Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

Stai putin, adică vor fi două racorduri? cel nou si cel vechi?
atunci de ce fac o varianta noua pe alt traseu?

motorzbh

Trebuie sa privești tridimensional: Racordul vechi Aradul Nou Glogovat te scoate cu locomotiva spre Simeria.Ca sa mergi in Arad trebuie sa dai loco împrejur.
Racordul nou Aradul Nou Glogovat te scoate cu locomotiva spre Arad. Deci nu mai ai nevoie de manevre. Practic nu intri in Glogovat in gara, faci stanga devreme. Dar ca sa nu facem alta gara am băgat semnalele si schimbătoarele in Glogovat.
Deci practic ocolești un cartier din Arad.

ioandorin

@dan tm
Cunosc foarte bine adversitatea TM-AR în toate planurile, dar faptul că nu au fost lăsați să dubleze CF prin Micalaca e printre puține lucruri bune lăsate de fostul!
Dacă se dubla pe dreapta dinspre Ar. N., se apropia mai mult de blocuri și cu oricâte panouri fonoabsorbante, tot era deranj pentru etajele superioare, mai ales noaptea, în special de la trenurile de marfă (aproape că nu e unul care să nu aibă un vagon care să bată ca drq) plus că se lua din stradă și automat din spatiile de parcare!   
   Dacă se dubla pe stânga, era spațiu, dar la intrare dădea în CET-ul pe Hidrocarburi(pe gaz acum) , singurul funcțional,în turnurile de răcire, sau de ce or fi și în cazan/e!

dan tm

Eu privesc tridimensional dar probabil nu sînt înteles.

Daca ma uit pe harta vad ca noul racord începe imediat la iesirea din Aradul Nou face dreapta si apoi dupa ce traverseaza Mureșul intra pe traseul actualului racord în zona unde acesta(actualul) face o curba de 90 de grade după ce merge paralel cu strada Marginei din Arad.

dupa ce trece de actuala intersectie cu DN si cu linia de tramvai se va construi un racord la stînga spre Arad.

Adica s-ar putea construi si acum fara sa implice alt amplasament de la Aradul Nou.

Întrebarea mea este daca actualul racord paralel cu strada MArginei(asa e pe harta) rămîne sau se desfiinteaza pe intervalul pod CFR actual -str Alba Iulia-str. Marginei?


_______________
Nu vad nici o rivalitate Timisoara /Arad daca spun ca exista loc pentru dublarea liniei de la Aradul Nou pînă la Arad pe traseul actual.Nu cred în teoria cu zgomotele atîta vreme cît orasele din vest sînt pline de linii ferate.

de la Aradul Nou spre pod este loc , chiar vechiul terasament, apoi pe dreapta sînt niște conducte pîna la garaje, de fapt acum sînt parcări, în spatele lor era o cloacă, acum cloaca a ramas la vedere. Stînga dreapta sînt conducte de termoficare iar după Biserica Betania la viaduct în mod cert este loc.

pe dreapta este depoul de tramvaie deci este loc, pe stînga curtea CET-ului face un șpiț unde e o șandrama care cred ca se ocupă cu fier vechi, apoi chiar în curtea CET -ului este o linie abandonata pe care aduceu ei motorină.

Una peste alta este loc.

https://www.openstreetmap.org/#map=15/46.1637/21.3606

motorzbh

Cred ca se va muta pe linia noua. Inca nu am văzut Proiectul per se. E fidic Galben aici din cate imi aduc aminte. Oricum podul peste Mures va fi dublu.
Nu are rost sa ne mai batem capul cu daca se putea sau nu dubla prin Arad. Exemplul a fost dat ca sa arate ca atunci când vrea Primăria poate sa-si impună de la bun început doleanțele. La Timisoara nu-mi dau seama ce nu a mers. Probabil proiectantul nu a avut chef de lucru.


cristi5

@dan tm evident ca este loc la Arad, si fireste ca ar fi fost bine sa dubleze in perspectiva unui tren metropolitan, ba chiar a unei conurbatii Arad-Timisoara :)

Ce voiam eu sa zic este ca primaria Arad a vrut altceva, si a obtinut: linie dubla la Glogovat, si racord de linie dubla spre Arad.

Si intrebarea e de ce primaria Timisoara nu a fost la fel de activa la faza de proiectare. Sau na, poate focusul lor era exclusiv pe rutier si pe "suspendate".

alexandru_m

O intrebare daca se poate: vad ca angajatii CFR sunt foarte deranjati ca nu s-a facut dublarea liniei din Micalaca.

