Autostrada A5 București-Giurgiu

Started by danpandrea, December 07, 2020, 02:12:12 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

hvm

Ruse - Veliko a fost reasfaltat acum 2 ani si nu in stilul Romanesc unde dupa 2 ani trebuie alta reasfaltare ci cu simt de raspundere si se poate circula foarte bine si acum si probabil pana o sa fie gata Ruse - Veliko pe DX.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

tom_sawyer

#46
Despre continuarea în Bulgaria, Ruse-Veliko Tîrnovo

https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/infrastructure/2021/11/22/4257239_magistralata_-_mechta_na_ruse/

cu google translate:
https://www-capital-bg.translate.goog/politika_i_ikonomika/infrastructure/2021/11/22/4257239_magistralata_-_mechta_na_ruse/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=ro&_x_tr_hl=ro

Pe scurt, n-au semnat încă contract de finanțare, speră să semneze pe noul exercițiu 2021-2027. Deocamdată nu pot semna contract de proiectare+execuție cu unul dintre cei 5 ofertanți înscriși la licitație.


Despre noul pod peste Dunăre:
https://tvn-bg.translate.goog/mezhdunaroden-klaster-shte-podgotvya-izgrazhdaneto-na-vtori-most-ruse-gyurgevo/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=ro&_x_tr_hl=ro


naivu

^alte detalii: cele 2 tronsoane (din 3) dinspre Ruse sunt deja in licitatie pt executie (mare curaj sa se lanseze in licitatie fara finantare, CNAIR nu va face asta in veci), pt pod pare sa fie o elaborare de SF in curs.

mirceaeliade

deocamdata pe ultima plansa gogonata desenata de noul guvern populist A5-ul asta apare ca DX7

Feri

Din conferinta de presa a premierului bulgar cu secretarul general NATO:

Quote
Șeful Executivului de la Sofia a explicat că "o foarte bună sinergie ar fi posibilă între infrastructura civilă și militară". În acest sens, a declarat Kiril Petkov, preluat de postul național de radio de la Sofia, un al doilea pod peste Dunăre, la Ruse, "ar putea fi considerat drept o investiție strategică". "Dacă am prevedea o astfel de investiție, cred că Bulgaria ar atinge obiectivul de asigurare a 2% din Produsul Intern Brut pentru cheltuieli militare", a declarat Kiril Petkov, preluat de sursele citate.

https://www.info-sud-est.ro/bulgaria-intentioneaza-construirea-unui-nou-pod-peste-dunare-la-ruse-giurgiu-ca-investitie-strategica-a-nato-la-ruse-va-functiona-un-aeroport-modern/

https://www.nato.int/cps/en/natohq/opinions_190349.htm

Feri

#50
QuoteBulgaria vrea să finalizeze până în 2030 al treilea pod peste Dunăre de lângă Ruse, arată o hartă interactivă a modului în care și când vor fi finalizate proiecte importante de infrastructură, publicată pe site-ul Ministerului Dezvoltării bulgar, scriu TRUD și Mediapool, citate de Rador.
https://economedia.ro/bulgaria-vrea-sa-construiasca-al-treilea-pod-peste-dunare-pana-in-2030.html

Si harta interactiva a proiectelor de infrastructura ale bulgarilor la care se face referire in articol:
https://experience.arcgis.com/experience/211c3681090d4dd6878eb5f46bcc7a55

mirceaeliade

Grindeanu a pus o poza ce pare sa cuprinda un DX de la Ghimpati la Giurgiu in loc de un A5 Buc-Giurgiu

hvm

Si eu ma bucurasem initial ieri cand am vazut imaginea aceasta legat de A14 prin Jibou, dar m-a linistit un coleg fiindca si A13 ajunge in Bacau, ceea ce deja e stabilit de mult ca nu e asa.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Feri

Cum era de așteptat, următorul pod peste Dunăre confirmat tot la Giurgiu. Nu ar trebui să fie probleme cu finanțarea fiind pe TEN-T Core:

QuoteBulgaria și România au convenit asupra unui al treilea pod peste Dunăre ce va fi construit lângă Ruse – Giurgiu, transmite publicația bulgară 24 Chasa, preluată de Rador. În acest scop, între cele două țări va fi semnat un acord.

