Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Konter

Itinera se chinuie la un pasaj, oare ce o face aici daca ar castiga?

" A doua licitație organizată de CFR SA pentru modernizarea lotului 6 Cap X PO Nou Poarta – Caransebeș KM 436+887 – KM 474+046,53 pare a nu fi mai cu noroc decât prima organizată cu acest scop, după ce zilele trecute firma italiană Itinera SpA a depus o contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor. Reamintim că în mai 2023 CFR SA a anulat procedura de achiziție publică pentru modernizarea acestui lot după ce nicio firmă nu a depus ofertă, în condițiile în care valoarea estimativă a lucrării era de 1,45 miliarde lei. Acum această valoare a fost ridicată la o sumă cuprinsă între 2,2 miliarde lei și  2,62 miliarde lei.

La prima vedere, firma italiană Itinera SpA pare a avea dreptate în argumentația sa prezentată CNSC. CFR SA a primit peste 200 de solicitări de clarificări. Firma acuză că CFR a trimis răspunsuri contradictorii la cererile de clarificări și dă câteva exemple. Astfel, Itinera a dorit să știe dacă e posibilă modificarea, adaptarea sau completarea soluției tehnice din Studiul de fezabilitate la momentul elaborării ofertei. Răspunsul CFR a fost unul negativ, însă la o solicitare similară adresată de alt potențial participant același răspuns a fost diferit. ,,În cazul adaptărilor evidente, acestea trebuie luate în calcul la momentul elaborării ofertei", a răspuns CFR altei firme.

Alte neclarități privesc aria de aplicare a așa-ziselor caracteristici imperative de respectat, unde se face referire doar la lucrările arhologice. ,,Lipsa indicării a caracteristicilor imperative este o neconformitate frecvent întâlnită, după cum sesizează și ANAP, spune compania italiană.
Dacă în documentația de atribuire s-a prevăzut un termen de 90 de zile în care antreprenorul poate sesiza supervizorul asupra oricăror erori, acest termen s-a modificat unilateral prin acordul contractual la doar 10 zile, mai scrie Itinera.
Apoi, expertizele prezentate de CFR SA la anumite clădiri, elemente de infrastructură sunt ,,fie expirate, fie caduce", mai spun italienii. Compania a cerut parametrii geotehnici în cazul unor tuneluri pentru elaborarea ofertei, însă CFR SA a răspuns că ,,nu s-au elaborat studii geotehnice".

Pentru toate aceste motive, Itinera cere:
suspendarea procedurii până la soluționarea contestației;
anularea răspunsurilor criticate ale CFR;
obligarea CFR la adoptarea unor măsuri de remediere."
Sursa

cristi5

Stadiul proiectelor mai 2024. Un lot e deja iesit din termenul PNRR...





Powered by API/PUM imgur uploader

oc7avian

Nu e problemă, pentru că e întârziere obiectivă totuși (contestații), iar semnarea întârziată e excepția pe proiectele PNRR pe CF

Konter

"𝐋𝐨𝐭𝐮𝐥 𝟐  𝐋𝐮𝐠𝐨𝐣 – 𝐓𝐢𝐦𝐢𝐬̦𝐨𝐚𝐫𝐚 𝐄𝐬𝐭

Departamentul de Electrificare din cadrul 𝐁𝐀𝐖𝐈 execută lucrări de demontare a liniei de contact în stațiile 𝐋𝐮𝐠𝐨𝐣, 𝐁𝐞𝐥𝐢𝐧𝐭̦, 𝐓𝐨𝐩𝐨𝐥𝐨𝐯𝐚̆𝐭̦, 𝐑𝐞𝐜𝐚𝐬̦ 𝐬̦𝐢 𝐑𝐞𝐦𝐞𝐭𝐞𝐚. De asemenea executăm lucrări de montare a liniei de contact și a elementelor de protecție a instalațiilor din cale și vecinătăți pe variantele provizorii de traseu care asigură circulația trenurilor în perioada de execuției a lucrărilor."










