News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx Suceava-Botoșani

Started by FRS, January 29, 2022, 07:04:06 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FRS

CJ Suceava face primul pas pentru construcția drumului expres A7 Suceava – Botoșani

Consiliul Judeţean Suceava va face primul pas pentru urgentarea lucrărilor de construcție a drumului expres A7 Suceava Botoșani. În prima ședință a deliberativului județean va fi propusă pentru adoptare aprobarea încheierii protocolului de colaborare între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, județele și municipiile Suceava și Botoșani pentru construcția acestui drum expres.

https://www.monitorulsv.ro/Local/2022-01-29/CJ-Suceava-face-primul-pas-pentru-constructia-drumului-expres-A7-Suceava-Botosani

dumbravaandrei

Bai nene, iar dorm aia de la Botosani.... muieti-s posmagii cumetre? of.... :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:

alin2pas

E bine totuși că există totuși cineva care a învățat (cel puțin parțial) lecția de la Bolojan (aici nu contează culoarea politică, doar omul). Atât timp cât noi nu am fost în stare să atragem toți banii puși la dispoziție de UE pentru infrastructură, avem nevoie de cât mai multe astfel de inițiative.

ValiCatargiu

Acel drum express de la Botoșani la Suceava e cam jumătate din distanța inițială de 43 km dintre cele două orașe, pentru că de la Dumbrăveni se conectează la viitoarea autostradă A7 finanțată din fonduri naționale și europene. Acest segment nu afectează bugetul CJ Suceava. Partea cel mai lungă și mai grea (trecerea din lunca Siret peste codrii de la Baisa) se află în județul Botoșani. Va finanța consiliul județean acest segment? ...mă îndoiesc. Domnul Flutur e foarte influent la nivel central. Are școală de politician și un PR f. bun!
Nu am uitat cum susținea proiectul A7 peste dealurile de la Fălticeni până ce la final, cu întârzierile care le suportăm acum, s-a decis ruta logică, pe valea Siretului.
Priorități în județul Suceava sunt: centura Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc.

Kimi

Am intrebat eu la CNAIR anul trecut care e stadiul acestui proiect. Am primit un raspuns sec cum ca perioada de implementare e 2027 - 2031 si atat.

Avand in vedere lungimea relativ scurta fata alte proiecte si lipsa totala de implicare a autoritatilor locale, eu as propune si sa fie inclusa si centura BT in proiect, macar Lebada - Dedeman - intersectia cu Ipotesti.

Traseul ideal ar fi undeva de la Curtesti pana la Veresti, a.i. sa atraga si traficul BT - Iasi. Chiar daca e mai lung, merita. Am luat niste gropi pe "europeanul" Tg Frumos - Iasi de mi-a sarit un bec din soclu...

ValiCatargiu

#5
Mai bine să înceapă de la Stăuceni să preia traficul de la vama cu Rep. Moldova.
Dacă vrei să mergi din capitala Moldovei, Iași spre Rădăuți, Putna, Siret sau Ucraina, varianta prin Botoșani - Bucecea - Mihăileni e cea mai rapidă. Peste un an sper să termine lucrarile de modernizare pe Botoșani - Tg Frumos.

pasadia

Daca vrei sa mergi din Iasi spre destinatiile insirate de tine vei merge pe A8 si A7. Doar de asta construim autostrazile alea, ca sa meargă traficul pe ele, nu prin nu știu ce sate de care nu a auzit nici naiba (scuze, dar chiar a trebuit sa caut pe maps sa aflu despre ce localitati vorbesti).

Kimi

Stiu la ce se refera. Acolo e de ajuns o varianta 1+1 pana la Lebada pentru traficul local ca sa nu mai intri prin BT.
BT e unul dintre orasele in care TIRurile de tranzit trec printre blocuri, pe strazi inguste. Din ce am vorbit cu oamenii administratia locala e praf si pulbere, nu se face absolut nimic. De-asta am propus sa fie inclusa si centura BT in proiectul cu DX. Altfel nu vad nicio oportunitate de dezvoltare pentru infrastructura rutiera din BT si e pacat de oameni, care nu mai au deloc speranta in politicienii locali.

Eu sunt deschis pentru propuneri dar as vrea sa stiu macar neoficial ca exista un interes pentru proiectul asta in viitorul apropiat. Poate stie @horatiu.cozma ceva. Altfel iarasi discutam sa ne aflam in treaba.

rota

CNAIR  a semnat astăzi un protocol de colaborare cu autoritățile locale din județele Suceava și Botoșani.
În baza acestui protocolul se va lansa licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic necesare contrucției unui Drum  Expres care va asigura legătura municipiilor Suceava și Botoșani cu Autostrada Moldovei (A7).
Finanțarea va fi sigurată din fonduri europene, iar specialiștii CNAIR vor acorda suportul necesar lansării și finalizării licitației.
După finalizarea contractului pentru SF și PT, va fi lansată o nouă licitație pentru construcția Drumului expres Suceava – Botoșani – A7.

Sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

tom_sawyer

150 milioane de euro, estimarea pentru cei 26 kilometri ai drumului expres Botoșani-Suceava
10 mai 2022

Un nou drum peste Siret va fi construit între Botoșani și Suceava. Este vorba despre drumul expres Botoșani-Suceava, proiect care va fi dezvoltat în comun de Consiliul Județean Botoșani, Consiliul Județean Suceava, Primăria Botoșani și Primăria Suceava.

Doina Federovici, președintele CJ Botoșani, a declarat că evaluarea costurilor viitorului drum expres se ridică la 150 milioane euro, bani care vor veni din fonduri guvernamentale și europene.

"Săptămâna viitoare va fi finalizat studiul de favorabilitate și după ce îl primim scoatem la licitație studiile tehnice. Noi nu am abdicat de la ideea că poate fi construit ca autostradă, dar asta va reieși din aceste studii. Este pentru prima dată când ne batem să avem o autostradă care să ne lege de Aeroportul Salcea, de viitoarea autostradă A7, de viitoarea centură a municipiului Botoșani", a declarat Doina Federovici.

banulbotosanean.ro

GDC

Sper doar că la momentul în care se va face acest SF să fie ales un traseu care pleacă din A7 undeva la nord est de Verești, ca să nu mai avem inepții cu drumuri pseudoparalele ca prin zona BR-GL.

dumbravaandrei

Ca sa intelegeti cat de tuta e madam Fedorovici, care nu s-a sinchisit sa-si miste biomasa, impreuna cu partidul ei mult iubit, ca sa traga A7 pe unde era normal sa fie tras - mai aproape de judetul Botosani, sa mai aiba si Dorohoiul si Darabaniul speranta la o cale rutiera civilizata:

Quote"Săptămâna viitoare va fi finalizat studiul de favorabilitate"


Din pacate asta este nivelul managementului politic la nivelul judetului Botosani. Si nu de acum... cel putin de la Contac incoace.

ValiCatargiu

Cumva proiectul de autostradă A7 trece pe valea Siretului(Pașcani - Dumbrăveni) și nu pe dealurile Fălticeniului, cum inițial visa d. Flutur de la Suceava. De la Dumbrăveni se poate conecta spre Botoșani. În cazul puțin probabil de unire cu Rep. Moldova, acest drum poate fi autostradă și continuat spre râul Prut, în rest, chiar dacă sunt botoșănean și am prezentat și susținut aici aici toate argumentele pentru ca A7 să meargă pe valea Siretului, consider că un drum express e suficient. Sper să nu defrișeze prea mult din pădurea de la Ipotești și Agafton.

dumbravaandrei

Problema era dupa Dumbraveni. Sa o fi tras spre Zvoristea, nu pisatul boului de acum....
Ce propusesem gasesti aici.

tom_sawyer

#14
Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani, a anunțat că în luna noiembrie va fi scos la licitație realizarea SF-ului pentru drumul expres Botoșani-Suceava

"Drumul va pleca din Salcea, din A7 și va merge prin spatele localităților Dumbrăveni, Huțani, Vlădeni, Baisa până în zona Mănăstirea Doamnei unde practic se va descărca traficul în viitoarea centură a municipiului Botoșani, și acest proiect fiind destul de avansat. Practic, acest drum va scurta cu aproximativ distanța dintre Salcea, autostrada A7 și viitoarea centură a municipiului Botoșani. Se intenționează scoaterea la licitație a Studiului de Fezabilitate în luna noiembrie. Are o valoare destul de mare, 21-22 milioane lei, din care cei patru parteneri (n.r.: Consiliul Județean Botoșani, Consiliul Județean Suceava, Primăria Botoșani, Primăria Suceava) vor contribui cu 2%, restul finanțării va fi din fonduri europene. În acest moment proiectul are deja cod de MySMIS, suntem pe drumul cel bun", a declarat Doina Federovici.

Aceasta a precizat că sunt două puncte pentru care județul Botoșani și echipa ei insistă, respectiv ca acest drum să fie construit ca o autostradă și nu ca drum expres, apoi să fie o conexiune chiar la mijlocul traseului, în zona Huțani, pentru ca la viitorul tronson de autostradă să fie conectate cu ușurință orașul Bucecea, unde se amenajează un parc industrial, și municipiul Dorohoi.

"Insistăm și avem sprijin CNAIR și Ministerul Transporturilor. Noi cu echipa noastră de parlamentari am avut discuții direct cu vicepremierul Sorin Grindeanu, conducerea CNAIR, și am solicitat ca în momentul în care se fac aceste documentații noi ne dorim ca din documentații să reiasă cu regim de autostradă. Toate premisele induc ideea tehnică a faptului că se poate transforma în tronson de autostradă. Noi avem experți în cadrul unității de implementare a proiectului, urmărim ca din documentația tehnică să rezulte necesitatea unei descărcări la jumătatea drumului expres, undeva în zona Huțani, în DJ 291, pentru a conecta practic și partea de Nord-Vest a județului, mă refer aici la Bucecea și municipiul Dorohoi și mai departe către punctul vamal de la Racovăț", a completat Doina Federovici.


banulbotosanean.ro


sursa primară este videoul "Dosarul zilei 4 octobrie 2022 TELEM Botosani" pe youtube, pe la min. 37, nu pun link