Într-un alt document, vor reglementa angajamentele celor două țări pentru implementarea proiectului Fast Danube de dragare a Dunării și crearea unei companii mixte care să gestioneze activitățile proiectului.

Acest lucru a fost convenit de viceprim-miniștrii celor două state, Hristo Alexiev și Sorin Grindeanu, la o întâlnire ce a avut loc la București, potrivit publicației bulgare.

La mijlocul lunii octombrie, cei doi vicepremieri intenționează să aibă o întâlnire comună la Bruxelles, la care vor prezenta împreună un proiect de finanțare a următoarei etape a Fast Danube și a celui de-al treilea pod peste Dunăre. Hristo Alexiev și Sorin Grindeanu și-au confirmat dorința ca, în paralel cu acordul la care s-a ajuns privind cel de-al treilea pod peste Dunăre, să lucreze și la proiectele rămase pentru construirea de poduri între cele două țări, conform acordului semnat în 2019.
https://economedia.ro/bulgaria-si-romania-s-au-inteles-ca-al-treilea-pod-peste-dunare-sa-fie-la-ruse-giurgiu.html

JoSo

Salutare, este in plan ceva legat de A5 ca vad ca pe site-ul API a aparut un nou traseu Buc-Gr?

EugenRo

#55
Daca A5 se va intepa in A6, macar intrarea in Bucuresti (radial R10) sa fie prevazuta de la inceput cu 3 benzi. (A0 nu va fi suficienta)

Personal, as fi optat catre o varianta la est de DN5, cu intrare distincta prin sud (radial R9, zona Metalurgiei/ Auchan); dar sa inteleg ca ne-am "speriat" de parcul Comana si anumite comune de unde iese fum de cauciuc? CNAIR o sa zica: dar costurile, studiile..

Cat despre legatura cu noul pod, sper ca A5/DX5 sa ajunga direct la Dunare, sa nu facem o noua struto-camila cu centura noua..

JoSo

https://economedia.ro/comisarul-european-pentru-transporturi-adina-valean-podul-giurgiu-ruse-2-deja-in-analiza-la-bruxelles-ianuarie-2024-termen-limita-pentru-depunerea-proiectului-de-finantare-fast-danube-2.html

Daca se tot intrevede un nou pod peste Dunare ma gandesc ca acesta se va lega de o viitoare autostrada Bucuresti - Girugiu. Actualul DN, oricat de bine deserveste in acest moment traficului, totusi tranziteaza o serie de localitati unde viteza scade la 50km/h si sa nu mai vorbim si de siguranta.
Plus ca bulgarii au in plan conexiunea Veliko Tarnovo-Ruse pe autostrada, deci ar fi oarecum naturala continuarea acestei autostrazi si in Romania.

Gio

Eu as fi vazut mai degraba un DX desprins din viitoarea autostrada Bucuresti- Alexandria, sa zicem in dreptul comunei Ghimpati, un DX Giurgiu pana la A 1 Bucuresti- Pitesti care sa scurteze drumul spre vest. Si acum mult trafic o ia pe 5B in loc de DN5 si iese direct in autostrada spre Pitesti.

mirceaeliade

Daca nu ma insel, pe ce planse am vazut, A6 ar trebui sa inceapa din DR10 intersectat cu A0 prin Magurele, si la vreo 10-20 de km se desparte A5.  Singura problema cu A5 e ca DN5 asta cred ca e cel mai modernizat DN din toata tara.  Nu stiu pe unde mai sunt segmente intregi de 2+2, chiar si prin localitati.  Doar giratoriile sunt problematice, dar cred ca si alea se pot upgrada cu pasaje pe bugete mult mai mici. 

Sunt accidente mortale pe DNul asta? Mai degraba as zice sa se faca rampe si pasaje subterane cu lifturi inainte sa se mai puna parte bani pentru o zona upgradata oarecum acceptabil zic eu.

cosminnus

Giratoriile de pe DN5 pot fi upgradate doar cu un deranj foarte mare. Sunt zile in care de la iesirea din Bucuresti si pana la iesirea din 1 decembrie poti sa faci si o ora din cauza aglomeratiei generate de aceste giratorii. Sunt de parere ca Jilava si 1 Decembrie au nevoie de centuri. Cred ca si pentru Calugareni ar trebui o centura chiar daca acum se merge destul de cursiv, mai putin duminica cand este targul.