Powered by API/PUM imgur uploader

flr.cola

Quote from: cristi5 on July 01, 2024, 11:00:25 AM@flr.cola da, ARF se ocupa si de trenuri metropolitane. Se ocupa de tot ce e transport feroviar de calatori. Toate ramele ARF sunt cumparate pentru o ruta exacta. Cum vor fi folosite vom vedea cand vin primele 37 (care ar trebui folosite pe 12 rute InterRegio: Buc-Constanta, Buc-Brasov, Buc-Brasov-Arad-Timi, Buc-Brasov-Sighisoara-Cluj, Buc-Brasov-Deda-Cluj, Buc-Galati, Buc-Pascani-Iasi, Buc-Suceava, Buc-Craiova-Simeria, Buc-Craiova-Timisoara, Cluj-Deva?-Timisoara, Cluj-Suceava-Iasi).

Cel mai probabil ramele regio ARF vor fi folosite pe metropolitan, dar pt ca metropolitanul e limitat la... zona metropolitana (ceea ce e absurd, un tren metropolitan in Viena ajunge pana la Bratislava) nu e chiar asa sigur. Atat timp cat Lugojul nu e in zona metropolitana Timisoara, nu va putea exista tarif de tren metropolitan intre Timisoara si Lugoj. Poate trenul fizic va face Timisoara-Lugoj dar cine merge intre cele 2 orase va plati tarif normal pt operatorul respectiv.

Trenurile PESA (deci inclusiv ramele Regio) sunt la vreo 5 ani distanta dupa parerea mea. PESA nu are capacitate sa le produca si sa le omologheze mai repede.

----

Eu nu vad nicio nevoie de cvadruplare afara poate de Ploiesti-Bucuresti. ETCS permite un tren la 40 de secunde deci nu ar trebui sa fie probleme de capacitate, 2 fire Timi-Logoj sunt suficiente. Dar trenurile trebuie sa se miste cu aceeasi viteza, ceea ce nu e cazul daca ai R, IR si marfa, deci capacitatea reala e mai mica. La Cluj-Apahida unde vorbeau de linie cvadrupla pt ca au 2 magistrale (Dej-Cluj si Cluj-Teius) au renuntat la ideea cu 3-4 fire, face Boc un bulevard in loc, raman 2 fire si vor sa creasca capacitatea din semnalizare (ETCS si posibil blocuri BLA mai scurte, deci posibil si viteza mai mica  pe cei 12 km, cel putin pt trenuri fara ETCS)

----
Racordul existent (estic) Aradul Nou-Glogovat nu se dubleaza, se vede aici ca ramane un singur fir. Dar pentru trafic de cadenta mare (metropolitan) racordul e irelevant. Doar cateva inter-regio pe zi vor merge Timisoara-Deva direct, fara sa intre in Arad.
https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/Craiova-Arad/1.%20Timisoara-Arad%20%28CF218%29/60.%20Plan%20de%20situatie%20Aradul%20Nou%20Glogovat%204.jpg

In Micalaca nu numai ca se modernizeaza firul dar se face un PO nou (HC Micalaca) la km 54+520.
https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/Craiova-Arad/1.%20Timisoara-Arad%20%28CF218%29/55.%20Plan%20de%20situatie%20Aradul%20Nou%20Arad%201.jpg

Daca trenurile metropolitane vor avea succes (Aradul fiind legat pe acolo si de Periam/Sannicolau si de Timisoara) acel fir simplu prin Micalaca va fi la un moment dat insuficient. Vor fi insa 2 fire prin estul orasului (cele 2 fire noi Aradu Nou-Glogovat-Arad cu pod nou peste Mures, etc)

Poti studia toate plansele Arad-Craiova incepand de aici
https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/Craiova-Arad

@Sorinus Caransebes-Slatina Timis se dubleaza in cadrul proiectului Craiova-Caransebes, vezi aici situatia dublarilor si vitezele in statii

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/Craiova-Arad/3.%20Craiova-Caransebes/Plan%20Schematic%20Alternativa%202.pdf



De abia am terminat de citit topicul de tren metropolitan din zona Clujului, iar din cate am citit pe acolo pare a fi o problema faptul ca primaria dorea multe opriri ale trenului metropolitan in linia curenta, fara a exista o statie cu abatute (linii de refugiu daca bine inteleg) iar in situatia respectiva intre Cluj-Napoca si Cluj-Este ar fi o problema ca unele trenuri trebuie sa astepte dupa cele metropolitane care sunt oprite pe linia pe care se circula.