Dar de faptul ca avem cale ferata in localitate la cateva zeci de metri de geamurile blocurilor fara panouri fono si mecanicii folosesc semnale acustice sunteti deranjati?


Uite si o filmare asa, la repede inainte:



Iata si un cab view. Cel putin 4 utilizari ale semnalelor acustice pana sa ajunga la podul dinaintea garii. Sa spunem de ca de acolo nu mai este densitate de locuinte si proximitatea garii face necesara cumva utilizarea semnalelor. Dar in rest?

Incepand cu 1:54:00


cristi5

Evident ca nu ar trebui sa fluiere trenul in mediu urban. Nici macar in gara.

De ce fluiera? Nu cunosc exact motivele in Micalaca dar din cate stiu se da fluier in locuri desemnate ca fiind periculoase. De ce sunt periculoase? Pentru ca s-a proiectat prost. De exemplu, cetatenii, neavand pe unde trece si-au facut carare.

Vor fi rezolvate macar unele din aceste zone problematice in aceasta reabilitare? Vor fi adaugate panouri fonoabsorbante? Poate rezulta din SF:

 https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/arad-caransebes/Lot%204/

BGP2597

În Micălaca există 5 subtraversări ale CF utilizabile atât de pietoni cât și de mașini, pe lângă pasajul de la intersecția cu Str. Voinicilor. Dacă sunt sau nu suficiente, mi-e greu să mă pronunț, deși sunt situate cam la 2-300 de metri una de cealaltă. CF totuși nu pare prea ușor de traversat, fiindcă ori rambleul este foarte înalt, ori acolo unde este mai aproape de nivelul străzii, paralel cu CF există o conductă care nu poate fi traversată - peste ea nu se poate urca, pe sub ea nu e loc de strecurat.

alexandru_m

Am inteles. Se va face, se va drege. Asta daca ne lasa strainii cei rai si locuitorii care parca nu ar vrea si mai multe trenuri care sa le fluiere sub balcon.

Pana acum cine a impiedicat CFR-ul sa faca ceva in privinta asta?

Deasemenea gasesc profund revoltatoare atitudinea asta de "mama lor a dracului ca ne pun sa luam pauza de la pauza de cafea si sa ne facem meseria pentru care incasam salariu". Pai daca e greu la stat hai la privat ca sigur e mai usor.

frunzaverde

Eu nu vad nici un indicator de fluier pe segmentul urban (puteti vedea unul la 1:45:05, e un stalp alternand alb-negru pe verticala). Mecanicul fluiera din proprie initiativa - pentru ca considera zona periculoasa si nu vrea sa calce pe cineva.

De ce e zona periculoasa? Din doua motive - lipsa de garduri si lipsa de bun-simt al locuitorilor din zona, care traverseaza linia desi exista traversari convenabile, prin pasaje "step free" la distanta de 200-400 metri.

De ce lipsesc gardurile? Pentru ca istoric nu s-au pus in Europa Continentala, s-a asumat de la bun inceput ca oamenii sunt suficient de responsabili sa se tina departe de calea ferata. Si lipsa gardurilor e considerata acceptabila in mare parte din Europa in situatii similare cu ce exista acum la Arad (de exemplu in Austria: https://goo.gl/maps/6pdizR6JEWSiCC6P9 ), presupunandu-se ca nimeni nu e suficient de idiot sa urce pe un rambelu inalt si sa treaca o cale activa cand exista o trecere convenabila la 100 metri. Din pacate, s-a dovedit ca nu e neaparat asa in tari ca Romania, si la lucrari mai mari se monteaza asa ceva - cum linia e programata la un santier mare care va implica demolarea terasamentului existent, n-avea nici un rost montatul de garduri inainte de bagarea ei in santier.

Linia, asa cum e ea acum, a fost prevazuta cu insonorizare, si inca la standarde grozave - in jurul liniei a fost prevazut un spatiu verde dens, perdea de protectie, plantat cu copaci desi, pe ambele parti ale liniei, urmate de un spatiu neconstruit pe ambele parti ale spatiului verde (inspre vest folosit de un bulevard, inspre est folosit de o curte interioara a blocurilor). Ca locatarii au taiat jumatate din perdeaua de protectie in anii '90 sa-si faca garaje improvizate, si apoi primaria a betonat, asta nu mai e treaba CFR-ului. Pe tarlaua CFR perdeaua de protectie e intacta in continuare. Panourile fono-absorbante, care sunt ineficiente in general, fac mult mai putina treaba ca ce exista acum.

