea liniilor de cale ferată. Trenurile vor putea circula pe tronson cu viteze de până la 160 de km pe oră. În acest moment există o licitație pentru un studiu de fezabilitate", spune Ritivoiu.
Ce presupune acest fapt?
Ritivoiu explică: ,,Acesta este un proiect pe fonduri UE și nu pe banii Primăriei Timișoara care nu poate fi deblocat și urgentat decât cu colaborarea tuturor părților –autorități locale, județene, proiectanți și guvern. Este prematur să lansezi idei, pentru că soluțiile spre final se pot schimba, orice idee asumată pompieristic de maniera girației supraterane creează dificultăți în a implementa acest proiect. Primăria Timișoara nu are nicio contribuție și nu poate participa financiar. Vor fi trei traversări peste calea ferată în Timișoara – la UMT, în zona Baader și una în partea de vest a orașului – dar să vii cu girații supraterane, îngreunezi tot mersul lucrurilor și pui sarcini suplimentare pe buget și întârzii proiectul. E regretabil că au apărut aceste informații false și opinia publică este indusă în eroare. De fapt ne-au fost prezentate niște desene, niște planșe descărcate de pe internet și nu studii clare și măsuri ce pot degreva traficul rutier în zona șantierelor. Acesta e răspunsul pe care îl așteptăm de la Primăria Timișoara, nu soluții fanteziste care nu sunt făcute pe banii locali. Tragem un semnal de alarmă pentru găsirea unor soluții pentru deplasarea la lucru a celor 10.000 de angajați care lucrează în zona centrala și în zona Openville, din sistemul bancar și nu numai. Aici primăria trebuie să găsească soluții", este de părere Ritivoiu.
Pe acest subiect, Dan Idolu, șeful Grupului consilierilor locali PSD Timiș, a venit cu completări: ,,Pe tronsonul Caransebeș –Arad –Timișoara, s-a pus în discuții numai unde vor fi făcute aceste supratraversări, nicidecum nu s-a intrat în amănunte de proiectant. E important ca aceste locații să fie în interesul orașului. Zona Baader va fi una dintre ele. Proiectantul nu și-a asumat acel desen prezentat de primar, cineva din anturajul domnului primar l-a postat pentru a crea emoție și senzație. Primăria trebuie să facă lucrările de cadastru în zona Baader și de expropriere, lucrări serioase care pot frâna proiectul, dacă sunt amânate. Primăria a pus carul înaintea boilor. A pus o poză când noi discutăm de probleme tehnice de locații, de indicatori tehnico-economici", a spus Dan Idolu.




motorzbh

"Racordul vechi Aradul Nou-Glogovat nu se desfiinteaza dupa ce arunca banii pe asta nou? ce dublare?"
Nu, de ce sa-l desființăm? Se reabiliteaza si ala, se face un nou pod peste Mureș, coridoreala ca la carte.