La Timisoara halta noua care se face in centru langa Iulius, va avea linii de refugiu sau nu ?
Am identificat aici planul de situatie dar nu reusesc sa imi dau seama exact

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/Craiova-Arad/1.%20Timisoara-Arad%20%28CF218%29/32.%20Plan%20de%20situatie%20Timisoara%20Est%20Timisoara%20Nord%201.jpg


Comparand cu alta statie rurala care va avea si linii abatute, deduc ca halta din centrul Timisoarei nu va avea din pacate... In situatia asta in viitorul indepartat nu e din nou aceeasi problema ca la Cluj-Napoca indiferent de ce semnalizare se va folosi ?

(statie la care se vad clar liniile suplimentare)

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/Craiova-Arad/1.%20Timisoara-Arad%20%28CF218%29/44.%20Plan%20de%20situatie%20Ortisoara.jpg

-----

Referitor la pasajele Baader si UMT, de ce nu se poate face un pasaj pe sub liniile ferate precum la Solventul ? (Nu am reusit sa citesc si acest topic dar va urma cat de curand in functie de timp, poate gasesc aici raspunsul).
La Oradea tocmai ce se proiecteaza un pasaj subteran pe sub centura, pasaj care va avea 2 benzi pe sens, plus linie de tramvai dubla. Nu vad ce e atat de complicat sa se fi facut la fel si in Timisoara pe sub linia de CF acolo unde sunt in prezent treceri la nivel si e proiectat pasaj care supratraverseaza calea ferata.



dorum

cred ca problema la UMT e linia de tramvai, m-am gandit si eu mult la asta de ce nu se face un pasaj subteran

traveler


Stancosti

Quote from: flr.cola on July 22, 2024, 02:20:14 PMReferitor la pasajele Baader si UMT, de ce nu se poate face un pasaj pe sub liniile ferate precum la Solventul ? (Nu am reusit sa citesc si acest topic dar va urma cat de curand in functie de timp, poate gasesc aici raspunsul).
La Oradea tocmai ce se proiecteaza un pasaj subteran pe sub centura, pasaj care va avea 2 benzi pe sens, plus linie de tramvai dubla. Nu vad ce e atat de complicat sa se fi facut la fel si in Timisoara pe sub linia de CF acolo unde sunt in prezent treceri la nivel si e proiectat pasaj care supratraverseaza calea ferata.

Așa arată în prezent trecerea de nivel la strada Baader și intersecția în T cu strada Demetriade.
Nu cred că e loc de construit în subteran, nici cu exproprieri. Pe topicul local dedicat liniei se vehicula ideea continuării traseului pe rambleu,
în așa fel încât în partea asta estică toate trecerile la nivel ar fi putut deveni pasaje pe sub calea ferată (și chiar, în viitor, continuarea liniei de tramvai de pe Kogălniceanu până la bucla tramvaiului 4 de pe Calea Torontalului).

daniel_avram

@cristi5 Exista pe server planse cu noul pod peste Mures? Mai pui te rog odata linkul unde se gaseste documentatia. Mersi.

ioandorin

   ^^^
Daniel, le-a pus odată Cristi, dar nu le mai găsesc! Cred că ar trebui "fixate" în susul paginii pentru fiecare magistrală!


cristi5

Toate sunt in acelasi loc, trebuie doar retinuta "radacina"

https://pum.project-online.se/doclic/

Incercam sa mutam la o adresa mai usor de retinut.

cristi5

@flr.cola notiunea de "halta" presupune oprire in linie curenta si atat. Halta cu linii abatute se cheama halta de miscare, si arata tehnic ca o statie (semnale intrare si iesire, aparate de cale, impiegat de miscare).

