News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx Suceava-Botoșani

Started by FRS, January 29, 2022, 07:04:06 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

"...noi ne dorim ca din documentații să reiasă cu regim de autostradă."

"...urmărim ca din documentația tehnică să rezulte necesitatea unei descărcări la jumătatea drumului expres, undeva în zona Huțani..."


Si ne mai miram ca din documentatiile tehnice reiese mereu exact ceea ce isi doresc politicienii...

(Nu ca m-ar deranja cele doua cerinte... Mi se par destul de OK. Dar ma "zgarie" ideea ca "vrem ca din documentatii sa reiasa"... De ce sa nu recunoastem ca putem lua decizii politice, care se opun rezultatelor "din documentatii"?... Cocoasa de la Focsani este exemplul elocvent ca ce spun documentatiile nu are nici o legatura cu ce se face in practica.)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#16
Chiar nu se justifică autostradă aici în loc de drum expres, pentru 26 km. Diferența de timp între cele două e fix un minut.

Politicianism pur, discuție sterilă.

EugenRo

^ Macar la Botosani autostrada, daca la Craiova nu se justifica..  :lol:  :lol:  :lol:

ValiCatargiu

Aici a fost o înțelegere între Flutur, Lungu și Federovici. Facem din bani naționali în regim de autostradă (A7) centura de nord a Sucevei pe niște dealuri și văi dificile, când logic și ieftin era să meargă de-a lungul Siretului spre UA. Dar pentru susținere, doamna Federovici a insistat ca primul segment din Autostrada Nordului să plece de la Botoșani. Da, politicienii fac jocurile, vezi și Timișoara - Moravița unde e trafic nici la jumătate din Botoșani - Suceava. Deci acesta e primul sector din Autostrada Nordului și atunci are logică...

tom_sawyer

Autoritățile ar trebui să drămuiască banii foarte bine, că zona nu are excedent de infrastructură. La centura Dorohoi lucrează la SF din 2015, nici până azi nu cred că e gata.

dumbravaandrei

#20
@ValiCatargiu  asta cu "intelegere cu Fedorovici" e o gluma excelenta  :lol: :lol: :lol: :lol: . O acuzati de prea multa competenta.
Sper ca nodul de la Hutani sa fie gandit cu un drum de legatura spre Bucecea care as avantajeze cat de cat si Dorohoi.

imho, eu l-as face DX cu cat mai multe noduri. Din 10 in 10km daca e necesar. Sunt multe comune mari adiacente, care au nevoie de acces la acest drum. DX strict din perspectiva numarului de noduri

SocrateGaby

Salut,

Nu vreau sa umplu cu comentarii acest forum degeaba , dar sa nu uitam pe vechiul drum Suceava- Botosani a fost cel mai mare accident rutier din istoria Romania accidentul de Hutani , astfel doar pentru acest aspect ar trebuii sa gandeasca ministerul transporturilor sau consiliile judetene ar trebuii sa mobilizeze mai mult pentru a se realiza acest drum.

rota

Începe proiectarea drumului expres Suceava-Botoșani. care va fi coordonată de CJ Suceava având ca parteneri CNAIR, CJ Botoșani și consiliile locale Suceava și Botoșani

Consiliul Local Suceava se va întruni, vineri, în ședință extraordinară pentru a aproba un proiect de hotărâre inițiat de primarul Ion Lungu pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate (S.F.), realizarea documentației tehnice pentru Autorizația de Construire (P.A.C.), obținerea Autorizației de Construire (A.C.) și elaborarea Proiectului Tehnic (P.T.) pentru oiectivul de investiții ,,Drum Expres A7-Suceava – Botoșani", care urmează să fie promovat la finanțare nerambursabilă în cadrul Programului Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

reed

Pana intra SF in licitatie,castigator...dureaza

hvm

Eu cred ca s-ar putea sa se miste putin mai rapid decat ne asteptam noi... Flutur mizeaza foarte mult pe partea de drumuri din cate am vazut in ultima vreme. A rezolvat ceva capital cu centura nord est pentru Suceava la nivel de A, mai trebuie sa faca si pe sud tot A, si apoi mai trebuie sa realizeze legatura spre Botosani. Numai bine se rezolva de inca 2 mandate....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Fred

