Drumul Expres DEx Milișăuți-Siret

Started by rota, February 13, 2019, 09:17:13 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

#60
Mi-e ca cei 20 km de drum nou 1+1, redistribuiti putin pot rezolva mult mai multe probleme.


Mai jos o propunere de traseu, (plecat de la ajutorul lui Sf. Fotosopie - @danpandrea) asa cum o vad eu (traseul e aproximativ, facut in 10 min, nu m-am uitat prin toate curtile prin care trece, daca vrea careva kmz, sa-mi spuna, ca il trimit, dar important e amplasamentul nodurilor si drumurilor de legatura)


De la Nord spre sud:


1)  Nod intre Negostina/Gropeni/Gramesti. Nod care sa deserveasca orasul Siret, Radauti-Bucovina si un trafic local din judetul Botosani. Necesita DN 1+1 de aproximativ 11km (Balcauti - Vitcani BT), inclusiv traversarea canalului de fuga de la Rogojesti. Relief relativ usor, (spre Balcauti e mai complicat, dar nimic sa nu fie rezolvabil prin terasemente si podete) traseu prin camp, destul de ieftin de facut. Siretul ar avea iesire prin Negostina, Radauti isi mentine accesul prin DN17A. In oricare din variantele de pe fituica lui Flutur, ADX7 trece pe la vest de Balcauti, asa ca am mai impins 3 km traseul spre est.


2) Nod la Stanca (Zvoristea) care asigura conexiunea cu DN 29A - Racord Dorohoi. Necesita un drum nou 1+1 de 3km pana in Zvoristea. Si refacerea podului peste Siret, ca are suta de ani...


3) Nod mic/simplu la Hantesti (DJ 208D) - Legatura cu Adancata-Hantesti-Bucecea. Nu necesita drum nou.


4) Nod in interiorul triunghiului Salcea-Salageni-Dumbraveni: Intersectie cu DN29 si conectare aeroport Salcea. Daca se face chiar la intersectia cu DN29, nu necesita drum nou. Probabil aici sa mai apara 3-4 km de drum nou, spre Aeroport.


5) Nod intre Rotunda si Corni (SV), cu drum de acces spre Falticeni. Necesita un drum nou 1+1 de 7km. Astfel, punem si Falticeniul la 20km de ADX7. Altfel, e la naiba in praznic.


6) In paralel cu acest traseu, Municipiul Suceava trebuie sa-si reconsidera strategia de centuri. Actuala intrare pe DN 29 nu poate fi extinsa din cauza dezvoltarilor imobiliare din ultimii 10 ani. Pentru a potenta si dezvoltarea imobiliara din zona Cumparatura/Bosanci/Ipotest-SV, autoritatile de acolo vor trebui sa faca o centura noua intre Cumparatura si Dumbraveni. De facto, la ora actuala, Suceava este ocolita pe o centura virtuala constituita din DJ-uri pe traseul Cumparatura-Bosanci-Udesti-Veresti-Dumbraveni . Bineinteles, zona metropolitana trebuie sa-si maximizeze intrarile/iesirile din aceasta centura. Aceasta centura poate fi gandita si ca parte din DX Suceava-Dej, actuala centura devenind un bulevard, deja se umple zona de case.


Varianta de mai jos, are aproximativ 70km de traseu.



Bachus01

Solutia desenata este de bun simt si foarte utila pentru toata zona . Mai trebuie regandita directia SV-Salcea

dumbravaandrei

Pe intrararile in Suceava, trebuie sa se alinieze primariile ce aberatii de autorziatii de constructii dau sau ce constructii autorizeaza. La ora actuala e un haos total pe acolo... si in comunele limitrofe, si in Suceava.

usus

Din perspectiva așezării localităților este echilibrată dar doar atât. Pe zona aceea malurile Siretului ai doar câteva drumuri majoritatea cred că comunale și spre est unul 2 poduri peste râul Siret deci nu prea este util nimănui.
Mai ai nevoie și de o mulțime de drumuri de legătura pe direcția E-V care vor dubla valoarea investiției sau va fi un drum muzeu! Trebuie sa mai ținem cont și de faptul că pe albia Siretului nu este balast! Balastul este pe albia Sucevei.