Deci da, in Timisoara centru va fi doar o halta si atat. Oprire in linie curenta si va astepta InterCity dupa metropolitan. Intr-un viitor luminos liniile de tren metropolitan ar trebui separate complet de celelalte, dar suntem departe de acea situatie.

In legatura cu Baader si UMT. E chiar greu sa sapam acum dupa ratiunea de proiectare, si e prea tarziu. Contractul semnat prevede pasaj rutier superior si nu se va face altceva. Daca vrei sa te distrezi, exista mai sus pe topic filmari din comisia de urbanism a Timisorii care desfiinteaza solutiile propuse de antreprenor. Parca o versiune recenta de pasaj la Baader trecea printr-o cladire care are deja avizul primariei...

Clar ca CF nu se prea poate ridica la Baader pt ca chiar la est de Baader incepe statia Timisoara Est, deci ar trebui ridicata toata statia (vreo 17 linii gen). La fel la Gh Adam, aflata chiar in estul statiei.

In situatia asta ar trebui coborite cu 4m toate strazile din zona (Baader, Demetriade, Gh Adam, poate si Imbroane). Ceea ce nu e imposibil dar conlucrarea intre CFR si primarie in stadiul de SF (adica acum cativa ani) trebuia sa fie mult peste ce s-a intamplat de fapt. Robu a vazut pasajele propuse (care niciunul nu se poate construi si se tot reproiecteaza, vezi filmarile din comisia primariei), s-a bucurat ca ii rezolva ceva probleme de trafic si a semnat avizul pe nemestecate. Dupa care a inceput sa se laude la presa cu giratia suspendata, care nu va mai fi giratie...

https://debanat.ro/2017/05/giratoriu-suspendat-in-zona-baader-robu-anunta-ca-il-face-cfr-dar-nu-se-stie-cand_190707.html

O situatie similara este in vest, la Radu de la Afumati (tot pasaj superior). Arhitectul sef al Timisorii a zis ca solutia corecta era o subtraversare rutiera mai la sud, pe CA Rosetti. Intrebarea e unde era arhitectul sef cand s-a facut SFul?

De ce se poate pasaj la Solventul si nu in celelalte 3 locuri? Eu cred @dorum @Stancosti ca raspunsul e foarte simplu. Solventul e proiectul primariei (cu tramvai btw). Celelalte sunt proiectul CFR, care considera ca nu e treaba lor sa faca urbanism. La fel au zis si de Taietura Turcului in Cluj.

Am pus pe topicul de CF in europa doua subtraversari rutiere facute in spatii foarte inguste.

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=370.msg389752#msg389752

Asa ca pur si simplu nu cred ca motivele sunt ingineresti. Sunt motive (inter- ) institutionale.

Off: Referitor la Cluj-Cluj Est, portiunea se afla acum in proiectare in cadrul SFului Cluj-Coslariu si avem doar ceva documente incipienre. Ce stim (conform CFR la o intalnire din februarie) e ca s-a mai taiat din punctele de oprire dorite de primarie, tocmai in ideea ca ar incurca traficul de lung parcurs.

cristi5

Lucrari de demontarea caii pe lotul din Timisoara

https://www.facebook.com/share/v/qQp64N9VMQJchoHd/

Oare s—a dat AC in oras, macar pe partea feroviara? (ca la Cluj). Desi parca pt demontari nu e nevoie de AC.

Autorizatiile de construire sunt pe site-ul ministerului, daca are cineva timp sa caute.

cristi5

API o prezentare a lucrarilor Arad-Timisoara, bazata pe filmarea lui @traveler  de la noul pod peste Mures

https://www.facebook.com/share/p/Fk4rgEQB7wvrFTrm