News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

daniel_avram

Da, se va moderniza firul existent ce traverseaza Micalaca.

Popescu_V

Am văzut mai sus că s-a postat filmarea completă (din spatele vagonului) cu traseul Arad-Timișoara Nord. Atașez și eu fragmente de pe acest traseu (care în filmarea mea începe la ieșirea din Aradu-Nou). Supriza mare a fost că am surprins la intrarea în Timișoara Nord, un marfar plin cu autoturisme FORD. De la intrarea în curbă până în gară se circulă foarte, foarte încet...


Cuneo


flr.cola

In stiuatia in care intre ARADU NOU si Glogovat ramane un singur fir este o problema mare pentru eventualele trenuri TM-Cluj sau TM-Brasov ? (Ca asta ma intereseaza cel mai mult ca sa fie trenuri mai dese si mai rapide pe coridor inspre Cluj Napoca si Brasov dupa ce se vor reabilita liniile TM-AR si Teius-Campia Turzii-Cluj Napoca)

Ar fi 100 % linie dubla daca ar fi in proiect si dublarea intre Aradul Nou pana in Glogovat Arad, mai exact din zona Jumbo spre Glogovat pt ca de la Aradu Nou pana in zona Jumbo acolo oricum va fi dublat. De ce credeti ca nu s-a facut in proiect si dublarea acestui fir de cativa km ?



dan tm

Teoretic nu ar trebui sa fie o mare problema pentru ca firul nou Aradul Nou-Glogovat ar fi un fir si cel vechi ar fi al II-lea fir. O:-)

District EA

Lugoj - Caransebeș - 29 iunie 2024


Lot 1 Caransebeș - Lugoj, 39,56 km, Asocierea Rail Works, lider SC Alstom Transport SA, data începerii: 15.01.2024, data estimată a finalizării: iulie 2027, în prezent se proiectează din greu.

Sorinus

Cred ca merg dublați încă 15-20km pana la Slatina-Timis, relieful e ușor pana acolo și se merita.

District EA

Lot 2 Lugoj - Timișoara Est, 53,91 km, FCC Construccion S.A., stadiu fizic în aprilie 2024: 3,00%, în data de 08.04.2024 a început execuția lucrărilor, dată estimată de finalizare a lucrărilor: iunie 2026. Video din 29 iunie 2024 Timișoara Est - Lugoj, bonus Timișoara Nord - Timișoara Est tot din 29 iunie 2024.



flr.cola

Dupa modernizare pe portiunea Arad-Timisoara-Lugoj exista posibilitatea introducerii unui tren metropolitan pe ruta asta, cu cadentare de 30 de minute folosind rame din acelea electrice Pesa cumparate de ARF ?

Am citit in ceva articol ca vor fi cumparate rame RE-R si ca vor circula pe Arad-Tm-Lugoj si pe Huedin-Cluj-Dej-Bistrita.
Sa inteleg ca acestea vor fi de fapt acele trenuri metropolitane despre care se tot discuta in jurul marilor orase ?


https://arf.gov.ro/web/semnare-contract-arf-pesa-privind-achizitia-de-rame-electrice-regionale-re-r/

Mai spunea cineva pe alt topic ca pe rutele modernizate la 160 kmh nu se poate tren metropolitan fara cvadruplare dar se referea la Cluj in situatia aia. Este adevarat dpdv tehnic sau se poate?

cristi5

@flr.cola da, ARF se ocupa si de trenuri metropolitane. Se ocupa de tot ce e transport feroviar de calatori. Toate ramele ARF sunt cumparate pentru o ruta exacta. Cum vor fi folosite vom vedea cand vin primele 37 (care ar trebui folosite pe 12 rute InterRegio: Buc-Constanta, Buc-Brasov, Buc-Brasov-Arad-Timi, Buc-Brasov-Sighisoara-Cluj, Buc-Brasov-Deda-Cluj, Buc-Galati, Buc-Pascani-Iasi, Buc-Suceava, Buc-Craiova-Simeria, Buc-Craiova-Timisoara, Cluj-Deva?-Timisoara, Cluj-Suceava-Iasi).

