Autostrada A5 București-Giurgiu

Started by danpandrea, December 07, 2020, 02:12:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

misiekwas

Pentru tranzit, giratorii în Jilava oricum sunt secundare, după deschiderea a0. Majoritatea de trafic nu se duce ca destinație spre sudul Bucureștiului. În rest, as spune ca ocolitoare (as adaugă Uzunu) sunt prioritate pentru a degreva străzile principale dar în rest nu-i nevoie de upgrade.

JoSo

Locuiesc in 1 Decembrie si de 3-4 ani, pe alocuri, DN5-ul a ajuns la valori de trafic ridicate iar in zona giratoriului de la intrare in Jilava dinspre Giurgiu se formeaza cozi foarte mari la ambele ore de varf.
Nu vad unde se pot aduce imbunatatiri pentru giratiile din localitati, cel putin in Jilava si 1 Decembrie avem zone dens locuite si e mai complicat.
Poate cea mai plauzibila solutie ar fi niste centuri ocolitoare dupa modelul Adunatii-Copaceni, dar nu vad unde s-ar putea realiza una pentru Jilava..

misiekwas

#62
Aici mi se pare ca la Jilava se va rezolva cât mai repede. Majoritatea din cei care trec pe aici ori întra pe centura acolo, ori întra în București și trec prin oraș ca să ajungă la destinație. Imho mare parte de trafic aici se va devia cu deschiderea a0 sud și după aia nord.

CapitanulPtk

Cum ajung oamenii sa-si cumpere case in zone fara o infrastructura adecvata (in mijlocul campului de multe ori) si dupa sa se planga de valorile de trafic...chiar e asa de complicat sa anticipezi un pic?

JoSo

#64
Pe zona de sud, Jilava-1Decembrie, nu putem vorbi deocamdata de mari ansambluri rezidentiale construite in camp, micile cartiere si casele noi construite sunt destul de bine deservite de DN5. Una din cauzele ingatuirilor ar fi aparitia giratiilor + proiectare subdimensionata a acestora. Sensuri giratorii mai mici ca acestea nu am vazut decat pe drumurile comunale, e ciudata solutia aleasa.
Asteptam deschiderea loturilor A0 Sud sa vedem cum va evolua situatia, o deschidere partiala nu va face decat sa ingatuie in alta parte traficul.

Bogdan_Cluj

Daca nu e bine aici, va rog mutati unde ii este locul:


Premierul bulgar a inclus autostrada Ruse – Veliko Târnovo printre principalele priorități ale guvernului
..."Acesta va începe cu construcția unui tronson de 7,9 kilometri, care face parte din centura de ocolire a orașului Biala, care, la rândul său, este tronsonul II al autostrăzii care va ajunge în Debeleț, unde există un nod rutier de la care un drum duce la pasul Șipka, iar celălalt – la Pasajul Republicii."

... "Acum o lună și jumătate, am avut o întâlnire cu prim-miniștrii Greciei și României, la Euxinograd, pentru a discuta despre modul de dezvoltare a coridoarelor de la sud la nord. Am avut niște hărți, ne-am uitat pe ele și Ruse a fost în centrul acestor hărți. Ruse este centrul autostrăzilor, pe care dorim să le dezvoltăm din porturile Mării Egee spre România, spre Moldova, spre Ucraina", a adăugat premierul. Denkov a asigurat că construcția acestui obiectiv va aduce beneficii tuturor, nu numai locuitorilor orașului Ruse, ci inclusiv viitoarei reconstrucții a Ucrainei."

sursa:
https://www.g4media.ro/premierul-bulgar-a-inclus-autostrada-ruse-veliko-tarnovo-printre-principalele-prioritati-ale-guvernului.html

bim14

E foarte bine ca bulgarii se gandesc la sutele de mii de romani care isi petrec concediile in Grecia si vor sa ne faca drumul mai usor/sigur, dar prea repede nu-i vad sa ajunga cu o autostrada in apropiere de Veliko Tarnovo, de Ruse nici nu mai spun. Ei se chinuie de ani buni de zile cu portiunea de aproximativ 50 de km ce strabate defileul Struma si cred ca vor mai lucra acolo inca vreo 10 pana la darea in circulatie. Sper sa nu fie asa o poveste si la noi pe Valea Oltului.
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

danutzu_1069

@bim14 , cred ca faci referire la defileul Kresna... unde sunt probleme .... de ecologie... Anumite ONG nu vor autostrada prin defileul respectiv... deci nu au acord de mediu... Pe defileul Oltului, treaba este clara, contracte semnate....
Deci nu este chiar o problema a guvernului...