Pana la urma acest DX e continuarea logica a DX Satu Mare-Suceava sau nu e corelat deloc? Nu stiu zona si nu am inteles discutiile anterioare.

tom_sawyer

Consiliul Județean Suceava a aprobat, cu unanimitate de voturi, o hotărâre pentru elaborarea studiului de fezabilitate, realizarea documentației tehnice pentru obținerea autorizației de construcție și elaborarea proiectului tehnic pentru construcția drumului expres de mare viteză A7 Suceava – Botoșani.

[...]El a amintit că instituția pe care o conduce s-a asociat cu CJ Botoșani și cu primăriile Suceava și Botoșani pentru realizarea unor proiecte mari, autostrada dintre cele două municipii fiind unul dintre acestea. Șeful administrației județene a arătat că prelungirea autostrăzii A7 între Suceava și Botoșani va avea o lungime de 19,5 kilometri și va face legătura între nodul de autostradă de la Plopeni, de lângă aeroport și viitoarea centură a municipiului Botoșani, în zona pădurii Baisa.


monitorulsv.ro

Kimi

Am impresia ca astia vor sa isi faca autostrada personala pana pe pista aeroportului ca sa ajunga mai repede in vacante.


Logic era sa se inceapa undeva de langa Veresti, care e cam tot aia pentru ruta BT-SV ca si timp. Pana la urma grosul marfurilor de consum vine dinspre Pascani, nu Suceava. Asa scoti din sate si traficul de pe ruta Iasi/Pascani-BT.

Cu traseul dorit de ei limitezi grav investitia la un trafic foarte specific, in loc sa o fructifici astfel incat sa fie utilizata de cat mai multi soferi.

dumbravaandrei

Pai da... dar daca aia de la Botosani nu se misca si-s doctori in "da muieti-s posmagii, cumetre", normal ca-si trage Flutur DX-ul pe unde are el nevoie...

tom_sawyer

#29
[CN1053431] Servicii de proiectare pentru "Elaborarea Studiului de Fezabilitate, realizarea documentaţiei tehnice pentru Autorizaţia de Construire (P.A.C.), obţinerea Autorizaţiei de Construire (A.C.) şi elaborarea Proiectului Tehnic (P.T.) pentru obiectivul de investiţii Drum expres A7 Suceava – Botoşani"

Data publicare: 24.03.2023
Autoritate contractanta: JUDEȚUL SUCEAVA

Valoarea totala estimata: 17.808.823,53 lei

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 02.05.2023 15:00

Durata contractului este de 48 luni de la Data de Incepere a Contractului si cuprinde intervalul de timp aferent prestarii serviciilor pe care le presupune indeplinirea activitatilor, astfel:
- Elaborarea Studiului de Fezabilitate, cu respectarea legislaţiei în vigoare (norme, normative, standarde, legi etc.): 14 luni de la Data de Începere;
- Elaborarea documentaţiei tehnice pentru obţinerea Autorizaţiei de Construire (D.T.A.C.) şi obţinerea Autorizaţiei de Construire: 3 luni după finalizarea Studiului de Fezabilitate (17 luni de la Data de Începere);
- Elaborarea Proiectului Tehnic şi a Detaliilor de Execuţie: 3 luni după obţinerea Autorizaţiei de Construire (20 luni de la Data de Începere);
- Întocmirea documentaţiei suport şi asistenţa acordată Beneficiarului pentru depunerea şi susţinerea aplicaţiei de finanţare: 3 luni după aprobarea Proiectului Tehnic (23 luni de la Data de Începere);
- Pregătirea Documentaţiei de atribuire a contractului de execuţie lucrări şi Asistenţa tehnică acordată Beneficiarului în perioada derulării procedurilor de achiziţie publică pentru execuţie lucrări: 3 luni după aprobarea Proiectului Tehnic (23 luni de la Data de Începere;
- Raport financiar final: 1 lună (24 luni de la Data de Începere);
- Asistenţa Tehnică acordată Beneficiarului pentru perioada execuţiei lucrărilor până la recepţia lucrărilor şi pentru participarea proiectantului la fazele incluse în programul de control al lucrărilor de execuţie, avizat de Inspectoratul de Stat în Construcţii: 24 luni estimat.