Cel mai probabil ramele regio ARF vor fi folosite pe metropolitan, dar pt ca metropolitanul e limitat la... zona metropolitana (ceea ce e absurd, un tren metropolitan in Viena ajunge pana la Bratislava) nu e chiar asa sigur. Atat timp cat Lugojul nu e in zona metropolitana Timisoara, nu va putea exista tarif de tren metropolitan intre Timisoara si Lugoj. Poate trenul fizic va face Timisoara-Lugoj dar cine merge intre cele 2 orase va plati tarif normal pt operatorul respectiv.

Trenurile PESA (deci inclusiv ramele Regio) sunt la vreo 5 ani distanta dupa parerea mea. PESA nu are capacitate sa le produca si sa le omologheze mai repede.

----

Eu nu vad nicio nevoie de cvadruplare afara poate de Ploiesti-Bucuresti. ETCS permite un tren la 40 de secunde deci nu ar trebui sa fie probleme de capacitate, 2 fire Timi-Logoj sunt suficiente. Dar trenurile trebuie sa se miste cu aceeasi viteza, ceea ce nu e cazul daca ai R, IR si marfa, deci capacitatea reala e mai mica. La Cluj-Apahida unde vorbeau de linie cvadrupla pt ca au 2 magistrale (Dej-Cluj si Cluj-Teius) au renuntat la ideea cu 3-4 fire, face Boc un bulevard in loc, raman 2 fire si vor sa creasca capacitatea din semnalizare (ETCS si posibil blocuri BLA mai scurte, deci posibil si viteza mai mica  pe cei 12 km, cel putin pt trenuri fara ETCS)

----
Racordul existent (estic) Aradul Nou-Glogovat nu se dubleaza, se vede aici ca ramane un singur fir. Dar pentru trafic de cadenta mare (metropolitan) racordul e irelevant. Doar cateva inter-regio pe zi vor merge Timisoara-Deva direct, fara sa intre in Arad.
https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/Craiova-Arad/1.%20Timisoara-Arad%20%28CF218%29/60.%20Plan%20de%20situatie%20Aradul%20Nou%20Glogovat%204.jpg

In Micalaca nu numai ca se modernizeaza firul dar se face un PO nou (HC Micalaca) la km 54+520.
https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/Craiova-Arad/1.%20Timisoara-Arad%20%28CF218%29/55.%20Plan%20de%20situatie%20Aradul%20Nou%20Arad%201.jpg

Daca trenurile metropolitane vor avea succes (Aradul fiind legat pe acolo si de Periam/Sannicolau si de Timisoara) acel fir simplu prin Micalaca va fi la un moment dat insuficient. Vor fi insa 2 fire prin estul orasului (cele 2 fire noi Aradu Nou-Glogovat-Arad cu pod nou peste Mures, etc)

Poti studia toate plansele Arad-Craiova incepand de aici
https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/Craiova-Arad

@Sorinus Caransebes-Slatina Timis se dubleaza in cadrul proiectului Craiova-Caransebes, vezi aici situatia dublarilor si vitezele in statii

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/Craiova-Arad/3.%20Craiova-Caransebes/Plan%20Schematic%20Alternativa%202.pdf

cristi5

Quote from: flr.cola on June 27, 2024, 08:29:57 AMDupa ce se face un studiu de fezabilitate care indica mai multe variante posibile de traseu, viteza, parametri care este documentul in care vezi efectiv ce varianta a ales CFR-ul pentru
...
Ma uit la acest document si vad ca sunt doua variante, una cu viteza constanta de 160 Km/h intre TM si AR iar cealalta cu viteza de 130 pe unele portiuni pe la Sag. Cum imi dau seama ce a ales CFR pentru a se implementa?

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/Craiova-Arad/1.%20Timisoara-Arad%20%28CF218%29/Memoriu%20SF.pdf

Dupa ce se prezinta variantele, se scrie in SF care e varianta recomandata de SF, ca asta e rolul lui. La pagina 10 scrie asa

QuoteScenariul recomandat de către elaboratorul Studiului de Fezabilitate Preliminar a fost cel
corespunzător Variantei 2.

