Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RobertH

[CN1054105] Proiectare și Execuție a lucrărilor aferente obiectivului de investiții "Reabilitarea liniei feroviare Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean"- LOT 3: IGIROASA ( CAP Y ) – DROBETA TURNU SEVERIN ( Cap X ), KM 331+000 – KM 362+632, Legaturile CF ale Variantei de Traseu cu Stațiile Prunișor și Drobeta Marfă, Stația CF Drobeta Marfă, Racord CF Dudașu"

Valoarea totala estimata: Intervalul intre: 3.087.419.527,78  si 3.377.161.757,08  Moneda: RON

Data de deschidere a ofertelor: 29.05.2023 15:00


Xenos

Aici e inclus și noul tunel din zona Balota, varianta de ocolire a traseului actual? Așa pare, după hartă și după preț.

a.l.x

^Da.
QuoteCompania CFR Infrastructură a lansat în SEAP contractul de 3 miliarde de lei (600 milioane de euro) pentru modernizarea lotului 3 al Magistralei Craiova – Caransebeș, tronsonul Igiroasa – Drobeta Turnu Severin incluzând tunelul Balota cu o lungime de 6 kilometri. 
Sursa

carutasul

Dacă rezolvă la Balota nu devine mai convenabil culoarul ăsta pentru București-Timișoara-Arad decât cel prin Transilvania?

frunzaverde

Dintotdeauna a fost (chiar si cu Balota) mai convenabil via Craiova - Orsova. Nu degeaba de-aia o lua pe-acolo Orient Express-ul (sau in limbaj ceferistic "trenul rapid de lux Bucuresti - Paris cu continuare spre Constantinopole"). 100+ km mai scurt, si mult mai plat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

așa îmi aminteam și eu dar "upgrade-ul" a fost făcut pe cealaltă parte. Sau poate s-au gândit că beneficiază (afectează  ) mai multă lume pe traseul prin Ardeal :)

a.l.x

QuotePas important pentru #reabilitarea a peste #100km de cale ferată pe tronsonul Craiova- Drobeta Turnu Severin-Caransebeș!

#CFR SA a transmis astăzi, în SEAP, spre validare documentațiile pentru contractele de proiectare și execuție a lucrărilor de reabilitare a ultimelor 3 Loturi ale acestui tronson, cu o valoare totală de 4,25 miliarde de lei (fără TVA).

#Lotul4 (Drobeta Turnu Severin- Băile Herculane) are o lungime de 41,61 km și o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA): proiectarea va dura 12 luni, execuția 60 de luni.

#Lotul5 (Băile Herculane- Poarta) - cu o lungime de 32,637 km și o valoare estimată de 1,45 miliarde de lei (fără TVA): proiectarea va dura 12 luni, execuția 48 de luni.

#Lotul6 (Poarta- Caransebeș)- o lungime de 37,160 km și o valoare estimată de 1,33 miliarde de lei (fără TVA): proiectarea va dura 12 luni, execuția 60 de luni.

Linia de cale ferată Craiova- Drobeta Turnu Severin- Caransebeș (225,28 km) se află pe Coridorul Orient - Est Mediteranean și beneficiază de cea mai mare finanțare prin Programul de Transport: 12,49 miliarde de lei, fără TVA.
Facebook-Sorin Grindeanu

RobertH

[CN1054821] Proiectare și Execuție a lucrărilor aferente obiectivului de investiții "Reabilitarea liniei feroviare Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean"- LOT 6: CAP X PO NOU POARTA - CARANSEBES KM 436+887 – KM 474+046,53"

Valoarea totala estimata: Intervalul intre: 1.331.527.894,38  si 1.456.485.037,62  Moneda: RON

Data de deschidere a ofertelor: 26.06.2023 15:00

cristi5

Alstom a contestat lotul 3 Igiroasa-DT Severin, cere suspendarea procedurii. Contestatia o gasiti pe SEAP

Inteleg ca si alte loturi sunt momentan suspendate. Loturile 4 si 5 sunt inca in verificare.

via @florin74 

tom_sawyer

[...] Acum, comisarul european Adina Vălean spune că a fost depus la Bruxelles, de către autoritățile române, proiectul privind modernizarea tronsonului Craiova-Golenți și că el se află în proces de evaluare.