Deci overall cred că de la Pașcani e mut mai fezabil sa urce pe albia râului Suceava.

vancouver

@dumbravaandrei, n-ai vrea sa lungesti un pic drumul de legatura spre Radauti cu o centura la Dornesti. Ai avea atunci legatura fara trecere prin nici o localitate intre autostrada si centura Radauti. Adica super-super ideal sa folosesti aceasta centura Radauti pentru spatii logistice si zone industriale. Cu camioanele obligate sa treaca prin Dornesti nu va fi chiar acelasi lucru, avantajul se reduce mult.

De asemenea gandeste-te ca centrul de interes major al celor din Radauti nu e spre nord, ci spre sud: Suceava, Bucuresti. Asa ca poate e mai bine sa trasezi drumul de legatura mai pe la sud (la sud de Dornesti), ca sa mai scurtezi distanta asta si lumea din Radauti chiar sa foloseasca autostrada. Altfel vor merge tot pe DN actual.

Inclusiv turistii spre Putna ar putea sa-i scoata navigatia mai devreme de pe autostrada, daca ocolul e prea mare si tot se trece prin localitati.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Bachus01

Eu am o intuite , daca tot vorbim A/DX12 . Zona judetului Suceava atrage destui turisti inclusiv si acum prin statiunile montate si manastiri . Iar DN2E + DN17A mi se pare o zona basm si nu exagerez . Am mers in concediu de cateva ori . Daca CJ Suceava chiar doreste sa faca ceva dupa cum tot vedem in articolele de presa , ar putea forta un DX Gura Humoralui - Suceava (sud , exact cum apare pe harta Cestrin) .  Cu putina organizare si marketing pot atrage destui turisti care acum prefera statiunile de pe Valea Prahovei  . Inclusiv din Bucuresti se va ajunge relativ repede (evident cu A7 complet)

dumbravaandrei

#66
@vancouver nu vad ce treaba are ocolirea Dornestiului cu ADX7. Din cate stiu, localitatea a avut si are primar, e tranzitata de un DN, CJ-ul in ultimii 52 de ani a avut sef, daca atatia falnici conducatori au considerat ca acolo nu e nevoie de o ocolire care sa intre in centura Radautiului, probabil ca nu e nevoie.


Eu pe de alta parte am o dificultate in a intelege perceperea voastra asupra Radautiului ca mare centru industrial. E alt tip de industrie acolo, dar nu e cu nimic mai presus decat industria existenta pe o raza de 70-80km. Nu ca volum transportat si nici ca valoare monetara.
Da, pe langa consatenii mei din Radauti care vor sa le treaca a/dx pe sub geam, mai avem niste 400.000 de oameni in judetul Botosani, care ar avea un acces direct la autostrada daca o tragem 15 km mai la est. Ca sa fiu mai direct, cam 70% din aia 400k vor avea acces la autostrada in 50km (o ora de mers). Altfel, vor avea acces la 80-90km. In timpul asta, Radautiul va trebui doar sa mearga 3km in plus.


La fel, ADX7 nu cred ca trebuie sa suplineasca lipsa de activitate a primarilor si CJ-urilor. Poate sa o complementeze, dar nu sa o suplineasca.

dumbravaandrei

#67
@Bachus pentru DX-ul ala trebuie pusa si mintea la contributie, nu numai osul la treaba :D. Acolo trebuie o strategie coerenta de dezvoltare durabila, ca si turismul asta daca nu e facut cu cap, cum apare tot asa de repede si dispare (uita-te prin Neamt ce seceta este in comparatie cu acum 20-25 ani) Plus ca urmatoarea zona turistica in dezvoltare pe acolo e valea Malinilor. Dar pentru asta poate trebuie un thread separat.