Bineinteles ca la o dublare s-ar fi taiat perdeaua si montat o alta solutie pentru insonorizare - nu de alta dar si pe autostrazi si pe cai ferate s-au pus panouri de-a valma, ca n-a stat nimeni sa verifice impactul real. Care impact real nu are cum sa fie cine-stie-ce, mai ales ca exista un bulevard dens (care genereaza mult mai mult zgomot).

Sunt foarte curios cum naibii "vai fluiera trenul" de zece ori pe zi e o problema dar 40.000 masini pe zi pe bulevardul paralel, cu claxoane, frane, tramvaie, sirene etc. nu e o problema.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alexandru_m

Din respect pentru tine, am sters ce voiam sa scriu initial si voi spune doar ca 90% din ce ai scris nu are nici o legatura cu realitatea.

Iata cum se trece de calea ferata

Sub-traversari ale CF sunt aici, aici, aici, aici, aici, aici, toate in 2,2 km. Adica una la circa 366 metri. O fi mult, o fi putin?!

Daca te uiti la imagini vei vedea cum in toate cu exceptia ultimei localnicii le folosesc, regulamentar. Nici nu ai avea fizic cum sa escaladezi terasamentul inalt de minim 4 metri cu cumparaturi in brate sau cu caruciorul pentru copil.

Cat despre contra-exemplul oferit ma bucur cum comparam calea aia ferata de interes maxim regional cu o artera principala pe care chiar tu ai spus ca ai fi folosit-o dupa un RK in locul coridorului pe care inca se lucreaza.

Iar ultima ta fraza permite-mi sa o traduc putin: "You say that "OH my, trains are whistling". What about the  40.000 cars on the road nearby"

cristi5

@alexandru_m subtraversarile din Micalaca sunt exemplare. Eu nu stiu nicio zona urbana din Romania cu asa densitate de subtraversari. Posibil ca nici mecanicii sa nu fie obisnuiti cu asa ceva, chiar daca cunosc sectia, mai uita, si din reflex vad blocuri in stanga, blocuri in dreapta => fluier.

De asemenea din cabview nu se vede nicio carare, adica niciun indiciu ca acolo oamenii traverseaza des peste sine. Si char n-au niciun motiv sa o faca.
 
Parerea mea e sa intrebi la CFR SA pe legea 544 (sunt foart prompti de obicei cu raspunsul) daca exista vreun motiv pt care mecanicii fluiera acolo, si caror institutiii ar trebui sa te adresezi ca sa afli mai mult si sa schimbi realitata asta absurda.

Poate sub pasajul cu calea Iuliu Maniu (unde banui ca e facut primul video) e zona periculoasa, deci fluieratul de la 1:56:24 (al doilea video) poate fi "mai justificat" dar repet, eu in tari civilizate nu prea am auzit fluierat in mediul urban (dar fireste, ei nu au TN in mediu urban, deci dispare un motiv important pt fluier). Cu minime masuri de siguanta s-ar putea evita fluieratul si la pasaj.

Daca  e (cel mai probabil) la latitudinea mecanicului daca sa fluiere sau nu (unde nu e semnalizat) va fi greu de schimbat "obiceiul".

Am fost recent cu un IRN si chiar am observat ca nu a fluierat deloc pe timp de noapte. Deci se poate.

frunzaverde

@alexandru_m - Hai sa vedem:

1. Trecerile sub calea ferata sunt foarte dese - sunt practic la fel de dese ca trecerile de pietoni ale bulevardului invecinat. Asta inseamna ca adaugarea unei subtraversari nu are utilitate, pentru ca tot ce-ti permite sa faci e sa ajungi pe partea "fara nimic" a bulevardului cu doua cai si sina de tramvai.

2. Trecerile subterane legale arata toate foarte civilizat. Au fost gandite sa fie la aproximativ nivel cu strada, permit trafic pentru pietoni, sunt in principiu as good as you get. Daca primaria ar face ceva cu teava aia uriasa care n-are ce cauta "la vedere", si eventual vopsi trecerile in culori mai atragatoare (ceva arta urbana) ar arata state-of-the-art oriunde in lume.

Din 1+2 rezulta ca situatia legala este excelenta (2.5 minute durata medie pietonala pana la o subtraversare), si in cazul Romaniei exceptionala - unica prin calitatea oferita.

3. In ciuda situatiei excelente, sunt cel putin 3 poteci ilegale vizibile din satelit pe terasament. Sunt confirmabile usor cu Google Street View.