La unele SFuri se prezinta direct varianta aleasa, fara a le mai mentiona pe celelalte. Oricum, desenele din SF sunt doar pt varianta "castigatoare".



Referitor la Sag se vede pe OSM (si deci harta API), sau in documentatia de pe server, ca curbele dintre Sag si Vinga se corecteaza, or corectia se face rareori sub 160

https://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html?zoom=13&lat=46.053&lng=21.2461

Quote from: flr.cola on June 27, 2024, 08:29:57 AMIar referitor la aceste studii, nu sunt ceva standard ? La acest studiu de fezabilitate intre TM si AR la pagina 13 se vede clar variantele propuse, viteza pe tronsoane, pe alte pagini e si o harta cu traseele, se specifica clar si pe inteles unde vor fi modificari si corectii de traseu, este mult mai pe inteles. Pentru tronsonul Craiova-Caransebes studiul e mult mai greu de citit, nu gasesti in el asa clar informatiile ce ma intereseaza, nu am gasit vitezele pe tronsoane dar mai caut. De ce nu sunt toate intr-un format standard indiferent de firma care le realizeaza?

Nu sunt standard. SFul primeste o tema de proiectare, cei care castiga contractul pleaca acasa si lucreaza, apoi diferitele variante draft sunt discutate in CTE (consiliul tehnico-economic) al respectivei agentii (CFR, CNAIR). Audienta pt care e scris documentul nu suntem noi ci ingineri de specialitate. Cu astea fiind spuse, eu am gasit tot ce m-a interesat in Craiova-Caransebes. Pe serverul nostru de documentatii nu sunt toate fisierele, dar ar trebui sa avem informatiile de interes general.

Vitezele pe tronsoane la Craiova-Caransebes le gasesti unde e descrisa situatia proiectata la terasamente. Acolo sunt date vitezele in fiecare statie si pe fiecare interval. Poate sunt si aici pe topic. In principiu vorbim de 120 Craiova-Balota, 160 Balota-DT Severin (tunelul proiectat la 200 pt o eventuala linie HSR viitoare), apoi in zona montana vitezele vechi + un 10 km/h pana la Caransebes, mai putin zona Poarta unde e proiectat tunel nou de 120 pt corectarea declivitatii mari (similar cu Balota).

Cu alte cuvinte tema de proiectare nu a fost ridicarea la viteza maxima conventionala 160 (ca pe coridorul Curtici-Constanta sau ca la campie pe Arad-Caransebes) ci "modernizare, eliminat zone cu declivitate mare (adica focus pe marfa), si dublare unde se poate". Oarecum similar cu Cluj-Oradea, unde au ridicat totusi la 160 in campie, si au ridicat cu 10-20 cam peste tot, dar au dublat numai la campie (portiunea care acum are fir simplu pe la Osorhei parca)

Quote from: flr.cola on June 27, 2024, 08:29:57 AMDe la Aradu nou inspre gara mare din ARAD se va merge tot pe unde merge linia 310 si acum, adica prin stanga cartierului Micalaca cum te uiti pe Maps, sau se va merge pe langa Jumbo si Dedeman ? Ca vad ca se va face un racord care sa duca spre gara arad. Pana la urma vor muta pe aici toate trenurile de Timisoara sau care este scopul acelui racord ?

Stanga pe harti se mai numeste si vest :)

Calatorii vor merge prin Micalaca in principal, marfa prin est. Scopul racordului dublu este marfa. Daca nu mai ramane capacitate pe firul simplu din Micalaca, posibil sa trimita unele trenuri inter-regio Arad-Timisoara (care nu ar opri in Micalaca) prin est/Glogovat. Dar stai sa ajungem acolo.

Oricum cu acele 2 fire prin estul si sudul orasului Aradul isi face macar partial centura feroviara de marfa, visul multor orase (Timisoara de ex)

flr.cola

Multumesc mult pentru raspuns @cristi5



Sa inteleg ca nu pe toate coridoarele TEN-T Core din Romania se va face RK in x ani ? Se poate face viteza de 160kmh si cu Quick Wins ? Am vazut ca mi-ai raspuns dincolo pe Apahida-Suceava si ca se va face doar Quick Wins.


