TR71 "Ister" Brăila-Slobozia-Chiciu

Started by RaduG, May 23, 2021, 11:49:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RaduG

#90
Era un spațiu delimitat cu bandă între calea ferată și prima benzinărie, unde era pus un container și un miniexcavator (aici : https://www.google.ro/maps/@44.4266652,27.376532,3a,90y,231.1h,89.38t/data=!3m6!1e1!3m4!1sl-fNMGHvLpGrosZ_vQt_3A!2e0!7i13312!8i6656). Dar fără nici o identificare a investiției, nu ai cum să spui că e al lor, mai ales că în Drajna era o echipă a Conpet-ului care trăgea niște țevi. Am stat de vorbă cu ei și mi-au spus că au și ei în zonă o conductă peste care o să treacă lucrările la pasaj.
Vor fi multe utilități de relocat, în zona giratoriului de conectare la A2 este o stație de transformare și din ea pleacă niște rețele de medie fix prin zona prin care va trece terasamentul sudic. Mi-e greu să cred că vor reuși să se strecoare printre toți stâlpii, mai mult ca sigur vor fi ceva relocări. Google street view din centrul viitorului giratoriu de conectare la A2: https://www.google.ro/maps/@44.410956,27.373734,3a,90y,3.99h,82.54t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgfIaABEFLAv1J7n2f2_WHQ!2e0!7i13312!8i6656

LE: sursa comment FB
"organizarea de santier este facuta in curte la Cnair, la intrarea spre autostrada, unde sunt utilaje, vreo 6-8 containere birou pentru ingineri/muncitori plus un depozit de materiale pt pasaj.De asemenea, am inteles ca inginerii au inchiriat deja apartamente in Slobozia!la exterior am inteles ca se pot face lucrari mai ales ca sunt foarte multe legate de sapatura si de relocare retele (curent, gaz si apa), deci inca sunt increzator ca in jurul lui 17.01 o sa vedem mobilizare in santier:)"
https://www.facebook.com/groups/493577317695838/permalink/1531224153931144/

vancouver

https://www.zf.ro/auto/vesti-bune-pentru-soferi-autoritatile-din-patru-judete-vor-sa-20460184

QuoteConsiliile judeţene din Galaţi, Brăila, Ialomiţa şi Călăraşi s-au asociat pentru a realiza un drum expres în zona de sud-est a ţării. Este primul proiect important care apare după ce ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, le-a solicitat autorităţilor locale să coordoneze anumite investiţii de importanţă naţională.

(...)

Proiectul care va fi coordonat de către noua asociere administrativă presupune construirea unui drum TransRegio Galaţi – Brăila – Slobozia (Ialomiţa) – Drajna – Autostrada A2 - Chiciu (Călăraşi), în parteneriat cu Ministerul Transporturilor. Şeful noii asociaţii a fost ales preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi.

,,Este practic o alianţă administrativă pentru dezvoltarea acestei regiuni a ţării. Împreună, vom elabora, coordona şi implementa proiecte majore în infrastructura de transport şi vom atrage fonduri, europene sau de la bugetul de stat, pentru dezvoltarea economică a celor patru judeţe, inclusiv prin atragerea de investitori. De aceea, vom fructifica orice şansă de conectare a regiunii la marile reţele de transport", a declarat Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi.

Potrivit primelor calcule, investiţia este evaluată la cel puţin 500.000 de milioane de euro. Proiectul va fi realizat de autorităţile locale şi va fi depus spre finanţare europeană de Ministerul Transporturilor.

Şoseaua va avea peste o sută de kilometri şi va lega oraşul Galaţi de Autostrada Soarelui. În prima etapă, o firmă va fi delegată să stabilească traseul şi lungimea viitorului drum expres. În cel mai optimist scenariu, lucrările ar putea să înceapă în 2024.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Whyse1

#92
Pai, ori e TransRegio, ori e DX. Eu intelesesem ca un drum TransRegio este mai degraba un fel de drum national cu mici imbunatatiri, dar vad ca in articolulul respectiv se vorbeste de o suma destul de maricica.

