Accidente și incidente (de muncă) pe șantiere

Started by carutasul, September 21, 2023, 06:28:03 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Yoraz

#75

Hai sa citim corect: In craterul rezultat in urma exploziei, adancimea la care este ingropata conducta este...
Editat:
Nu am cum sa fac calculele momentan dar se poate determina distanta intre punctele masurate din tabel 299 si 306 din imagine prin formula AB=sqrt{(x_B-x_A)^2+(y_B-y_A)^2}. Chiar sunt curios cat este. Ne da diametrul craterului.

oneLess

#76
^ Fix cât avea ea nevoie!

Editat după ^ editare: conducta era îngropată fix cât avea ea nevoie! 🙃

mirceaeliade

Mie mi se pare praf in ochi ca teava era cu 10,20,30,50,150 de cm mai pe langa decat trebuia.  Nu degeaba pe autorizatii zice 30 de metri marja de eroare, ca de fapt asta inseamna cand zice nu te apropia mai mult de atata. Si daca se apropia la 3 m, putea cu escavatorul sa creeze presiune/torsiune pe teava care nu s-ar fi vazut in timp, dar in timp putea sa duca la probleme.

Totusi, poate un anchetator voluntar sa dezgroape o fimlare mai veche unde acesti 30 de metri marja de eroare au fost respectati la lucrarile initiale?  Ca poate dupa aia vine cineva sa explice de ce la decopertarile initiale s-a stiut de teava, dar acum, in mijlocul noptii, nu se mai stia de ea.

AdrianRO

Legat de subiect, a mai trecut cineva pe langa santiere UMB (în afara de A7)? Cum este activitatea? Au oprit-o sa se replieze pe partea de SSM sau îi dau în față?

ijwtsh

Aseară în jurul orei 20 era activitate ici-colo pe Nădășelu - Zimbor. Probabil și mai departe, doar că lotul următor nu se intersectează atât de mult cu DN-ul, așa că n-am văzut nimic.

stangabriel


Ionut

#81
Se lucrează dar sunt și voci care zic că mulți muncitori vin cu morcovul înfipt la muncă. E normal... am și zis public că un mare efect negativ al accidentului este neîncrederea în șefi a muncitorilor "de rând".

Eu îi înțeleg, și eu m-aș gândi de două ori pe unde dau cu excavatorul sau pe unde mă plimb cu cilindrul compactor... oare șeful știe dacă e sigur locul unde mă trimite?

Oricâtă încredere ai avea în șefi, după un așa accident e clar că mulți își pun întrebări.

stangabriel

"A aparut" o poza cu conducta fisurata inainte de expozie. Se merge pe pista acumularii de gaze intre suprafata si conducta. Transgaz neaga asta, fiind imposibil ca muncitorii sa munceasca cu miros de gaz, sau mai mult, ca nu trebuia sa fie conducta acolo. Un cumul de factori, neclaritati si neglijente, dincolo de lipsa de atentie a constructorului. Cu atat mai neclara situatia, cu atat nu se va stabili vinovatul si se va merge mai departe.

Video-ul este pe Observator News.

Stef

Dacă ar fi fost pierderi, nu ar fi afectat presiunea aia de 35 de bari? Nu ar fi aprins vreun martor sau vreun senzor pe undeva?

shift2rail

Presiunea maigistralei variaza natural intre min  35 si max 45 de atmosfere.

Cristian 74

Se lucra azi pe A3 ca de obicei, adică foarte bine. Pe de altă parte, confirm spusele lui Ionuț. Era o stare de neliniște și nervozitate la unii angajați.

dr4qul4

Dar paote sa explodeze fara sa existe acumulare?
Nu trebuia sa fie un amestec intre aer si gaz pt explozie, iar cel sub presiune se poate doar aprinde?
Recunosc ca nu sunt expert, dar butelia nu explodeaza cand aprinzi arzatorul sa parlesti porcul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pbh

Lasand deoparte toate parerile mai mult sau mai putin pertinente, emise in urma vizionarii unor filmulete sau poze de catre persoane mai mult sau mai putin implicate, raman cateva constante care nu pot fi influentate de subiectivismul acestora.
Implicatiile acestui eveniment tragic pot fi mult mai mari decat par la prima vedere. Indiferent de cine va fi gasit vinovat, va exista un impact major asupra lucrarilor desfasurate de UMB cu posibile unde de soc pe toate tronsoanele de A si intarzieri greu de estimat acum la toate lucrarile acestui constructor (un efect nedorit ce apare cand pui toate ouale in acelasi cos). Toate estimarile, toate termenele de finalizare (oricum optimiste) vor fi depasite iar riscul de a pierde o gramada de bani din PNNR si nu numai, devine tot mai evident.
Sper ca ancheta se va incheia repede si vor fi trase cat mai rapid concluziile necesare, iar masurile luate vor duce la deblocarea acestei nefericite situatii.     

hvm

Cu siguranta o sa fie finalizate toate licitatiile pentru diriginte de santier acum ca s-a intamplat nenorocirea. Daca pana acu se taragana cu anii, de acum nu o sa fie multi cei dornici sa isi asume raspunderea din birou..... si cum dirigintele e cam obligatoriu pe santier ..... sunt sigur ca o sa avem finalizate aceste contracte relativ repede (comparativ cu "performata" de pana acum).
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Geri

Nu am vazut intrebarea:

Cat timp dureaza relocarea unei astfel de conducte de gaz?


De la identificare pe traseul autostrazii; elaboarare proiect tehnic pentru noua locatie a conductei, care sa fie in concordanta cu normativele; depunerea documentatiei la Transgaz si pana la avizarea in CTE si comunicarea catre firma deponenta. Si sigur lucrarea in teren.

Intrebarea vine in urma comunicarii Tansgaz: nu aveau avizul CTE de la Transgaz. Cat dureaza obtinerea avizului?

Inmultim timpii de avizare cu 14?