- Una iese direct in bulevard, intr-o zona fara trotuar, vizavi de biserica baptista. Zona e extrem de periculoasa si rutier - are configuratie de nod de autostrada urbana, lipseste trotuarul. Situatia a fost inrautatita de blocul nou urias construit la cea mai mare distanta de o subtraversare din toata infrastructura din zona: https://goo.gl/maps/VwkUxeyA1uAsBqtdA
- A doua este aici : https://goo.gl/maps/LBqQ1A4s5cVqxeR46. Poteca se vede in TOATE street view-urile din 2009 incoace. E la 78 metri de o trecere legala, nu se leaga in nimic, dar oamenii pare ca o folosesc. La ce, habar n-am.
- A treia este aici : https://goo.gl/maps/2BniTyPPebc5CR6N7. Mi se pare incredibil ca oamenii se baga pe sub tevile alea, apoi trec terasamentul, dar dovada e clara. Pe partea opusa si-au facut... scarita: https://goo.gl/maps/J2znes79JPxVHeSH7. Asta pare folosita super-intens, daca si-au facut si infrastructura ad-hoc de acces...

Inconstienti? Da! Boi? Da! Si toate astea pentru un ocol de 200 metri. Complet ilogic, dar... adevarat. Se catara pe terasament, apoi se chircesc sub tevaraia aia ruginita, ca sa nu ocoleasca 5 minute... Si nu-s putini, ca scarita aia n-a pus-o doamne-doamne, si nici poteca n-a fost batatorita de caprioarele cartierului. Si cu siguranta nu sunt parinti cu carucioare (sau ma rog, sper, ca nu stiu). Dar oameni sunt, si de asta se fluiera de la locomotiva.

Cat de restul:

- Am cautat o linie cu un profil de trafic similar cu maximul ce poate exista azi pe Arad - Timisoara, 2tph la ora de baza si 4 tph la ora de varf. Vezi orarul de la Herzogenburg-Wielandsthal pentru edificare. In cazul dublarii, vorbeam de alte solutii in locul celor existente, dar bazate pe aceiasi idee. Marfa grea in timpul noptii nu e o problema, pentru ca... exista o varianta de marfa si azi, si a fost prevazuta pentru toate directiile in toate proiectele de upgrade.

- Cat de traducere, vezi ca nu-i bine. "whataboutism-ul" inseamna divagatia de la o pereche "cauza-efect" la o alta pereche "cauza-efect" complet neconectata. Versiunea faimoasa e cu "SUA: in URSS nu exista libertati cetatenesti cu raspunsul, URSS: dar si voi aveti ku-klux-klan" Ori aici nu e cazul - vorbim de efectele zgomotului si nepermeabilitatii asupra locatarilor - "back yard-ul" faimos. Si mega-bulevardul care devine autostrada urbana (doua cai cu trei benzi pe sens, rezervatie centrala, nod denivelat cu bretele in partea de nord) este absolut relevant, fiind paralel (la 20 metri) de calea ferata. Daca zgomotul e o problema in cartier, prima intrebare e care e cauza - si nu pare a fi calea ferata. La fel poluarea, la fel lipsa de permeabilitate (care e mai mica la mega-bulevard decat la calea ferata - in partea cea mai groasa, bulevardul ala are 80 metri latime!). Nu e nimic "whatabout", e o cauza concurenta pentru efectul tau - o variabila independenta alternativa in procesul cauzal.

PS. Orasul meu e la fel de mare ca Aradul. E sectionat in doua fix pe mijloc (fix in centru) de o magistrala feroviara. Dubla. Electrificata. Cu trafic de vreo 6 ori mai mare ca cel pe care-l pe care-l poate si teoretic avea linia simpla existenta acum. Arata asa: https://goo.gl/maps/sK5rZAU8B9zun4PL6. Infrastructura de traversare e mai proasta (zilnic stau la bariera, cu 12 tph la ora de varf e inevitabil) si locurile de trecere mai rare. Casele sunt mai aproape ca in Arad, si un apartament acolo costa vreo 300.000 euro. Nu se plange nimeni de zgomot, si s-au facut harti de zgomot. Nu sunt probleme. Aradul, cu infrastructura superioara, pare ca se plange de probleme inventate.

@cristi5 - se vad cararile si in cabview - prost, ca bate soarele in fata, dar se vad. Cel mai bine se vede cea de la 1:56:12 - se vede "scarita" facuta improvizat in partea dreapta, se vede cum piatra a fost indepartata in zona de traversare, si se vede si poteca inspre stanga daca te uiti cu mare atentie (zona e orbita de soare). Imediat dupa balizele ERTMS la 1:56:29 se vede a doua poteca ilegala, la fel, e greu de vazut de soare, dar se observa. De sus, e absolut clar unde sunt si cum sunt folosite.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!