TibiV

Quote
Potrivit primelor calcule, investiţia este evaluată la cel puţin 500.000 de milioane de euro.

La banii astia, este parte a canalului navigabil Marea Neagra - Marea Baltica...  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Probabil ca se doreste un mix de upgrade / DX. Am studiat un pic situatia si as propune urmatoarele componente:

1. Dublarea centurii Braila la 2+2 ca. 7km, incl. 3 pasaje peste sens giratoriu intersectii DN22+23+2B (similar pasaj Mogosoaia pe DNCB) si varianta noua de traseu ca. 1km la sud de Braila (evitare sensuri giratorii zona Mall Braila).
2. Dublare pe aliniament actual DN21 Braila - Viziru ca. 29 km (din care ca. 6 km deja 2+2)
3. Centura prin est Viziru ca. 6km DX 2+2 drum nou, incl. nod denivelat cu DJ211a.
4. Dublare pe aliniament actual DN21 Viziru - Baraganul ca. 22 km
5. Centura prin est Baraganul ca. 4km DX 2+2, din care folosire aliniament DN21A pe ca. 2km si 2km drum nou
6. Dublare pe aliniament actual DN21 Baraganul - Slobozia Noua ca. 22 km
7. Centura prin este Slobozia Noua - Slobozia, incl. nod denivelat cu DN2A, ca. 12 km drum nou DX 2+2
8. Dublare pe aliniament actual DN21 Slobozia - Drajna ca. 10,5 km (pana la capatul proiectului actual aflat in executie)
9. Drum nou 1+1 de la nord de Radu Negru - intersectie DN3 / DN3D la vest de Calarasi ca. 9km drum nou 1+1
10. Dublare DN3 centura Calarasi Vest - Chiciu pe aliniament actual ca. 14km.

TOTALURI:
- dublari amplasament actual: 101 km
- drum nou DX 2+2: 21 km
- drum nou 1+1: 9km
- treceri prin localitati la nivel 2+2: Varsatura 3km + Albina 0,6km + Valea Canepii 1,8 km + Lanurile 1,6 km + Insuratei 1,4 km + Iazu 0,6 km = 9km din total drum intre Galati (intersectie DN25 / DX Braila-Galati) - Chiciu = 164 km => 94% va fi in afara localitatii.
- din total 164 km, ca 22km vor fi 1+1 (A2 - Calarasi Vest), restul 2+2 = 142 km => 86%


Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#95
Detaliu zona Braila sud:



Relatii importante:
- tranzit Slobozia <-> Galati = complet denivelat (ramane la sol, dar nu intalneste nici un alt drum / sens giratoriu) + distanta scurtata cu ca. 0,5 km (anterior 2 giratorii, spre nord cu viraj extrem de lent la stanga).
- Braila centru -> Slobozia (spre A2) = intalneste un giratoriu mai putin, iar in giratoriul ramas nu mai trebuie sa acorde prioritate celor care merg Slobozia - Galati si fac stanga
- Slobozia (A2) -> spre Braila (via Calea Calarasilor) = neschimbat
- traficul local Braila - Mall Braila nu se mai intalneste deloc cu cel de tranzit Slobozia - Galati

Necesare doar 2 pasaje rutiere superioare unidirectionale de o banda (latime carosabil 5,5m), fiecare L=ca. 400m inclusiv rampe acces.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver



Cred ca desenul vorbeste de la sine. Am văzut această soluție in Franța, unde s-au făcut centuri de ocolire la diverse drumuri naționale (N), upgradate local la 2+2. Ideea principala este să nu cheltuim bani aiurea cu sensuri giratorii la capetele localității, unde drumul vechi intră în drumul nou - sensuri giratorii care ar fragmenta foarte mult circulația fluidă și ar fi un impediment mai ales pentru camioane și un potențial punct de congestie in unele situatii (Atentie: capacitatea unui sens giratoriu este mult mai mica decat a unui drum 2+2 si astfel anulează in mare măsura avantajul upgrade-ului la 2+2 - mai ales atunci când un număr mare de vehicule efectueză un viraj la stânga prin giratoriu).

