News:

Educația pentru riscuri în trafic, lecțiile suedeze!

Main Menu

Drumul Expres DEx Suceava-Botoșani

Started by FRS, January 29, 2022, 07:04:06 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Feri

#45
Pare că între timp a trecut prin AMC2 și s-a stabilit deja traseul:





Powered by API/PUM imgur uploader

CJ Suceava

Mihnea Săilă

Cer prea mult dacă aș vrea să văd o coordonare între 1-2 proiecte, măcar din faza de SF sau proiectare? Nodul cu A7 de la Salcea neapărat trebuie să ofere continuitatea cu viitorul A14.  :bash: 

pista_bacsi

Mai adaug si eu ceva... Padurea aia de la finalul DEx-ului spre Botosani taiata pe diagonala e perfecta. Pun pariu ca era singura solutie :) Ca sa fiu mai constructiv:
1) cred ca puteau aduce drumul mai aproape de Baisa si sa reduca diagonala
2) puteau face descarcarea pe langa Ipotesti in DN29A

EugenRo

Sunt 2 variante:
- ori exista continuitate si  intersectia va fi modificata ulterior daca DX e gata inainte de A14.
- ori nu va fi cu continuitate, A14 intepandu-se mai la sud.

Ambele variante proaste.

dumbravaandrei

^^ nu poti sa il scoti la ipotesti pentru ca:
- toata lumea ar trebui sa traverseze Catamarestiul care e o localitate destul de populata iar capacitatea de extindere a drumului e limitata
- la catamaresti vale ar trebui ditai viaductul si consolidarile de versant ca sa tina acel viaduct. 
- mai la nord de traseu esti in arie de conservare (nuferii lui Eminescu. Da, stiu, lacul e facut artificial acolo prin 85)
- DEx-ul este colerat acum cu centura ocolitoare sud a Botosaniului (adica asigura continuitate spre Curtesti / Lebeda)


A14 va fi mult mai la sud intepat in A7
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

pista_bacsi

M-am uitat pe satelit par case mai aproape de Baisa și pe trafic pare ca traficul vine din sud (Iași/Tg Frumos/Bucuresti). Ma gândesc ca are mai mult sens dacă se face și centura.

Off topic: care e stadiul centuri? Odată cu A7 și acest DEx va avea un rol foarte important de a distribui traficul.

EugenRo

Oare daca corectau zig-zagurile din centura propusa si faceau direct o continuare a DX-ului cu un half-profile (in ideea ca peste 10 ani poate mergi pana spre Balti) nu eram mai castigati?  :((

Feri

Au dat ieri și comunicatul cu confirmarea traseului:

𝐀 𝐟𝐨𝐬𝐭 𝐚𝐯𝐢𝐳𝐚𝐭 𝐭𝐫𝐚𝐬𝐞𝐮𝐥 𝐝𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐞𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐒𝐮𝐜𝐞𝐚𝐯𝐚 – 𝐁𝐨𝐭𝐨𝐬̦𝐚𝐧𝐢
Consiliul Județean Suceava a avizat astăzi, în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Tehnico-Economic, traseul final al drumului expres Suceava – Botoșani.
...
În urma evaluării, a fost aleasă Alternativa de Traseu nr. 2, cu o lungime de 19,867 km.
Drumul expres va avea patru benzi de circulație, câte două pe sens, o lățime a părții carosabile de 22,5 metri și o viteză de proiectare de 120 km/h.

Traseul va trece prin orașul Salcea și comunele Dumbrăveni, Vlădeni, Mihai Eminescu și Curtești, asigurând conexiuni rapide cu infrastructura existentă prin trei noduri rutiere majore:
• Nod rutier la Salcea, care va lega drumul expres de Autostrada Moldovei A7;
• Nod rutier la Huțani, ce va facilita accesul către DJ 291 Huțani – Bucecea – Leorda;
• Nod rutier la intersecția cu DN29, unde se va realiza conexiunea cu viitoarea Variantă de Ocolire Botoșani.
Proiectul include 15 poduri și pasaje, cu o lungime totală de 2,654 km, spații de servicii, un punct de sprijin pentru întreținere și sisteme moderne de siguranță rutieră.
Proiectul este cofinanțat prin Programul de Transport 2021 – 2027.

Tot astăzi, a început o altă etapă esențială în realizarea studiului de fezabilitate, fiind demarate studiile de teren pentru Drumul Expres Suceava – Botoșani.
În activitățile programate să fie finalizate până la finalul lunii iunie 2025 se numără măsurători topografice, studii geotehnice, studii arheologice, identificarea și curățarea terenului de muniții neexplodate, precum și evaluarea terenurilor.


ovicor

Ma minunez cat de elastic e PT 2021-2027! Inteleg ca unele lucrari se vor porta pe "septenalul" urmator, dar ce garantii avem privitor la consistenta acestuia?!?!

pista_bacsi

Eu de mult timp mi-am exprimat scepticismul referitor la viitorul "cincinal". Presupunând ca va rămâne similar cu POT in valoare, acesta tot nu va fi destul pentru tot ce e în licitație. Nu mai vorbesc de proiecte în SF sau alte liniuțe pe hartă.