Uite ca se lucreaza la primul tronson (ultimul lipsa) al autostrazii spre Serbia....

bim14

Pe acolo, ma refer la acea portiunea intre Blagoevgrad si Kresna in lungul raului Struma. Adevarul e ca o lalaie si ei cu acordul de mediu de vreo cativa ani.   
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

danutzu_1069

Nu o lălăie deloc, AM pe unde vor autoritatile, never ever.
Solutia care... iese din pălărie este una, cel putin ciudata, astfel ca sensul spre Grecia al autostrazii va fi pe actualul DN, iar celalalt sens va ocoli prin munți... (la preturi de construcție... de te dor toate alea)

alin2pas

Dacă făceau ambele sensuri pe trasee noi prin munți durea de două ori mai tare.

Feri

QuoteCritici de la comisarul Adina Vălean la adresa Ministerului Transporturilor de la București care nu a prevăzut din start linie de tren pentru noul pod peste Dunăre de la Giurgiu-Ruse

Apelul de proiect pentru finanțarea noului Pod peste Dunăre Giurgiu-Ruse prin mecanismul CEF -Mobilitate Militară nu prevede proiectarea unui pod mixt, rutier și feroviar, ci a unui pod rutier cu ,,așa-zisă opțiune de feroviar, lucru care urmează să fie clarificat", a anunțat, joi, la București, comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean. Lipsa căii ferate pe viitorul pod Giurgiu-Ruse II în condițiile finanțării europene cu 570 de milioane de Euro a modernizării și electrificării liniei de tren București-Giurgiu (coridor european) ar putea cântări destul de mult în analiza pentru avizarea europeană a proiectului, anunțul oficial urmând să fie făcut pe 15 decembrie, potrivit comisarului Adina Vălean.

În octombrie 2023, Ministerul Transporturilor de la București transmitea că, doar după finalizarea studiului de fezabilitate se va stabili dacă Podul Giurgiu-Ruse II va fi mixt.

Pentru că Podul Calafat -Vidin a fost construit de Ministerul Transporturilor din Bulgaria (inaugurat 2013), Podul Giurgiu-Ruse II ar urma să fie construit de CNAIR, deocamdată fiind depusă cererea de finanțare pentru Studiul de Fezabilitate (6 milioane Euro). Prin CEF, finanțarea europeană este 50 %. Precizările comisarului Vălean vin în contextul lucrărilor pe Podul Prieteniei (pe partea bulgară, posibil și reabilitare din 2024)

România a aplicat cu un proiect în cadrul apelului de proiecte pe mobilitate militară. Eu mă aşteptam să fie în cadrul apelului de proiecte generale, dar s-a optat pentru această variantă în cadrul apelului de mobilitate militară, ale cărui rezultate eu le pot face publice în 15 decembrie. Deci, suntem puţin în avans. Practic, fiind un apel competitiv de proiecte ai cărui câştigători nu au fost anunţaţi – şi vorbesc la nivelul întregii Uniuni Europene – nu pot să zic astăzi dacă proiectul este câştigător. Noi am finanţat cu 570 de milioane de euro legătura feroviară Bucureşti – Giurgiu. Atenţie, nu aşa că ne-a venit nouă ideea, ci pentru că acesta era un proiect al României, care făcea parte dintr-un coridor şi care trebuie să aibă continuitate spre sud. Deci, este puţin de neînţeles în momentul de faţă pentru Comisia Europeană faptul că nu avem un proiect mai solid pentru un nou pod feroviar la Bucureşti – Giurgiu, dar avem asigurări că există această intenţie şi că acest nou pod Giurgiu Ruse va fi gândit să aibă şi o componentă feroviară. În rest, ceea ce se întâmplă în momentul de faţă, îmi dau seama că e o presiune specială pe punctul de trecere a frontierei. Vă spun sincer că în momentul de faţă sunt presiuni pe toate punctele de trecere ale frontierei în multe locuri din Europa, în mod special pentru ţările care nu sunt în Schengen, România şi Bulgaria, şi cred că e nevoie de o organizare foarte inteligentă şi eficientă a felului în transportatorii rutieri care stau în cozi la frontieră reuşesc să treacă mai repede" a transmis Vălean, potrivit Agerpres.
...
Economedia

Feri

QuoteMinistrul Grindeanu, după întâlnirea cu Ambasadorul SUA : Comisia Europeană a aprobat finanțarea studiului de fezabilitate pentru noul pod peste Dunăre de la Giurgiu-Ruse
Sursa


mirceaeliade

#73
banii pentru SF pod cred ca vin din cei pe mobilitate militara UE:
Quote2023 Military Mobility Call - selected projects
The project will include feasibility studies and designs for building a new rail and road bridge over the Danube River at Giurgiu–Ruse (Romanian Bulgarian border) and its access on both sides. The length of the bridge will be 2km, and there will be an access infrastructure of approximately 15 km on the Romanian side and 15 km on the Bulgarian side. The project will improve both civilian and military mobility in Romania and Bulgaria and remove an existing bottleneck of the cross-border section.
Recommended CEF funding: 6,917,889.50 €

https://cinea.ec.europa.eu/system/files/2024-01/List%20of%20selected%20proposals_FINAL.pdf

tom_sawyer

Licitația pentru SF va fi organizată de CNIR:

min. 1:25:00