Avantaje: costuri reduse (drumul principal, cel cu 4 benzi, ramane permanent la sol); trafic fluent pe toate directiile, fara reducerea viteze; un singur nod denivelat pentru acces in localitate; siguranta rutiera maxima; pe durata lucrarilor traficul principal nu este aproape deloc afectat; nu sunt necesare drumuri provizorii pentru devierea traficului pe drumul principal pe durata lucrărilor.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

naivu

+1, ca intotdeauna solutii profesionale si atentie la detalii.
Cum rezolvi totusi dilema localitatilor de pe drumurile 2+2? Vad ca ai ales sa pastrezi 2+2 prin localitati (nu vorbesc de Viziru si de Baraganu, ci de celelalte 6 sate); nu ar fi un capat de lume, nu sunt localitati extrem de populate si nu ar fi singurele din Romania cu DN 2+2 prin ele, dar ar fi mai safe daca in localitati s-ar pastra DN-ul la 1+1 (altfel nici o sansa sa se reduca viteza sub 100km/h in localitate, nu mai vorbesc de 50 sau 70  :)). Dilema este de a evalua corect ce este mai necesar: plusul de fluenta in localitate pt tranzit dat de 2+2 sau plusul de siguranta pt riverani dat de 1+1?!
Propui 2+2 in localitati cu parapet median sau nu? Vor fi treceri de pietoni sau pasarele? Se va putea vira stanga in localitate sau se va merge 14km pana la primul punct de intoarcere?

vancouver

#98
Pentru costuri rezonabile propun pastrarea aliniamentului actual prin localitati mici sau dificil de ocolit. Propun:

2+2, viteza maxima 50-70 km/h, fara parapet median, trecerile de pietoni toate semaforizate cu buton, benzi extra pentru viraj la stanga, radar fix, trecerea de pietoni ridicata la nivel cu trotuarul.


De ce nu 1+1
? Capacitatea unui drum este egala cu punctul de gatuire maxima. Daca exista o singura localitate cu 1+1, atunci largirea restului drumului la 2+2 nu aduce nimic in plus ca si capacitate, ci doar siguranta in plus (prin parapet median, depasiri fara intrare pe contrasens) si ceva viteza superioara pentru autoturisme.

Asa putem limita si viteza in Bucuresti la 10km/h, ca sa nu mai apara niciodata accidente. Dar asta nu e o solutie, e o anti-solutie. Asa este si revenirea la 1+1 in localitati, dupa exitinderea a 95% din drum la 2+2. Daca ne gandim numai la o trecere de pietoni in centru, aglomerata la anumite ore, atunci capacitatea scade la ca. 1000 veh/ora. Pentru ce ne mai chinuim atunci sa face centura Drajna, centura Slobozia, 4 benzi in camp - o capacitate de 3500-3800 veh / ora, cand gatuim totul la 1000 in cateva puncte?

Nu zic, se poate incerca faptic si vedem ce iese, dar repet, dupa parerea mea e o anti-solutie. Soferii vor fi cu siguranta scarbiti si vor acuza incapacitatea autoritatilor de a face un lucru bun cap coada.

In plus si acum se circula cu 110-120 km/h in localitate pe drumuri 1+1 (de ex. pe DN2 in jud. Suceava, incl. camioanele cu 90-100), asa ca simpla reducere la 1 banda nu rezolva nimic. Va limita viteza numai daca drumul e aglomerat = vehicul lent in fata si concomitent trafic din contrasens. In orice alta situatie reducerea la 1 banda nu ajuta la reducerea vitezei.


Cum se limiteaza viteza in aceste localitati? La semaforul cu buton la trecerea de pietoni centrala, radar fix de viteza, care face poza si celor care trec pe rosu. In plus trecerea de pietoni ridicata usor, la nivel cu trotuarul (model spaniol), astfel ca trecerea cu > 50-60 km/h sa zdruncine bine masina.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

#99
Centură extinsă: Valea Cânepii - Lanurile - Viziru - Însurăței. Un singur proiect, o singură licitație. Proiecte de lungime similară: VO Galați, VO Timișoara Sud.