Oficialul a refuzat să dea orice fel de detalii, spunând că nu vrea să se pronunțe îniantea finalizării procesului de evaluare. Totuși, ea nu s-a arătat foarte optimistă în ceea ce privește șansele proiectului de a primi undă verde de la Comisia Europeană: "Nu există un proiect în oglindă în Bulgaria și acest lucru ar putea fi o problemă".

https://clubferoviar.ro/modernizarea-legaturilor-feroviare-romania-bulgaria/


Și totuși:

€2.3bn Vidin - Sofia rail modernisation plan outlined
March 9, 2023

BULGARIA's National Railway Infrastructure Company (NKRI) has outlined its plans for the modernisation of the Vidin - Sofia line during the Europe in Bulgaria: Common Future conference being held in the city of Vidin.

Head of the NKRI unit preparing, managing and implementing the Vidin - Sofia project, Mr Albena Traikova, gave the presentation focusing particularly on modernisation of the Vidin - Medkovets section of the route, close to Bulgaria's border with Romania.

The project to modernise and rebuild 45km of the route has a budget of €2.3bn, making it one of the largest rail projects in Bulgaria in terms of cost.

The project will see part of the route being reconstructed on a less circuitous alignment requiring extensive civil engineering work. In total there will be two tunnels of 325m and 2975m in length; six bridges with a total length of 564m; and 11 viaducts and flyovers with a total length of 4680m, including one with a length of 1126m and height of 112m.

The new alignment will shorten the Vidin - Sofia route by 14km. The new line will be electrified and laid with heavier rail to increase line speed for passenger trains to 160km/h and for freight trains to 120km/h while meeting the latest European Union (EU) standards for safety, reliability and interoperability. The route will form part of the TEN-T network.

The Vidin - Medkovets project has been divided into three sections: Medkovets - Dabova Mahala, Dabova Mahala - Sratsimir and Sratsimir - Vidin. The tendering process to select the contractors for the first two sections is due to be completed this month, while completion of the procurement process for the third section is expected to be completed within a few months.

The indicative value for the construction of the entire Vidin - Medkovets section is put at €613.5m, 85% of which will be provided by the EU's Connecting Europe Facility (CEF).

In July 2022 the EU announced that it was providing €224.57m i to Bulgaria for the modernisation of the Medkovits - Sratsimir section of the Vidin - Sofia route. This was reported to be the largest sum of EU co-financing ever provided for a Bulgarian rail project. Bulgaria also received €4.9m in EU funding towards technical assistance for upgrading the Mezdra - Medkovets section.

railjournal.com

Xenos

Prioritatea a XXXIX-a a României, această reabilitare....față de ce este pe  magistrale...

carutasul

dacă bulgarii o prioritizează pe partea lor ar fi un avantaj că am atrage traficul lor către Europa, e cumva indirect (că nu e prioritate să ajungă cei din Băilești la Craiova, ei oricum merg cu mașina/autobuzul) dar privind global lucrurile ar deschide o rută nouă... Numai că e cu bătaie foarte lungă și noi avem probleme pe termen scurt...

shift2rail

problema noastra, "pe termen scurt" e ca nu luam niciodata in calcul termenul lung.

r.c.m.

Salutare, oameni buni!

Auzisem acum vreo 4-5 săptămâni că cei de la WeBuild căutau să-și găsească firme care să se ocupe de descărcarea arheologică, semn că probabil vara aceasta vor demara lucrările între Timișoara și Arad. Aveți idee dacă lucrările la dublarea liniei se vor face sub trafic, sau din cauza lucrărilor de artă de pe traseu acest lucru va fi imposibil de făcut?

Am încercat să găsesc informația în schimbul de replici din conținutul acestui topic, dar n-am reușit. Scuze anticipate dacă cumva mi-a scăpat!

carutasul

@shift2rail de data asta sunt de acord cu tine, de asta și intru pe topicul ăsta, că altfel nu am mers niciodată cu trenul de Calafat (ba mai rău, am stat la barieră să îl aștept să treacă :) ). Nu sunt la curent cu situația feroviară din zona iugoslavă, probabil într-un final Serbia va trebui, de voie de nevoie, să adere la UE, și atunci s-a cam pierdut fereastra de oportunitate, deși nu complet- coridorul ăsta încă va avea sens. Când am zis de "noi" mă refeream la CFR și ministerul transporturilor, care nu prea au perspectiva situației și sunt blocați în multiplele probleme punctuale...  Pare că există o necesitate de transport nord-sud, nici pe la Giurgiu situația nu e grozavă, nici pe aici pe la Calafat...