Cat despre turismul catre Putna, nu stiu ce sa zic mai mult decat multi vizitatori, putini turisti, acolo trebuie dezvoltat alt tip de infrastructura incat afluirea sa ajunga sa puna probleme de acces.

hvm

^
nu cumva problema la Neamt a fost chiar lipsa unei infrastructuri adecvate? pe langa altele?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

dimitrie

Eu îmi imaginam desenul asta un pic mai spre vest. Mai aproape de Suceava/Salcea... dar acolo dacă vă uitați pe Google Maps e foarte complicat în zona Mitocul Dragomirnei.
Nu cred că o să fie chiar așa direct în orașul Siret... parcă am citit acum ceva timp că o legătură posibilă/punct vamal să fie între Siret și Frătăuți...
A8 (Letcani - Motca) si A7 sunt prima prioritate dupa A3, A1 finalizate.

rota

@dimitrie ..mai in vest e si mai trist, ca dai in lunca Siretului  :(
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

dumbravaandrei

#71
@dimitire
Problema traversarii padurii va fi acordul de mediu. Nu stiu sa se fi autorizat pe undeva, in ultimii 20 de ani, traversarea unei paduri peste 10km (exceptie A1, dar vedeti numarul viaductelor si tunelelor). Iar multitudinea de ecoducte, tunele si alte lucrari necesare protectiei mediului vor face constructia foarte scumpa.
Punctul vamal de care ai auzit tu, am inteles ca se va face pentru mic trafic (cum este si la Racovat - Botosani), continuarea unui traseul la nivel de A/DX fiind imposibil pe acel palier, in partea ucraineana fiind o zona foarte populata. Plus si geologia nu prea te ajuta acolo (una e sa construiesti pe bancuri de balast, alta e sa construiesti pe masivi de sare sau argilosi). Iar mai sus de Vascauti, Siretul e foarte meandrat.

tudor

Ma uit la ultima propunere (a lui dumbravaandrei) si vad un nod la Salcea si unul la nord de Dolhasca cu drum de legatura spre Dolhesti). Acolo lipseste cel putin un nod la Veresti ( si unul la Liteni?).
Inteteg ca e deja acceptat faptul ca drumul expres o sa ocoleasca Falticeni (pentru ca e mai ieftina contructia pe valea Siretului decat traversarea a mai multor afluenti). Cumva tind sa accept asta.
Cat despre dumul ala de legatura la Dolhesti e un non-sens: Acceptam ca Falticeni e izolat (sau conectat doar cu A8 via E85/DN15C spre sud) sau accepntam ca trebuie un drumul de legatura cu DX7 insa nu un drum de legatura pana la jumatatea distantei. Drumul de la Falticeni la Dolhesti/Dolhasca e foarte bun pentru ce e el acum: un drum judetean cu trafic local insa nu poate deveni un drum de tranzit. Nu se poate face din acest durm dumul principal de iesire din Falticeni!
In plus, asa cum e figurat acum pe harta dumul ala nu poate fi decat un tunel.
Pareri?

dumbravaandrei

@tudor acolo spre Falticeni vorbeam de un drum nou, tocmai pentru conectivitatea orasului. Bineinteles ca se poate ajusta traseul incat sa se obtina un drum cu panta de 4-8%, pentru un DN nu e o problema asta. Plus ca se mai pot face si niste deblee pe acolo, asa ca ia traseele astea ca ceva orientativ, ca inca nu mi-am trimis forezele si lidarul in teren :D


Bineinteles ca primariile pot dezvolta noduri simple pe autostrazi, creand si drumuri de legatura pentru acestea, dar, daca te uiti putin pe A-urile noastre ce traverseaza un teren similar, nodurile sunt plasate cam la 15km unele de altele. Pentru Veresti nu vad care e problema daca este accesat prin Dumbraveni, asa cum este accesat si acum.
Bineinteles, daca cineva gandeste si un DX Botosani-Suceava-Bistrita/Dej se poate gandi un nod mai complex chiar la Veresti, dar pentru asta....

liviu92

Varianta propusa de dumbravaandrei nu prea ajuta judetului suceava si nici Botosani. Daca nu e cat mai aproape de e85 ADx7 va fi folosit doar cand mergem spre Iasi, Bacau si mai la sud. Chiar daca e putin mai scump e totusi mai de folos sa urmeze e85 daca nu vrem sa fie drum muzeu.