Nu cred că merită extins drumul ăsta la 2 benzi/sens. Poate doar Slobozia - A2. Odată cu deschiderea podului Brăila traficul spre Constanța va avea și ruta prin Dobrogea. GL/BR - București se va face pe autostradă/DX prin Buzău.




Powered by API/PUM imgur uploader

danvoicu

Ce frumos, modern si util arata propunerile voastre. Dar ii vedeti voi pe incuiatii care decid sa faca asa?? Credeti in miracole?

naivu

#101
@tom_sawyer, dupa cum zici si tu, variantele Braila-Buzau-Ploiesti si Braila-Tulcea-Constanta vor rapi destul de mult din traficul DN21 si nu sunt de asteptat prea multe investitii in el, ori centura extinsa propusa de tine e clar mai scumpa decat centura Viziru + largirea la 2+2 pe restul. Traseul propus de tine era justificat pt un DX, ori acesta va fi doar un transregio. DN21 este unul dintre puținele drumuri cu localități rare și scurte, este ideal pt upgrade pe amplasamentul existent, dacă nu merită extins aici pe amplasamentul actual atunci nu mai merită nicăieri.
^Din pacate, din ce s-a scris aici, se va realiza cel mult centura Slobozia N-Slobozia si largirea Slobozia-Drajna, eventual si centura Baraganu si centura Viziru, dar si acelea cu giratorii.
LE: soției nu îi place trecerea de pietoni ridicată, zdruncină mașina mai tare decât speed bump-ul, e mai greu de sesizat din timp că e înălțată și oricum reduce viteza când mașina este deja pe trecere.

tom_sawyer

#102
Centura Galați, lungime 33 km, s-a atribuit pentru 142 milioane € (fără TVA) către UMB. Dar are mai multe poduri și podețe.

vancouver

@naivu: trecerea de pietoni ridicata = efectul de invatare. Daca e doar o astfel de trecere in toata Romania, da... atunci e aiurea. Cine nu circula regulat, si-o fura. Dar daca se face sistematic pe 20-40% din trecerile de pietoni, atunci soferii o sa dezvolte un reflex de a fi extrem de atenti sa nu rateze vreun semn de trecere de pietoni. Patit pe propria mea piele in Spania. In prima zi am mers in general prudent peste tot si nu am avut probleme. A doua zi eram ceva mai neatent - credeam eu ca stiu deja drumul. Si bump -> am luat una la 70 la ora. Eeee, restul concediului eram cu ochii pe semnul de trecere de pietoni? Eram. :D Nu erau ridicate toate, dar eu am devenit atent la toate!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

b1

Mie mi-a plăcut această propunere:
Quote from: vancouver on November 01, 2021, 12:08:47 PM
In mod cert ar rezolva enorm. Trebuie lege pentru asta. Drumurile din localitati sunt administrate de CNAIR sau consilii judetene in sate, de administratiile strazilor in localitati. Ca sa faci ceva unitar trebuie lege.

@cutter, aici ati putea voi sa aveti o initiativa legislativa. Pe scurt:

Pana in 2025:
- trecerile de pietoni peste 3 sau mai multe benzi: obligatoriu semafor. (cu buton sau fara)
- trecerile de pietoni care nu sunt semaforizate (deci maxim peste 2 benzi) primesc obligatoriu iluminare suplimentara cu senzor de miscare pietoni si lumina intermitenta galbena catre soferi atunci cand se detecteaza miscarea unui pieton in zona trecerii.
- latimea minima alveole pentru pietoni: 2,5 metri (ex. la 4 benzi se face o alveola si atunci fiecare trecere este doar peste 2 benzi si atunci nu mai trebuie semafor - acea alveola trebuie sa aibe o latime minima de 2,5 metri)
- obligatoriu semafor la trecere peste 1 sau 2 benzi de mers, daca viteza > de 50km/h.
- o linie de tramvai este echivalenta cu o banda de circulatie
- intre trecerea de la verde la rosu a semaforului pentru pietoni si trecerea la verde a semaforului pentru autovehicule trebuie sa treaca un timp minim egal cu numarul de benzi traversate inmultit cu 2 secunde.

De ce nu poate fi aplicată și aici? De ce trebuie treceri de pietoni ridicate??
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.