De asemenea cum ai scris si tu mai sus tot asa mai scria cineva prin ceva topic ca pe M300 Oradea-Cluj precum si pe ramura sudica a coridorului IV nu se fac lucrari de amploare ca si pe ramura nordica a coridorului ca sa fie liniile la aceiasi parametri tehnici precum pe ramura nordica unde s-ar fi investit mult prea mult. La ce se putea referi ca nu se vor baga atat de multi bani ? Banuiesc ca e vorba doar de corectii de traseu, dar ma gandesc ca din punct de vedere al calitatii constructiei fundatiilor, sinelor, traverselor este la fel ca si pe coridor, nu ? Sper totusi ca lucrarile pe Apahida-Suceava, Arad-Craiova-Bucuresti, Oradea-Cluj sa fie similare ca si pe ramura nordica a coridorului in sens de calitate. Adica sa fie facute sa tina, nu ca peste 10 ani deja avem iar restrictii.

Sa inteleg ca se refera doar la curbe si dublarea sau mai exista si altceva la care nu vor investi in afara de curbe/corectii de traseu/dublare? Ma refer la calitatea lucrarilor, materialelor, chestii de genul acesta. Daca se investea ca si pe coridorul IV nordic, puteam avea dublare totala pe Caransebes-Craiova cu viteza proiectata de 160 kmh inclusiv prin zona Orsova iar intre Oradea si Cluj inclusiv in zona defileului Crisului sau totusi ar fi ramas portiuni imposibil de dublat cu viteza de 160 Kmz pe toata portiunea (fara mutarea totala a traseului prin Zalau) indiferent de suma de bani investita ?


Imi cer scuze pt off-topic dar am zis ca pun aici toate intrebarile ca oricum e si despre Arad-Craiova.


edit: acum am vazut ca mi-ai raspuns cu privire la Apahida-Suceava pe topicul celalat. Deci acolo e Quick Wins.

Finantarea proiectelor se face in functie daca e TEN-T-CORE si mai apoi TEN-T-Comprehensive sau nu conteaza? Ca ziceai dincolo ca Craiova-Calafat nu are finantare inca desi SF e gata si ma mir ca Cluj-Oradea a prins finantare desi nu e TEN-T-Core.
Oricum, sincer vorbind, Cluj-Oradea e mai important ca si trafic pt Romania decat Craiova-Calafat.

Cluj-Oradea pe ce a prins finantare?

cristi5

@flr.cola  iti raspund pe topicul general ("discutii diverse si proiecte")

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=307.msg454923#msg454923

Vlad94

Se pare că vor reface racordul de la Textila. Asta ar fi super. Trenurile dinspre Buziaș vor ajunge mai rapid în Lugoj și se va putea renunța la racordul existent care încurcă circulația în Lugoj.




Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

@Vlad94 nu se reface racordul Textila ci e folosit ca drum de santier ca sa nu intre camioanele in oras. Exista doar doua axe rutiere in Lugoj care nu au tonaj limitat. Terenul e fireste al CFR si au luat masura asta.

Pana se electrifica Timi-Buzias-Lugoj e greu de motivat la CFR racordul Textila pt ca cealalta directie Diesel din Lugoj e spre Faget/Deva, si e in cap Y, opusa intrarii dinspre Buzias, deci actuala intrare Buzias-Lugoj prin cap X evita rebrusarea.

La traficul din Lugoj trebuia sa se gandeasca primarul cand a dat aviz. Putea sa-l conditioneze de refacerea racordului...

Sigur, se puteau duce trenurile Timisoara-Lugoj prin Buzias pe perioada santierului de modernizare dar... de unde atata tractiune Diesel?

Mi-amintesc ca am mers Timi-Targu Mures cu acceleratul de Galati (via Faget) acum vreo 40 de ani, si mi s-a parut ilogic ca merge prin Buzias. Acum inteleg ca era vorba de tractiune. Mergand prin Buzias evita rebrusarea in Lugoj...