In cadrul contractului de servicii prestatorul va presta următoarele servicii şi va elabora cel puţin următoarele documente pentru Proiectul ,,Drum Expres A7 Suceava - Botoșani ":
- Elaborarea Studiului de Fezabilitate, cu respectarea legislaţiei in vigoare (norme, normative, standarde, legi etc);
- Elaborarea Elaborare documentației tehnice pentru obținerea Autorizației de Construire (D.T.A.C.) si obtinerea Autorizatiei de Construire;
- Elaborarea Proiectului Tehnic și a Detaliilor de Execuție;
- Asistenţa tehnică acordată Beneficiarului în vederea promovării Hotărârii de Guvern privind aprobarea Indicatorilor Tehnico-Economici.
- Intocmirea documentației suport si asistenta acordata Beneficiarului pentru depunerea si sustinerea aplicației de finanțare;
- Pregatirea Documentatiei de atribuire a contractului de executie lucrari si Asistenta tehnica acordata Beneficiarului in perioada derularii procedurilor de achizitie publica pentru executie lucrari;
- Elaborare documentații pentru exproprieri;
- Asistenţa tehnică acordată Beneficiarului pentru perioada execuției lucrărilor până la recepția lucrărilor.

Prezenta procedură de achiziție publică este inițiată sub incidenţa următoarei condiții:
Clauza suspensivă: Procedura de atribuire se desfașoară sub incidența prezentei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului de servicii se va face numai după obţinerea/aprobarea finanţării serviciilor din fonduri de la bugetul de stat şi/sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibilă doar în situaţia în care se respectă dispoziţiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intră sub incidenţa legislaţiei privind finanţele publice.
Autoritatea contractantă estimează că va obține finanțarea necesară semnării contractului în al doilea semestru al anului 2023.
În cazul în care, indiferent de motive, obţinerea/aprobarea finanţării serviciilor din fonduri de la bugetul de stat şi/sau fonduri europene nerambursabile nu se realizează, Autoritatea Contractantă își rezervă dreptul de a anula procedura conform prevederilor art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie publică în condițiile în care nu există o altă sursă de finanțare.

Sursa de finanţare pentru plata serviciilor prestate va fi atât din fonduri europene nerambursabile (POIM 2014-2020) – 85%, din bugetul de stat – 13%, cât şi din bugetele proprii ale partenerilor (UAT Judeţul Suceava, UAT Judeţul Botoşani, UAT Municipiul Suceava şi UAT Municipiul Botoşani) – 2%, conform Acordului de asociere nr. 31367/24.11.2022/22037/43989/28675/21.11.2022 încheiat între UAT Judeţul Suceava, UAT Judeţul Botoşani, UAT Municipiul Suceava şi UAT Municipiul Botoşani pentru proiectul "Elaborarea Studiului de Fezabilitate, realizarea documentaţiei tehnice pentru Autorizaţia de Construire (P.A.C.), obţinerea Autorizaţiei de Construire (A.C.) şi elaborarea Proiectului Tehnic (P.T.) pentru obiectivul de investiţii Drum expres A7 Suceava – Botoşani".
Cofinanţarea UAT-ului Judeţul Suceava în sumă de 89.044,12 lei se va face din bugetul Judeţului Suceava, iar UAT Judeţul Botoşani, UAT Municipiul Suceava şi UAT Municipiul Botoşani vor asigura cofinanţarea de 89.044,12 lei fiecare din bugetele proprii.